Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2013, 17:05   #61
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Zeer gewaardeerde vriend,
Mag ik zelfs eventjes beste Klojo schrijven?
Hoe heerlijk en zoetgevooisd stromen de woorden uit uw toetsenbord. Uw eerste zinnen waren een streling voor mijn zinnen.
Helaas voelde ik toch enige teleurstelling bij het lezen van uw trap-escapades, het spijt me bijzonder dat u tijdens deze gelegenheden niet de juiste etiquette volgt.
Maar indien u dit wenst en indien u een trap op overschot hebt, zal ik met plezier een weinig tijd voor u vrijmaken om met behulp van de voornoemde trap u aan te leren hoe u in het gezelschap van een dame op correcte wijze naar boven en naar beneden gaat. Ik weet zeker dat deze lesstonde de laatste ruwe kantjes van uw overigens zeer edel gemoed zal afschaven.
Met gewaardeerde hoogachting,
verblijf ik,
Marie van de koster
Zeerwelvoeglijke en uitermate lieflijkgevooisde Mevrouw Marie van de Koster, (hopelijk weet uw ega welk prachtexemplaar hij de zijne mag noemen en weet hij dit heuglijke feit ook gepast te appreciëren),
Tot mijn diepe schaamte moet ik vaststellen dat ik niet de gepaste etiquetteregels ken in trapverband. Ik smeek U dan ook vanuit de diepste krochten van die hel mij hiervan op de hoogte te brengen teneinde de schande die dit met zich moet meebrengen, maar die mij door de deernen die door mijn abominabel gedrag totnogtoe hiervan het onschuldige slachtoffer waren, waarschijnlijk uit pure compassie, nooit werd kond gemaakt, in de komende tijden niet meer over hen te moeten uitstorten.
Door het mij ontbreken aan een trap ten optelle, geef ik heden mijn persoonlijke houtbewerker opdracht mij een geschikt exemplaar te leveren. Ik laat die dan door mijn persoonlijke stoffeerder zodanig aanpassen dat jonk- en andere vrouwen zich er op thuis zouden mogen voelen.
In de tussentijd verblijf ik,
Nog altijd deemoedig de uwe,
Klojo, eerste klas.
Oud 14 april 2013, 22:05   #62
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Mijn welgemeende welgemeende gemeende excuses om mij te excuseren voor welgemeende welgemeende excuses waarvan ik me welgemeend excuseer om mij te excuseren omdat ik welgemeende gemeende exuses uit beleefdheid hier welgemeend aanbiedt uit welgemeende beleefdheid !!

http://filesforum.politics.be/showthread.php?t=185348

Uwe welgemeemde nederigheid: CM

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 14 april 2013 om 22:06.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2013, 22:13   #63
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

In de middeleeuwen stonden nog wel eens bijster strenge straffen op het aanspreken van gewone lieden met epiteta die voorbehouden waren voor de mensen van hogere stand. Buiten de occasionele groep komieken of acteurs, niet zelden van betere komaf, werd daar niet mee gelachen.

In Duitsland kunnen ze nog steeds niet lachen met ministers die zich al te wellustig "Herr Doktor" laten noemen.
Oud 14 april 2013, 22:31   #64
MirindaDr
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeer geachte, hoewel mij onbekende Mevrouw (Mijnheer?) MirindaDr,
Mijn koontjes blozen bij het lezen van uw opmerking over de welschapen jongeheren! Inderdaad, dergelijke zaken verheugen de zintuigen.
Ik ga echter rustig en bedaard verder op het reeds vroeger ingeslagen pad van beleefdheid, hoffelijkheid en voornaamheid en verblijf,
met de expressie van mijn oprechte gevoelens van vriendschap,
Marie van de koster
Hoogwaardig lid van Het Genootschap vrouwe Marie van de Koster,

Uwe opmerkzaamheid heeft het helemaal bij het recht eind, zoals immer en altijd, het tegenovergestelde is geheel onmogelijk en alleen dat te denken zou een grove vergissing zijn voor een nietige persoonlijkheid als de mijne.
Edoch, ben ik wel een mevrouw, een kleinere mevrouw dan u uiteraard, en u mag me ook met mijnheer aanspreken, als u dit beter acht. Dank u hartelijk.

Met de cordiaalste groeten ooit aan iemand gewenst,
MDr
MirindaDr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2013, 22:40   #65
MirindaDr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
In de middeleeuwen stonden nog wel eens bijster strenge straffen op het aanspreken van gewone lieden met epiteta die voorbehouden waren voor de mensen van hogere stand. Buiten de occasionele groep komieken of acteurs, niet zelden van betere komaf, werd daar niet mee gelachen.

In Duitsland kunnen ze nog steeds niet lachen met ministers die zich al te wellustig "Herr Doktor" laten noemen.
Weledele geleerde lombas,

Mag ik me richten tot uwe grootse persoon? Indien niet, vergeeft u het me als het u belieft, maar ik zou u een pluim willen overhandigen voor het posten van meer dan interessante wetenschappelijkheden.
Als u het goed acht, zou ik uwe genialiteit iets willen vragen. Wat is uw weldoordachte positie met betrekking tot de titel Frau Doctor?

Bij voorbaat zeer hartelijke dank voor uw tijd en aandacht tot dit nietig schepsel,
MirindaDr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 08:35   #66
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Geachte,

ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat ik u ten zeerste zou teleurstellen wanneer ik volgende informatie niet met u zou delen.

Vandaar dat ik u even op de hoogte wil stellen, mits uw goeddunken, waarvoor dank, dat ik mij momenteel in een staat van verhoogde sexuele opwinding bevind en ik in de hoopvolle verwachting ben van de thuiskomst van mijn wettelijke echtgenote in de hoop dat zij mij de vrijheid zal verlenen haar vrouwelijk geslachtsorgaan eens duchtig te mishandelen. Waarvoor dank. Met vriendelijke groeten.

Hopende dat ik u hieromtrent voldoende heb ingelicht.

Steeds tot meer uitleg en/of antwoorden bereid,

Groet ik u,

Met de meeste hoogachting, respect en de diepste buiging,

BigF
Oud 15 april 2013, 09:16   #67
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Geachte,

ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat ik u ten zeerste zou teleurstellen wanneer ik volgende informatie niet met u zou delen.

Vandaar dat ik u even op de hoogte wil stellen, mits uw goeddunken, waarvoor dank, dat ik mij momenteel in een staat van verhoogde sexuele opwinding bevind en ik in de hoopvolle verwachting ben van de thuiskomst van mijn wettelijke echtgenote in de hoop dat zij mij de vrijheid zal verlenen haar vrouwelijk geslachtsorgaan eens duchtig te mishandelen. Waarvoor dank. Met vriendelijke groeten.

Groet ik u,

BigF
Geachte, naar ik begrijp strakgespannen, BigF,

gelieve ons op de hoogte te houden van de verdere verwikkelingen in deze, en dan met name over de verleende toelatingen door uw wettelijke wederhelft. U zal begrijpen dat het in het bijzonder deze kleine wetenswaardigheden zijn die mijn al te drukke dag vandaag een beetje kleur zou kunnen bijbrengen, wie weet, zelfs een spaarzame glimlach op mijn verder gespannen gezichtsuitdrukking zou kunnen bewerkstelligen.

Met de meeste hoogachting,

Anna

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 april 2013 om 09:16.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 10:07   #68
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Zeerwelvoeglijke en uitermate lieflijkgevooisde Mevrouw Marie van de Koster, (hopelijk weet uw ega welk prachtexemplaar hij de zijne mag noemen en weet hij dit heuglijke feit ook gepast te appreciëren),
Tot mijn diepe schaamte moet ik vaststellen dat ik niet de gepaste etiquetteregels ken in trapverband. Ik smeek U dan ook vanuit de diepste krochten van die hel mij hiervan op de hoogte te brengen teneinde de schande die dit met zich moet meebrengen, maar die mij door de deernen die door mijn abominabel gedrag totnogtoe hiervan het onschuldige slachtoffer waren, waarschijnlijk uit pure compassie, nooit werd kond gemaakt, in de komende tijden niet meer over hen te moeten uitstorten.
Door het mij ontbreken aan een trap ten optelle, geef ik heden mijn persoonlijke houtbewerker opdracht mij een geschikt exemplaar te leveren. Ik laat die dan door mijn persoonlijke stoffeerder zodanig aanpassen dat jonk- en andere vrouwen zich er op thuis zouden mogen voelen.
In de tussentijd verblijf ik,
Nog altijd deemoedig de uwe,
Klojo, eerste klas.
Mijn zeer gewaardeerde heer Klojo eerste klas,
Mijn gemoed loopt over bij het lezen van uw zo oprechte ontboezemingen.
Wat een vreugde dat u het belang van de etiquetteregels in verband met het traplopen inziet en bereid bent er zoveel moeite voor te doen uw leven dienaangaande te beteren.
Houdt u niet teveel op met deernen van lichte zeden en tracht u te beperken tot één aanbedene.
Mag ik even meedelen dat er in mijn huis tot mijn grote vreugde geen eega aanwezig is.
In het heerlijke vooruitzicht van u weder een antwoord te mogen ontvangen,
verblijf ik, met allerhoogste achting,
Marie van de koster
Oud 15 april 2013, 10:11   #69
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MirindaDr Bekijk bericht
Hoogwaardig lid van Het Genootschap vrouwe Marie van de Koster,

Uwe opmerkzaamheid heeft het helemaal bij het recht eind, zoals immer en altijd, het tegenovergestelde is geheel onmogelijk en alleen dat te denken zou een grove vergissing zijn voor een nietige persoonlijkheid als de mijne.
Edoch, ben ik wel een mevrouw, een kleinere mevrouw dan u uiteraard, en u mag me ook met mijnheer aanspreken, als u dit beter acht. Dank u hartelijk.

Met de cordiaalste groeten ooit aan iemand gewenst,
MDr
Zeer geëerde mevrouw MirindaDr,
Mag ik u in eerste instantie bedanken voor het wegnemen van mijn domme onzekerheid aangaande uw geslacht.
Verder verheug ik mij bij voorbaat op het lezen van meerdere zielsroerselen van uw hand.
Zeer beleefd groet ik u,
Marie van de koster
Oud 15 april 2013, 10:36   #70
eno2
Banneling

Standaard

Mag ik de doorluchtige deelnemers erop wijzen dat deelname aan deze draad
onverenigbaar is met een frisse adem? Bah!
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 11:28   #71
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
""Buiten de occasionele groep komieken of acteurs, niet zelden van betere komaf""
Wie anders denk je eigenlijk die hier aan 't forummen zijn ????
Oud 15 april 2013, 11:34   #72
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Mijn zeer gewaardeerde heer Klojo eerste klas,
Mijn gemoed loopt over bij het lezen van uw zo oprechte ontboezemingen.
Wat een vreugde dat u het belang van de etiquetteregels in verband met het traplopen inziet en bereid bent er zoveel moeite voor te doen uw leven dienaangaande te beteren.
Houdt u niet teveel op met deernen van lichte zeden en tracht u te beperken tot één aanbedene.
Mag ik even meedelen dat er in mijn huis tot mijn grote vreugde geen eega aanwezig is.
In het heerlijke vooruitzicht van u weder een antwoord te mogen ontvangen,
verblijf ik, met allerhoogste achting,
Marie van de koster
Bovenallesuittorende etiquetterende Marie van de Koster,
Het valt mij zwaar te moede U bij deze er van op de hoogte te moeten brengen dat dit nietig wezen zich wegens dringende ambtelijke zaken vandaag zal moeten onthouden van verdere conterfeitsels ofte wederschrijfsels aangaande het trapgebeuren.
Inmiddels nog altijd verblijvende, en ik hoop van U hetzelfde,
Klojo, eerste klas.
Oud 15 april 2013, 13:18   #73
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Beste edelachtbaren en hoogwaardigheidsbekleders,

Het is een eer om in jullie digitale aanwezigheid te mogen vertoeven. Ik wou jullie er desalniettemin, in alle nederigheid, op wijzen dat ikzelf maar een nietige worm ben.

Met het grootste respect,

Snerror
Geachte Kwiet,

Dit is geen beleefdheid meer, maar een edelachtbaar en weledelgeboren minderwaardigheidscomplex.

Hoogachtend,

Lof der Zotheid
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 14:52   #74
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Geachte Kwiet,
Dit is geen beleefdheid meer, maar een edelachtbaar en weledelgeboren minderwaardigheidscomplex.
Hoogachtend,
Lof der Zotheid
Of zelfkennis tot in de perfectie....
Oud 15 april 2013, 16:28   #75
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bovenallesuittorende etiquetterende Marie van de Koster,
Het valt mij zwaar te moede U bij deze er van op de hoogte te moeten brengen dat dit nietig wezen zich wegens dringende ambtelijke zaken vandaag zal moeten onthouden van verdere conterfeitsels ofte wederschrijfsels aangaande het trapgebeuren.
Inmiddels nog altijd verblijvende, en ik hoop van U hetzelfde,
Klojo, eerste klas.
Gezevende en geachte heer Klojo eerste klas,
Ik heb alle begrip voor uw zwaarmoedigheid en - hoe droevig ik het ook vind - ik zal mijn best doen begrip op te brengen voor het niet meer zien verschijnen van uw conterfeitsels ende ofte wederschrijfsels.
Niettemin neem ik goede nota van uw oprechte bedoelingen en verblijf,
met innige genegenheid en goedertierende achting,
Marie van de koster
Oud 15 april 2013, 16:31   #76
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gezevende en geachte heer Klojo eerste klas,
Ik heb alle begrip voor uw zwaarmoedigheid en - hoe droevig ik het ook vind - ik zal mijn best doen begrip op te brengen voor het niet meer zien verschijnen van uw conterfeitsels ende ofte wederschrijfsels.
Niettemin neem ik goede nota van uw oprechte bedoelingen en verblijf,
met innige genegenheid en goedertierende achting,
Marie van de koster
Geachte edele vrouwe Van de Koster,

Ik bemerk in uw adem het edele aroma van een buidelrat die rondhuppelt in het groene zomerse gras.

Demper
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 17:37   #77
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Geachte, naar ik begrijp strakgespannen, BigF,

gelieve ons op de hoogte te houden van de verdere verwikkelingen in deze, en dan met name over de verleende toelatingen door uw wettelijke wederhelft. U zal begrijpen dat het in het bijzonder deze kleine wetenswaardigheden zijn die mijn al te drukke dag vandaag een beetje kleur zou kunnen bijbrengen, wie weet, zelfs een spaarzame glimlach op mijn verder gespannen gezichtsuitdrukking zou kunnen bewerkstelligen.

Anna
Geachte toehoorders,
Beste Anna,

het verheugt mij u hier officieel te kunnen vertellen dat mijn sexuele opwinding van eerder vandaag via de natuurlijke weg een uitlaatklep heeft gevonden. Dank u. Het was dankzij de welwillende en zeer geapprecieerde medewerking van mijn echtgenote dat het mishandelen der vrouwelijk geslachtsorgaan (en voor een korte tijdsspanne ook de nabijgelegen endeldarm) ons beiden enige momenten van gelukzaligheid kon brengen. Met uw goedkeuren uiteraard. Dank u.
Als ik zo vrij mag zijn wil ik u nog uitermate danken voor uw intresse in onze uitwisseling van lichaamssappen en wil u, geheel vrijblijvend natuurlijk, met uw goedkeuren, graag op de hoogte houden mochten er op dit vlak verdere verwikkelingen optreden. Dank u. Met het diepste respect. Geheel vrijblijvend uiteraard.

Groet ik u,

BigF
Oud 15 april 2013, 19:12   #78
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Geachte toehoorders,
Beste Anna,

het verheugt mij u hier officieel te kunnen vertellen dat mijn sexuele opwinding van eerder vandaag via de natuurlijke weg een uitlaatklep heeft gevonden. Dank u. Het was dankzij de welwillende en zeer geapprecieerde medewerking van mijn echtgenote dat het mishandelen der vrouwelijk geslachtsorgaan (en voor een korte tijdsspanne ook de nabijgelegen endeldarm) ons beiden enige momenten van gelukzaligheid kon brengen. Met uw goedkeuren uiteraard. Dank u.
Als ik zo vrij mag zijn wil ik u nog uitermate danken voor uw intresse in onze uitwisseling van lichaamssappen en wil u, geheel vrijblijvend natuurlijk, met uw goedkeuren, graag op de hoogte houden mochten er op dit vlak verdere verwikkelingen optreden. Dank u. Met het diepste respect. Geheel vrijblijvend uiteraard.
Groet ik u,
BigF
Ik moge de weledele jonk- en andere vrouwen beden deze post niet tot zich te nemen, teneinde niet in verlegenheid gebracht te worden.
Indien echter deze waarschuwing niet ter harte wordt genomen en exemplaren van de andere sexe zich blozend van verontwaardiging over hun klavier menen te moeten buigen teneinde een epistel ter meerdere eer en glorie van het zedige op te stellen, verontschuldig ik mij hierbij al op voorhand.

Zeerwelgewaardeerde, vermits draadstartend, BigF,
Ondanks mijn drukke ambtelijke besognes wil ik, voor dit hersenkronkeltje in de vergetelput mijner brein tot de nietigheid verzinkt, U weledele Heer BigF, het volgende kond maken.
Ooit mocht ik de wondere wereld van de lichtplatenfotographie meemaken, ik zou zelfs meer durven zeggen, ooit heb ik in mijn lichtzinnige jeugdjaren mijzelf verstout tot het mij aanmatigen enkele proeven dezer kunst te beproeven. Nu is mijn nederige vraag of er misschien niet per ongeluk, of zo, lichtafdrukken van uwes prestaties ter beschikking zouden kunnen worden gesteld in de desbetreffende draad 'vrouwelijke vormen'.
Hopende dat voorgaande suggestie niet leidde tot het bolwassen der oren van ondergetekende,
Verblijf ik met de meeste hoogachting voor uw prestatie, en ook die van uw wederhelft, lieflijk, daarvan ben ik zeker,
Klojo, eerste klas, tijdelijk pauzenemend van de ambtelijke plichtplegingen.

Erratum 1
Geachte Heer Bigf.
Hopelijk is het posten van die foto niet een reactie op mijn bovenstaand epistel, want moest ik in de plaats zijn van uw ega....ik zou er niet mee kunnen lachen.
Erratum 2
'k heb het over de tekst, hé....de foto mag er wel zijn....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 15 april 2013 om 19:21.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2013, 10:14   #79
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moge de weledele jonk- en andere vrouwen beden deze post niet tot zich te nemen, teneinde niet in verlegenheid gebracht te worden.
Indien echter deze waarschuwing niet ter harte wordt genomen en exemplaren van de andere sexe zich blozend van verontwaardiging over hun klavier menen te moeten buigen teneinde een epistel ter meerdere eer en glorie van het zedige op te stellen, verontschuldig ik mij hierbij al op voorhand.

......................:
Zeer geëerde en bijzonder gewaardeerde heer Klojo eerste klas,
Ik dank u voor uw weloverwogen en maar net op tijd komende waarschuwing die mij behoed heeft voor het krijgen van blozende koontjes en ongemakkelijke gevoelens.
Zoals steeds bid ik u te aanvaarden de expressie van mijn welgemeende gevoelens van hoogachting,
Marie van de koster
Oud 27 mei 2013, 15:16   #80
Klojo eerste klas

Standaard

Zeerweledelgeleerde, maar desalniettemin toch hooggeachte, medeforummers en –forumessers,
Ik neem de digitale pen ter hand om Uwes kond te doen van de dieptriestige mare van de ontvreemding van mijn fiere stalen ros, tweewieler die mij sinds onheuglijke tijden trouw ten naaste stond om mij onverdroten, door weder ende wind, van mijner huisstede naar het alomgekende klein stationnetje, ‘s morgens in de vroegte, alwaar mij, weliswaar niet al te klokkevast, het vroegere fiere dampende ros, nu helaas omgebouwd tot een moedeloos sjokkend ellentrieken gruwel, ophaalt om mij naar mijn dagelijkse staatsbezigheden te brengen. ‘s Avonds staat deze trouwe kameraad mij dan altijd onvermoeid op te wachten teneinde mij na de nodige vermoeidende handelingen in de armen van mijne jonkvrouwe te doen belanden.
Horreur was echter mijn deel toen ik vrijdags, op den late namiddag, mijn trouwe ros nergens ontwaren kon. Geen slot dat ik kon ontsleutelen, geen zadel dat ik kon bestijgen, geen pedalen die ik kon beroeren. Een vuige snoodaard had zich aan mijn velocipede vergrepen.
Nee, ik moet hier stoppen met het relaas, de smarten zijn nog te vers, de krop in de keel nog niet weg bij de gedachte aan de onzeggelijke schandelijkheden die dit onschuldig slachtoffer moet ondergaan.
R.I.P.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be