Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2011, 22:12   #61
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Niet iedereen is daar al naar huis. Niet iedereen is van plan om dat te doen. Zijn ook niet allemaal psychopaten die zich er niks van aantrekken. Ook de mensen die morgen zouden gaan als het festival verder gaat zijn niet allemaal psychopaten.
Vanuit het punt van de mensen die het meegemaakt hebben is het dubbel: voor sommigen is het beter dat het festival stopt, voor sommigen is het beter dat het net wel doorgaat. Op iedere gelegenheid waar iets ernstig gebeurt zult ge zien dat er ook mensen zijn die net de behoefte hebben om te blijven. Een ander wil er zo snel mogelijk weg.
Vanuit het standpunt van de mensen die het niet meegemaakt is het ook dubbel. Het is niet omdat je morgen wil gaan dat het je niet kan schelen.

Ik vind dat een complexe vraag eigenlijk, doorgaan of niet.

Je kan idd zeggen dat Chokri ne dikke kapitalist is als hij doorgaat met het festival. Anderzijds kan je je ook afvragen dat, als hij alles cancelled, en de mensen massaal hun geld gaan terugvragen voor de tickets, die mensen ook klojo's zonder empathie zijn.
Ik denk trouwens dat Chokri sowieso ferm in 't rood gaat: als 't morgen doorgaat zal er nie veel volk zijn, ge gaat amper ne voet vooruit kunnen zetten van de modder overal
Het zou mij verwonderen dat mensen hun geld kunnen terugvragen. Ik vind het niet terug in de gebruiksvoorwaarden van pukkelpop maar zijn grote evenementen (en ook nmbs enzo) niet altijd verzekerd om in geval van extreme omstandigheden buiten hun verantwoordelijkheid om het festival - zonder terugbetaalvergoeding dus- af te gelasten?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 22:13   #62
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
-1 respect
Damned if you do, damned if you don't. Maar ik neem aan dat alle verontwaardigden dagelijks dergelijke beslissingen moeten nemen. Stel nog dat de meerderheid van de festivalgangers het niet meer ziet zitten om te blijven (wat wellicht niet het geval zal zijn) en er een tienduizendtal wel willen blijven (ze hebben tenslotte 155 euro voor hun ticket betaald), ga jij hen dan vertellen dat ze maar moeten opkrassen? En wat als ze hun geld terugeisen? Volgens mij heb je dan als organisator geen poot om op te staan, want waar je voor vandaag overmacht kan inroepen, lijkt me "uit respect voor de overledenen" niet echt een geval van overmacht.

EDIT: nyn was me voor.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 18 augustus 2011 om 22:15.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 22:15   #63
Steve_M

Standaard

Citaat:
Het zou mij verwonderen dat mensen hun geld kunnen terugvragen. Ik vind het niet terug in de gebruiksvoorwaarden van pukkelpop maar zijn grote evenementen (en ook nmbs enzo) niet altijd verzekerd om in geval van extreme omstandigheden buiten hun verantwoordelijkheid om het festival - zonder terugbetaalvergoeding dus- af te gelasten?
Dat is dus vandaag: de optredens zijn stilgelegd, wie een dagticket had, heeft pech. Maar de komende dagen is er toch helemaal geen sprake van overmacht?
Oud 18 augustus 2011, 22:17   #64
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
juridisch gezien denk ik niet dat er een reden is om het festival niét te laten doorgaan als ze het tegen morgen veilig krijgen (i.e. alle instabiele constructies weghalen of afsluiten).
Oud 18 augustus 2011, 22:17   #65
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Ik stel me vooral ethische vragen bij die beslissing en ik denk niet dat dat onterecht is. Natuurlijk zijn er daar mensen die zich dat niet aantrekken, maar ik vind als organisatie zou men toch een sterke boodschap moeten geven. Pukkelpoporganisatie heeft bij mij op dat vlak erg afgedaan.

Ethisch? Wat de fok is dat?

Er wordt flink verdiend op Pukkelpop door alles en iedereen.

De sponsors laten zich echt niet afschrikken door een paar sukkels die dood liggen. Op 60.000 mensen is 3 ook vrij weinig.
De directeur zelf is goed geconnecteerd (Hallo Steve, doe es effen gratis) en aan alle kanten gedekt.

Iedereen die denkt dat dit consequenties heeft is zeer naief. Het is hier Duitsland (loveparade) niet!

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 18 augustus 2011 om 22:18.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 22:19   #66
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Het terrein ligt plat. Ik heb ooit eens geprobeerd zo'n tent op te zetten voor een lokaal festival hier in de buurt (en dat was dus kleinschalig dus zeker kleinere tenten dan daar) en dat duurde al een goede dag voordat die tent rechtstond.

Ze zouden nu dus op een paar uur tijd de kapotte tenten moeten kunnen vervangen door nieuwere tenten (bij een firma een nieuwe tent zoeken) en die nog eens moeten rechtstellen. Ook de kleine kraampjes zijn beschadigd. Ik denk dat ze wel degelijk overmacht zouden kunnen inroepen voor morgen.

En dan heb ik het nog niet over het terrein draineren en nog zoveel andere dingen die ik vergeten ben (of waar ik zelfs niet van op de hoogte ben).

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 18 augustus 2011, 22:19   #67
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat is dus vandaag: de optredens zijn stilgelegd, wie een dagticket had, heeft pech. Maar de komende dagen is er toch helemaal geen sprake van overmacht?
Ik kan me voorstellen dat er toch aardig wat schade is aan de podia en de PA. Ze kunnen deze nacht wel wat bijeenklussen, maar hoe veilig is dat allemaal?

Vergeet niet dat ze een maand geleden met de opbouw begonnen zijn.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 22:20   #68
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ethisch? Wat de fok is dat?

Er wordt flink verdiend op Pukkelpop door alles en iedereen.

De sponsors laten zich echt niet afschrikken door een paar sukkels die dood liggen. Op 60.000 mensen is 3 ook vrij weinig.
De directeur zelf is goed geconnecteerd (Hallo Steve, doe es effen gratis) en aan alle kanten gedekt.

Iedereen die denkt dat dit consequenties heeft is zeer naief. Het is hier Duitsland (loveparade) niet!
Een juiste analyse
Oud 18 augustus 2011, 22:21   #69
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De Love Parade ging nochtans gewoon vrolijk door en veel koppen zijn daar achteraf niet gerold, als ik het me goed herinner. Iedereen gaf de schuld aan elkaar en uiteindelijk werd niemand gestraft.

http://en.wikipedia.org/wiki/Love_Pa...ning_the_blame
Oud 18 augustus 2011, 22:22   #70
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier op de plaatselijke kermis (ge weet wel: tentje, fuifke, optredentje) is er een paar jaar geleden een dode gevallen door zo'n stalen buis die naar beneden kwam. Die kermis duurt een week, de rest is ook niet afgeschaft. 'k vond dat nu niet abnormaal. Allemaal relatief zenne.
Oud 18 augustus 2011, 22:22   #71
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De Love Parade ging nochtans gewoon vrolijk door en veel koppen zijn daar achteraf niet gerold, als ik het me goed herinner. Iedereen gaf de schuld aan elkaar en uiteindelijk werd niemand gestraft.

Waar hebben we dat nog gehoord

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 18 augustus 2011, 22:24   #72
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hier op de plaatselijke kermis (ge weet wel: tentje, fuifke, optredentje) is er een paar jaar geleden een dode gevallen door zo'n stalen buis die naar beneden kwam. Die kermis duurt een week, de rest is ook niet afgeschaft. 'k vond dat nu niet abnormaal. Allemaal relatief zenne.
Ja, maar 1 dode is niets in vergelijk met 3 (of meer?) doden, 10 zwaargewonden en 60 lichtgewonden. En 1 buis die neergegaan is is ook niets in vergelijking met de staat van hun terrein daar.

Het is dus inderdaad allemaal relatief, maar wel in het nadeel van pukkelpop.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 18 augustus 2011, 22:25   #73
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het terrein ligt plat. Ik heb ooit eens geprobeerd zo'n tent op te zetten voor een lokaal festival hier in de buurt (en dat was dus kleinschalig dus zeker kleinere tenten dan daar) en dat duurde al een goede dag voordat die tent rechtstond.

Ze zouden nu dus op een paar uur tijd de kapotte tenten moeten kunnen vervangen door nieuwere tenten (bij een firma een nieuwe tent zoeken) en die nog eens moeten rechtstellen. Ook de kleine kraampjes zijn beschadigd. Ik denk dat ze wel degelijk overmacht zouden kunnen inroepen voor morgen.

En dan heb ik het nog niet over het terrein draineren en nog zoveel andere dingen die ik vergeten ben (of waar ik zelfs niet van op de hoogte ben).
Ik denk niet dat ze van plan zijn die tenten te vervangen.
En de pittatent staat er nog, daar heeft ne maat van mij na het onweer nog ne pitta gegeten -notsurewhichsmileytouse-
Oud 18 augustus 2011, 22:27   #74
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat ze van plan zijn die tenten te vervangen.
En de pittatent staat er nog, daar heeft ne maat van mij na het onweer nog ne pitta gegeten -notsurewhichsmileytouse-
We zijn gered

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 18 augustus 2011, 22:28   #75
discuz
Minister

Standaard

Waar ik ook compleet het schijt aan krijg bij rampen allerhande is het platgaan van het GSM-netwerk. Wat voor amateurs zijn dat bij Proximus, Base en consoorten. Exorbitante prijzen vragen, dat wel, maar service?
Oud 18 augustus 2011, 22:29   #76
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Lijkt me toch niet gezellig om in een post-apocalyptic omgeving te festivallen.
Zapatista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 22:31   #77
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Waar ik ook compleet het schijt aan krijg bij rampen allerhande is het platgaan van het GSM-netwerk. Wat voor amateurs zijn dat bij Proximus, Base en consoorten. Exorbitante prijzen vragen, dat wel, maar service?
Waar ik wel om verbaasd was:

"Belgacom laat via Twitter weten dat het netwerk-Pxs op Pukkelpop overbelast is door de vele oproepen. 'Noodoproepen krijgen voorrang. We verhogen de capaciteit van de antennes', luidt het. "

Ik ben best wel benieuwd hoe ze 'de capaciteit van de antennes verhogen'. Even vlug vlug een nieuwe antenne zetten?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 18 augustus 2011, 22:31   #78
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Love parade ging nog even door ten behoeve van 'crowd control'.

Later werd de Loveparade nooit meer georganiseerd. In een land als Duitsland is dat politiek onmogelijk.

Tevens is een hele serie mensen aangeklaagd voor falen , mismanagement, en valse vergunningen. Die zaken en claims lopen nog.

Zie jij het daarvan in Belgie al komen?
Ik dacht het even niet. Die drie schooiers die om zijn gekomen hebben gewoon pech gehad. Morgen wordt daar eens goed mee gelachen.

Gekeken hoe de (politieke) hazen lopen in cultureel Vlaanderen?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 22:32   #79
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Maar ik ga nog één keer naar een mega-concert: Afscheidstournee van de Stones in 2012, dat wil ik niet missen.
Ik ook

Bij The Stones zijn er ook eens doden gevallen toen de bewaking begon te vechten met het publiek.

In die tijd was veiligheid nog niet belangrijk, maar de Stones hadden toch wat mensen ingehuurd om de veiligheid te garanderen. Maar ze hadden hun veiligheidspersoneel beter niet gerekruteerd bij de lokale Hells Angels.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 18 augustus 2011 om 22:32.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 22:32   #80
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ja, maar 1 dode is niets in vergelijk met 3 (of meer?) doden, 10 zwaargewonden en 60 lichtgewonden. En 1 buis die neergegaan is is ook niets in vergelijking met de staat van hun terrein daar.

Het is dus inderdaad allemaal relatief, maar wel in het nadeel van pukkelpop.
Als je een enkel verzwikt of een snee in je vinger hebt, ben je ook lichtgewond. In sommige gevallen volstaat een flinke breuk om zwaargewond genoemd te worden (officieel - bij verkeersongevallen toch - ben je zwaargewond als de politie denkt dat je langer dan 24 uur in het ziekenhuis moet blijven). Natuurlijk is iedere dode en gewonde er een te veel, maar ik vraag me af hoeveel lichtgewonden elk jaar verspreid over vier dagen in de Rode Kruis-tent belanden. Wat betreft de staat van het terrein heb je wel een punt.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be