Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2004, 11:17   #61
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

tis toch simpel vlaanderen onafhankelijk en brussel een europees district
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 11:19   #62
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
lijkt mij ook goed
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 11:21   #63
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
lijkt mij ook goed
Klinkt mij ook goed, maar dan Europese centen, en geen Vlaamse meer.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 11:22   #64
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

ja, om het even meer autonomie voor Vlaanderen, Brussel en Wallonië.

Iedereen verantwoordelijk voor zijn politiek, economie, financiën, ouderenzorg, onderwijs, kinderopvang, politie en veiligheid, enz enz...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 11:27   #65
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:

lijkt mij ook goed
LOL
Vlaanderen, pardon de Republiek Vlaanderen, gaat Europese centen voor brussel tegenhouden? met welk leger gaan ze dat doen?

typisch
jullie willen af van belgie, maar enkel als jullie de voordelen kunnen behouden

brussel betaalt 20% van de belgische lonen uit, maar de helft daarvan gaat naar vlaanderen en wallonie
hou die 20% eens volledig in bxl, je zal enkel nog groen lachen
Oud 11 juni 2004, 12:03   #66
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

LOL
Vlaanderen, pardon de Republiek Vlaanderen, gaat Europese centen voor brussel tegenhouden? met welk leger gaan ze dat doen?

typisch

brussel betaalt 20% van de belgische lonen uit, maar de helft daarvan gaat naar vlaanderen en wallonie
Heb ook lol. Leer eens lezen wat er staat.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 12:06   #67
Hingis
Schepen

Hingis's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis

En dat geloof je zekers. Amaai, wat voor een blind mens zijt gij. Hoe kan je dat zeggen ? Vlaamse Nationalisten willen niets van frans horen. Praten van een tweetalige hoofdstad in een Onafhankelijk Vlaanderen is puur onzin. Ik ben naar de Vlaams Blok site geweest : Der is maar EEN pagina in het frans. Zelfs in het Engels, is er maar één pagina.
Het Vlaams Blok heeft twee programma's : één Vlaams voor Vlaanderen en een perfect tweetalig programma voor Brussel. Elk programma heeft zijn specifieke punten.

Brussel zal een tweetalige hoofdstad blijven en geen Vlaamse stad zoals Brugge of Hasselt.
Nog een chance dat ik bijna Perfect tweetalig ben. Anders zou ik bijna niets begrijpen wat er op het VB Site staat.
Oud 11 juni 2004, 12:07   #68
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
[/b]

LOL

typisch

Heb ook lol. Leer eens lezen wat er staat.
ah
excuses, had ik verkeerd gelezen

denk echter dat brussel meer dan leefbaar is met vlaamse centen

maar die discussie heb ik al genoeg gevoerd, nu moet ik ook nog ff wat werken
Oud 11 juni 2004, 12:15   #69
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis
Citaat:

Het Vlaams Blok heeft twee programma's : één Vlaams voor Vlaanderen en een perfect tweetalig programma voor Brussel. Elk programma heeft zijn specifieke punten.

Brussel zal een tweetalige hoofdstad blijven en geen Vlaamse stad zoals Brugge of Hasselt.
Nog een chance dat ik bijna Perfect tweetalig ben. Anders zou ik bijna niets begrijpen wat er op het VB Site staat.
Proficiat !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 11 juni 2004, 12:19   #70
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hou die pendelaars, eurokraten en navokraten buiten brussel, en brussel blijft nog enkel met ne hoop werklozen over.
Wat is in het internettijdperk nog de toegevoegde waarden van ne hoop burelen in een stad, en dit om administratieve taken uit te voeren. Blijft enkel over het lobbywerk (dicht tegen de zetels van europa, de verschillende regeringen...) wat wel de nodige restaurants en bordelen
noodzakelijk zal blijven maken.
En daarbij, uiteindelijk is het niet brussel dat uitbetaald (alhoewel het aantal ambtenaren daar wel buitensporig hoog zal zijn, daar twijfel ik niet aan) doch wel europa, de navo, de verschillende regeringen...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 12:21   #71
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

scherpe analyse van BOB, maar waar moeten die allemaal naar toe ?
Oud 11 juni 2004, 12:25   #72
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
scherpe analyse van BOB, maar waar moeten die allemaal naar toe ?
Die vraag heeft men zich intertijd, toen belgie niet alleen dutroux, maar gans de wereld ging veroordelen, ook gesteld wat de navo betreft. En men was er toen toch niet erg gerust in.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 12:46   #73
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door België04
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes

Ik ben niet tegen tweetalige staten, Brussel zal in het onafhankelijk Vlaanderen een tweetalige hoofstad zijn.

Waarom zijn Franstalige Brusselaars beter dan Walen?
Dit vind ik een fantastische opmerking, benieuwd wie daar een antwoord op kan geven

Omdat met de franstalige brusselaars wél te besturen valt. En daarbij, is dat al wat u zeggen heeft op mijn hele post??? Denken jullie BUB'ers nu echt dat ik dat allemaal zomaar schrijf?
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 13:35   #74
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Citaat:

omdat het vroeger vlamingen waren en verfranst zijn
EH LE MONGOL, JE SUIS FRANCOPHONE ET PAS FLAMAND, OK? ET TON "VERFRANSING", TU PEUX TE LE FOUTRE DANS LE CUL!!!!!!!!! JAMAIS JE NE DEVIENDRAI FLAMAND!!!!!!!!!!!!!!JAMAIS, NOOIT, NEVER, NIMMER!!!!!!!!!!!!!!!!!!ET SI CA TE PLAIT PAS, C'EST LE MEME PRIX!!!!!!!!!!!!!!
Bent u misschien familie van dat mens uit Laken? Die vertelde ooit het volgende: "Je n' apprendrai jamais la langue de ces paysans".

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 13:43   #75
Hingis
Schepen

Hingis's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door België04
Dit vind ik een fantastische opmerking, benieuwd wie daar een antwoord op kan geven

Omdat met de franstalige brusselaars wél te besturen valt. En daarbij, is dat al wat u zeggen heeft op mijn hele post??? Denken jullie BUB'ers nu echt dat ik dat allemaal zomaar schrijf?
Franstalig Brusselaars voelen zich niet Walen noch Vlamingen. Franstalig Brusselaars zullen nooit accepteren dat Brussel het hoofdstad wordt het onafhankelijk Vlaanderen. Antwerpen moet het hoofdstad worden van het onafhankelijk Vlaanderen en NIET Brussel !

Anyway, ik ben tegen het separatisme en tegen het ratachisme !
Oud 11 juni 2004, 13:58   #76
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Ik denk persoonlijk de een onafhankelijk Vlaanderen een utopie is. Versta me niet verkeerd. Ik ben voor een onafhankelijk Vlaanderen, alleen denk ik dat het practisch niet te realiseren is.
We zitten nu éénmaal met Brussel en de franstalige Brusselaars. Die mensen gaan echt geen Nederlands leren, laat staan spreken om de Vlaming te plezieren.

Voor mij volstaat het de miljardenstroom naar Wallonië te controleren (Ik zeg dus niet afschaffen maar controleren). De sociale zekerheid opsplitsen, de onderwijsfondsen herbekijken, enfin de voorbeelden zijn legio.

Het België-barst syndroom mogen we naar mijn bescheiden mening opbergen maar we moeten wel tonen aan de Franstalige politici dat het gedaan is met de Franstalige hegemonie. Als met al deze punten komaf werd gemaakt dan zal ik met veel plezier de Brabançonne zingen... in het Vlaams.

Mvg,
Oud 11 juni 2004, 14:13   #77
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 14:14   #78
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Dat is een houding zoals de Britten: alleen nemen en niks geven.

Wat is er mis aan solidariteit tussen inwoners van hetzelfde land? Moet Duitsland dan ook niet terug splitsen?

Uiteraard is de B.U.B. tegen misbruiken. En die bestaan zowel in noord als zuid. Maar men mag misbruiken niet verwarren met noden, zo niet vind ik dat (taal)racisme.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 14:19   #79
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tim S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
6) Wist u dat er in Zuid-Afrika en Zwitserland, twee andere meertalige democratieën, veel minder communautaire problemen zijn dan in België?
In landen zoals Zwitserland, Zuid-Afrika en natuurlijk ook Duitsland met zijn Länder kent men inderdaad veel minder communautaire problemen dan in België. De politieke structuur van deze landen verschilt echter met de Belgische in het feit dat in deze landen de grootste partijen tevens overkoepelende partijen zijn.

Het is evident dat deze overkoepelende partijstructuur een bindende factor is tussen de verschillende gemeenschappen. Aangezien deze partijen de alle bevolkingsgemeenschappen vertegenwoordigen op elk niveau (federatie-deelstaat) zal het algemeen belang in het merendeel van de gevallen primeren en zal er min of meer een status quo zijn tussen de onderscheiden bevolkingsgroepen.

Dit staat in contrast met België, waar er geen nationale partijen zijn, maar enkel Vlaamse en Waalse partijen die elkaar nodig hebben op federaal niveau. Deze partijen streven in principe in de eerste plaats het belang na van de bevolkingsgroep die zij vertegenwoordigen, noch vormen zij een bindende kracht die de onderscheiden bevolkingsgroepen de perceptie geeft van één 'volk' te zijn. Uit deze twee factoren volgen dan weer de communautaire spanningen.

Om deze redenen is ook volstrekt normaal dat er in België sprake is van communautaire problemen, terwijl dit in andere landen niet het geval is. Zolang er geen overkoepelend politiek landschap bestaat zal dit ook steeds het geval zijn.
Mag ik u eraan herinneren dat de B.U.B. wél een nationale partij is, maar alleen en stelselmatig door de audiovisuele media wordt geboycot?

Waarom toch?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 14:28   #80
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Wat is er mis aan solidariteit tussen inwoners van hetzelfde land? Moet Duitsland dan ook niet terug splitsen?
Dit is een argument dat nergens op slaat.

Er is helemaal niets mis met solidariteit tussen inwoners van hetzelfde land. De vraag is alleen hoever je daar in gaat. Als het vaststaat met ondubbelzinnige cijfers dat er heel veel geld wordt verkwist in Wallonië moet je gewoon de bedragen gaan herzien. Slechts één van de vele voorbeelden. Als een blindedarm operatie in Vlaanderen 275 euro kost en in Wallonië 350. Dan is er een probleem van 75 euro. Het is de som van al deze details waar naar mijn inziens komaf moet gemaakt worden.

Solidariteit? JA
Profitariaat? NEE

Of Duitsland moet splitsen?
Neen natuurlijk niet. Ten eerste zijn het allemaal mensen met dezelfde taal, en werd het land tegen zijn wil opgesplits na de Tweede wereldoorlog. Wij zijn onrechtstreeks verantwoordelijk voor de economische en sociale achterstand van het vroegere Oost-Duitsland.
Duitsland is eigenlijk zelfs het type voorbeeld van hoe het in België zou kunnen zijn. De Duitse deelstaten hebben veel meer economische en sociale macht ten opzichte van de Republiek als Vlaanderen.

Uw stelling zou eigenlijk moeten zijn: "Moet België geregeerd worden naar Duits model?"

Kleine randopmerking. Als je dan toch een Belgisist bent, waarom ijver je dan niet voor de afschaffing van de regionale parlementen, en een terugkeer naar de situatie van voor dat België een federaal land werd?

Mvg,

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be