![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tis toch simpel vlaanderen onafhankelijk en brussel een europees district
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, om het even meer autonomie voor Vlaanderen, Brussel en Wallonië.
Iedereen verantwoordelijk voor zijn politiek, economie, financiën, ouderenzorg, onderwijs, kinderopvang, politie en veiligheid, enz enz...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vlaanderen, pardon de Republiek Vlaanderen, gaat Europese centen voor brussel tegenhouden? met welk leger gaan ze dat doen? typisch jullie willen af van belgie, maar enkel als jullie de voordelen kunnen behouden brussel betaalt 20% van de belgische lonen uit, maar de helft daarvan gaat naar vlaanderen en wallonie hou die 20% eens volledig in bxl, je zal enkel nog groen lachen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
excuses, had ik verkeerd gelezen denk echter dat brussel meer dan leefbaar is met vlaamse centen maar die discussie heb ik al genoeg gevoerd, nu moet ik ook nog ff wat werken ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is in het internettijdperk nog de toegevoegde waarden van ne hoop burelen in een stad, en dit om administratieve taken uit te voeren. Blijft enkel over het lobbywerk (dicht tegen de zetels van europa, de verschillende regeringen...) wat wel de nodige restaurants en bordelen noodzakelijk zal blijven maken. En daarbij, uiteindelijk is het niet brussel dat uitbetaald (alhoewel het aantal ambtenaren daar wel buitensporig hoog zal zijn, daar twijfel ik niet aan) doch wel europa, de navo, de verschillende regeringen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() scherpe analyse van BOB, maar waar moeten die allemaal naar toe ?
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Omdat met de franstalige brusselaars wél te besturen valt. En daarbij, is dat al wat u zeggen heeft op mijn hele post??? Denken jullie BUB'ers nu echt dat ik dat allemaal zomaar schrijf? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Anyway, ik ben tegen het separatisme en tegen het ratachisme !
![]() |
![]() |
#76 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik denk persoonlijk de een onafhankelijk Vlaanderen een utopie is. Versta me niet verkeerd. Ik ben voor een onafhankelijk Vlaanderen, alleen denk ik dat het practisch niet te realiseren is.
We zitten nu éénmaal met Brussel en de franstalige Brusselaars. Die mensen gaan echt geen Nederlands leren, laat staan spreken om de Vlaming te plezieren. Voor mij volstaat het de miljardenstroom naar Wallonië te controleren (Ik zeg dus niet afschaffen maar controleren). De sociale zekerheid opsplitsen, de onderwijsfondsen herbekijken, enfin de voorbeelden zijn legio. Het België-barst syndroom mogen we naar mijn bescheiden mening opbergen maar we moeten wel tonen aan de Franstalige politici dat het gedaan is met de Franstalige hegemonie. Als met al deze punten komaf werd gemaakt dan zal ik met veel plezier de Brabançonne zingen... in het Vlaams. Mvg,
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Dat is een houding zoals de Britten: alleen nemen en niks geven.
Wat is er mis aan solidariteit tussen inwoners van hetzelfde land? Moet Duitsland dan ook niet terug splitsen? Uiteraard is de B.U.B. tegen misbruiken. En die bestaan zowel in noord als zuid. Maar men mag misbruiken niet verwarren met noden, zo niet vind ik dat (taal)racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom toch? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Er is helemaal niets mis met solidariteit tussen inwoners van hetzelfde land. De vraag is alleen hoever je daar in gaat. Als het vaststaat met ondubbelzinnige cijfers dat er heel veel geld wordt verkwist in Wallonië moet je gewoon de bedragen gaan herzien. Slechts één van de vele voorbeelden. Als een blindedarm operatie in Vlaanderen 275 euro kost en in Wallonië 350. Dan is er een probleem van 75 euro. Het is de som van al deze details waar naar mijn inziens komaf moet gemaakt worden. Solidariteit? JA Profitariaat? NEE Of Duitsland moet splitsen? Neen natuurlijk niet. Ten eerste zijn het allemaal mensen met dezelfde taal, en werd het land tegen zijn wil opgesplits na de Tweede wereldoorlog. Wij zijn onrechtstreeks verantwoordelijk voor de economische en sociale achterstand van het vroegere Oost-Duitsland. Duitsland is eigenlijk zelfs het type voorbeeld van hoe het in België zou kunnen zijn. De Duitse deelstaten hebben veel meer economische en sociale macht ten opzichte van de Republiek als Vlaanderen. Uw stelling zou eigenlijk moeten zijn: "Moet België geregeerd worden naar Duits model?" Kleine randopmerking. Als je dan toch een Belgisist bent, waarom ijver je dan niet voor de afschaffing van de regionale parlementen, en een terugkeer naar de situatie van voor dat België een federaal land werd? Mvg,
![]() |