![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn uitleg : oh, ik schrijf regelmatig aan mijn moeder dat zij mij een stuk van haar pensioen moet sturen. Dus die oude vrouw moest tot in den treure blijven opdraaien voor die jonge gast! In het begin van ons gesprek vond ik hem redelijk sympathiek maar toen ik dat hoorde, verdween mijn sympathie als sneeuw voor de zon! Zo een profiteur! Zo een mensen hebben geen recht op waardig onderdak. Die moeten stoppen met profiteren. Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo. Maar om d'office te stellen dat ze prioritair moeten geholpen worden, daar heb ik vraagtekens bij.
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ze daar dan maar daklozen in onder brengen. Wel met regelmatige controle of ze de moeite doen om de boel een beetje proper te houden. Verwarming, verlichting en water zouden gratis kunnen verstrekt worden. Verder moeten ze dan maar voor zichzelf zorgen. Maar van gronden moeten ze afblijven! Alles wordt tegenwoordig zonder nadenken volgebouwd (en dan maar klagen dat de natuur naar de knoppen gaat en het klimaat verslechtert), als ze dan ook nog rommelige huisjes en oude caravans op de laatste stukjes grond gaan zetten ... 't zal schoon worden ![]()
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De grootste profiteurs zitten boven: zij die de wereld exploiteren en de resultaten op zak steken. Laatst gewijzigd door eno2 : 12 januari 2013 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die zijn moeder geld afzet en haar dus niet de mogelijkheid geeft om te genieten van haar oude dag, dat is een profiteur! En die heeft nergens recht op. Zeker niet als hij jong en gezond is en zelf de handen uit de mouwen kan steken!
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ze zullen er de moeite moeten voor doen, net als iedereen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() En dan verwijt hij anderen voor bleiter
Laatst gewijzigd door eno2 : 12 januari 2013 om 18:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen heeft mensenrechten zelfs moordenaars En jij hebt je niet te moeien met de hulp die een moeder geeft aan een zoon in nood En waarom zou die misschien schaarse hulp haar pensioen in gevaar moeten brengen? Wie weet hoeveel ze bezit... Laatst gewijzigd door eno2 : 12 januari 2013 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij, ik en wie weet wie nog allemaal. Voor we ‘t weten wonen we allemaal In ons hutje op de heide. Weg ruimtelijke ordening, België een grote bidonville. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een zoon die misbruik maakt van zijn moeder, bah! Ik heb er zelf ook zo één in de familie gehad. Ging aan de drugs, verdween jarenlang, telefoneerde dan naar huis of mama hem geld wou opsturen voor een vliegticket want hij was arm en leefde op straat. Mama dolgelukkig dat de verloren zoon weer naar huis kwam, stuurt hem het geld, ontvangt hem met open armen, kookt voor hem, maakt zijn bed op, koopt hem nieuwe kleren, geeft hem zakgeld ... en een week later is al het geld in huis gepikt en zoon met de noorderwind verdwenen. Tot de volgende telefoon met hetzelfde verhaal. Dat heeft zich verschillende keren herhaald want moeder liet zich telkens vermurwen, zij zag haar kind gewoon graag, dat heet moederliefde. En dat wist die verwant van mij maar al te goed, en hij profiteerde er dubbel en dik van. Telkens weer beroep doen op haar liefde als hij echt aan de grond zat en telkens weer haar bestelen ... Alleen als hij echt in de miserie zat, dacht hij aan haar. Hij heeft tijdens zijn perioden van afwezigheid veel op straat geleefd. Ik zou hem geen cent geven! En zo'n type was die jonge gast in Frankrijk ook : zijn moeder noemde hij minachtend een bourgeois-vrouwtje, niet bijster slim. Maar als hij het echt nodig had, was het mama die voor de fondsen moest zorgen. Die gasten weten dat moeders hun kinderen graag zien en die profiteren ervan. En dus hebben zij geen recht op hulp of wat dan ook voor zij getoond hebben dat ze hun leven willen beteren!
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Serieus even, je moet het hele kostenplaatje bekijken hé. Wat gaat het meeste kosten aan de staat, een lapje grond met een second-hand caravan erop, en waarom niet, een minimumvoorziening water-electriciteit + een leefloon, of mensen die op straat rondhangen, bedelen, overlast veroorzaken, vroeg of laat gerechtelijke problemen krijgen, en die je dan in gevangenissen moet opsluiten ( weet je wat dat kost per dag een gevangene , zelfs in de zwijnestallen die men gevangenissen noemt in België ), of die ziek worden, en die je dan moet opnemen in het ziekenhuis, volledig op de staat zijn kosten natuurlijk, want niemand heeft een verzekering bij die gasten. Heb je d�*t allemaal al eens berekend, rekenwonder- dat - besparingen - wil - doen ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Steun dan ouders die hun kinderen jarenlang op wereldreis sturen met een dikke portefeuille Laatst gewijzigd door eno2 : 12 januari 2013 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige voorstel van die aard wat ik kan steunen, is zoals ik hier boven beschreven heb : laat ze alle leegstaande huizen en kantoorgebouwen binnentrekken met verwarming, verlichting en watervoorziening. Voor de rest moeten ze maar zien dat ze hun leven weer op het juiste spoor krijgen. Als ze op die manier een vast adres hebben, moet dat voor een deel van hen toch mogelijk zijn! Maar u geeft hen meteen een huis en een tuintje, wel ja! Moet er geen zand zijn ![]()
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Waarom altijd extreme oplossingen ? OF eerste klasse vlieger, OF bééstenwagons ? Gewoon op de trein, zoals duizenden andere mensen dagelijks op reis gaan. Proper, confortabel, netjes in één woord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke akker? Gaat u hen zo'n groot stuk grond geven?
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik ben dan ook geen politicus, ik schets hier een plan in ruwe lijnen. Daar mag best wat aan gesleuteld worden. ![]() |
|
![]() |
![]() |