Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2004, 23:41   #61
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Uw communistische broeders www.pvda.be denken daar anders over. Verder heb ik wel degelijk iedereen die iets vermeldde in mijn eerste bericht vermeld.
-de correcte term is 'kameraad'
-de pvda behoort hier niet toe, lees mijn posting
-reageer eens inhoudelijk

driewerf (razend)
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 23:41   #62
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
driewerf (razend kwaad)
zoals altijd
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 23:54   #63
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-de correcte term is 'kameraad'
Kameraad word ook gebruikt in rechtse jargons zoals Dewinter die met zijn speeches begint "beste vrienden, Kameraden"
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 23:54   #64
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
zoals altijd
en zoals altijd reageert een bubber met een posting van 1 lijn? Ik kan zeer inhoudelijk en onderbouwd reageren (heb meer dan een s met hans de vloer aangeveegd), ga maar naar 'debatclub links' kijken, maar jullie weigeren op gestelde inhoudelijk argumenten aan te gaan.

driewerf
Oud 3 augustus 2004, 23:57   #65
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
Kameraad word ook gebruikt in rechtse jargons zoals Dewinter die met zijn speeches begint "beste vrienden, Kameraden"
in het duits wordt Kamerad enkel gebruikt in extreemrechtse kringen, links gebruikt de aanhef Genossen und Genossinen. In het Nederlands wordt enkel kameraad gebruikt, net als in het Engels (comrade). Dat drewinter die aanhef gebruikt duidt enkel dat hij het arbeiderjargon probeert te recupereren (zonder ertoe te behoren).

driewerf

Laatst gewijzigd door driewerf : 3 augustus 2004 om 23:58.
Oud 3 augustus 2004, 23:57   #66
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en zoals altijd reageert een bubber met een posting van 1 lijn? Ik kan zeer inhoudelijk en onderbouwd reageren (heb meer dan een s met hans de vloer aangeveegd), ga maar naar 'debatclub links' kijken, maar jullie weigeren op gestelde inhoudelijk argumenten aan te gaan.

driewerf
Omdat we die nooit lezen van u en uw kameraden.
Oud 4 augustus 2004, 00:06   #67
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben geschokt door de reacties. Onze steunbetuigingen op onze website zijn niet gekoppeld aan enig electoraal gewin, itt bijvoorbeeld FDF. Ze zijn sober en sereen en slechts een schamele poging om het ontroostbare verlies voor de families wat te troosten, maar blijkbaar mogen we van de separatisten zulks niet doen... Nochtans was het hem enkel te doen om een eerlijk en beleefd gebaar.
de reacties van de andere partijen (=geen reactie) zijn nochthans veel gepaster dan die van de BUB. Op onze Belgische wegen alleen al sterven gemiddeld zo'n 15-20 mensen per week. Uiteraard met veel minder media-aandacht omdat alle slachtoffers niets met elkaar te maken hebben en niet in één klap omkomen, maar niettemin evenveel mensen die zo wekelijks omkomen als in de ramp van vrijdag. Er is dan rationeel gezien ook geen enkele reden waarom men de familieleden van die ramp wél steun zou moeten betuigen en die van die verkeersongevallen niet. Het enigste resultaat van zulke acties is selectieve verontwaardiging, en dan vind ik het vanuit moreel standpunt véél gepaster om op zulke zaken niet te reageren...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 4 augustus 2004 om 00:07.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 00:11   #68
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Omdat we die nooit lezen van u en uw kameraden.
en ik dacht dat jullie er voor alle belgen waren. Dus al niet voor de flaminganten, ook al niet voor de linkiewinkies. En de Duitstaligen negeren jullie ook al. Wie valt er verder nog uit de BUB boot? Jullie Belgie dreigt binnenkort wel onaangenaam leeg te worden.

driewerf

Laatst gewijzigd door driewerf : 4 augustus 2004 om 00:12.
Oud 4 augustus 2004, 00:13   #69
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en ik dacht dat jullie er voor alle belgen waren. Dus al niet voor de flaminganten, ook al niet voor de linkiewinkies. En de Duitstaligen negeren jullie ook al. Wie valt er verder nog uit de BUB boot? Jullie Belgie dreigt binnenkort wel onaangenaam leeg te worden.

driewerf
Jullie zijn van harte welkom in België. Wij tolereren andere meningen, jullie betogen ertegen.
Oud 4 augustus 2004, 00:17   #70
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na even rondgekeken te hebben op de websites van de andere partijen, viel het mij op: De website van de BELGISCHE UNIE - UNION BELGE (www.b-u-b.be) is een van de weinige die een officiële mededeling van steunbetuiging doet aan de slachtoffers van de ramp in Ghislenghien.

Voor de B.U.B., een kort, eenvoudig en sober kernachtig bericht:

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Ramp Ghislenghien[/size][/font]
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De Belgische [/size][/font][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Unie betuigt haar innige deelneming aan de families van de slachtoffers van de vreselijke ramp te Ghislenghien (Henegouwen). Wij hopen dat de overheid spoedig de oorzaken van de ramp vinden kan. In tussentijd
wensen we de getroffen families veel sterkte toe.
[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Catastrophe Ghislenghien [/size][/font]
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]L’Union Belge présente ses condoléances aux familles des victimes de la terrible catastrophe de Ghislenghien (Hainaut). Nous espérons que les autorités pourront trouver rapidement les causes de la catastrophe. Entre temps nous souhaitons beaucoup de courage aux familles touchées.[/size][/font]

Ook PVDA schrijft iets, maar pakt het iets populistischer en minder sereen aan:

Inferno bij industrieterrein Ghislenghien: 18 doden (update 3 augustus 2004 20u57)
Een geweldige ontploffing op het industrieterrein van Ghislenghien (bij Ath-Henegouwen) kostte het leven aan 18 mensen en verwondde 200 anderen. De ramp deed zich voor terwijl brandweerlui, door plaatselijke arbeiders opgeroepen omwille van een sterke gasgeur, ter plaatse waren. Schrijf uw solidariteitsboodschap voor de families van de slachtoffers.
Inferno bij industrieterrein Ghislenghien
Uw solidariteitsboodschap voor de families van de slachtoffers
Photoreport • Explosion Ghislenghien

Men zou denken dat in deze dagen van nationale rouw en na een ramp van zulke omvang, ook meerdere partijen hun steun zouden betuigen aan de slachtoffers, maar als het aan de VLD, SP.A, CD&V, Spirit, Vivant en Vlaams Blok ligt, is er niets gebeurd. De website van de N-VA vond er zelfs niets beters op dan een schampschrift te publiceren over het ontvangen van eretekens.

Ook niets op de websites van SAP, Liberaal Appel, LSP, MDP, SoLiDe, of fervent nationaal.

Aan Franstalige zijde is de PS de opvallendste afwezige, en ook ECOLO maakt geen woorden vuil aan de catastrofe. De MR heeft wel een sobere boodschap verstopt op haar website:

Condoléances aux familles endeuillées par la catastrophe de Ghislenghien

C’est avec une profonde douleur que le MR a appris la nouvelle de la catastrophe qui a frappé Ghislenghien.
Le MR tient �* exprimer aux familles endeuillées sa tristesse et sa compassion et adresse �* celles-ci toutes ses condoléances.

Alsook de CDh:

[size=4]Catastrophe de Ghislenghien[/size]
[font=Verdana][size=2]Joëlle Milquet, Présidente et l’ensemble du CDH, tiennent �* faire part de leur émotion et de leur profonde tristesse suite �* l’explosion survenue aujourd’hui sur le zoning industriel de Ghislenghien.

Le centre démocrate Humaniste souhaite marquer sa solidarité et présente ses condoléances aux proches des victimes ainsi qu’�* l’ensemble des pompiers et des policiers qui auraient perdu des collègues et amis dans l’accident.

Joëlle Milquet souhaite également apporter son soutien et ses encouragements aux nombreuses personnes qui ont été blessées lors de ce drame.
[/size][/font]

De FDF betuigt wel haar steun, in tegenstelling tot de FNB die er niets over bericht. FDF koppelt het wel onmiddellijk aan enkele van haar eigen acties. Wat begint met een gewone condoleance,

Le président du FDF s’incline devant la mémoire des personnes décédées lors du tragique accident survenu �* Ghislenghien et exprime ses condoléances sincères aux familles et aux proches des disparus. Ses pensées vont également aux nombreux blessés.

eindigt met enkele ideeën voor interpellaties in verschillende raden etc. Weinig terughoudend volgens mij.

Mijn conclusie: hier blijven enkele politieke partijen zwaar in gebreke... Meer ga ik er niet over vertellen, met het oog op de sereniteit.
RESPECT! KNAP WERK JONGENS!
Oud 4 augustus 2004, 00:21   #71
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
RESPECT! KNAP WERK JONGENS!
sorry gm10, maar mij doet het meer denken aan onderstaande:

Jullie steunbetuigingen zijn er alleen maar om jullie zelf in het zonnetje te zetten en een schijn van morele superioriteit te geven. Het doet me denken aan de parabel van de tolenaar en de farizeeër die beiden in detempel komen bidden (ja een communist die de Bijbel aanhaalt). De tolenaar zit sereen te bidden, de farizeeër doet dit vooraan zeer luid, zijn devoot leven uit te roepen met de woorden 'goed dat ik geen zondig leven leid als de tolenaar'.
Mijn partijgenoot solidarnosc heeft als enige het belang van de arbeiders naar voor geschoven.

driewerf (razend kwaad)
Oud 4 augustus 2004, 00:53   #72
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Was het VB er niet als de kippen bij om de aanslag van 11 maart in Madrid te recupereren? Denk eerst eens na vóór u commentaar geeft.

De B.U.B. recupereert niets, we vinden het gewoon noodzakelijk om uit eerbied kort op onze site ons medeleven te uiten. Dat uw partij dat niet doet, verwondert natuurlijk geen mens. Uw partij heeft nooit medeleven.
En eens te meer gaat onze opperhans de mist in. Weet u nog wie er de kippen bij was om met de aanslagen van 11 maart in de schoenen van de vrienden van de N-VA te schuiven? Om er volop politiek uit te kunnen recupereren? Ik weet het nog, hij is hier meermaals geband geweest, maar is wel één van uw topfiguren. Dacht dat hij lijsttrekker was voor de BUB in Vlaams-Brabant en lezersbrievenvervuiler BY. 'In your face' zoals ze dat in schoon Vlaams zeggen.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 08:03   #73
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jullie steunbetuigingen zijn er alleen maar om jullie zelf in het zonnetje te zetten en een schijn van morele superioriteit te geven. Het doet me denken aan de parabel van de tolenaar en de farizeeër die beiden in detempel komen bidden (ja een communist die de Bijbel aanhaalt). De tolenaar zit sereen te bidden, de farizeeër doet dit vooraan zeer luid, zijn devoot leven uit te roepen met de woorden 'goed dat ik geen zondig leven leid als de tolenaar'.
Mijn partijgenoot solidarnosc heeft als enige het belang van de arbeiders naar voor geschoven.

driewerf (razend kwaad)
Ach, dat is dan uw mening, niet eens een argument. Daar kan ik dus niet tegenin gaan. Als u zulks niet weet te appreciëren, tja, dat moet u dan maar weten... Het is met de beste bedoelingen gedaan, kan ik u verzekeren. En daarin zult u me moeten geloven, want ik kan mijn hoofd niet openbreken om het te bewijzen.

Als u kwaad wordt over steunbetuigingen, dan stel ik voor dat u zich aansluit bij Janssen die ergens bij communautaire discussies een topiv heeft geopend om uit te schreeuwen hoe schandalig hij het wel niet vond dat Vlaanderen hulp gaf en dat Vlamingen daarvoor betaalden.

Tollenaar is trouwens met 2 ll'en.

Wij schuiven het belang van alle slachtoffers en gewonden naar voor, niet alleen de arbeiders. Daarin zijn we dan een stuk properder dan jullie, beste 3werf.
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!

Laatst gewijzigd door Foundation : 4 augustus 2004 om 08:07.
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 09:07   #74
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

driewerf (razend kwaad)
wat een zielig ventje ben jij

dit heeft niks met morele superioriteit te maken (NB ik ben - voorlopig - geen BUB lid), ik juich enkel toe dat BUB er (blijkbaar als enige) aan dacht om een steunbetuiging uit te vaardigen

daar kan jij dan wel nijdig om zijn, het verandert er niks aan

Laatst gewijzigd door gm10 : 4 augustus 2004 om 09:08.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 09:24   #76
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Ik ben zo eerlijk om een overzichtje te geven... of zijn de MR en CDh ook lijkenpikkers? Er is aan mijn bericht nauwelijks iets tendentieus aan.

Als u een steunbetuiging of condoleance onzentwege niet kunt verkroppen, dan ligt de oorzaak niet bij ons. Ik heb u nergens een kille Walenhater genoemd, al krijgt het stukje van BDW op uw site in mijn ogen wel een zeer wrange nasmaak in de huidige nadagen van de ramp, nu de overledenen posthume eretekens krijgen voor moed en zelfopoffering - die zij zeker verdiend hebben.

Verder heb ik niets gezegd over website updates... u hallucineert vanalles.
En u kan blijkbaar geen Engels. Als ik zeg dat de N-VA een tekst op hun site plaatsen, wil dat zeggen dat ze die ge-updated hebben.

Betuig uw steun desnoods aan de ganse wereld, aan de ongelukkige shoppers in Asuncion, de pechvogels op een bus in Turkije... Maar laat het in het vervolg na een overzichtje van de andere partijen te geven die dat niét doen, alsof zij in iets tekort schieten. Het verhaal van de luid biddende farizëer en de in stilte biddende tollenaar van solidarnosc vind ik bijzonder treffend in dit geval.
Jezelf onderscheiden omdat je wél een rouwbericht stuurt, getuigt van ongezonde lijkenpikkerij.

Maar om het goed te maken zullen we zeker een bericht met condoléances op onze site plaatsen voor het BUB-verkiezingsresultaat. Je hebt rampen en je hebt catastrofes, om uw voorzitter maar eens te citeren....
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 09:34   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Zielig eigenlijk, hoe het VB (vlaemsche boerkes) hier eigenlijk op de kap van 16 doden, een walgelijk taalspelletje aanzwengelen.
Bij mijn weten zwengel ik, toch een VB'er, hier helemaal geen "taalspelletje" aan. En ook anderen doen dat niet. Ik zie zelfs niet in waar "het taalspelletje" nu juist zit. Is dit Tien voor Taal misschien?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 09:34   #78
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
En u kan blijkbaar geen Engels. Als ik zeg dat de N-VA een tekst op hun site plaatsen, wil dat zeggen dat ze die ge-updated hebben.

Betuig uw steun desnoods aan de ganse wereld, aan de ongelukkige shoppers in Asuncion, de pechvogels op een bus in Turkije... Maar laat het in het vervolg na een overzichtje van de andere partijen te geven die dat niét doen, alsof zij in iets tekort schieten. Het verhaal van de luid biddende farizëer en de in stilte biddende tollenaar van solidarnosc vind ik bijzonder treffend in dit geval.
Jezelf onderscheiden omdat je wél een rouwbericht stuurt, getuigt van ongezonde lijkenpikkerij.

Maar om het goed te maken zullen we zeker een bericht met condoléances op onze site plaatsen voor het BUB-verkiezingsresultaat. Je hebt rampen en je hebt catastrofes, om uw voorzitter maar eens te citeren....
ach komaan geef het gewoon op
waarom moet je nu zo defensief worden over zoiets? de nva is een vlaamse partij en wil een onafhankelijk vlaanderen, dus voor jullie is een rouwbericht voor de walen wellicht hetzelfde als een rouwbericht voor de turken
voor mij en anderen niet
Oud 4 augustus 2004, 09:36   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
... dus voor jullie is een rouwbericht voor de walen wellicht hetzelfde als een rouwbericht voor de turken
voor mij en anderen niet
En waarom komt er dan een rouwbericht na de soms ernstige verkeersongelukken in het weekeinde? Of na kettingsbotsingen waar soms wel eens meer dan vijftien doden vallen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 09:39   #80
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
En waarom komt er dan een rouwbericht na de soms ernstige verkeersongelukken in het weekeinde? Of na kettingsbotsingen waar soms wel eens meer dan vijftien doden vallen?
dat moet je aan mij niet vragen, ik run die website niet

als ik een verklaring mag voorstellen: daar is niks speciaals aan, dat gebeurt elke dag
de gasexplosie is uitgeroepen tot nationale ramp daaentegen

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be