Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2004, 14:19   #61
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Help eerst uw eigen volk aan het werk en dan pas de allochtonen, stop onmiddelijk de positieve discriminatie!

Meer immigranten? Daar lach ik eens mee!
gm10ge zijt niet goed bezig!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 14:20   #62
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
[ik heb het over ziekenhuizen e.d.
Heel onze medische sector wordt gekenmerkt door een gigantische overconsumptie. Als die wordt afgeslankt hebben we geen volk te weinig.
???????
nou breekt mijn klomp
er zijn nu al veel te weinig verplegers, dus jij wilt er nog minder?
Oud 15 juli 2004, 14:20   #63
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
[omdat er binnen 10 jaar geen meer zullen zijn
informeer je toch eens vooraleer je de discussie aangaat

en als het zo slecht is voor bedrijven hier dat het de moeite niet is om er een op te starten, dan ziet het er wel echt slecht uit
geld moet nog altijd eerst verdiend worden
1. Sta me toe daaraan te twijfelen als ik Marokkaanse dames in de supermarkt zie rondlopen met een nest van 5 of 6 kinderen erachter...
Wees gerust, door hun eigen kweekgedrag hebben we er zeker geen nieuwe nodig.
2. Natuurlijk is het hier slecht voor bedrijven. Of de cijfers van de faillissementen niet eens bekeken?
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 14:21   #64
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
[nou breekt mijn klomp
Natuurlijk. Schaf de automatische terugbetaling van alle mogelijke medische ingrepen af en ge zult de ziekenhuizen zien leeglopen.
Oud 15 juli 2004, 14:23   #65
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

gm10,

nog een bedenking die ik geef.

Die VN mensen die dat allemaal beweren zouden die misschien niet een verboven agenda hebben ? zo een agenda van de andere groten heren in de wereld (de superkapitalisten he)

Stel dat binnen 10 jaar er in Belgie geen werklozen meer zijn (utopisch volgens mij maar kom stel zeg ik). Wat zal het gevolg zijn ? Mensen gaan jobshoppen. Ze kunnen daar 100 euro meer verdienen per maand en daar nog wel 200 euro meer want het zullen de werknemers zijn die hun job kunnen kiezen dan. En dat gaat tenkoste van ... de winst en het inkomen van de superrijken.

Als men echter een werklozenleger achter de hand heeft van enkele honderdduizenden dan is het terug de werkgever die kan kiezen en die .... een lager loon kan aanbieden. Want hij zal wel ne werklozen kunnen vinden die wil werken voor een lager loon he.

We zijn 1 maal in die val getrapt in de jaren 60-70 en nu lopen we met onze ogen open terug in die val. Allez ik loop der nie meer in in ieder geval.

En dan spreek ik nog niet van alle problemen die massaimmigratie met zich heeft gebracht he. Problemen die nu bijna toch, door niemand meer ontkend woren.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 14:24   #66
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Help eerst uw eigen volk aan het werk en dan pas de allochtonen, stop onmiddelijk de positieve discriminatie!

Meer immigranten? Daar lach ik eens mee!
gm10ge zijt niet goed bezig!
OK, het is blijkbaar niet makkelijk, maar probeer die grijze hersencel(len) eens zo ver te krijgen dat het 2015 is
er zijn geen doppers meer, de bedrijven vinden geen werkvolk meer in belgie
ze kunnen echter wel naar india, polen of rusland waar het werkvolk misschien geen 4 talen kan, maar de kostprijs ligt er een stuk lager, en aan arbeidskrachten is er geen gebrek

gevolg: bedrijven wijken uit naar andere landen, staat krijgt nog minder inkomsten binnen net op het moment dat hij er meer dan ooit nodig heeft

soit, jullie doen maar hoor
als jullie denken dat de belgische jongeren kunnen dragen, moeten jullie vooral de grenzen afsluiten
op mij moet je echter in geen geval rekenen
Oud 15 juli 2004, 14:25   #67
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Natuurlijk. Het is toch kompleet absurd om de hordes werklozen die we nu al hebben(van welke kleur ook)gewoon links te laten liggen en migranten binnen te halen om dié dan aan het werk te zetten?!
Oud 15 juli 2004, 14:26   #68
Leonardo
Burger

Leonardo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

die 12% is binnen 10 jaar verdwenen, maar dat wil je blijkbaar niet geloven
tuurlijk is dat maar "uitstel", maar ik zie niet in waarom dat niet zou werken voor een lange periode (tenzij je natuurlijk liever focust op de donkere huid van degenen die in de plaats komen)

alternatief is pensioenstelsel hervormen
Binnen 10 jaar kan het 8% of 12% of 15% zijn, niets duidt erop dat we reeds vertrokken in een nieuwe fase van bloei (er is geen inkrimping meer en markt is wat gestabiliseerd). 10 jaar is economisch gezien zeer ver en niemand kan zinnige uitspraken doen over hoe het zal zijn binnen 5 of 10 jaar. Noteer dat de recessie in Japan meer dan 10 jaar geduurd heeft en ze zijn er nog niet echt uit.

Er zijn idd minder slechte alternatieven.
Leonardo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 14:26   #69
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
[omdat er binnen 10 jaar geen meer zullen zijn
informeer je toch eens vooraleer je de discussie aangaat

en als het zo slecht is voor bedrijven hier dat het de moeite niet is om er een op te starten, dan ziet het er wel echt slecht uit
geld moet nog altijd eerst verdiend worden
1. Sta me toe daaraan te twijfelen als ik Marokkaanse dames in de supermarkt zie rondlopen met een nest van 5 of 6 kinderen erachter...
Wees gerust, door hun eigen kweekgedrag hebben we er zeker geen nieuwe nodig.
2. Natuurlijk is het hier slecht voor bedrijven. Of de cijfers van de faillissementen niet eens bekeken?
heeft dat te maken met belgie om met de economische situatie van de laatste 3 jaar?

gelijk hoe, ik blijf erbij dat je jonge mensen nodig hebt om bedrijven op te starten, en of dit nu een kebab zaak is of een spraakmakende verkoper van lucht in de westhoek, dat doet er niet toe
Oud 15 juli 2004, 14:28   #70
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
[nou breekt mijn klomp
Natuurlijk. Schaf de automatische terugbetaling van alle mogelijke medische ingrepen af en ge zult de ziekenhuizen zien leeglopen.
aha jij wilt dus dat de mensen creperen?
Oud 15 juli 2004, 14:30   #71
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
gm10,

nog een bedenking die ik geef.

Die VN mensen die dat allemaal beweren zouden die misschien niet een verboven agenda hebben ? zo een agenda van de andere groten heren in de wereld (de superkapitalisten he)

Stel dat binnen 10 jaar er in Belgie geen werklozen meer zijn (utopisch volgens mij maar kom stel zeg ik). Wat zal het gevolg zijn ? Mensen gaan jobshoppen. Ze kunnen daar 100 euro meer verdienen per maand en daar nog wel 200 euro meer want het zullen de werknemers zijn die hun job kunnen kiezen dan. En dat gaat tenkoste van ... de winst en het inkomen van de superrijken.

Als men echter een werklozenleger achter de hand heeft van enkele honderdduizenden dan is het terug de werkgever die kan kiezen en die .... een lager loon kan aanbieden. Want hij zal wel ne werklozen kunnen vinden die wil werken voor een lager loon he.

We zijn 1 maal in die val getrapt in de jaren 60-70 en nu lopen we met onze ogen open terug in die val. Allez ik loop der nie meer in in ieder geval.

En dan spreek ik nog niet van alle problemen die massaimmigratie met zich heeft gebracht he. Problemen die nu bijna toch, door niemand meer ontkend woren.
de jaren 60 waren anders omdat het tekort er vooral kwam door een enorme economische boom

als een bedrijf geen uitweg meer ziet in belgie (= niet genoeg werkers), zal het ergens anders naartoe gaan
dit wil niet zeggen dat er weer doppers gaan zijn, maar dat de staat veel minder inkomsten binnenkrijgt (venootschapsbelasting, inkomensbelasting, etc)
Oud 15 juli 2004, 14:31   #72
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
[OK, het is blijkbaar niet makkelijk, maar probeer die grijze hersencel(len) eens zo ver te krijgen dat het 2015 is
Jij verwart demografische gegevens met politiek-economische.
Als de bevolking inkrimpt hebben we idd minder economische bedrijvigheid nodig, en dan mogen de Russen en de Polen gerust een graantje meepikken.

Massale immigratie hier gaat het probleem van de delokalisatie niet oplossen. Of wilt ge de migranten hier dan aan een 4de van het loon van een Vlaming laten werken? Dan zal een bedrijfsleider denken ok, dan gaan we niet naar Polen!. Anders niet hoor.
Oud 15 juli 2004, 14:31   #73
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leonardo
Citaat:

die 12% is binnen 10 jaar verdwenen, maar dat wil je blijkbaar niet geloven
tuurlijk is dat maar "uitstel", maar ik zie niet in waarom dat niet zou werken voor een lange periode (tenzij je natuurlijk liever focust op de donkere huid van degenen die in de plaats komen)

alternatief is pensioenstelsel hervormen
Binnen 10 jaar kan het 8% of 12% of 15% zijn, niets duidt erop dat we reeds vertrokken in een nieuwe fase van bloei (er is geen inkrimping meer en markt is wat gestabiliseerd). 10 jaar is economisch gezien zeer ver en niemand kan zinnige uitspraken doen over hoe het zal zijn binnen 5 of 10 jaar. Noteer dat de recessie in Japan meer dan 10 jaar geduurd heeft en ze zijn er nog niet echt uit.

Er zijn idd minder slechte alternatieven.
als er binnen 10 jaar nog 12% doppers zijn, dan zal dat het minste van onze zorgen zijn, want dat zou willen zeggen dat er veel minder economische activiteit is in belgie, waarop alles uiteindelijk gebouwd is
Oud 15 juli 2004, 14:33   #74
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
[OK, het is blijkbaar niet makkelijk, maar probeer die grijze hersencel(len) eens zo ver te krijgen dat het 2015 is
Jij verwart demografische gegevens met politiek-economische.
Als de bevolking inkrimpt hebben we idd minder economische bedrijvigheid nodig, en dan mogen de Russen en de Polen gerust een graantje meepikken.

Massale immigratie hier gaat het probleem van de delokalisatie niet oplossen. Of wilt ge de migranten hier dan aan een 4de van het loon van een Vlaming laten werken? Dan zal een bedrijfsleider denken ok, dan gaan we niet naar Polen!. Anders niet hoor.
?????
en wat gaat de staat doen? stel 25% minder economische activiteit, dat is 25% minder welvaart voor de staat belgie
Oud 15 juli 2004, 14:33   #75
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Iets waar mee geschermd wordt en wat ik ook even wil in zijn juiste context stellen.

Men zegt dat alle bedrijven zullen vertrekken. Wel dat is niet waar. Dat kan gewoon niet.
Of denk je dat alle bakkers naar Polen gaan om daar hun brood te bakken ? Gaan wij dan naar Polen rijden om ons dagelijks brood te halen of gaat de bakker het naar ons brengen ?
Tegen welke kostrpijs denk je ?

De sector waar ik in werk dat is ook zo iets. Loon is onze grootste kost (arbeidsintensief) dus zeggen ze : ga naar Polen. Wel in onze sector komt het der juist op aan om snel te kunnen leveren. Dus als wij onze productie naar Polen overbrengen dan kunnen wij misschien volk hebben dat aan de helft van de prijs werkt maar we moeten 50 maal zoveel geld uitgeven aan transport dus dan is onze profijt al lang weg en aangezien onze dienstverleningen van snel leveren verloren gaat in de 1dg lange rit naar Polen en 1dag lange rit terug wat in totaal 2 dagen langer is dan nu maximum 2 �* 3 uur rijden naar onze verste klant.

Zo kan ik nog enkele tientallen voorbeelden geven hoor.

Dus zo eenvoudig is het niet om te zeggen dat iedereen op een ander gaat werken. En daarbij neem nu dat die bedrijven toch allemaal zouden vertrekken : dan hebben we zeker geen verse immigranten nodig want dan zal er voor ons zelf ook geen werk meer zijn he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 14:33   #76
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus

Maar eigenlijk zit daar toch ook wel een fout in...
Of eerder slecht bestuur van de overheid.
Want normaal gesproken betaalt iedere werknemer voor zijn eigen pensioen d.m.v. sociale bijdragen. Indien de overheid deze bijdragen zou gebruiken (en gebruikt hebben) waarvoor ze echt dient, dan zou er geen probleem mogen zijn, want dan heeft elke werknemer op het einde van zijn loopbaan een bedrag gekapitaliseerd dat ruimschoots voldoende moet zijn.
Dus: de oplossing ligt niet in Marokko, India,... maar wel in ... Brussel!
ja. op voorwaarde dat de verhouding betalers/ontvangers constant blijft, en dat is langzaam maar zeker aan het veranderen

er is wel nog een 4de optie: de mensen zelf laten betalen voor hun pensioen
Allez, gm10, lees nog nekeer. Dat bedoel ik toch net!
Momenteel betaalt iedere werknemer toch de bijdrage voor zijn eigen pensioen... Dan is de verhouding betalers/ontvangers toch per definitie in verhouding! Alleen heeft de overheid in het verleden dat boelke opgesoupeerd en moeten nu de pensioenen door de volgende generatie(s) betaald worden. SLECHT BESTUUR.
En oh ja, in Nederland hebben ze wel die grote pensioenfondsen.
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 14:36   #77
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
[heeft dat te maken met belgie om met de economische situatie van de laatste 3 jaar?

gelijk hoe, ik blijf erbij dat je jonge mensen nodig hebt om bedrijven op te starten,
1. Dat is tructureel in België, de verzorgingsstaat is gewoon niet meer betaalbaar.
2. Met leeftijd heeft dat weinig te maken. Of je nu 25 of 45 bent, in beide gevallen kan je rekenen, en dan zie je dat het niet te doen is. Ja, op uw 25 gaat ge onbesuisd te werk en binnen het jaar kunt ge uw zaak sluiten.
Oud 15 juli 2004, 14:38   #78
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Iets waar mee geschermd wordt en wat ik ook even wil in zijn juiste context stellen.

Men zegt dat alle bedrijven zullen vertrekken. Wel dat is niet waar. Dat kan gewoon niet.
Of denk je dat alle bakkers naar Polen gaan om daar hun brood te bakken ? Gaan wij dan naar Polen rijden om ons dagelijks brood te halen of gaat de bakker het naar ons brengen ?
Tegen welke kostrpijs denk je ?

De sector waar ik in werk dat is ook zo iets. Loon is onze grootste kost (arbeidsintensief) dus zeggen ze : ga naar Polen. Wel in onze sector komt het der juist op aan om snel te kunnen leveren. Dus als wij onze productie naar Polen overbrengen dan kunnen wij misschien volk hebben dat aan de helft van de prijs werkt maar we moeten 50 maal zoveel geld uitgeven aan transport dus dan is onze profijt al lang weg en aangezien onze dienstverleningen van snel leveren verloren gaat in de 1dg lange rit naar Polen en 1dag lange rit terug wat in totaal 2 dagen langer is dan nu maximum 2 �* 3 uur rijden naar onze verste klant.

Zo kan ik nog enkele tientallen voorbeelden geven hoor.

Dus zo eenvoudig is het niet om te zeggen dat iedereen op een ander gaat werken. En daarbij neem nu dat die bedrijven toch allemaal zouden vertrekken : dan hebben we zeker geen verse immigranten nodig want dan zal er voor ons zelf ook geen werk meer zijn he.
als je 20% minder werkvolk hebt, zeg me dan eens hoe je dat gaat opvangen? dus leg mij eens uit hoe je met 80% van de middelen aan 100% van de economische activeite geraakt
Oud 15 juli 2004, 14:39   #79
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
aha jij wilt dus dat de mensen creperen?
Ik had het dus wel over de OVERconsumptie. Zelfstandigen bijv.verliezen hun inkomen als ze in het ziekenhuis liggen en die zult ge dus niet in dichte drommen in dokterskabinetten en ziekenhuizen aantreffen.
En die creperen niet meer(eerder minder)dan anderen.
Oud 15 juli 2004, 14:41   #80
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
Citaat:

ja. op voorwaarde dat de verhouding betalers/ontvangers constant blijft, en dat is langzaam maar zeker aan het veranderen

er is wel nog een 4de optie: de mensen zelf laten betalen voor hun pensioen
Allez, gm10, lees nog nekeer. Dat bedoel ik toch net!
Momenteel betaalt iedere werknemer toch de bijdrage voor zijn eigen pensioen... Dan is de verhouding betalers/ontvangers toch per definitie in
verhouding! Alleen heeft de overheid in het verleden dat boelke opgesoupeerd en moeten nu de pensioenen door de volgende generatie(s) betaald worden. SLECHT BESTUUR.
En oh ja, in Nederland hebben ze wel die grote pensioenfondsen.

dus volgens jou betaal jij nu voor je eigen pensioen?
mocht dat het geval zijn, dan was er idd geen probleem
welkom in de realiteit

en in nederland hebben ze wel wat geld opzij gezet, maar in geen geval genoeg, kan ook niet, da's geen structurele oplossing

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be