Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2011, 10:24   #61
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
De N-VA blijft maar drenkelingen opvissen.
Belangrijk daarbij is dat die leden van het eerste ogenblik uit electorale overwegingen niet te snel opzij gezet worden.
Dit kan voor de toekomst problemen met zich meebrengen, zeker als het aantal zetels niet overeenkomstig meegroeit.
Wat PVDD betreft.
Die man verandert toch wel makkelijk van hoed.
Ja van VU naar cd&v naar NVA, echt radicaal verschillende partijen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 10:25   #62
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
N-VA is meer dan ooit een vuilbakpartij.

Er zit daar al wat binnen: Frank Vanhecke, Pol VdDriessche, Siegfried Bracke,..
Vanhecke zit er niet binnen en een oude VU'er en 2 van bij de vrt, acht ja wat een "afval" .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 10:30   #63
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
De N-VA blijft maar drenkelingen opvissen.
Belangrijk daarbij is dat die leden van het eerste ogenblik uit electorale overwegingen niet te snel opzij gezet worden.
Dit kan voor de toekomst problemen met zich meebrengen, zeker als het aantal zetels niet overeenkomstig meegroeit.
Wat PVDD betreft.
Die man verandert toch wel makkelijk van hoed.
Supportert Pol straks ook voor de Cluub in plaats van Cercle?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 24 december 2011 om 10:30.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 10:33   #64
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Supportert Pol straks ook voor de Cluub in plaats van Cercle?
nee
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 10:39   #65
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
NVA wordt NVO.

Al is het maar om de stemmen van zijn familie mee te brengen. We worden de allergrootste partij en niemand die dat kan tegenhouden.....
Trouwens, hij heeft Vlaams-nationalistische roots. Dus hij is welkom.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 10:59   #66
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Het pikt, jongens, het pikt!!! Ze zien hun eigen partijtjes leeglopen en kunnen er niets aan doen!!! Het worden leuke tijden!!! Nuja, mensen zien wat ze zien!!! het zijn niet meer die keuterboerkes die vanop de kansel of door de verfranste adel of door een vuilbekkende syndicalist werden overhaald om voor één van de traditio's te stemmen. Het alternatief is er en het alternatief is beter!!! De anderen zijn zo bang van dat alternatief dat ze zich er kapot op compromitteren. Laat ze toch nog even kronkelen. Het is eigenlijk een zielige doodstrijd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 11:00   #67
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Het pikt, jongens, het pikt!!! Ze zien hun eigen partijtjes leeglopen en kunnen er niets aan doen!!! Het worden leuke tijden!!! Nuja, mensen zien wat ze zien!!! het zijn niet meer die keuterboerkes die vanop de kansel of door de verfranste adel of door een vuilbekkende syndicalist werden overhaald om voor één van de traditio's te stemmen. Het alternatief is er en het alternatief is beter!!! De anderen zijn zo bang van dat alternatief dat ze zich er kapot op compromitteren. Laat ze toch nog even kronkelen. Het is eigenlijk een zielige doodstrijd.
N-VA loopt vol met frakkendraaiers en parvenu's......
Bracke, enz..... teveel om op te noemen.

Wat gaan die doen denk je als N-VA niet aan den bak komt ?
Juist, gaan lopen want dat doen frakkendraaiers nu eenmaal.

U noemt N-VA een homogene rechtlijnige en duidelijke partij ?
Dan kiest u beter voor het VLAAMS BELANG.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 11:07   #68
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Tja, rikske, ze kunnen er ook niet aan doen dat ze de rol als volkspartij hebben overgenomen van de CD&V! De o_VLD had zo graag in de plaats van de N-VA geweest, maar helaas! Kazakkendraaiers, mensen die voor de verkiezingen anders 'blazen' dan erna worden niet meer geapprecieerd in Vlaanderen! Tot spijt van woie het benijdt!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 24 december 2011, 11:08   #69
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, rikske, ze kunnen er ook niet aan doen dat ze de rol als volkspartij hebben overgenomen van de CD&V! De o_VLD had zo graag in de plaats van de N-VA geweest, maar helaas! Kazakkendraaiers, mensen die voor de verkiezingen anders 'blazen' dan erna worden niet meer geapprecieerd in Vlaanderen! Tot spijt van woie het benijdt!
Geen enkel probleem mee.
Ik zou me zelfs kunnen voorstellen erop te stemmen als ze hun werk (waarvoor ze betaald zijn) ernstig zouden nemen.

Dat is wellicht een brug tever ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 11:13   #70

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Nee, oosteke, de mensen worden slimmer.

Maarja, blijf jij maar je kop in het zand steken.
NVA wil de GEMIDDELDE pensioenleeftijd optrekken naar 65 wat dus concreet wil zeggen dat men tot 70 zal moeten werken in de toekomst. Toch iets van "het goede" teveel vind ik. 't Is niet omdat men ouder wordt dat men daarom op die leeftijd nog deftig functioneert (afhankelijk van welk beroep en statuut men heeft weliswaar).
Toch zal NVA met een tewerkstellingsplan moeten afkomen dat aantrekkelijk is voor de meeste mensen om de actieve bevolking er daadwerkelijk toe aan te zetten meer en langer te werken.
NVA staat ook achter de notionele intrestaftrek wat in concreto wil zeggen dat de grote bedrijven steeds maar uit de wind blijven wat betreft hun bijdrage aan de belastingen. 't Zijn wel die grote bedrijven die massaal afdanken.
Ik ben zelf een NVA stemmer (totnogtoe) maar heb hierover toch ernstige vragen.

Laatst gewijzigd door Karma : 24 december 2011 om 11:14.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 11:31   #71
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
NVA wil de GEMIDDELDE pensioenleeftijd optrekken naar 65 wat dus concreet wil zeggen dat men tot 70 zal moeten werken in de toekomst. Toch iets van "het goede" teveel vind ik. 't Is niet omdat men ouder wordt dat men daarom op die leeftijd nog deftig functioneert (afhankelijk van welk beroep en statuut men heeft weliswaar).
Toch zal NVA met een tewerkstellingsplan moeten afkomen dat aantrekkelijk is voor de meeste mensen om de actieve bevolking er daadwerkelijk toe aan te zetten meer en langer te werken.
NVA staat ook achter de notionele intrestaftrek wat in concreto wil zeggen dat de grote bedrijven steeds maar uit de wind blijven wat betreft hun bijdrage aan de belastingen. 't Zijn wel die grote bedrijven die massaal afdanken.
Stel je gewoon de vraag aan welk beleid van welke partijen je deze noodzakelijke ingrepen te danken hebt en dan is het al veel makkelijker te verteren dat je toch voor N-VA stemt.
Het is zoals een dakgoot die lekt: je kunt de barst wat dichten met Rubson , maar na een tijdje zal ze terug lekken. Ofe je kunt ineens de hele dakgoot vervangen: dat kost wat meer, maar je bent er dan gerust in dat het probleem voor de rest van je leven van de baan is.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Citaat:
Oud 24 december 2011, 11:38   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Die man werkte tot gisteren voor de VTM.

Ik neem aan dat de gesprekken tussen N-VA en de man al een tijdje aan de gang waren en dat Vandendriessche al een tijd geleden heeft besloten dat lidmaatschap van N-VA een mogelijke optie was. Verklaart wellicht een aantal zaken.
Ja, je moet geen smoelen trekken, ik strijd ook niet af dat hij voor VTM werkte. Ik zeg dat ik hem een maand geleden zag op het nieuws - toevallig want ik kijk er weinig naar, en wat hij zei klonk niet meer CD&V, wat ik tamelijk vreemd vond vermits hij toch een CD&V-parvenu was.

Hij sprak alsof hijzelf geen CD&V'er meer was.
Oud 24 december 2011, 11:42   #73
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe euforisch je van Schadenfreude ook mag zijn, mijn beste Bok, je slaat - zoals zo vaak - de bal mis. Het laat niet-CD&V'ers Siberisch koud wat meneer Van Den Driessche uitvreet; CD&V'ers wellicht ook als ik er zo over denk. Rond Pol hangt immers een luchtje van "twaalf stielen, dertien ongelukken". Een loser, die Pol.

Kerst komt eraan: "Vuilbekkende syndicalisten op de kansel". Wat voor goedje strooi jij in de kerstpunch?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 24 december 2011 om 11:44.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 11:42   #74
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Het doet me denken aan het clubje NCD-ers (Nieuwe Christen-democraten) met Turtelboom, Van Hecke en Pinxten.

Mevrouw Turtelbooms clubje wisselde al gauw van partij toen haar clubje dreigde ten onder te gaan en heeft sindsdien een bliksecarrière gemaakt bij de VLD als niet verkozen minister.

Jassendraaiers en opportunisme, de VLD kan er over meespreken en dan druk ik me nog zeer beleefd uit wat betret de zwarte weduwe met haar blauwe smurfschoentjes.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 11:45   #75
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goudzoekers

"Hoe lang kan N-VA zich afzetten tegen het establishment als het alle streken ervan overneemt?"

Op tien maanden voor de gemeenteraadsverkiezingen regent het politieke overlopers. Laatste in de rij is Pol Van den Driessche (ex-CD&V, nu N-VA).

In 2007 verliet hij al eens de journalistiek. Van den Driessche twijfelde toen tussen de partners CD&V en N-VA. In een gesprek met Bart De Wever benadrukte hij dat hij een kartelkandidaat was. Toen De Wever hem zei dat zoiets niet bestond en het tijd was om kleur te bekennen, kwam het er eindelijk uit. Het zou CD&V worden. Onder meer de C en de christelijke inspiratie van die partij speelden daarbij naar eigen zeggen een rol.

De Vlaamse christendemocraten hadden op dat moment de wind in de zeilen en boden toevallig ook de beste garanties op een bloeiende politieke carrière. Je kunt niemand verwijten rekening te houden met jobzekerheid bij een keuze. Maar de keuze voor een partij geldt blijkbaar steeds meer alleen in goede tijden. Na de breuk tussen CD&V en N-VA bleef Van den Driessche benadrukken dat het standpunt van CD&V nog steeds hetzelfde was als dat van het kartel zaliger.

Dat hij nu voor de N-VA kiest, laat een wrange nasmaak na. Niet omdat Van den Driessche geen Vlaams-nationalistische sympathieën zou hebben. Die heeft hij nooit onder stoelen of banken gestoken. In de jaren 80 was hij nog gemeenteraadslid voor de Volksunie. Maar wel omdat het een beeld ophangt van politici als goudzoekers, die de ene keer voor de een partij kiezen en wat later voor een andere als de electorale wind uit een andere richting waait. De keuze zal toch niet ingegeven zijn door het feit dat de nieuwe partij volgend jaar in Brugge nog een lijsttrekker nodig heeft, en CD&V niet?

Het regent trouwens overlopers bij de Vlaams-nationalisten. Onder meer ex-Open Vld'er Ludo Van Campenhout deed het hem voor in Antwerpen, en ex-VB'er Karim Van Overmeire in Aalst.

Bij de oprichting van de partij tien jaar geleden liet toenmalig voorzitter Geert Bourgeois aan iedereen die het horen wilde, weten dat de N-VA voor een andere manier van politiek bedrijven stond. Overlopers werd politiek opportunisme en carrièreplanning verweten. Een partij van en voor rechtlijnige mensen, klonk het in de beginselverklaring.

Een decennium later schiet daar weinig van over. Hoe lang kun je je afzetten tegen het establishment als je alle streken ervan overneemt, inclusief het binnenhalen van goudzoekers voor een paar duizend stemmen.

De geloofwaardigheid van de politieke klasse is de voorbije jaren in sneltempo geërodeerd. Na anderhalf jaar impasse kan de Wetstraat nog bitter weinig enthousiasme losweken. Steeds vaker wordt de politiek als een pot nat gezien. De partij van Bart De Wever zegt misschien dat ze anders is, maar daar valt in de praktijk weinig van te merken.

Een triestig schouwspel met een ranzig kantje. Een andere conclusie is moeilijk te trekken.

Steven Samyn
Chef politiek
De Morgen 24 12 2011
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 11:48   #76
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
De notionele intrest moet bijgestuurd worden, daar is de N-VA niet tegen.
Ik heb er geen problemen mee dat je een kritische kiezer bent die zichzelf vragen stelt. Je kan uw vragen ook altijd posten op de website van N-VA, na een beetje tijd krijgt u daar een antwoord op. Ik heb hetzelfde gedaan omdat ik dezelfde vragen had bij de notionele intrest als u. Ik heb daar een vrij uitvoerig antwoord op ontvangen. De uitwassen van de notionele intrest worden breed uitgesmeerd in de pers, en dat is niet verkeerd, maar dat betekent nog niet dat je de notionele intrest als geheel moet afvoeren. Dat betekent dat je de uitwassen moet aanpakken. Ik hoop in feite dat de huidige regering dat ook gaat doen, want nu heb ik vooral de indruk dat de werkende bevolging de dupe is.
Langer werken is in concreto in feite een belastingsverhoging (noorden), voor mij kan die niet zomaar doorgevoerd worden zonder een activeringsbeleid die werklozen actief begeleidt naar werk (zuiden), en ook schorst als ze niet werkwillig zijn. Van die activering zie ik bitter weinig, sterker het duurder maken van de dienstencheques staat daar haaks op.
Bovendien, als we langer moeten werken dan moet het op een andere manier kunnen gebeuren. Het is niet realistisch dat een persoon van 60 op dezelfde manier kan blijven werken als een dertiger. 4/5 de mechanismen kunnen dienen om dit op te vangen zonder dat dit mijns inziens invloed moet hebben op uw pensioen.
Als ik zie dat oudere werknemers nog steeds bij een crisis als eerste afgedankt worden wegen te duur, dan stel ik mij daar ook vragen bij. Ik vind het wel niet meer dan logisch dat als je met het ouder worden minder gaat werken, je ook minder gaat verdienen. Die keuze moet je durven maken. Maar dat betekent ook dat als je jonger bent, je meer moet verdienen. Volgens mij levert een dertiger veel op voor de werkgever, in zo'n geval mag voor mij de dertiger een groter deel van de koek krijgen als daar tegenover staat dat hij loon moet inleveren als hij ouder wordt. Zoals het er nu voor staat gaat de werknemer zodra hij duurder wordt dan hij opbrengt, of als de werkgever dat denkt, ontslagen worden. Daar is dan in de eerste plaats de werknemer de dupe van.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 24 december 2011 om 11:53.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 11:51   #77
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De uitwassen van de notionele intrest worden breed uitgesmeerd in de pers, en dat is niet verkeerd, maar dat betekent nog niet dat je de notionele intrest als geheel moet afvoeren. Dat betekent dat je de uitwassen moet aanpakken.
Reynders & De Wever: twee handen op één buik.
Oud 24 december 2011, 11:55   #78
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daar zeg je wat! Alles waar die hoerenklant vanuit Limburg zijn tengels aan gestoken heeft blijkt achteraf ofwel volledig in elkaar te klappen, ofwel een gepeperde rekening na te laten. Zijn Caroline Toffe Ministerpost Gennez was een ramp. Die andere door hem gepromoveerde creatuur, Ingrid Lieten, kraamt stommiteiten uit in e-mails en weet in de Vlaamse regering iedereen tegen zich in het harnas te jagen. Zo gepushte "De Lijn" is een financiële ramp. De Vlaamse regering moet zomaar eventjes per jaar 850 miljoen Euro bijpassen. De dekkingsgraad uit normale ontvangsten bedraagt ... 15 % (ja, u leest goed, vijftien procent). Zijn passage in de socialistische burcht "Ethias" heeft de toestand aldaar alleen maar rampzaliger gemaakt ...Hij "zetelde" in een ganse rits raden van bestuur. Hoogstwaarschijnlijk werd hij met de fanfare binnengehaald omwille van zijn adressenboekje. Want met zijn diploma van kok zie ik hem niet in staat om over bv. een jaarrekening veel zinnige praat naar voor te brengen. Die Limburgse koekoek was werkelijk het prototype van het platste populisme. Maar dan een populisme dat in een socialistisch toneelpakje werd gestoken.
Ik zie het al.

De NVA evolueert van NVA →→ NVO naar →→→NVH.
Een politieke hoerenpartij.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 11:55   #79
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Reynders & De Wever: twee handen op één buik.
Dat zijn geen argumenten, dat is wild om u heen schoppen.
Er zijn argumenten tegen de notionele intrest, ik geef u al bijna zelf de pap in de mond omdat ik toegeef dat er uitwassen zijn zoals bvb bij Electrabel.
Wees dan volwassen en gebruik die tegenargumenten en kom niet af met boutades.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 11:58   #80
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat zijn geen argumenten, dat is wild om u heen schoppen.
Er zijn argumenten tegen de notionele intrest, ik geef u al bijna zelf de pap in de mond omdat ik toegeef dat er uitwassen zijn zoals bvb bij Electrabel.
Wees dan volwassen en gebruik die tegenargumenten en kom niet af met boutades.
Wat komt u zeiken over "boutades" en "argumenten"? Ik stel alleen vast dat aangaande de notionele intrest De Wever en Reynders objectieve bondgenoten zijn.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be