Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 oktober 2011, 18:06   #61
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik zeg maar wat is.
U zegt wat u hoopt te zien.
stuyckp is offline  
Oud 16 oktober 2011, 18:07   #62
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
De Croo en Beke waren ronduit zwak en Tobback doet het veel beter dan Gennez vroeger, maar De Wever kan je nog steeds niet kloppen. Wat mij vooral bijblijft is zijn opmerking "Vlaanderen zal geresponsabiliseerd worden en de risico's lopen, Wallonië en Brussel worden voor alle risico's ingedekt." Daar kreeg niemand een speld tussen. Iedereen krijgt geld, behalve Vlaanderen, en toch gaan wij winnen aan die financieringswet? Dat maak je mij niet wijs.
2
stuyckp is offline  
Oud 16 oktober 2011, 18:08   #63
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De Wever niet te kloppen? Hebt u wel ogen in uw kop? De kleine Tobback heeft hem bijna doodgeklopt. En Van Besien heeft hem ook op zijn plaats gezet. De Croo en Beke zijn gentlemen. Die houden niet zo van gezwam. Dat zijn doenders. Werkers!
Vooral DeCroo die heeft totnutoe niets gedaan dan alleen zijn kas volvreten bij die etentjes die erbij schijnen te horen.
Is het u nog niet opgevallen hoe zwak hun verweer was. Als ze al moeten antwoorden dat het in feite allemaal van de N-VA komt.
Heeft u misschien naar een andere zender gekeken ?
stuyckp is offline  
Oud 16 oktober 2011, 18:12   #64
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Als De Wever nog veel van die zogenaamde 'plaagstootjes' in de toekomst zal moeten incasseren, dan komt hij niet meer eens opdagen in de studio van de VRT. Want zo kennen wel hem wel: gaan lopen als het hem te moeilijk wordt, doet ie maar al te graag.
Kijk u bent al niet veel beter als DeCroo en Beke.
Het zijn zij die staan te janken.
En uw zogenaamde realisaties van die sterke jongelingen, de waarheid komt stilaan bovendrijven. Een zwak doorslagje van het werk van de vorige onderhandelaars. Vandelanotte en De Wever hebben meer eer in het werk dan heel DeCroo die er niets mee te maken heeft.
stuyckp is offline  
Oud 16 oktober 2011, 18:14   #65
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Je bedoelt waarschijnlijk Nota Vande Lanotte? Dit heeft BDW uitgelegd. Op deze nota wou N-VA "ja maar" zeggen, maar na het afschieten van CD&V, zijn ze hierin gevolgd met een "neen tenzij". Dit om het Vlaamse front te steunen.
klopt. Hierna kreeg Beke een serieuze veeg uit de pan omdat aangetoond werd hoe onbetrouwbaar CD&V bleek te zijn.
stuyckp is offline  
Oud 16 oktober 2011, 18:15   #66
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist ja. U gaat zeker vaak op bezoek in fantasialand.
Heeft u wel gekeken ? Ik denk dat u zo bent opgegaan in die schijnbare overwinningen die u als enige hebt gezien dat de rest van het programma u volledig ontgaan is.
Als ik u was zou ik me voortaan beter bezig houden met een kookprogramma.
stuyckp is offline  
Oud 16 oktober 2011, 18:16   #67
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/2.3805

Triestig dat vooral vld en cd&v de nva verwijten van aan de zijlijn te staan, dat ze daarom geen regering met vlaamse meerderheid kunnen vormen. Bart de Wever heeft dan heel duidelijk gezegd waarom ze tegen die nota NEE zeiden, terwijl vorig jaar Rupette Bart zijn nota na een half uur al in de prullenmand had geworpen met als enig argument "trop flamand". Heeft er dan iemand toen voorgesteld om zonder de ps verder te gaan?? Ze moesten is durven dan zal je madame non nogal kokhalzend NON horen roepen hebben.
Ik denk dat jij de sterkte van je bril moet laten aanpassen. BDW zat er eerder ongemakkelijk bij en werd regelmatig door zijn 4 tafelgenoten in een moeilijk parket geplaatst hetgeen duidelijk aan zijn lichaamstaal te zien was.
speurneus is offline  
Oud 16 oktober 2011, 18:17   #68
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik vind het niet direct terug op de tijd maar hier staat de info ook op weergegeven, http://www.doorbraak.org/nieuws/257 ik raad je aan om het te lezen, staan op zich nuttige zaken in. De economische crisis zal morgen niet gedaan zijn wat zijn effect zal hebben, de bankensector moet ook nog stabiliseren.
Het gevaar is helemaal niet denkbeeldig dat ik nu negatief bij u zal overkomen. Maar uw verwijzing naar 'Doorbraak' is waarschijnlijk goed bedoeld, maar daarom niet altijd de juiste bron. 'Doorbraak' is een aanhangsel van de VVB. En de VVB zijn Vlaams-nationalisten.

En nu wil ik niet beweren dat zij altijd de waarheid verdoezelen, maar of dit nu een 'objectieve' bron is waarover u het altijd hebt, daar heb ik toch zeer ernstige twijfels over.
system is offline  
Oud 16 oktober 2011, 18:18   #69
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dergelijke "discussies" hebben geen zin,jammer dat BDW dat niet inzag..

Om Urbanus te parafraseren "Zijle vinnen van nie,ik ik vind van wel,Yvonneke is mooi,en Yvonneke is wel"....

N-VA speelt geen rol in DIT verhaal.....maar heeft binnenkort alle gelegenheid om de machtsbasis in Vlaanderen verder uit te bouwen....ten koste van CD&V/O-VLD...het nieuwe kartel in aanmaak...
Discussie heeft wel degelijk zin. 5% is 5% en toont aan dat de klassieke partijen aan het liegen zijn. Het zou mooi zijn moesten de mensen dat begrijpen, helaas begrijpen de meesten die cijfertjes niet.
stuyckp is offline  
Oud 16 oktober 2011, 18:20   #70
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat ik niet logisch vind is dat de drie traditionele partijen doen alsof het de schuld van de NVA is dat er een Vlaamse minderheidsregering is, dat het de schuld zelf van NVA is dat ze niet mee mee aan tafel zitten, en tegelijk zegt men Groen! langs de kant te zetten tegen hun wil en steekt men hier niet de schuld op Groen! voor.

Alle aanwezig debateerders vond ik zwak in dit debat. Het leek wel alsof ze het allemaal niet zo belangrijk vonden.

De houding van Groen! is me een raadsel. Die vinden het blijkbaar niet zo erg om uit de coalitie gewipt te worden. Het doet me denken dat daar iets is afgesproken wat het licht niet ziet. Misschien wil men vermeiden dat de enigste oppositie een Vlaams nationalistische oppositie is, om die niet te groot te maken de komende jaren bedacht ik.
Mijn gedacht. Niets is gratis zelfs een groene niet.
stuyckp is offline  
Oud 16 oktober 2011, 18:22   #71
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoor hoor. De vos die de passie preekt. U doet maar net hetzelfde. Alleen, u hebt het nog niet door. Nu wel hoop ik.
Traag van begrip, het heeft toch wel even geduurd bij jou
HRobin is offline  
Oud 16 oktober 2011, 18:23   #72
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Mijn gedacht. Niets is gratis zelfs een groene niet.
Er zijn altijd mensen die overal complotten zien.
Het Oosten is offline  
Oud 16 oktober 2011, 18:24   #73
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Gelul

Bart De Wever zag alle hoeken van de kamer. Decroo en Beke slaagden er beide in om De Wever terecht te wijzen, toen de grote gouwleider feiten verdraaide. De Wever slikte en zweeg. Decroo : "De waarheid heeft ook zijn rechten". De Wever kromp ineen en piepte niet meer. Tobback gaf De Wever een rammeling in 3 tijden. De grote gouwleider werd gevloerd door de uppercut "Bommerskonten". Wouter Vanbesien ten slotte maakte de De wever genadeloos af, toen de grote gouwleider de intrige spon, dat Groen! hun stemmen moesten verzilveren. Vanbesien antwoordde fijntjes: "ik weet dat meneer De Wever wel graag dat soort spelletjes speelt, wij doen dat niet". Kaltgestelt door een groene, alleen de vlaams-populisten presteren het.

Jij krijgt een Liesbeth Homans Trailer Trash Week-end Nektapijt Trofee.
En jij gelooft die onzin ? U bent waarlijk naief.
stuyckp is offline  
Oud 16 oktober 2011, 18:26   #74
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er zijn altijd mensen die overal complotten zien.
Er zit nergens een complot achter het feit dat niets gratis is.
stuyckp is offline  
Oud 16 oktober 2011, 18:44   #75
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet ge maar eens goed luisteren hoe Bruno Tobback De Wever afmaakt. Olijke Bart zal het niet onder de markt hebben met die knaap. Zeg dat ik het gezegd heb. En di Rupo maar evenmin.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...8271/1.1133481

Video, minuut, 21' 33- 23'15
Ge zijt echt met een "vergrootglas" moeten gaan zoeken dus
De Prof is offline  
Oud 16 oktober 2011, 18:48   #76
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En jij gelooft die onzin ? U bent waarlijk naief.
Je raaskalt maar wat. Of dit onzin is en of ik ik erin geloof doet helemaal niets terzake. Wouter Vanbezien leverde het perfecte wederwoord. Ingemaakt door Wouter Vanbezien. Kijk naar de close-ups van meneer De Wever : schrikogen als schoteltjes zo groot, de grote gouwleider kon het wellicht zelf niet geloven, afgemaakt door iemand van Groen!

Jij krijgt ook de Liesbeth Homans Trailer Trifle Trifle Nektapijt Trofee en een sixpack Karlsquell plis toe.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 16 oktober 2011, 18:51   #77
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Ge zijt echt met een "vergrootglas" moeten gaan zoeken dus
Gelul. Zelfs de grootste myoop zonder brilleke op zag hoe Bart De Wever ingemaakt werd. Decroo, Beke, Tobback en godbetert Vanbezien maakten kipkap van de grote calimeriaanse gouwleider. knock-out in 20 minuten.

Kipkap, gelul en knock-out worden aanbevolen door het team van diëtisten dat het Lisbeth Homans Trailer Trash weekend begeleidt.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 16 oktober 2011 om 18:53.
4x10E6 is offline  
Oud 16 oktober 2011, 18:54   #78
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Het gevaar is helemaal niet denkbeeldig dat ik nu negatief bij u zal overkomen. Maar uw verwijzing naar 'Doorbraak' is waarschijnlijk goed bedoeld, maar daarom niet altijd de juiste bron. 'Doorbraak' is een aanhangsel van de VVB. En de VVB zijn Vlaams-nationalisten.

En nu wil ik niet beweren dat zij altijd de waarheid verdoezelen, maar of dit nu een 'objectieve' bron is waarover u het altijd hebt, daar heb ik toch zeer ernstige twijfels over.
Het is niet mijn bron en ik begrijp wat je bedoelt, de reden dat ik die site link is omdat het wel het artikel uit de tijd aanhaalt dat ik niet direct kan terugvinden. Staan op zich ook nog een deel andere goede verwijzingen in.
Gwyndion is offline  
Oud 16 oktober 2011, 18:55   #79
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Niet zoveel nieuwe inzichten. Wat mij bijblijft is dat BDW met zijn verbaal talent zich al heel goed kan terugvinden in zijn oppositierol. Hij is een schitterend debater. Nu, de anderen kennen hem en schatten sommige van zijn opmerkingen blijkbaar beter in dan vroeger. (behalve Beke, die zich weer liet vangen aan aan spelletje van tussen-vraagjes stellen waarbij hij zich dan laat vastrijden in zijn betoog). Van Besien was duidelijk voorbereid op de suggestie van BDW om in ruil voor hun stemmen, nog wat extra te vragen. Ik vond dat geen groot moment toen BDW dat suggereerde, maar politiek gezien begrijpelijk vanuit een oppositie standpunt. Het mislukte echter duidelijk... en hij kon geen punten scoren.
Het technische gegoochel met groeinormen, elasticiteit, prognoses... tja... daar heeft de kijker niets aan. Tobback heeft het keurig gehouden, maar er wel een paar lappen op gegeven. Tobback laat zich niet in het hoekje drukken. Onnoemelijk veel sterker dan Gennez (die echt slecht was in debating). De kijker zal nu toch wel heel duidelijk beseffen dat het niet Spa is die er de groenen heeft afgereden. Tobback maakte ook heel duidelijk dat er naast de keuze (van vld en cdv) om met weinig partijen te werken, het veel belangrijker is om met weinig ministers te werken. Geen nutteloze posten via staatssecretarissen.
Het is duidelijk dat we nog weken en maanden gaan te horen krijgen dat nva niet mocht meespelen, versus het antwoord van vld en cdv dat ze niet mee wilden spelen. Probleem van nva is wel dat ook spa en groen zeggen dat het nva hu eigen keuze is. Ik denk niet dat er veel kijkers op dat vlak hun eigen mening door dit debat zullen bijsturen.
We gaan dat nog tientallen keren horen, en tientallen keren dezelfde antwoorden krijgen. Maar het beeld blijft natuurlijk : vlaamse minderheid. Op dat punt zal BDW kunnen blijven scoren, ik denk dat de anderen dat ook wel beseffen.

Laatst gewijzigd door peter1962 : 16 oktober 2011 om 18:59.
peter1962 is offline  
Oud 16 oktober 2011, 18:56   #80
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

De laatste anderhalve minuut maakt De Wever gewoon Beke af en ontmaskert hij hem als superhypocriet!
Nog iets: De Croo heeft nooit rechtstreeks op een vraag geantwoord: als het warm wordt begint hij gauw over wat anders of begint hij zijn afgezaagde mantra's af te ratelen! Gewoon een dikke nul met een arrogant trekje: dit laatste is eigen aan de meeste blauwe geschelpten in de Vlaamse politiek ( VHS, pa De Croo, De Klucht, zatlap De Wael...)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be