Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Ergens tegen zijn is cool !!
ja 3 27,27%
nee 0 0%
kust allemoal oowe nol 2 18,18%
ik doe wa' ik wil 6 54,55%
Ik lust nog wel een broodje mexicano 5 45,45%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2013, 15:39   #61
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Schei uit! Mijn hersenen slaan tilt!
Ik ben tegen wiskunde!
Pertanks......geen internet zonder wiskunde....
Oud 13 april 2013, 15:49   #62
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Pertanks......geen internet zonder wiskunde....
Is da echt? Nou breekt mijn klomp, zoals de Hollander zegt.

P.S. ik ben tegen Hollanders.
(Da's nie waar zulle, Derk de tweede )
Oud 13 april 2013, 15:54   #63
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Is da echt? Nou breekt mijn klomp, zoals de Hollander zegt.
P.S. ik ben tegen Hollanders.
(Da's nie waar zulle, Derk de tweede )
https://nl.wikipedia.org/wiki/Binair
En er komt een toets....
Oud 13 april 2013, 16:23   #64
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In jouw voorbeeld :
A : tegen oorlog in alle omstandigheden = nooit oorlog (-)
B : tegen (tegen oorlog in alle omstandigheden) = tegen (-) (nooit oorlog)(-) = ofwel voor oorlog in alle omstandigheden ofwel voor oorlog in bepaalde omstandigheden, maar in elk geval is dit nog altijd 'een' omgekeerde van 'nooit oorlog', dus (+) (deze + en - moet je 'wiskundig' bekijken, niet 'taalkundig' natuurlijk, het lijkt wat raar om 'nooit oorlog' als (-) te beschouwen, maar 't is het 'tegen' dat die - 'veroorzaakt' natuurlijk. Jij bekijkt het uit die taalkundige 'hoek' :lol
Hoe komen we eigenlijk aan zo'n serieus onderwerp in de K&K ??Da's toch niet cool ?
Volgens mij was jij het zelf die eerst de verwarrende taalkundige weg opging.

Citaat:
Probeer het op zijn wiskundigs :
tegen = - voor = +
tegen tegen tegen = -x-x- = +x- = - = tegen
Straks toets.
In de eerste quote blijkt dat "voor" niet zo geschikt is als synoniem van "tegen tegen". Nu zijn we het eens.

Verder on topic :

Fuck nerds !
(Please, we need it.)
Oud 13 april 2013, 17:50   #65
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Volgens mij was jij het zelf die eerst de verwarrende taalkundige weg opging.
In de eerste quote blijkt dat "voor" niet zo geschikt is als synoniem van "tegen tegen". Nu zijn we het eens.
Verder on topic :
Fuck nerds !
(Please, we need it.)
Mijn overgang van taal naar wiskunde is voor jou het opgaan van de verwarrende taalkundige weg ?
Mijn wiskundige benadering geeft ook in jouw voorbeeld nog altijd exact de juiste uitkomst weer.....al moet er taalkundig dan weer wat extra uitleg worden gegeven.....
Wat dat nerdfucken betreft...... laat de nerds van het andere geslacht maar tot mij komen....
Oud 13 april 2013, 22:31   #66
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Binair
En er komt een toets....
Vermits het met pc's en wiskunde te maken heeft, zou er logica in moeten zitten. Maar die binaire getallen lijken mij aan geen kanten logisch : rijtjes met nullen waar her en der een één tussen staat! Wie kan daar aanuit?
Ik speel wel af en toe dat nieuwe spelletje in tijdschriften waar je afwisselend eentjes en nulletjes moet invullen zodat er evenveel in ieder rijtje en kolommetje staan en nooit meer dan twee dezelfden naast elkaar. Maar dat telt niet zeker?
A propos, ik krijg dat spelletje ook nooit uitgespeeld
Oud 14 april 2013, 16:40   #67
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Vermits het met pc's en wiskunde te maken heeft, zou er logica in moeten zitten. Maar die binaire getallen lijken mij aan geen kanten logisch : rijtjes met nullen waar her en der een één tussen staat! Wie kan daar aanuit?
Ik speel wel af en toe dat nieuwe spelletje in tijdschriften waar je afwisselend eentjes en nulletjes moet invullen zodat er evenveel in ieder rijtje en kolommetje staan en nooit meer dan twee dezelfden naast elkaar. Maar dat telt niet zeker?
A propos, ik krijg dat spelletje ook nooit uitgespeeld
Je er niks van aantrekken. Niet iedereen kent van alles alles of zelfs maar iets. Het klojoïsme, bijvoorbeeld, is ook niet voor iedereen begrijpbaar, om maar een simpel voorbeeld te nemen....
Oud 14 april 2013, 20:22   #68
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn overgang van taal naar wiskunde is voor jou het opgaan van de verwarrende taalkundige weg ?
Mijn wiskundige benadering geeft ook in jouw voorbeeld nog altijd exact de juiste uitkomst weer.....al moet er taalkundig dan weer wat extra uitleg worden gegeven.....
Wat dat nerdfucken betreft...... laat de nerds van het andere geslacht maar tot mij komen....
Zekers klojo omdat deze draad gaat over het begrip "tegen" en jij daar een wiskundig model op bouwt dat stelt dat "niet tegen" gelijk is aan "voor" en dat is dus fout, want het is niet omdat ik er niet tegen ben dat bijv. jij en Marie VdK samen eens goed van bil zouden gaan, dat ik daar voor ben. Het gaat mij eigenlijk niet aan.

Wat nerdfucken betreft is het juist de bedoeling dat jij hen gaat opzoeken en uit hun boeken haalt. Als ze zelf naar je toe kwamen zouden het toch geen nerds zijn ?
Oud 14 april 2013, 22:03   #69
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

FUCKT allemoal oewe nol

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 08:06   #70
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
FUCKT allemoal oewe nol
Even getest maar dat lag wel moeilijk ...
Oud 15 april 2013, 10:00   #71
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je er niks van aantrekken. Niet iedereen kent van alles alles of zelfs maar iets. Het klojoïsme, bijvoorbeeld, is ook niet voor iedereen begrijpbaar, om maar een simpel voorbeeld te nemen....
Ik ben tegen het klojoïsme !
Oud 15 april 2013, 11:21   #72
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Zekers klojo omdat deze draad gaat over het begrip "tegen" en jij daar een wiskundig model op bouwt dat stelt dat "niet tegen" gelijk is aan "voor" en dat is dus fout, want het is niet omdat ik er niet tegen ben dat bijv. jij en Marie VdK samen eens goed van bil zouden gaan, dat ik daar voor ben. Het gaat mij eigenlijk niet aan.

Wat nerdfucken betreft is het juist de bedoeling dat jij hen gaat opzoeken en uit hun boeken haalt. Als ze zelf naar je toe kwamen zouden het toch geen nerds zijn ?
Dan ga ik integendeel de verwarrende wiskundige weg op, hé (van taal naar wiskunde)......zjust is zjust.....
En laat Marie nu toch eens met rust met die wiskunde...of wacht, 'k heb toch nog iets :

Het raadsel van 1 euro.
Drie mannen komen in een motel en vragen een kamer. (Vraag me niet wat ze daar in die kamer van plan zijn, want ik wil het niet weten!)
De man van de receptie zegt dat de kamer 30 euro kost.
Dus iedere man betaalt 10 euro.
Even later realiseert de man van de receptie zich dat de kamer slechts 25 euro kost.
Hij stuurt de loopjongen naar de mannen, met 5 euro.
Onderweg beseft de loopjongen dat hij niet weet hoe hij die 5 euro moet verdelen over drie mannen..
Hij besluit hen elk 1 euro terug te geven en de resterende 2 euro voor zichzelf te houden.
Dit betekent dus dat elke man 9 euro betaald heeft voor de kamer, wat een totaal geeft van 27 euro.
Voeg daarbij de 2 euro die de loopjongen gehouden heeft, en je komt aan een bedrag van 29 euro in plaats van 30. .............................
WAAR IS DIE ENE EURO NAAR TOE ??????
Ondertussen ga ik eens die nerds bekijken.....
Oud 15 april 2013, 11:22   #73
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Ik ben tegen het klojoïsme !
???
Oud 15 april 2013, 16:12   #74
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

?
Oud 15 april 2013, 16:19   #75
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan ga ik integendeel de verwarrende wiskundige weg op, hé (van taal naar wiskunde)......zjust is zjust.....
En laat Marie nu toch eens met rust met die wiskunde...of wacht, 'k heb toch nog iets :

Het raadsel van 1 euro.
Drie mannen komen in een motel en vragen een kamer. (Vraag me niet wat ze daar in die kamer van plan zijn, want ik wil het niet weten!)
De man van de receptie zegt dat de kamer 30 euro kost.
Dus iedere man betaalt 10 euro.
Even later realiseert de man van de receptie zich dat de kamer slechts 25 euro kost.
Hij stuurt de loopjongen naar de mannen, met 5 euro.
Onderweg beseft de loopjongen dat hij niet weet hoe hij die 5 euro moet verdelen over drie mannen..
Hij besluit hen elk 1 euro terug te geven en de resterende 2 euro voor zichzelf te houden.
Dit betekent dus dat elke man 9 euro betaald heeft voor de kamer, wat een totaal geeft van 27 euro.
Voeg daarbij de 2 euro die de loopjongen gehouden heeft, en je komt aan een bedrag van 29 euro in plaats van 30. .............................
WAAR IS DIE ENE EURO NAAR TOE ??????
Ondertussen ga ik eens die nerds bekijken.....
De laatste zin van dit verhaal is misleidend want daardoor wordt u verondersteld de 2 euro van de loopjongen bij te tellen. Die 2 euro moet afgetrokken worden van de oorspronkelijke 30. Want het doel van de hele oefening is om de prijs van de kamer naar 25 euro te laten zakken.......... wat klopt gezien de loopjongen 2 euro gehouden heeft. (25 + 3 + 2 = 30)
Oud 15 april 2013, 16:20   #76
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben tegen euro's!
Oud 15 april 2013, 16:50   #77
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben tegen euro's!
Ik ben voor euro's, zo veel mogelijk zelfs!!
Oud 15 april 2013, 18:55   #78
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
De laatste zin van dit verhaal is misleidend want daardoor wordt u verondersteld de 2 euro van de loopjongen bij te tellen. Die 2 euro moet afgetrokken worden van de oorspronkelijke 30. Want het doel van de hele oefening is om de prijs van de kamer naar 25 euro te laten zakken.......... wat klopt gezien de loopjongen 2 euro gehouden heeft. (25 + 3 + 2 = 30)
Awel.....elk krijgt van zijn 10 euro 1 euro terug....dus betaalt elk maar 9 euro. 9x3 is 27 (alhoewel ze maar 25 moeten betalen, maar het feit is en blijft dat wanneer je met zijn gedrieën elk 9 euro betaalt, je in totaal 27 euro betaalt.....en zij weten niet dat 't maar 25 moet zijn, en de eigenaar weet niet dat ze 27 euro hebben betaald ) En als je bij die 27 euro de 2 overblijvende euro van die 5 euro telt (die 2 euro die die snoodaard in zijn eigen zakken steekt).....dan kom je op 29 euro en niet op 30 euro..... Dus....waar is die ene euro naartoe.....
Oud 15 april 2013, 18:56   #79
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Ik ben tegen euro's!
OK, stuur ze maar op....of leg ze op de toog.. Txiki zit te smachten en te kwijlen naar een frisse Stella
Oud 16 april 2013, 10:04   #80
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Awel.....elk krijgt van zijn 10 euro 1 euro terug....dus betaalt elk maar 9 euro. 9x3 is 27 (alhoewel ze maar 25 moeten betalen, maar het feit is en blijft dat wanneer je met zijn gedrieën elk 9 euro betaalt, je in totaal 27 euro betaalt.....en zij weten niet dat 't maar 25 moet zijn, en de eigenaar weet niet dat ze 27 euro hebben betaald ) En als je bij die 27 euro de 2 overblijvende euro van die 5 euro telt (die 2 euro die die snoodaard in zijn eigen zakken steekt).....dan kom je op 29 euro en niet op 30 euro..... Dus....waar is die ene euro naartoe.....
Uw redenering is verkeerd! De loopjongen steekt 2 euro in zijn zakken en heeft dan 3 euro over om aan die mannen te geven. Die drie euro moet u bij de 25 tellen dan klopt het als een bus.

Ik ben tegen loopjongens die centen in hun zakken steken!

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 16 april 2013 om 10:05.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be