Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2013, 07:24   #61
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Populistische links-politieke prietpraat. Enkel kwaadsprekers zullen dat zeggen.

Ge denkt toch niet, dat als België splits, Wallonië de naam "België" zal voor zich mogen nemen? Daar komt niks van in huis. Daar wil ik desnoods oorlog voor verklaren en mij ter wapenen begeven.

Als België ophoudt met bestaan, dan houdt het verdorie op met bestaan.
Vlaanderen en Wallonië worden de namen. En ieder krijgt wat hen respectievelijk toebehoort.
Dus krijgen ze beiden niets.
En jij gaat bepalen dat ik me Vlaming noem?
Als ik me heikneuter, patattenboer of onnozelaar wil noemen doe ik dat en jij mag dat ook, maar waarom zou ik me willen vereenzelvigen met de grootste en lafste egoïsten van het heelal.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 08:06   #62
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130215_061

Duchâtelet raadt jonge mensen ook aan het land te verlaten als het hier zo verder gaat. 'Het is aberrant geworden hoe slecht het land, en ook Vlaanderen, geleid wordt. Vlaanderen is een ongelofelijke geldverslindende machine geworden. Vlaanderen verslindt 28 miljard euro per jaar en wat doen ze daarmee? Het onderwijs! What's next? Een beetje wegen onderhouden. En wat doen ze nog? Ze zitten daar ongelofelijk veel zichzelf bezig te houden', zo klinkt het nog.

Het zal voor de Bart Somers fanclub die nog gelooft in de mythe 'hardwerkende Vlaming' waarschijnlijk weer gaan over uitspraken van een Belgicist.
Ik stel het op prijs dat u samen met Duchâtelet van mening bent dat het aandeel van de N-VA groter moet worden in de vlaamse regering.

Samenstelling vlaamse regering.

CD&V 22,9 %
sp.a 15,3 %
N-VA 13.1 %
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 09:40   #63
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130215_061

Duchâtelet raadt jonge mensen ook aan het land te verlaten als het hier zo verder gaat. 'Het is aberrant geworden hoe slecht het land, en ook Vlaanderen, geleid wordt. Vlaanderen is een ongelofelijke geldverslindende machine geworden. Vlaanderen verslindt 28 miljard euro per jaar en wat doen ze daarmee? Het onderwijs! What's next? Een beetje wegen onderhouden. En wat doen ze nog? Ze zitten daar ongelofelijk veel zichzelf bezig te houden', zo klinkt het nog.

Het zal voor de Bart Somers fanclub die nog gelooft in de mythe 'hardwerkende Vlaming' waarschijnlijk weer gaan over uitspraken van een Belgicist.
Die poephaai is nog niet in staat om een voetbalclub te leiden. Wat gaat hij lullen over een overheid?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 09:49   #64
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Duchatelet denkt dat omdat hij een succesvol ondernemer is hij daardoor ook een (miskend) politiek genie/analist is, een denkfout die je bij veel (succesvolle) ondernemers ziet.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 10:16   #65
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als ik me heikneuter, patattenboer of onnozelaar wil noemen doe ik dat en jij mag dat ook, maar waarom zou ik me willen vereenzelvigen met de grootste en lafste egoïsten van het heelal.
En moest ge in gent wonen, dan mocht ge u zelfs gentse heikneuter, gentse patattenboer of gentse onnozelaar noemen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 10:18   #66
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Duchatelet denkt dat omdat hij een succesvol ondernemer is hij daardoor ook een (miskend) politiek genie/analist is, een denkfout die je bij veel (succesvolle) ondernemers ziet.
Och kom. Om te zien dat het in belgie (en europa, vooral zuid-europa, in het algemeen) grondig mis loopt, moet ge geen genie zijn. Een klein beetje gezond verstand volstaat daarvoor.
Oud 17 februari 2013, 11:27   #67
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Daarom dat het moet.
Daarom moet wat ? Van wie moet wat ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 11:29   #68
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Ik stel het op prijs dat u samen met Duchâtelet van mening bent dat het aandeel van de N-VA groter moet worden in de vlaamse regering.
Dit topic gaat niet over N-VA.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 17 februari 2013, 11:43   #69
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hoeveel verslindt België?
De Belgische merknaam brengt wel geld op. De "Vlaamse" doet ons alleen geld verliezen.
Oud 17 februari 2013, 11:48   #70
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De Belgische merknaam brengt wel geld op. De "Vlaamse" doet ons alleen geld verliezen.
Seffens gelooft ge het zelf nog
Oud 17 februari 2013, 12:09   #71
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik me heikneuter, patattenboer of onnozelaar wil noemen doe ik dat en jij mag dat ook, maar waarom zou ik me willen vereenzelvigen met de grootste en lafste egoïsten van het halal.
fixed
Oud 17 februari 2013, 12:15   #72
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit topic gaat niet over N-VA.
Echt ? Je bent oprecht ?

"Duchâtelet raadt jonge mensen ook aan het land te verlaten als het hier zo verder gaat. 'Het is aberrant geworden hoe slecht het land, en ook Vlaanderen, geleid wordt. Vlaanderen is een ongelofelijke geldverslindende machine geworden. Vlaanderen verslindt 28 miljard euro per jaar en wat doen ze daarmee? Het onderwijs! What's next? Een beetje wegen onderhouden. En wat doen ze nog? Ze zitten daar ongelofelijk veel zichzelf bezig te houden', zo klinkt het nog."

"het land" , dwz uw Belgie.
Dat er verspilling is in Vlaanderen, dat zal zo wel zijn.
Dus tijd voor verandering in de vlaamse regering.......

Amaai zeg , ik zou bijna kunnen gaan werken voor de N-VA, maar ik ben gewoon een kiezer die gaat stemmen, ik heb zelfs geen partijlidkaart.

Met uw post probeert je hier de mensen die naar een autonomer (splitsing, confederalisme....) vlaanderen streven in een negatief daglicht te stellen.

"Kijk zelfs in vlaanderen verspillen ze geld waarom dan nog splitsen ?"
Dat is de boodschap die je hier uitdraagt.....en dus gaat het over de N-VA, de enigen die pleietn voor "verandering".

Daaaaaag.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 17 februari 2013 om 12:16.
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 12:53   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt precies geen hoge pet op van je buurman/vrouw/familie ..?

Wat mezelf betreft: ik noem mezelf niet graag een b. en ik zal dat dus quasi nooit doen. Maar daarom vind ik nog niet dat iedereen die van een ander gedacht is, een dommerik (tenzij op politiek vlak).

In ieder geval: er zijn maar weinig Fransen, Engelsen, Nederlanders ... die hun eigen nationaliteit gekozen hebben;
en zo zal jij ook jouw nationaliteit niet gekozen hebben;
dus, na de onafhankelijkheid van Vlaanderen, ga je wellicht wel mogen kiezen. Namelijk, èn vermoedelijk, tussen Vlaming of Waal.
Geen kat zal je iets in de weg leggen, mocht je kiezen voor Waal, terwijl je in Vlaanderen blijft wonen. En ik hoop hetzelfde voor Vlamingen die in Wallonië zullen (blijven) wonen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 23:02   #74
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaamse bedrijven en uitvindingen blijven bij Vlaanderen, Waalse bedrijven en uitvindingen blijven bij Wallonië. Simpel toch?

Citaat:
Dat zeg ik nergens, dat verzint u er maar bij.

Citaat:
Het staat u vrij het hem af te stappen als het u hier niet aanstaat.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 17 februari 2013 om 23:03.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 23:05   #75
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom moet wat ? Van wie moet wat ?
Dat is net uitgelegd en staat op de vorige pagina te lezen. Dat u het niet wilt snappen, is uw zaak.

Mensen die het debat rekken door vragen opnieuw te stellen, hebben geen argumenten. Ze willen gewoon dat het er nooit toe komt dat er opgegeven wordt in de strijd. Zelfs al zit er geen enkel voordeel meer bij voor hen. Die is dan voor niks geweest is, sinds de ander zijn/haar mening niet bijstuurt.

U hebt geen argumenten. Zo simpel is het.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 17 februari 2013 om 23:10.
Oud 17 februari 2013, 23:07   #76
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heb je natuurlijk bewijzen voor. Cijfers, documenten, etc...

Die je onmiddellijk kan voorleggen. Wie A zegt moet B zeggen, zoals het spreekwoord gaat.

Oud 17 februari 2013, 23:10   #77
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
OK, vivant was Duchatelet en een dyslexische loodgieter.
Wie heeft er gezegt dat die partij van twee man was , en van vb mijzelf ?

U doet belachelijke en idiote uitspreken enkel om Uzelf interessant te maken met spotten .

Ik heb inderdaad een paar zaken gedaan voor , maar die ga ik niet vernoemen omdat ik geen pretentie heb .

Maar wat ik voornamelijk gedaan heb , is het programma tot mij genomen en eens goed doorgelezen , veel vragen over gesteld en tot de conclusie gekomen dat het een echt mooi en nieuwe manier van denken en haalbaar beleid zou kunnen zijn met tal van voordelen op alle fronten .

En , dat het programma geheel los stond en staat van welke persoon ook .

Bij vivant was je voor het programma en niet voor elleboogwerk .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 23:13   #78
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Die poephaai is nog niet in staat om een voetbalclub te leiden. Wat gaat hij lullen over een overheid?
Jep , vergeleken met U is hij een dikke nul hé .

heb je die man ooit ontmoet ? Heb je er ooit een gesprek mee gevoerd ?

heb je ooit zijn idee of programme onbevooroordeeld gelezen ?

Nee ik denk het niet .

Wel ik ben iemand die niet oordeel over iemand die ik nog nooit ontmoet heb . en wie dat wel doet is een vuil rot viswijf en oer dom .
Oud 17 februari 2013, 23:19   #79
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je hebt precies geen hoge pet op van je buurman/vrouw/familie ..?

Wat mezelf betreft: ik noem mezelf niet graag een b. en ik zal dat dus quasi nooit doen. Maar daarom vind ik nog niet dat iedereen die van een ander gedacht is, een dommerik (tenzij op politiek vlak).

In ieder geval: er zijn maar weinig Fransen, Engelsen, Nederlanders ... die hun eigen nationaliteit gekozen hebben;
en zo zal jij ook jouw nationaliteit niet gekozen hebben;
dus, na de onafhankelijkheid van Vlaanderen, ga je wellicht wel mogen kiezen. Namelijk, èn vermoedelijk, tussen Vlaming of Waal.
Geen kat zal je iets in de weg leggen, mocht je kiezen voor Waal, terwijl je in Vlaanderen blijft wonen. En ik hoop hetzelfde voor Vlamingen die in Wallonië zullen (blijven) wonen.

.
Ben jij voorstander voor een referendum over wat jij hier boven poneert ?

Oud 17 februari 2013, 23:23   #80
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben ook een vlaming , maar eentje zonder blinddoek op .

maar een vlaming met blindoek op eens in zijn eigen boezem doen kijken is heel moeilijk .
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be