Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2011, 23:40   #61
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Wat een prachtige website trouwens. Vol directe reclame. De glorie van Zuid-Koreaans kapitalisme.

Die mensen moeten écht gelukkig zijn.
Oud 19 december 2011, 23:42   #62
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Vandaag op het Radio Niuews ... Kim Jung 2 is dood
Oud 19 december 2011, 23:46   #63
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dat een groot deel vd bevolking er overleeft op boomschors en gekookte klei, vind je ok ??

Pure westerse propaganda en vuilspuiterij. Dat er zaken fout lopen in N-Korea is natuurlijk waar, maar in propagandaland overdrijft men nogal graag de zaken, om niet te zeggen dat een leugentje de zaken pittig kan kruiden.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 23:47   #64
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Voor de uitgemergelde bevolking van Noord-Korea zal deze 'afsluiter' wellicht het begin zijn van een voorzichtig, nieuw begin.
Euh nee, dat zal het waarschijnlijk niet zijn.

Uitgemergelde mensen heb ik er overigens nergens gezien.

In het verleden was Kim Jong-il overigens niet al te verlegen om hulp uit het buitenland aan te vragen. Noord-Korea is altijd al een moeilijk gebied geweest op landbouwkundig vlak. Dat het zelfbehoevend zou zijn voor 25 miljoen mensen zou op zich al een mirakel zijn.

En dat lijkt aardig te lukken. De levensstandaard situeert zich ergens in de middenmoot - niet te vergelijken met Zuid-Korea of zelfs China, maar wel met Vietnam en Cambodja bijvoorbeeld. Extreme armoede komt er evenmin voor.

De economie is aan een gestage groei bezig, en Kim Jong-il zelf had interesse in het Chinese model. Dat valt echter moeilijk meteen te implementeren in een land dat officieel nog in oorlog is en weinig buitenlandse investeerders zal aantrekken.
Oud 19 december 2011, 23:50   #65
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Die man is een PVDA'er, een aanhanger van een compleet onmenselijke en misdadige ideologie dus. Een gestoorde gek, zoals wel meerdere (ex-)PVDA'ers.
Of hoe VB'ers zelf als ex-rebellen aanhangers zijn van de liberale pensée unique.

Marxisme mag dan al niet deugen als ideologie, dat is geen reden om de westerse propagandapraatjes na te zeggen.
Oud 19 december 2011, 23:53   #66
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Pure westerse propaganda en vuilspuiterij. Dat er zaken fout lopen in N-Korea is natuurlijk waar, maar in propagandaland overdrijft men nogal graag de zaken, om niet te zeggen dat een leugentje de zaken pittig kan kruiden.
Hiermee heb je je allerlaatste greintje geloofwaardigheid verspeeld.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 23:54   #67
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of hoe VB'ers zelf als ex-rebellen aanhangers zijn van de liberale pensée unique.

Marxisme mag dan al niet deugen als ideologie, dat is geen reden om de westerse propagandapraatjes na te zeggen.
Zeggen dat het marxisme een compleet onmenselijke en misdadige ideologie is, die nefast is voor het Koreaanse volk, is dus al een 'westers propagandapraatje'?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 23:58   #68
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik zou het eerder propaganda noemen een regime te verheerlijken dat naar minste schatting enkele tienduizenden mensen in opvoedings- en werkkampen onderhoudt, louter om hun politieke overtuiging (of minder).

Je beseft dat er in Noord-Korea drie klassen bestaan?

Een toplaag: ongeveer 10%, van functionarissen en goede vertrouwelingen. Voornamelijk gebaseerd in Pyongyang. Zij hebben redelijk goede voorzieningen (al zag ik weinig electriciteit of verwarming in de stad, zelfs niet in ons hotel).

Een tussenlaag van 80% die zelf opgesplitst is in een groep mensen die naar boven aan het duwen is en een laag die, omwille van hun verleden of hun kennissenkring (een achterneefje dat niet genoeg respect aan Kim Il-sung betoonde) moet krabbelen om in de gratie te blijven en riskeert zijn werk te verliezen &c.: kortom, die in de gaten wordt gehouden. Naar waarschijnlijkheid heeft ook deze groep het betrekkelijk "goed" (naar derdewereldmaatstaven).

De onderlaag: zo'n 10% die ofwel gewoonweg in kampen zit of onder harde repressieve maatregelen (sociaal gebrandmerkt) omwille van hun verleden (niet diep genoeg buigen bijvoorbeeld) of hun politieke overtuiging.
Oud 19 december 2011, 23:59   #69
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Zeggen dat het marxisme een compleet onmenselijke en misdadige ideologie is, die nefast is voor het Koreaanse volk, is dus al een 'westers propagandapraatje'?
De officiële ideologie van de DVRK is juche, niet marxisme.
Oud 20 december 2011, 00:00   #70
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wat een prachtige website trouwens. Vol directe reclame. De glorie van Zuid-Koreaans kapitalisme.

Die mensen moeten écht gelukkig zijn.

Sorry hoor, heb er niets van gezien.
Mijn browser geeft geen reclame weer.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 00:06   #71
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Hiermee heb je je allerlaatste greintje geloofwaardigheid verspeeld.
1. Wat ik bij sulletjes als jij al dan niet verspeel zal mij worst wezen.
2. Als jij denkt/gelooft dat wat de media hier schrijven en tonen, de feiten zijn die ontdaan zijn van elke vorm van partijdigheid of propaganda, dan lach ik u vierkant uit omwille van zo veel naïeviteit.
Oud 20 december 2011, 00:10   #72
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2. Als jij denkt/gelooft dat wat de media hier schrijven en tonen, de feiten zijn die ontdaan zijn van elke vorm van partijdigheid of propaganda, dan lach ik u vierkant uit omwille van zo veel naïeviteit.
Ik voel het, jij bent hier doodongelukkig. In jouw plaats zou ik onmiddellijk politiek asiel aanvragen in Pyongyang.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 00:10   #73
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou het eerder propaganda noemen een regime te verheerlijken dat naar minste schatting enkele tienduizenden mensen in opvoedings- en werkkampen onderhoudt, louter om hun politieke overtuiging (of minder).

Je beseft dat er in Noord-Korea drie klassen bestaan?

Een toplaag: ongeveer 10%, van functionarissen en goede vertrouwelingen. Voornamelijk gebaseerd in Pyongyang. Zij hebben redelijk goede voorzieningen (al zag ik weinig electriciteit of verwarming in de stad, zelfs niet in ons hotel).

Een tussenlaag van 80% die zelf opgesplitst is in een groep mensen die naar boven aan het duwen is en een laag die, omwille van hun verleden of hun kennissenkring (een achterneefje dat niet genoeg respect aan Kim Il-sung betoonde) moet krabbelen om in de gratie te blijven en riskeert zijn werk te verliezen &c.: kortom, die in de gaten wordt gehouden. Naar waarschijnlijkheid heeft ook deze groep het betrekkelijk "goed" (naar derdewereldmaatstaven).

De onderlaag: zo'n 10% die ofwel gewoonweg in kampen zit of onder harde repressieve maatregelen (sociaal gebrandmerkt) omwille van hun verleden (niet diep genoeg buigen bijvoorbeeld) of hun politieke overtuiging.
Kan best zijn, maar dat is ook niet zo van belang. Ik verdedig geenszins de interne politiek in N-Korea, verre van zelfs.

Maar wat die onderlaag betreft, dat kan nog leerrijk zijn. Bijvoorbeeld voor de behandeling van liberalen en libertairen in de verdere toekomst...
Oud 20 december 2011, 00:11   #74
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar waar haalt u dan uw info vandaan over Noord-Korea?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 00:12   #75
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De officiële ideologie van de DVRK is juche, niet marxisme.
Juche is begonnen als de Koreaanse 'interpretatie' van het marxisme-leninisme. Dat het compleet gedegradeerd is tot een militaristische personencultus verandert daar niets aan; het ligt nu eenmaal in de aard van het onuitvoerbare marxisme zelf om te vervallen tot pure waanzin en repressie. Overal waar men het heeft trachten toe te passen, is het marxisme blijven vastzitten in de fase van de dictatuur van het zogenaamde proletariaat, omdat de laatste fase - communisme - nu eenmaal niet toepasbaar is op een samenleving bevolkt door mensen. Of men die dictatuur nu Juche, Stalinisme, Marxisme, Titoïsme of welk ander tisme noemt, dat is maar bijkomstig. Het blijven exponenten van éénzelfde inherent barbaars gedachtegoed.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 00:12   #76
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iombas is er blijkbaar al geweest en zijn post getuigt van een redelijk objectieve weergave van zijn reis in N-K.
Bent u er ook al geweest, of bent u gewoon een naïef slachtoffer van communistische propaganda ?

Objectief antwoorden graag.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 00:13   #77
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik voel het, jij bent hier doodongelukkig. In jouw plaats zou ik onmiddellijk politiek asiel aanvragen in Pyongyang.
Wat jij voelt zal ongetwijfeld eerder een volle luier zijn. Kwestie van op uw niveau (nu ja) te blijven...
Oud 20 december 2011, 00:16   #78
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Iombas is er blijkbaar al geweest en zijn post getuigt van een redelijk objectieve weergave van zijn reis in N-K.
Bent u er ook al geweest, of bent u gewoon een naïef slachtoffer van communistische propaganda ?

Objectief antwoorden graag.
Leer lezen!

Ik verdedig helemaal niet het interne beleid van N-Korea.

Ik zeg enkel dat het land z'n onafhankelijkheid wist te behouden tov westers imperialisme en dat het westen via haar media dat land propagandistisch steeds zwart maakt.
Oud 20 december 2011, 00:18   #79
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Maar waar haalt u dan uw info vandaan over Noord-Korea?
Welke info?
Oud 20 december 2011, 00:18   #80
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg enkel dat het land z'n onafhankelijkheid wist te behouden tov westers imperialisme en dat het westen via haar media dat land propagandistisch steeds zwart maakt.
Welke media moeten we dan wel raadplegen volgens u?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be