Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2012, 17:35   #61
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 Bekijk bericht
Euh... Caroline Gennez? Bart De Wever die een plaat af wil? Hoofddoeken in een loket? In welke taal een kiesbrief is opgesteld?

Kan veel zeggen over de Amerikaanse politiek maar denk dat zij toch ook eens goed lachen als ze ooit ook maar iets over Belgische politiek horen. Dan vind ik dat de presidentsverkiezingen toch interessantere themas aansnijden: competitiviteit met China, werkloosheid, schuldopbouw, buitenlands beleid, de rol van de overheid... Niet dat de VS een ideaal land is maar een mediacircus is het uiteindelijk overal.

En hun kandidaten zijn in ieder geval een pak intelligenter.
En of!
Oud 24 oktober 2012, 08:07   #62
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Obama: " You're 'All Over the Map' "
Mitt: "Attacking Me Is Not an Agenda"

Mitt Romney is hier dus duidelijk de pot die de ketel verwijt... hij attackeert ook voortdurend Obala zonder een alternatief of details te bieden waarvoor hij staat.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 13:24   #63
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Mitt Romney is hier dus duidelijk de pot die de ketel verwijt... hij attackeert ook voortdurend Obala zonder een alternatief of details te bieden waarvoor hij staat.
Ze zijn inderdaad allebei heel negatief bezig, maar ik vond de lijn van Romney geslaagd, en heel erg plezant.
Oud 24 oktober 2012, 15:26   #64
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ze zijn inderdaad allebei heel negatief bezig, maar ik vond de lijn van Romney geslaagd, en heel erg plezant.
Perspectief. Dat is omdat je politiek nauwer aansluit bij Romney en de GOP, net zoals ik nauwer aansluit bij de Democraten. Daarom ben ik vatbaarder voor democratische argumenten, en jij voor Republikeinse. En daarom vind ik de lijn en ideeën van Obama geslaagder.

Laatst gewijzigd door Wiley E Coyote : 24 oktober 2012 om 15:30.
Oud 28 oktober 2012, 02:01   #65
reinaert68
Gouverneur

reinaert68's schermafbeelding

Standaard

Nog tien dagen te gaan en slechts 3 pronostieken binnen. De 2008 editie was een groter succes.

Voor de forecast liefhebbers:

http://fivethirtyeight.blogs.nytimes.com/
Oud 28 oktober 2012, 14:24   #66
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh... Caroline Gennez? Bart De Wever die een plaat af wil? Hoofddoeken in een loket? In welke taal een kiesbrief is opgesteld?

Kan veel zeggen over de Amerikaanse politiek maar denk dat zij toch ook eens goed lachen als ze ooit ook maar iets over Belgische politiek horen. Dan vind ik dat de presidentsverkiezingen toch interessantere themas aansnijden: competitiviteit met China, werkloosheid, schuldopbouw, buitenlands beleid, de rol van de overheid... Niet dat de VS een ideaal land is maar een mediacircus is het uiteindelijk overal.

En hun kandidaten zijn in ieder geval een pak intelligenter.
Een pak intelligenter you say? Senatoren die beweren dat 'het vrouwelijk lichaam mechanismen heeft om zwangerschap door verkrachting te voorkomen'. Paul Broun: Evolutietheorie zijn "lies straight from the Pit of Hell''. Debbie Wasserman Schultz (congreslid, voorzitster DNC) die niet weet wat de kill list van haar president is. De onbetaalbare comedy van Herman Cain en Rick Perry in de primaries enz..
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 14:47   #67
reinaert68
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Een pak intelligenter you say? Senatoren die beweren dat 'het vrouwelijk lichaam mechanismen heeft om zwangerschap door verkrachting te voorkomen'. Paul Broun: Evolutietheorie zijn "lies straight from the Pit of Hell''. Debbie Wasserman Schultz (congreslid, voorzitster DNC) die niet weet wat de kill list van haar president is. De onbetaalbare comedy van Herman Cain en Rick Perry in de primaries enz..
Zeker weten. De Republikeinen die u aanhaalt zijn inderdaad populistische idioten van het type dat hier bij ons Eigen Volk Eerst staat te roepen met bokshandschoenen in de hand. In de beperkte media coverage die we hier over de Amerikaanse politiek krijgen zijn het zij die worden opgevoerd om aan te tonen hoe moreel superieur wij Europeanen zijn. Romney en Obama zijn beiden afgestudeerd aan Harvard. Ze worden dan nog eens omringd door de beste statistici, politicologen, diplomaten, militairen,... die er te vinden zijn. Zeg mij nu niet dat hier nooit idioten in het parlement worden verkozen. Ik zou Gennez wel eens een weekje willen zien meedraaien in ge Amerikaanse politiek. Of Alexander De Croo. Zou zeker ook hilarische toestanden opleveren.
Oud 28 oktober 2012, 15:13   #68
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker weten. De Republikeinen die u aanhaalt zijn inderdaad populistische idioten van het type dat hier bij ons Eigen Volk Eerst staat te roepen met bokshandschoenen in de hand. In de beperkte media coverage die we hier over de Amerikaanse politiek krijgen zijn het zij die worden opgevoerd om aan te tonen hoe moreel superieur wij Europeanen zijn. Romney en Obama zijn beiden afgestudeerd aan Harvard. Ze worden dan nog eens omringd door de beste statistici, politicologen, diplomaten, militairen,... die er te vinden zijn. Zeg mij nu niet dat hier nooit idioten in het parlement worden verkozen. Ik zou Gennez wel eens een weekje willen zien meedraaien in ge Amerikaanse politiek. Of Alexander De Croo. Zou zeker ook hilarische toestanden opleveren.
Een senator die denkt dat de wereld geschapen is in 6 dagen?? En als hij dat alleen zegt om kiezers te werven en het werkt, wat zegt dat over de intelligentie vd gemiddelde Amerikaan? Je hebt naast de debiele Wasserrman Schultz trouwens ook bij de Democraten types als Randall Terry of Dov Hikind, denk maar aan uitspraken als 'homohuwelijk leidt tot acceptatie incest' enz...

Laatst gewijzigd door mvd : 28 oktober 2012 om 15:28.
Oud 28 oktober 2012, 15:19   #69
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou Gennez wel eens een weekje willen zien meedraaien in ge Amerikaanse politiek. Of Alexander De Croo. Zou zeker ook hilarische toestanden opleveren.
Dat is een vergelijking die werkelijk nergens op slaat. De Croo en gennez zijn geen Amerikanen, laat Paul Broun eens een weekje in een vlaams parlement meedraaien..
Oud 28 oktober 2012, 16:09   #70
reinaert68
Gouverneur

Standaard

Wat is uw punt nu eigenlijk? Dat Amerikanen achterlijk zijn?

Mijn stelling is dat het debat en de kandidaten voor de presidentsverkiezingen in de VS interessanter en intelligenter zijn dan voor de federale verkiezingen hier in België. Dat er daar nutjobs rondlopen is denk ik duidelijk. Dat hier alcoholisten en fraudeurs minister kunnen worden en homohaters als Alexandra Colen verkozen kunnen raken ook.

Dat er in een land van 300 miljoen inwoners, een continent, halve garen rondlopen is geen verrassing. Zeker tegenover een hoogontwikkelde Europese regio. Ga eens in Polen of een gehucht in Noord-Engeland kijken. Zal niet veel beter zijn.
Oud 28 oktober 2012, 18:48   #71
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hun politici niet 'een pak intelligenter' zijn tiens
Oud 28 oktober 2012, 23:59   #72
reinaert68
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Dat hun politici niet 'een pak intelligenter' zijn tiens
Dus het derde grootste en het machtigste land met de beste universiteiten ter wereld produceert geen intelligentere politici dan België? Ik betwijfel het ten zeerste. Los van deze abstracte discussie nodig ik u uit om een pronostiekje te plaatsen.

Laatst gewijzigd door reinaert68 : 28 oktober 2012 om 23:59.
reinaert68 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 00:45   #73
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Logisch, de beste mensen, wetenschappers, technici etc. komen uit alle delen van Europa.
Sommigen werken er een jaar of wat en komen terug, of gaan elders werken, maar de meesten blijven. Als je goed betaald wordt en je kunt je aanpassen is het verder een prima land om te leven.
Oud 29 oktober 2012, 09:41   #74
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

Citaat:
Dus het derde grootste en het machtigste land met de beste universiteiten ter wereld produceert geen intelligentere politici dan België? Ik betwijfel het ten zeerste. Los van deze abstracte discussie nodig ik u uit om een pronostiekje te plaatsen.
Elk land verdient de leiders die ze hebben. Maar politici zijn overal hetzelfde. Je hebt slimme en je hebt domme, je hebt gematigden en je hebt extremisten. Zoals Nikita Chroesjtsjov het treffend zei: "Politici zijn overal hetzelfde. Ze beloven bruggen te bouwen, zelfs waar geen rivier is."

Zij hebben figuren in hun parlement die die hard tea partiests zijn, maar wij hebben ook zulke figuren (bijv. Alexandra Colen,...).
Oud 29 oktober 2012, 12:40   #75
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus het derde grootste en het machtigste land met de beste universiteiten ter wereld produceert geen intelligentere politici dan België? Ik betwijfel het ten zeerste.
Intelligentie is grotendeels aangeboren, universiteiten 'produceren' niet zomaar intelligente politici. Dus neen, ik denk niet dat Amerikaanse politici 'een pak intelligenter' zijn dan de onze.

Citaat:
Los van deze abstracte discussie nodig ik u uit om een pronostiekje te plaatsen.
Vd swing states wint Romney volgens mij alleen Virginia en North Carolina. Voor de rest is de uitkomst vh circus toch al lang bekend? Obama wordt gwn opnieuw president.
Oud 29 oktober 2012, 12:40   #76
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door mvd : 29 oktober 2012 om 12:41.
Oud 29 oktober 2012, 12:47   #77
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Elk land verdient de leiders die ze hebben. Maar politici zijn overal hetzelfde. Je hebt slimme en je hebt domme, je hebt gematigden en je hebt extremisten. Zoals Nikita Chroesjtsjov het treffend zei: "Politici zijn overal hetzelfde. Ze beloven bruggen te bouwen, zelfs waar geen rivier is."

Zij hebben figuren in hun parlement die die hard tea partiests zijn, maar wij hebben ook zulke figuren (bijv. Alexandra Colen,...).
Gewoon uit nieuwsgierigheid: waar en wanneer heeft Alexandra Colen verklaard dat de wereld in 6 dagen is geschapen ? Heeft ze ooit verklaard dat de evolutietheorie leugens uit de hel zijn? Heeft ze ooit verklaard dat vrouwen niet zwanger kunnen geraken door verkrachting? En wrm maak je tegen beter weten in weer geen onderscheid tssn extreem sociaal-conservatieven en de tea party?, niet alle tea partyleden zijn sociaal conservatief en niet alle sociaal conservatieven zijn bij de tea party.
Oud 29 oktober 2012, 14:35   #78
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

De meeste tea party leden zijn wel degelijk niet alleen anti-government maar ook sociaal conservatief. Als je naar de christelijke-maatschappelijk-conservatieve standpunten (anti-holebi, anti-abortus,...) van Colen kijkt zit ze daar niet zo ver af...
Oud 30 oktober 2012, 15:52   #79
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Mijn stelling is dat het debat en de kandidaten voor de presidentsverkiezingen in de VS interessanter en intelligenter zijn dan voor de federale verkiezingen hier in België. Dat er daar nutjobs rondlopen is denk ik duidelijk. Dat hier alcoholisten en fraudeurs minister kunnen worden en homohaters als Alexandra Colen verkozen kunnen raken ook.

Dat er in een land van 300 miljoen inwoners, een continent, halve garen rondlopen is geen verrassing. Zeker tegenover een hoogontwikkelde Europese regio. Ga eens in Polen of een gehucht in Noord-Engeland kijken. Zal niet veel beter zijn.
Ach laat ze toch... Voor veel 'superieure' Europeanen zullen Amerikanen altijd een oppervlakkig, obees en ignorant volk blijven die met hun kop in hun gat rondlopen. Vooral in linkse middens zijn deze vooroordelen bon ton.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 11:45   #80
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Ach laat ze toch... Voor veel 'superieure' Europeanen zullen Amerikanen altijd een oppervlakkig, obees en ignorant volk blijven die met hun kop in hun gat rondlopen. Vooral in linkse middens zijn deze vooroordelen bon ton.
Leer eens lezen, het is reinaert die beweert dat Amerikaanse politici intelligenter zijn dan Europese. En als ik dan voorbeelden geef van domme Amerikaanse politici, ben ik de Amerika-hater. Maar bon, gij vindt dus dat Bart De Wever, Geert Bourgeois etc.. simpelweg dommer zijn dan Mitt Romney of Joe Biden? Eerlijk gezegd heeft dit forum toch weer mijn ogen geopend over hoe zeer Europeanen veramerikaniseerd zijn.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be