Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Bekijk resultaten enquête: Hoe geraakt u op uw werk donderdag?
Ik ga niet naar mijn werk, want ik staak mee. 10 22,73%
Ik ga niet naar mijn werk, want ik neem verlof. 2 4,55%
Ik werk donderdag (zoals gewoonlijk) thuis. 3 6,82%
Ik werk donderdag (uitzonderlijk) thuis. 5 11,36%
Ik probeer het met het openbaar vervoer. 2 4,55%
Ik ga (zoals gewoonlijk) met de auto. 16 36,36%
Ik ga (uitzonderlijk) met de auto. 2 4,55%
Ik ga met de fiets of te voet. 4 9,09%
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2011, 20:13   #61
kameleon
Minister

Standaard

Eerst u laten bestelen door bankiers en de reactie van de bevolking is "komaan, we moeten harder werken jongens, we moeten die graaiers ook nog wat gunnen"
Oud 21 december 2011, 20:28   #62
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Eerst u laten bestelen door bankiers en de reactie van de bevolking is "komaan, we moeten harder werken jongens, we moeten die graaiers ook nog wat gunnen"
Met staken gaat ge'r niet komen zenne. Of dacht je dat financiële prolemen weggingen door er meer te creëren?
Als de heren en dames stakers iet of wat verstand hebben gooien ze hun kleurgenoten er uit, nu maken ze zichzelf belachelijk door het land plat te leggen uit protest tegen iets waar ze zelf op stemden...
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die deze pensioenplannen goed vinden, en geld besparen kan men beter met andere zaken, maar meer miserie der bovenop gooien is niet de oplossing.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 20:32   #63
lplp
Vreemdeling

Exclamation de vakbonden verpesten het voor de jeugd

ik ben een student en ik vind het een DIKKE schande van alle stakers om in deze tijden te gaan staken. En het zijn de vakbonden die nog wat olie op het vuur gooien terwijl ze niet weten wat ze aan het doen zijn, zij denken niet aan het collectief maar aan hun eigen...
Het is crisis dus iedereen zal zijn duit moeten bijdragen OOK de mensen van de overheid. Iedereen in heel europa moet langer werken en dan denken de mensen van de vakbond in België en vooral Wallonië dat ze dit niet moeten omdat ze ocharme 2 jaartjes extra moeten werken. Als mensen uit de privé sector tot 62 moeten werken dan moeten die van de overheid dat zeker! En wees nu eerlijk als je op je 60e nog kaartjes aant knippen bent of busbestuurder bent dan kan je dit ook nog op je 62eOp de manier waarop de vakbond nu bezig is maken ze het land kapot en heeft de jeugd helemaal geen toekomst meer! Als het zo doorgaat zal de jeugd deze egoïstische stakers van nu, heel ons leven gaan betalen en daar hebben wij geen zin in. Ik vind dat wij als jeugd moeten opkomen tegen het egoïsme van al deze mensen!!!

Als dit gestaak en geklaag van de ambtenaren nu niet gaat stoppen dan hoop
ik dat de jeugd van vandaag over een paar jaar gaat staken om nog pensioen te betalen van de ambtenaren die nu staken!
Want zij zorgen er NU voor dat wij het later onmogelijk krijgen, want ons staat niets anders te wachten dan pensioenen (van egoïsten) te gaan betalen en dat er niets meer voor onszelf overschiet. Als dit zo doorgaat kunnen wij fluiten naar onze hoop om ooit nog iets mooi voor ons zelf te beginnen of om zelf een mooi huisje te bouwen. Dit zit er niet in als wij deze brassers niet laten inzien hoe stom dat staken wel niet is!!!

Gedaan met al dat gestaak zorg nu maar eens eerst dat de te grote schuldenberg verdwijnt en heel misschien kunnen we over een paar jaar het pensioen dan terug omhoog krikken maar dit zal er zeker niet komen door te staken! DENK OOK EENS AAN DE JEUGD EN NIET ENKEL AAN JEZELF
lplp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 20:33   #64
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Staak dan tot Nieuwjaar. Of tot Pasen. Of misschien tot Kerstmis 2012. Dan zal de economische malaise zichzelf wel oplossen

Langetermijndenken is voor jullie toch een ver-van-mijn-brandend-olievat show, n'est-ce pas? Maar ja, de volgende generatie zal wel tot zijn 70ste werken om jullie bodemloze pensioenput wat te vullen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 21 december 2011 om 20:35.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 21:30   #65
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Staak dan tot Nieuwjaar. Of tot Pasen. Of misschien tot Kerstmis 2012. Dan zal de economische malaise zichzelf wel oplossen

Langetermijndenken is voor jullie toch een ver-van-mijn-brandend-olievat show, n'est-ce pas? Maar ja, de volgende generatie zal wel tot zijn 70ste werken om jullie bodemloze pensioenput wat te vullen.
Ik behoor zelf tot de jonge generatie. Wel ééntje van de slimmere garde.
Leg mij eens uit aub vanwaar de ECB plots vandaag meer dan €400 miljard kan halen uit het niets ?

Voor de honger in Afrika springt de drukpers niet aan, die kunnen doodvallen. En dat is wat met ons ook staat te gebeuren.
Oud 21 december 2011, 21:39   #66
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er dan sprake van harder moeten werken ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 21:43   #67
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Helaas werkdag. Idealiter zouden de boeren en truckers beter deelnemen en kruispunten blokkeren.

200% steun aan de (meeste) eisen van de stakers.
Die gemeende steun moet je van de vakbonden niet verwachten want achter de rug van hun leden keurden ze unaniem het regeerakkoord goed op de partij congressen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 21 december 2011 om 21:44.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 22:08   #68
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Ik zie hier de kiem van een revolute tegen de.orwelliaanse toestanden. Iedereen mag een pensioen hebben maar wij meten het dubbele hebben.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 22:09   #69
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Helaas werkdag. Idealiter zouden de boeren en truckers beter deelnemen en kruispunten blokkeren.

200% steun aan de (meeste) eisen van de stakers.
Molotov op de truck/tractor.

Opgelost.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 22:24   #70
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

IN feite zorgt Quicky ervoor dat iedereen meer werkt en dus meer verdient... en zelfs dat is niet goed ??
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 23:46   #71
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lplp Bekijk bericht
ik ben een student en ik vind het een DIKKE schande van alle stakers om in deze tijden te gaan staken. En het zijn de vakbonden die nog wat olie op het vuur gooien terwijl ze niet weten wat ze aan het doen zijn, zij denken niet aan het collectief maar aan hun eigen...
Het is crisis dus iedereen zal zijn duit moeten bijdragen OOK de mensen van de overheid. Iedereen in heel europa moet langer werken en dan denken de mensen van de vakbond in België en vooral Wallonië dat ze dit niet moeten omdat ze ocharme 2 jaartjes extra moeten werken. Als mensen uit de privé sector tot 62 moeten werken dan moeten die van de overheid dat zeker! En wees nu eerlijk als je op je 60e nog kaartjes aant knippen bent of busbestuurder bent dan kan je dit ook nog op je 62eOp de manier waarop de vakbond nu bezig is maken ze het land kapot en heeft de jeugd helemaal geen toekomst meer! Als het zo doorgaat zal de jeugd deze egoïstische stakers van nu, heel ons leven gaan betalen en daar hebben wij geen zin in. Ik vind dat wij als jeugd moeten opkomen tegen het egoïsme van al deze mensen!!!

Als dit gestaak en geklaag van de ambtenaren nu niet gaat stoppen dan hoop
ik dat de jeugd van vandaag over een paar jaar gaat staken om nog pensioen te betalen van de ambtenaren die nu staken!
Want zij zorgen er NU voor dat wij het later onmogelijk krijgen, want ons staat niets anders te wachten dan pensioenen (van egoïsten) te gaan betalen en dat er niets meer voor onszelf overschiet. Als dit zo doorgaat kunnen wij fluiten naar onze hoop om ooit nog iets mooi voor ons zelf te beginnen of om zelf een mooi huisje te bouwen. Dit zit er niet in als wij deze brassers niet laten inzien hoe stom dat staken wel niet is!!!

Gedaan met al dat gestaak zorg nu maar eens eerst dat de te grote schuldenberg verdwijnt en heel misschien kunnen we over een paar jaar het pensioen dan terug omhoog krikken maar dit zal er zeker niet komen door te staken! DENK OOK EENS AAN DE JEUGD EN NIET ENKEL AAN JEZELF
U bent hier de dikke egoïst. Ga werken om uw studies te betalen, zodat je eens weet wat werken is alvorens dergelijke onzin neer te schrijven.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 23:47   #72
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Die gemeende steun moet je van de vakbonden niet verwachten want achter de rug van hun leden keurden ze unaniem het regeerakkoord goed op de partij congressen.
Inderdaad. De top van de vakbonden deugt voor geen meter. Maar stakingen kunnen onvoorspelbare situaties voortbrengen, situaties waarbij de top controle verliest over het gebeuren. En net dat is zo interessant aan stakingen.
Oud 21 december 2011, 23:50   #73
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ondertussen schijnt het al de 22'ste stakingsdag te zijn dit jaar...
Da's een volledige werkmaand...Nog meer staken? U bent werkloos zeker?
Neen m'n beste, ik werk in de privé en bij ons zijn vakbonden helaas niet toegelaten.

De 22ste pas? Op naar de 200 zou ik zeggen!
Oud 22 december 2011, 02:03   #74
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Staken is voor meelopers.
Onnozelaar.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 02:07   #75
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht

Arme gehersenspoelde!

Trouwens "onze" bodemloze pensioenput betalen wij nu al. Jullie gaan zelfs geen pensioen meer trekken, laat staan uw kinderen werkloosheidsuitjkering.
Als er een iemand is die niet in staat is op lange termijn te denken dan is het uw soort 'mensen'.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 02:32   #76
poxers
Lokaal Raadslid

poxers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Europa weet goed genoeg dat de barst tussen Vlaanderen en wallonie steeds groter wordt en dat men een splitsing van belgie niet kan blijven uitstellen.
Voor mogelijke investeerders zal het wel duidelijk zijn dat er in wallonie geen toekomst is, die staken te graag.
Vlaanderen heeft nood aan nieuwe jobs, men kan niet én de mensen langer laten werken, én meer werklozen een job bezorgen.

Geldstroom naar het buitenland is een goed punt, laat ons beginnen met te stoppen om de weldoener uit te hangen en geld te houden voor de mensen hier. En dan gaat het bijlange niet enkel over Eu -landen...
Gooi die "regering" buiten, splits die handel en bouw op wat er is in Vlaanderen, volk en goesting genoeg, integenstelling tot de zuiderburen...
Hoe ga je in Vlaanderen zoveel jobs bekomen, ook hier gaat de pensioenleeftijd omhoog voor minstens 2 jaar maar wellicht 3a4 jaar.
Met de zoveel nieuwe jobs vanuit de middelen die de overheid beschikbaar maakte voor de notionele interest ?
Die oorspronkelijk bedoeld was om jobs te creeren, maar die voor andere doeleinden word gebruikt?

Nog nooit aan gedacht dat Vlaanderen al een dichte bebouwd industrieterrein is gekomen, en dat er tekorten zijn aan industriegrond, en dat men niet kan eeuwig doorgaan met industrieparken uit de grond te stampen, men kan in Henegouwen genoeg industrie voorzien. Het land hoeft niet te splitsen daarvoor.
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 02:36   #77
poxers
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Arme gehersenspoelde!

Trouwens "onze" bodemloze pensioenput betalen wij nu al. Jullie gaan zelfs geen pensioen meer trekken, laat staan uw kinderen werkloosheidsuitjkering.
Als er een iemand is die niet in staat is op lange termijn te denken dan is het uw soort 'mensen'.
Ik denk dat je het iets te zwart ziet, als het huidige systeem kan blijven bestaan zouden er middelen genoeg zijn om de pensioenen te betalen.
Dat er nu zogezegt geen geld voor is is omdat de regeringen van een aantal jaren geleden het geld hebben uitgedeeld aan de grote elite ondernemingen.

Laatst gewijzigd door poxers : 22 december 2011 om 02:38.
Oud 22 december 2011, 02:59   #78
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Zelfs in een gezond land lijkt het mij niet haalbaar om mensen maar de helft van hun leven te laten werken. De levensverwachting is op 100 jaar tijd bijna verdubbeld. Sommige mensen die op hun 55e op brugpensioen gegaan zijn gaan het nog 40 jaar trekken. Da's allemaal fijn voor die mensen, maar op termijn lijkt me dat sowieso een beetje onhaalbaar.
We zijn langer gezond, maar de periode dat we minder gezond zijn en meer gezondheidsklachten hebben verlengt ook.
Je gaat dat niet structureel oplossen door een beetje te gaan staken.

In verschillende branches zijn mensen wel al lang uitgeblust lang voor ze 60 zijn. Ik kan heel goed begrijpen dat die mensen niet staan popelen om tot hun 70e of langer te werken. De vraag lijkt me dan ook meer hoe je loopbanen organiseert zodat mensen er nog zin in hebben op hun 70e.

Gewoon het optrekken van pensioenleeftijden lost natuurlijk wel een deel op: laat 70ers aan hetzelfde tempo verderwerken als 40ers en ze stuiken bij bosjes neer :/
Oud 22 december 2011, 03:22   #79
poxers
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Zelfs in een gezond land lijkt het mij niet haalbaar om mensen maar de helft van hun leven te laten werken. De levensverwachting is op 100 jaar tijd bijna verdubbeld. Sommige mensen die op hun 55e op brugpensioen gegaan zijn gaan het nog 40 jaar trekken. Da's allemaal fijn voor die mensen, maar op termijn lijkt me dat sowieso een beetje onhaalbaar.
We zijn langer gezond, maar de periode dat we minder gezond zijn en meer gezondheidsklachten hebben verlengt ook.
Je gaat dat niet structureel oplossen door een beetje te gaan staken.

In verschillende branches zijn mensen wel al lang uitgeblust lang voor ze 60 zijn. Ik kan heel goed begrijpen dat die mensen niet staan popelen om tot hun 70e of langer te werken. De vraag lijkt me dan ook meer hoe je loopbanen organiseert zodat mensen er nog zin in hebben op hun 70e.

Gewoon het optrekken van pensioenleeftijden lost natuurlijk wel een deel op: laat 70ers aan hetzelfde tempo verderwerken als 40ers en ze stuiken bij bosjes neer :/
In een land met werkgevers die zowel prive als overheid met een overdreven diploma fetischisme zitten, en waar opklimmen of minder lichamelijk belastend werk verkrijgen kompleet taboe is, kan je geen regelingen treffen he.

Mensen die heel regelmatig nachtwerk of heel onregelmatige ploegen doen, bijvoorbeeld, ik val onder die categorie, ik ben als ik thuis ben op tot gat in de nacht zoals nu brengt na 10 jaar al serieus problemen op.
Slikken van slaapmedicatie om te kunnen werken, last van maag en een traag maar zeker lopende kweek van allerhande lichamelijke neveneffecten, en vooruitzichten hebben om het nog minimum 2 jaar maar wellicht 3of4 langer nog te doen, neen bedankt.
De vlieger van verhoogde levensverwachting van mensen die zeer onregelmatige uren doen of nachtwerk gaat al helemaal niet op, ik weet dat ik minder lang zal leven of iemand die dagwerk doet en wel een goed sociaal leven heeft. neen bedankt dat ze het geld halen waar het zit, maar niet met mij, no way, geen denken aan, niet voor die rotzakken die alle dagen mijn zakken leeghalen.
Oud 22 december 2011, 03:52   #80
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
In een land met werkgevers die zowel prive als overheid met een overdreven diploma fetischisme zitten, en waar opklimmen of minder lichamelijk belastend werk verkrijgen kompleet taboe is, kan je geen regelingen treffen he.

Mensen die heel regelmatig nachtwerk of heel onregelmatige ploegen doen, bijvoorbeeld, ik val onder die categorie, ik ben als ik thuis ben op tot gat in de nacht zoals nu brengt na 10 jaar al serieus problemen op.
Slikken van slaapmedicatie om te kunnen werken, last van maag en een traag maar zeker lopende kweek van allerhande lichamelijke neveneffecten, en vooruitzichten hebben om het nog minimum 2 jaar maar wellicht 3of4 langer nog te doen, neen bedankt.
De vlieger van verhoogde levensverwachting van mensen die zeer onregelmatige uren doen of nachtwerk gaat al helemaal niet op, ik weet dat ik minder lang zal leven of iemand die dagwerk doet en wel een goed sociaal leven heeft. neen bedankt dat ze het geld halen waar het zit, maar niet met mij, no way, geen denken aan, niet voor die rotzakken die alle dagen mijn zakken leeghalen.
Daarom dat ik ook zeg: "De vraag lijkt me dan ook meer hoe je loopbanen organiseert zodat mensen er nog zin in hebben op hun 70e."
Overigens zijn er heel wat oudjes in de rusthuizen (en dan bedoel ik geen 75-jarigen, maar ouder) die ook in shifts hebben gewerkt. M'n oma had zelfs twee jobs in shifts, hoe ze het gaan kreeg is me nog steeds een mysterie, maar ze is er wel midden de 90 meer geworden. Het kan dus, de vraag is hoe het te doen dat de mensen het effectief kunnen.

Maar we willen ook wel véél eh. We willen niet alleen later geld genoeg hebben om dezelfde levensstandaard te behouden, bij velen moet het al het geld er ook al meteen door. Ik zie alvast veel mensen rondom mij hun geld spenderen aan allerlei dingen die ik helemaal niet nodig heb, dus zo levensnoodzakelijk zullen ze wel niet zijn. Dus dan maar hard gaan werken, veel proberen verdienen zodat er veel uitgegeven kan worden, en daarnaast natuurlijk een tof sociaal leven dat velen zelfs stress lijkt te bezorgen ipv ontspannend te zijn, en natuurlijk daarnaast ook nog een gezin. En als we merken dat we tijd tekort komen en gestresseerd zijn, is het de schuld van iets of iemand maar in ieder geval niet van onszelf.

Ik zeg NIET dat het in jouw geval ook zo is eh, ik ken je helemaal niet, maar helaas gaat het bij velen wel zo.

Maar toen ik je zin las over sociaal dacht ik: bij mijn grootouders was sociaal leven gewoon thuis zijn, bij de kinderen, en de andere inwonende familieleden of de familieleden om de hoek... En heel af en toe een keer een uitstapje.

Ik liep vandaag in de supermarkt en ik hoorde de ene jonge vrouw tegen de andere zeggen: fok jong, nu heb ik die film nog nie gezien, seffes spelen ze hem nie meer! (geen idee over welke film het ging). Ze viel me op omdat ze ineens in paniek leek te schieten. Blijkbaar voelde ze zich opgejaagd door iets dat in sé ontspannend zou moeten zijn. Op die manier ga je het in ieder geval ook niet redden om tot je 70e te werken - volgens mij ben je op die manier tegen je 35e al pompaf.

En tegen die dingen heeft staken ook geen nut.

Ik zeg, voor alle duidelijkheid, niet dat het probleem gewoon bij de werkende mensen zelf zit. Maar het staat er wel niet los van. Bedrijven voeden zich op onze levenswijze, de overheid ook.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be