![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() De katholieke kerk heeft net enorm veel scholen gebouwd, niet alleen hier maar ook in de derde wereld. Ik kan vele hooggeschoolden christenen, en veel onwetende atheïsten. Men moet eens ophouden om met een groot gevoel van superioriteit te beweren dat alleen ongeschoolden gelovig kunnen zijn. De intellectuele traditie van de kerk is daarvoor te indrukwekkend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 april 2013 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wetenschappelijk onderzoek moet gebeuren los van enig dogma of vooringenomenheid en daar kan het schoentje soms wringen. Het is zo dat de meeste top wetenschappers atheïsten zijn en dit is geen toeval. Er is een oorzakelijk verband tussen atheïst zijn en goed wetenschappelijk werk verrichten. Uiteraard, uitzonderingen bevestigen de regel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De katholieken hebben inderdaad veel scholen gebouwd en hebben voor veel onderwijs gezorgd. Doordat we we nu veel meer weten worden we ongeloviger en dit is nu juist het dilemma van de kerk. Wat betreft die superioriteit moet ik grif toegeven dat ik niet kan snappen dat een hooggeschoold iemand met een kritisch inzicht kan blijven geloven. Ik kan het enkel aan indoctrinatie tijdens de jeugd wijten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, wetenschappers bvb doen dit niet. Die moeten hun beweringen staven met experimenten die herhaalbaar en controleerbaar zijn. Een vorm van cherry picking wordt daar niet getolereerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Premisse A en premisse B zijn elkaars tegengestelden en kunnen dus niet beide waar zijn. Premisse A kan niet aanvaard worden. Dit betekent echter niet dat Premisse B automatisch juist is (tot daartoe correct). Dus, aangezien premisse B niet kan aanvaard worden gaan we maar gewoon door met premisse A. Niet echt wetenschappelijk toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Piero;6590533]God lacht om het ongeluk van ongelovigen./QUOTE]
Zware kosten aan de auto vandaag. Zal hij lachen met mijn leed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Het Oosten
In ieder geval kan men als christen tevens een goede wetenschapper zijn. De feiten bewijzen dit. Dit is niet volledig juist. Wetenschappelijk onderzoek moet gebeuren los van enig dogma of vooringenomenheid en daar kan het schoentje soms wringen. Jimmy Het is zo dat de meeste top wetenschappers atheïsten zijn en dit is geen toeval. Er is een oorzakelijk verband tussen atheïst zijn en goed wetenschappelijk werk verrichten. ![]() wetenschappelijk onderzoek werd gedurende enkele eeuwen verketterd , een verkettering waar niemand mee vooruitgeholpen was |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op zich zal dit geen psychiatrisch probleem zijn, denk ik. Hoewel het met zulke mensen waarschijnlijk nooit meer goed komt.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Die grafiek is regelrechte onzin. Men gebruikt de term 'christelijke dark ages', maar waarom spreekt men niet van de 'Germaanse' (gezien de vele Germaanse invallen) of zelfs van de Arabische (gezien de verovering van Egypte door de Arabieren hetgeen de toevoer van Papyrus naar het Westen heeft doen ophouden)... Als je daar iets van gelooft, ben je zo naïef als maar zijn kan. Laatst gewijzigd door respublica : 4 april 2013 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() Positieve wetenschap is dan ook een nobele onderneming, maar dat wil niet zeggen dat pakweg geschiedenis, filosofie, literatuur of politiek ook geen waarde hebben. Ik doe hier niet aan positieve wetenschap...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() de romeinen hadden stromend warm water
de belg in 1550 had water en brood hoe verklaar je dat ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als we het niet sluitend krijgen, dan krijgen we het niet sluitend. Daaruit kan je niet laten volgen dat God dan automatisch niet bestaat, omdat wij iets niet snappen. Al in het boek Job blijkt duidelijk dat de mens niet moet denken dat hij hét antwoord kan weten op de vraag waarom de ene persoon lijdt en de andere niet. Ik begrijp het als je dat een tekortkoming vindt, maar ik zie niet in hoe het atheïsme, het ultieme non-antwoord, wél soelaas kan bieden op de vraag van het lijden. Citaat:
Ik had het over lijden. Als we over straf spreken, dan is de enige beloning het feit dat je je straf er op hebt zitten, dunkt me. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |