Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2012, 09:03   #61
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maw, hadden de andere partijen in oktober 2010 positief gereageerd op de nota van De Wever en niet zonder die nota te lezen hard "non" geschreeuwd, er was nooit sprake geweest van een renteprobleem. we zouden in januari 2011 al een regering gehad hebben.
Of er geen sprake zou geweest zijn van een renteprobleem, durf ik niet zeggen. Onderschat de speculanten niet; misschien zou er sowieso tegen ons gespeculeerd geweest zijn, maar het probleem zou waarschijnlijk minder erg geweest zijn, indien de regering niet was gevallen.

Btw, zou Decroo jr. vergeten zijn dat hij het was die finaal de stekker uit de vorige regering heeft getrokken?
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 09:03   #62
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Toegegeven, de Franstalige partijen hebben met een arrogant "non" Dewever nooit een eerlijke kans gegeven. Maar de N-VA heeft dat eigenlijk ook niet met Di Rupo gedaan.

Eigenlijk betreur ik dat er geen kabinet Dewever-Di Rupo of Di Rupo-Dewever is ontstaan. Dit had een buiten spel zetten van de liberalen gevraagd, met tegelijkertijd een Vlaamsere en socialere koers voor deze regering. Maar was voor N-VA de liberale koers in laatste instantie niet belangrijker dan de Vlaamse koers?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 september 2012 om 09:03.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 09:04   #63
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Of er geen sprake zou geweest zijn van een renteprobleem, durf ik niet zeggen. Onderschat de speculanten niet; misschien zou er sowieso tegen ons gespeculeerd geweest zijn, maar het probleem zou waarschijnlijk minder erg geweest zijn, indien de regering niet was gevallen.

Btw, zou Decroo jr. vergeten zijn dat hij het was die finaal de stekker uit de vorige regering heeft getrokken?
dat is hij al zéér lang vergeten.
Oud 4 september 2012, 09:06   #64
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Bedwing uw verzuurde oprispingen. Slokdarmkanker is heel gevaarlijk.
Och man, verzuurde oprispingen? Integendeel, ik kan goed lachen met domme antwoorden. Eigenlijk helpt u mijn leven te verlengen, ik wordt er plezierig van.

Citaat:
Iedereen weet dat de N-VA een tijdje de onderhandelingen heeft geleid aan de Vlaamse zijde met de CD&V en de ander partijen met dichtgeknepen billen achter de N-VA aan; het resultaat was chaos op de financiële markten, speculatie tegen België en een gigantische rentestijging.
Daar gaat het totaal niet om. De Croo zei dat het land een onder leiding van BDW stond. Hij probeerde opzettelijk een op voorhand ingestudeerde amalgaam te maken, maar kreeg lik op stuk.

Citaat:
Je kan natuurlijk zeggen: het is ongelofelijk schandalig dat de financiële markten ongestraft de democratie kunnen afdreigen en de grootste partij van Vlaanderen buiten spel zetten. Dat is volledig waar, maar dan hoor ik graag voorstellen van de N-VA om de dictatuur van de financiële markten, excuseer van de bankiers en de financiële oligarchie, de beste vriendjes van Decroo, aan banden leggen.
Als N-VA eikels als Decroo echt op hun plaats wil zetten, dan moet het dat doen en niet achter hun steunpilaren aanlopen.
Dat is weer totaal van de pot gerukt, maar kom. Het verandert niets aan het feit dat de enorm grote N-VA geen lessen te krijgen heeft. Zeker niet van de steeds kleiner wordende OpenVLD, laat staan van liliputters als PVDA+.

Laatst gewijzigd door Antoon : 4 september 2012 om 09:06.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 09:06   #65
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Het is nu eenmaal zo dat de N-VA een tijdje de onderhandelingen heeft geleid aan de Vlaamse zijde met de CD&V en de andere partijen met dichtgeknepen billen achter de N-VA aan; het resultaat was chaos op de financiële markten, speculatie tegen België en een gigantische rentestijging.
1) Onderhandelingen leiden, is niet hetzelfde als het land leiden.
2) Het feit dat die onderhandelingen mislukten uitsluitend op conto van de NVA schrijven is wat kort door de bocht. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat de NVA op dat vlak niets te verwijten valt, maar de schuld van de mislukking uitsluitend op hen afschuiven is onzin.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Je kan natuurlijk zeggen: het is ongelofelijk schandalig dat de financiële markten ongestraft de democratie kunnen afdreigen en de grootste partij van Vlaanderen buiten spel zetten.
Dat is ook zo. Wie zijn die "markten" eigenlijk? En waarom worden ze niet wat meer gereguleerd zodat ze een toontje lager zingen? Maar dan spreken we over Europa, België is te klein en onbeduidend om daar enige impact te hebben. En dat heeft niets met een Calimero complex te maken, het is gewoon de realiteit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Dat is volledig waar, maar dan hoor ik graag voorstellen van de N-VA om de dictatuur van de financiële markten, excuseer van de bankiers en de financiële oligarchie, de beste vriendjes van Decroo, aan banden leggen.

Als N-VA eikels als Decroo echt op hun plaats wil zetten, dan moet het dat doen en niet achter hun steunpilaren aanlopen.
Daar heeft u een punt.
Oud 4 september 2012, 09:09   #66
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Eigenlijk betreur ik dat er geen kabinet Dewever-Di Rupo of Di Rupo-Dewever is ontstaan.
Ik ook. Volgens mij hadden die twee persoonlijkheden potten kunnen breken. Maar ik vrees dat hun respectievelijke achterbannen er niet klaar voor waren, laat staan de andere partijen. Een gemiste kans.
Oud 4 september 2012, 09:09   #67
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Op die 500 dagen regeringsvorming heeft BDW exact 10 dagen de leiding gehad over de onderhandelingen voor het vormen van een nieuwe regering en hij zou dan de schuldige zijn voor de rentestijgingen in die periode. Sjonge jonge jonge.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 09:11   #68
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Op die 500 dagen regeringsvorming heeft BDW exact 10 dagen de leiding gehad over de onderhandelingen voor het vormen van een nieuwe regering en hij zou dan de schuldige zijn voor de rentestijgingen in die periode. Sjonge jonge jonge.
Zelfs dat is niet juist. Hij mocht enkel die paar dagen 'verhelderen', terwijl alle andera actoren maanden aan een stuk mochten 'formeren'.
Oud 4 september 2012, 09:13   #69
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ach, ik zou er niet te zwaar aan tillen. Fils �* papa Decroo is gewoon te licht en als we verbetering voor dit land willen, moeten we het niet bij hem zoeken. Hij ontbeert de persoonlijkheid en het intellect dat nodig is om echt iets te betekenen en een verschil te kunnen maken. Het is jammer voor hem dat hij in de rol van partijvoorzitter werd geduwd; hij kan het niet.

Laatst gewijzigd door Sammael : 4 september 2012 om 09:14.
Oud 4 september 2012, 09:25   #70
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach, ik zou er niet te zwaar aan tillen. Fils �* papa Decroo is gewoon te licht en als we verbetering voor dit land willen, moeten we het niet bij hem zoeken. Hij ontbeert de persoonlijkheid en het intellect dat nodig is om echt iets te betekenen en een verschil te kunnen maken. Het is jammer voor hem dat hij in de rol van partijvoorzitter werd geduwd; hij kan het niet.
Dat geldt ook voor Wouter Beke en voor Bruno Tobback. Al hebben deze twee mensen naar mijn mening meer potentieel dan Alexander De Croo.

Het drama voor Vlaanderen is dat deze drie broekventjes met hun minderheid in een regering zijn gestapt van nagenoeg alle Waalse partijen samen, maar erger nog, zij hebben als groentjes staan onderhandelen met de Waalse kolossen en doorgewinterde haaien als Milquet, Di Rupo, Reynders etc...

Vandaar dat NV-A en de Vlaamse wensen opzij zijn gezet en we opgescheept zitten met weer eens een rondje decennia miljardentransfers van Vlaanderen naar Wallonië met nieuwe communautaire akkoorden die ontworpen zijn door en voor de Walen.
Oud 4 september 2012, 09:26   #71
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
VLD staat toch voor Veel Leugens en Demagogie ?
VLD is al lang omgedoopt tot OpenVLD of Open Verbond van Liegende Drinkebroers
Oud 4 september 2012, 09:41   #72
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ook. Volgens mij hadden die twee persoonlijkheden potten kunnen breken. Maar ik vrees dat hun respectievelijke achterbannen er niet klaar voor waren, laat staan de andere partijen. Een gemiste kans.
Inderdaad. Het kan ook dat de PS te zeer ver-weven (sans mauvais jeu de mot) is met de Fransdolle bourgeoisie rond het Hof om de sprong aan te durven. Koudwatervrees aan beide kanten voor een "historisch compromis".

Het waren twee koninghs kindren,
Sy hadden malkander soo lief;
Sy konden by malkander niet komen,
Het water was veel te diep.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 september 2012 om 09:42.
Oud 4 september 2012, 09:43   #73
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ja want wij kunnen op de helft van de parlementairen niet stemmen. Vandaar dat het zeer fair is om te zeggen dat er aan Vlaamse kant geen meerderheid is.
Correctie, je kan enkel op parlementsleden stemmen die in uw provincie opkomen...

Citaat:
BDW is aanwezig wanneer hij moet aanwezig zijn.
Turtelkieken is al meer dan een jaar minister.
Nog geen enkele wet heeft ze ingedient.
De meeste materies waarmee zij nu bezig is, vereisen dan ook geen wetgeving. Normaal dus dat er geen wetsvoorstellen worden ingediend.

En de rest komt nog.

btw: zij is Minister van Justitie sinds december 2011, nog geen jaar dus...
Oud 4 september 2012, 09:47   #74
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Och man, verzuurde oprispingen? Integendeel, ik kan goed lachen met domme antwoorden. Eigenlijk helpt u mijn leven te verlengen, ik wordt er plezierig van.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 4 september 2012, 09:48   #75
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik word plezierig van uw domme antwoorden, u kan lachen met mijn typfoutjes.

Goed zo.

Laatst gewijzigd door Antoon : 4 september 2012 om 09:48.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 09:51   #76
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik word plezierig van uw domme antwoorden, u kan lachen met mijn typfoutjes.

Goed zo.
Wees een man en geef gewoon toe dat je op je bek bent gegaan. Zit zo niet nichterig en verzuurd na te trappen...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 4 september 2012, 09:53   #77
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wees een man en geef gewoon toe dat je op je bek bent gegaan. Zit zo niet nichterig en verzuurd na te trappen...
Als u het niet met opzet doet, dan kan u het ook niet snappen, hé?
Oud 4 september 2012, 09:58   #78
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De meeste materies waarmee zij nu bezig is, vereisen dan ook geen wetgeving. Normaal dus dat er geen wetsvoorstellen worden ingediend.

En de rest komt nog.
Toch ging De Croo ook hier af als een gieter in het 'debat'.

Dat komt omdat De Wever gewoon een niveautje te sterk is voor hem.
Oud 4 september 2012, 10:12   #79
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch ging De Croo ook hier af als een gieter in het 'debat'.

Dat komt omdat De Wever gewoon een niveautje te sterk is voor hem.
kan zijn. Ik vermoed dat De Croo onvoldoende voorbereid was op de desinformatie vanuit De Wever.

(eigen schuld, daar niet van, hij had beter moeten weten)
Oud 4 september 2012, 10:14   #80
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
kan zijn. Ik vermoed dat De Croo onvoldoende voorbereid was op de desinformatie vanuit De Wever.

(eigen schuld, daar niet van, hij had beter moeten weten)
welke desinformatie?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be