![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Dat zeg ik ook niet.
Eentje die met zijn lichten flikkert schat ik in als iemand die niet hoffelijk gaat willen zijn ![]() Citaat:
Hoewel ik bij de "ik pink dus heb ik voorrang"-filosofie ook rekening hou met de omvang (10-tonners en zo) van de pinker ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Mensen die te snel rijden of langs rechts voorbijsteken zijn niet hoffelijk en respectvol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister
|
![]() Levensgevaarlijk.
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() je hebt er ook die hun eigen overtredingen goedpraten met de overtredingen van anderen.
(ik ga ook langs rechts hoor als er een dag allemaallezer op het middenvak hangt).
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Ik praat niks goed. Maar als jij je laat verleiden om een zware (en gevaarlijke) overtreding te begaan omdat er voor jou een idioot rijdt, ben je al even verkeerd bezig.
Citaat:
![]()
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down. Laatst gewijzigd door Johan217 : 28 maart 2012 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Rechts inhalen is dat wel en is bovendien een zware overtreding. Ken je die van de pot en de ketel? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Links/midden is ook gevaarlijk en ook een overtreding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Lokaal Raadslid
|
![]() En leer allemaal pinken als ge van een rond punt afrijdt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() Conclusie van dit topic?
Hoffelijkheid en respect zijn niet aan de Belgische automobilisten besteed. Vergeet het dus maar, niettegenstaande de goede bedoelingen van de topic starter. De wegcode is gemaakt om het verkeer veilig en op een ordentelijke manier te laten verlopen en om chaos te vermijden. Helaas redeneren de Belgische automobilisten als kortzichtige egoïsten en buigen ze het verkeersreglement om zoals het hen uitkomt en geven er een eigen interpretatie aan. Zo eigenen sommigen zich het recht toe om sneller te rijden dan de limiet, anderen halen rechts in, nog anderen vinden het niet nodig om de richtingaanwijzers te gebruiken en nog anderen vinden dat een baan met voorrang van rechts eerder een voorrangsweg is en nemen dan maar blindelings hun onbestaande voorrang van links,… Op die manier krijg je natuurlijk een complete chaos en krijg je natuurlijk ergernissen, frustraties, verkeersagressie en ongevallen. Zie hier ook de verklaring waarom de verzekeringspremies jaar na jaar stijgen, tot spijt van de goede chauffeurs. Een en ander blijkt ook uit de statistieken; 2/3 gebruikt dagelijks GSM in de wagen 2/3 rijdt te snel in bebouwde kom 7/10 gebruikt pinkers niet bij verlaten van het rond punt … Ik heb het geluk dat ik niet veel in die mallemolen moet meedraaien, maar ik beklaag de mensen die hele dagen in die hel moeten rondrijden. De bevolking neemt nog steeds toe, het aantal wagens eveneens en met de heersende automentaliteit van de Belg hebben we binnenkort een compleet verkeersinfarct zoals we af en toe in de winter meemaken. Nog meer files, frustraties en verkeersagressie staat de automobilisten te wachten. Ach ja, laat ze elkaar maar verscheuren, het zal me worst wezen! Laatst gewijzigd door Blue Sky : 28 maart 2012 om 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Staatssecretaris
|
![]() Afgelopen zondag nog aan de hand gehad, was een man van +-40 met een L achteraan die meerdere stoplichten links bleef rijden aan 50/u waar je 90 mocht. Een prachtig voorbeeld waarom rijschool verplicht zou moeten zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar dan moet het ook nog te bewijzen zijn... Voor de verzwarende gevolgen kan de snelheidsovertreder wel deelschuld opgebromd krijgen, dat is in Duitsland bij aanbevolen 130 kmh ook zo (deelschuld gaat daar van 25 % (~ vanaf +150-160 tot 80 % (+ 220 naargelang omstandigheden, D-rechtszaken kan ik citeren ) Duits-rechtspraak-vb.: tot echte 150 kmh (deskundig vastgesteld-getuigen, min tolerantie) moet de voorrangsnegeerder kunnen bewijzen dat door die +20 kmh meer het ongeval vermeden kon worden. Boven 150 kmh ligt de bewijslast bij de snellere rijder. Er zijn gevallen van 180-200 kmh waar de deelschuld-ongevalgevolg (niet oorzaak) maar 25 % deelschuld gaf. Hangt ook van de Rechter af. In Be vergeten* vele dat er (prioritaire) voertuigen zijn die wettelijk (veel) sneller als de limiet mogen rijden. (*vooral op de snelweg). En dat is soms niet te zien aan het voertuig...
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 maart 2012 om 20:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
1. Ik kijk in m'n spiegels en stel vast dat er slechts op tamelijke grote afstand een wagen komt aangereden. 2. Die afstand wordt door mij beoordeeld als voldoende om het manoeuver uit te voeren, zeker als men de maximum snelheid van 120 in acht neemt. 3. Bijgevolg voer ik het manoeuver uit, maar die man reed blijkbaar dermate hard dat hij heel snel bij mij is. Wie is hier dan onverantwoord in het verkeer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hiermee bevestigt u dus wat er al eerder werd aangebracht: u behoort tot die mensen voor wie de verkeersreglementering bijzaak is. De eigengereidheid in het verkeer druipt ervan af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat klopt. Vandaag waren we met het hele gezin in Nederland. Zalig rijden op zo'n 80 km/u-weg. Niemand die probeert sneller te rijden of je van de baan afrijdt omdat je je aan de voorgeschreven maximum snelheid houdt. In België daarentegen kom ik het vaak tegen dat je op een 70 of 90 km/u-weg rijdt, waarbij er om de haverklap mensen aan je achterbumper kleven en allerlei gebaren maken opdat je sneller zou gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Inschatten doe je op basis van afstand + die kerel zijn echte snelheid, niet op basis van afstand en de snelheid die jij aanneemt. Maar probeer het gerust eens als excuus bij een politierechter. Bij een collega van me hebben ze dat ooit geprobeerd, to no avail ![]() |
|
![]() |
![]() |