Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2011, 14:51   #61
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Italiaanse mannen leven gemiddeld tot hun 35ste bij de ouders, ik heb een paar Italiaanse vrienden en die bellen bijna dagelijks met hun ouders.
Dat zal wel geen parameter van die studie zijn geweest; het is lang geleden. De auteur was een... Griekse socioloog. Ik heb hem niet gevraagd of hij met de cijfers had geknoeid; in die tijd was die vraag niet zo actueel. Oost/West trouwens ook niet. Maar Noord/Zuid, tja, het bleek erg van de parameters af te hangen, en zowel Noord- als Zuid-Europa bleken heel heterogeen.

Ik heb overigens jarenlang een bus genomen waarop vooral Italianen en Portugezen meereden. Laatstgenoemden waren talrijker, maar werden steevast door eerstgenoemden overstemd. Toen ik nog dagelijks met Oost- en West-Vlamingen op de trein zat, was er overigens ook zo'n verschil: al het lawaai klonk West-Vlaams. De Oost-Vlamingen lazen rustig een boekje, de West-Vlamingen speelden kaart, kenden elkaar bij de voornaam enz.

En dan hebben we het nog niet over verschillende dorpen!
Oud 4 juli 2011, 15:02   #62
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
En die Russen deden niets verkeerds met dat buffet. Ik denk dat je gewoon niet met de RIJKE Russen te maken moet krijgen. Daar zal wel veel maffia tussen zitten; vooral als ze ook nog eens naar zo'n mondain vakantie-oord tijgen. De Britten en Duitsers die daar zitten zijn ook niet de fatsoenlijkste.
Het zijn alleen de rijken en de betere middenklasse die verre buitenlandse reizen kunnen maken. Een onderwijzeres met een loontje van 200 euro per maand gaat naar een sanatorium ergens aan een meer of nabijgelegen zee(turbasa), of blijft gewoon op haar datcha tussen de bossen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 15:10   #63
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dat zal wel geen parameter van die studie zijn geweest; het is lang geleden. De auteur was een... Griekse socioloog. Ik heb hem niet gevraagd of hij met de cijfers had geknoeid; in die tijd was die vraag niet zo actueel. Oost/West trouwens ook niet. Maar Noord/Zuid, tja, het bleek erg van de parameters af te hangen, en zowel Noord- als Zuid-Europa bleken heel heterogeen.

Ik heb overigens jarenlang een bus genomen waarop vooral Italianen en Portugezen meereden. Laatstgenoemden waren talrijker, maar werden steevast door eerstgenoemden overstemd. Toen ik nog dagelijks met Oost- en West-Vlamingen op de trein zat, was er overigens ook zo'n verschil: al het lawaai klonk West-Vlaams. De Oost-Vlamingen lazen rustig een boekje, de West-Vlamingen speelden kaart, kenden elkaar bij de voornaam enz.

En dan hebben we het nog niet over verschillende dorpen!
Volgens genetische studies kun je Europa toch grofweg indelen in Zuid-West(Spanje, Portugal), Zuid-Oost(Zuid-Italië, Griekenland, Turkije, de Balkan), West (West-Europa, Duitsland, Frankrijk, Groot-BrittanniË) en Oost (Rusland, Polen). Scandinavie leunt aan bij West maar is toch nog iets anders. Noord-Italië en Zuid-Frankrijk zijn overgangsgebieden. Grote genetische breuklijnen in Europa lopen dwars door Italië, door de pyreneeën, tussen Oekraïne en Roemenië, en tussen Duitsland en Polen.

Wat België betreft heb ik eens gelezen dat Walen en West-Vlamingen DNA hebben dat het dichtst bij de Ieren ligt, dus van Keltische origine. Daarnaast hebben West-Vlamingen ook meer dan in de rest van België Scandinavisch en Fries bloed in zich. Limburgers en Antwerpenaars zouden grotendeels afstammen van de Franken, in Brabant, Zuid-Oost-Vlaanderen en de Ardennen en Henegouwen vind je het meeste DNA dat gelijkenissen vertoont met het Noord-Franse.

De Grieken staan genetisch het dichtst bij het Midden-Oosten, Spanje en Portugal bij de Maghreb, niet zo heel verrassend. Russen (vooral de Noord-Russen) en Turken (vooral Oost- en Centraal-turkije) hebben bepaalde Oost-Aziatische genen, de Lappen en Hongaren ook in mindere mate.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 juli 2011 om 15:25.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 15:19   #64
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Inherent aan de diverse volksverhuizingen tijdens en voor de Romeinse tijd. Met name de Gothen die zich vanuit Scandinavië, vnl Zweden/ Finland, naar het zuiden begaven en zich in diverse groepen opsplitsten. Ook toen al een duidelijke overbevolking.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be