![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hier ga ik me nu toe beperken wegens tijdelijk tijdsgebrek. Laatst gewijzigd door Robinus V : 9 maart 2012 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier leren nogal wat jongeren Latijn en Grieks ! In China leren de pubers wetenschappen en technologie ! Het verschil in resultaat is overduidelijk... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (trouwens, een deel daarvan zal ingenieur worden...) Voor mij zijn het eerder degenen die zotte opleidingen zoals sociale studies, commerciele en management dingens (behalve de top) en dergelijke volgen die in een dood straatje zitten. Je moet de Chinese opleidingen niet overschatten ook niet zulle. Meestal is het onderwijs ginder van geen grote kwaliteit. De gasten die ik van ginder heb zien komen waren alles behalve indrukwekkend. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 maart 2012 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet he. Het is een waarheid als een koe. Waar koopt ge dingen mee ? Met wat ge zelf geproduceerd hebt he ! Alles is tenslotte ruilhandel. Om iets te krijgen, moet ge ook iets geven. Dus hoe minder ge kunt geven (productie) hoe minder ge kunt krijgen (koopkracht).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 9 maart 2012 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() We hebben totaal geen zicht op wat er komen gaat. Het gaat er vooral om scheeftrekkingen NIET te VERGROTEN. Op zich kan het me niet schelen dat iemand in een Bugatti Veyron Super Sport rondrijdt, maar een situatie waar zelfs enkel maar het overleven van mensen afhangt van de goodwill van anderen, daar teken ik niet voor. Het behoud van werkloosheidsuitkeringen indien nodig, pensioenen op een liefst nog gezonde leeftijd en lonen waarmee inclusief een buffer aan alle basisbehoeften voldaan wordt, dat is een minimum aan noodzakelijke dwang. Voor de rest kan ik altruïsme enkel aanmoedigen, en lijkt het me zo te zijn dat de 'noodzakelijke dwang' bij de verkeerde mensen ligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rare mens, jij.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf zelfstandige. Ik verdien goed mijn kost en heb werk genoeg om iemand extra aan te nemen als ik zou willen. Ik heb de berekening eens gemaakt. In het beste geval zou iemand aannemen mijzelf een 10% tot 20% extra inkomen kunnen opleveren op jaarbasis (waarvoor ik wel zelf harder zou moeten werken ook). Beste geval = de eerste kandidaat blijkt in de praktijk geschikt, blijft minimum 3 jaar in dienst gedurende welke tijd ik hem/haar aan 70% kan factureren (i.e. 70% van de wérkende dagen). In een medium scenario hou ik er financieel geen voordeel aan over en investeer wel een hoop extra van mijn tijd. Medium = bvb dat ik maar aan 50% zou kunnen factureren, of dat de persoon na 2 jaar vertrekt. In alle slechtere scenario's dan dat verlies ik er zelf geld aan. Mijn slotconclusie is dan ook dat de enigen die ik wil aannemen zelf zelfstandigen moeten zijn - met al een behoorlijke ervaring in wat ik doe - zodat ik ze als subcontractor op projectbasis kan inzetten zonder een zware opleidingskost te hebben. Ik pleit helemaal niet voor het in stand houden van slecht presterende bedrijven, ik pleit alleen voor wat realiteitszin over de werkelijke toestand mbt mensen in dienst nemen in dit land. U houdt er ook helemaal geen rekening mee dat de mate waarin bedrijven inflatie kunnen doorrekenen aan hun klanten sterk verschilt. Quasi-monopolisten kunnen dat zeer goed. Een AB Inbev bvb is dermate dominant op veel van haar markten dat ze bijwijze van spreken kunnen vragen wat ze willen. Kleinere bedrijven kunnen dat veel minder en al zeker niet in crisistijden. Persoonlijk lijkt het me gezonder om een economie te hebben met vele kleine bedrijven dan 1 die draait op voornamelijk multinationals. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 9 maart 2012 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
IEDEREEN wil dus gewoon "een goed loon", gewoon maar "een goed pensioen op een redelijke leeftijd" en/of een "werkloosheidsuitkering waar hij redelijk deftig kan van leven". NIEMAND gaat zich nog uitsloven, IEDEREEN wacht op een jobke.... NIEMAND gaat nog een bedrijf oprichten (hola, dat is geen jobke), niemand gaat nog investeren (hola, we hebben juist genoeg om van te leven, en een appeltje voor de dorst is niet nodig, we gaan toch altijd genoeg hebben om van te leven he). Iedereen wil gewoon maar wat je voorstelt. Hoe doen we het nu ? Waar is die hemelse bron van manna waar al dat goede vandaan komt dat zo "redelijk" en "voor de hand liggend" is ? Wie gaat iedereen nu aan een jobke helpen, en allemaal die bijdragen betalen die uiteindelijk zullen dienen voor die werkloosheidsuitkeringen en die pensioenen en zo ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 9 maart 2012 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
I.e. zegt u ergens van 'tja iemand moet toch op zijn minst X % van zijn inkomen zelf in alle vrijheid mogen besteden. En als blijkt dat dat onvoldoende is om bovenvernoemde systemen overeind te houden dan moeten de uitkeringen maar omlaag of gaat u desnoods voor het model waarbij mensen volledig ten dienste van de maatschappij staan. I.e. er geen enkel financieel voordeel meer te halen valt uit gaan werken tov een uitkeing genieten? Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 9 maart 2012 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wilde juist aangeven dat als niemand "pathologisch gedrag" vertoont en dus kan bestolen worden om de koekjes uit te delen aan "normale mensen", er nergens koekjes te rapen zijn die zo "normaal zijn" om uit te delen. Waar komen zelfs maar jobs vandaan als je geen mensen hebt met "pathologisch gedrag" en IEDEREEN een jobke wilt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar dat is niet naar de zin van de meesten in lagere posities. Die staan soms al te wachten aan de tikklok. ![]() Als je goede argumenten hebt en je bent het waard zal een baas zeker oren hebben om te onderhandelen over loon. Als je natuurlijk te bedeesd bent om naar de baas te gaan...
![]() |
![]() |
#80 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |