![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Klinkt waarschijnlijk een aantal mensen goed in de oren maar ..... Hoe dacht u dat duidelijke uitsluitsel te bekomen? maw hoe is dat praktisch uitvoerbaar? Enkel de 'ongelukkige' bloedtransfussies en eventuele 'arbeidsongevallen' van medisch personeel in het systeem opnemen? Alle anderen : eigen schuld dikke bult? Dan vind ik nog wel enkele anderen die je erbij mag voegen : -rokers -obesitas -sporters in competitieverband (heb zelf ontelbare keren enkelbanden gescheurd, dat tikt ook aan) -alcoholici -hoge cholesterol -tropische ziekten -maagzweren ... etc etc ben er waarschijnlijk nog enkele vergeten - maar allemaal ziektes/aandoeningen die je zelf eigenlijk in de hand hebt. Doek dan ons ganse, wijd afgunst opwekkende, sociale zekerheidssysteem maar ineens op.
![]() |
![]() |
#62 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#63 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
In het geval van andere ziekten moet men uiteraard evenzeer kijken naar de oorzaak. Iemand die een heel leven een pakje sigaretten gerookt heeft of die elke dag een fles whiskey door zijn keel heeft gegoten en daar dan de fysieke gevolgen moet dragen, zou ook geen steun mogen krijgen van de staat. Mijn principe is dat mensen het recht moeten hebben om hun eigen lichaam te verkloten, maar dan achteraf ook zelf de verantwoordelijkheid moeten dragen. Dit is mijn persoonlijke mening, en niet die van eender welke partij of andere organisatie. Als je die van het Blok wilt weten, moet je dat aan hen vragen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Zij moeten met onze cultuur leren leven, wij met de hunne. Daar moet in twee richtingen aan gewerkt worden. Maar dan heb ik het vooral over het 'vreemd' tot 'afwijkend' van de ander vinden en niet het assimileren in een andere cultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Stel je volgende HIV+ persoon voor: Iemand die een bloedtransfusie heeft ondergaan bij een operatie, enkele jaren later tijdens een one-night stand geen condoom gebruikt, en nadien ten door zijn partner jarenlang bedrogen is geweest buiten zijn weten om? 1) hoe bepaal je het moment van besmetting? 2)vanaf wanneer is deze persoon strafbaar? 3) wie kan allemaal een szchadevergoeding eisen? Om het extra moeilijk te maken: hij is ook naar de hoeren geweest,maar daar heeft hij wel een condoom gebruikt. Niet gemakkelijk! Voor de vlaams blokkers onder ons: op deze vragen hoef je niet te antwoorden, ik probeer slechts een punt duidelijk te maken. Wat een aidstest betreft: voor veel verzekeringspolissen is het een vast onderdeel van vereiste medische onderzoeken. Bij een positieve test word je ZEKER geweigerd,da's al een ding. Een arts kan geen aidstest uitvoeren als de patient daar zelf geen toestemming voor geeft. Voor zover ik weet is dit nog altijd niet gewijzigd. Doet een arts dit toch,dan brengt hij zichzelf in een zeeeer lastig parket. Stel dat de test positief is. 1) als je de patient inlicht,krijgt hij informatie te horen waar hij helemaal niet op zat te wachten, en misschien liever niet wou weten. mensen hebben recht op informatie,maar ook op het 'niet-weten'. 2)als de patient niet ingelicht wordt,ontzeg je hem de kans op een tijdige behandeling en verdere maatregelen om zijn partner en familie te beschermen. Dilemma's..... ps: op deze laatste opmerkingen kan je wel repliceren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Behoort de integriteit van de persoon, de eerbied voor eigendom, gelijkheid van geslachten, niet tot elke beschavingsvorm? Wij spreken dus niet over anders, of afwijkend, neen wij spreken over beschaafd of niet. Pigé? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb die pampfletten gezien in een documentaire, die zijn hemel en aarde beloofd. Zij hebben idd een andere cultuur, daar is geen rekening mee gehouden, er is geen integratiebeleid geweest en nu zijn de zaken op de top gedreven. Allemaal akkoord - maar zeggen dat zij niet beschaafd zijn vind ik er net ietsjes over. Klinkt nogal.... discr... en ra.... niewaar?
![]() |
![]() |
#68 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als men eenvoudige elementaire samenlevingssteunen als eigendom, persoonlijke integriteit, gelijkheid van geslachten niet aanvaardt, dan spreken we inderdaad niet meer van 'anders', afwijkend' 'andere cultuur' etc. maar van beschaving tout court. Dat is een heldere logica. Discrimineer ik, Oriana, als ik vind dat Rob V. zijn vrouw niet mag slaan. Discrimineer ik als ik vind dat Mohammed dat ook niet mag. Discrimineer ik als ik vind dat een meisje het recht heeft zelf haar echtgenoot te kiezen en zelf het ogenblik bepalen dat ze trouwt? Discrimineer ik als ik vind dat inbreken in iemand woning, iemands handtas stelen, bestraft dienen te worden? Wakker worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Vreemdeling
|
![]() Ik werd door iemands heldere logica geïnspireerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iets dat voor hen zo vanzelfsprekend is, moet in de eerste plaats door ons geïnformeerd worden, want zij realiseren zich uiteraard niet dat dat niet overal gangbaar is. Er IS een probleem, niemand ontkent dat, alleen mogen wij ook de hand in eigen boezem steken. Er is geen integratiebeleid geweest voor die eerste generaties. We oogsten nu wat onze vorige generatie gezaaid heeft. Daarom moeten we dringend in samenspraak dit oplossen. Denk je nu echt dat het overgrote gedeelte van de Marrokaanse medebelgen zélf niet gedégouteerd is van die minderheid lastberokkeners? Het zal echter niets uithalen als we de ganse groep blijven stigmatiseren.
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb verslagen gezien van vergaderingen die door het Antwerpse OCMW zijn belegd met allochtone groeperingen, begin jaren 1990. Het was net dezelfde prietpraat als wat Oriana hierboven debiteert. Praten lost niets meer op. Er is een onmiskenbare achterstand in beschavingsniveau. De allochtonen weigeren een inspanning te doen om eenvoudige gegevens als eerbied voor eigendom, respect voor de integriteit van de persoon, gelijkheid van de sexen, ook maar te overwegen. Geen probleem, maar dan moeten in hun eigen biotoop hun beschavingsniveau beleven en niet hier komen profiteren van ons sociaal vangnet en de mogelijkheden die onze maatschappij biedt. Uw liedje Oriana, is afgezaagd, versleten, overjaars, inhoudsloos en op het randje af d.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stellen dat "de allochtonen" een inspanning weigeren te doen is een veralgemening waar ik niet mee akkoord ben. Dit is weer een voorbeeld van het typische stigmatiseren dat totaal niet constructief is. Die allochtonen waar u het over hebt zijn vaak 2de en 3de generaties BELGEN. Zij zijn hier, just live with it ! Letterlijk, tracht toch samen te leven, wat is uw oplossing dan? Ze allemaal terugsturen? Nu dat is pas een utopie, dus waarom zo hardnekkig weigeren iets te doen aan het samenlevingsprobleem. Want het probleem is er wel degelijk, maar voor problemen moeten oplossingen gezocht worden. Langs beide kanten. En dat is waar tot nog toe elke regering gefaald heeft. Inderdaad omwille van het té ver doorgedreven politieke correcte. Er is een achterstand, ja, absoluut mee eens, schoolverlaters en daarom kansloos op de arbeidsmarkt. Diegenen die wél geschoold zijn en willen werken worden gediscrimineerd, d�*t is eveneens een realiteit. Daar zouden we beter iets aan doen. En verdraai mijn woorden nu niet, ik vraag niet om een positieve discriminatie. Citaat:
Steeds maar weer van Zij dit en Zij dat.... brengt absoluut geen zoden aan den dijk. Als ik mijn vlaamse vriendenkring bekijk is er niet één tussen die niet in 't zwart al eens klust of laat klussen. Er is er één bij die "beroepsdopper" is. Er zijn zelfstandigen bij die 'zonder factuur' werken. En allemaal trachten we belasting te ontduiken. Onze maatschappij biedt die gelegenheid, als je de gaatjes weet kan je veel 'verwezenlijken' - verwijt dan in godsnaam de gekleurde medemens niet dat die ook al eens 'profiteert'. Ze zijn niet allemaal zo, voorbeelden genoeg van eerlijke, hardwerkende mensen. Als je eens voorbij die groepjes lastpakken zou willen kijken. U stigmatiseert bewust een volk vanuit een superioriteitsgevoel en beledigt hen met uitspraken dat ze niet beschaafd zijn. Dat mijnheer Dorus, is een schoolvoorbeeld van Racisme.
![]() |
![]() |
#77 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik had het zo goed niet kunnen uitleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder lijkt mij schadevergoeding overbodig. Gewoon elke afwijzing van erkenning en steun lijkt mij voldoende. Nogmaals, ik spreek voor mijzelf en niet voor een partij of zo. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |