Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2013, 12:48   #61
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
We had to destroy privacy in order to save it.
We have to torture 'terrorists' in order to avoid torture.
We have to use terrorism (on them) to fight the war on Terror.
Klinkt melodramatisch en geweldig, maar het slaat op niets. Ik heb dat ook nog niemand horen beweren. In alle vrije samenlevingen moeten waarden tegen elkaar afgewogen worden. Dat is heus niet alleen het geval in de strijd tegen terrorisme.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 12:50   #62
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Klinkt melodramatisch en geweldig, maar het slaat op niets. Ik heb dat ook nog niemand horen beweren. In alle vrije samenlevingen moeten waarden tegen elkaar afgewogen worden. Dat is heus niet alleen het geval in de strijd tegen terrorisme.
daar hoort een publiek debat bij. Dat is in deze niet gebeurd
Oud 12 juni 2013, 12:52   #63
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets in deze post dat veel aandacht verdient.

Behalve misschien het voorlaatste. Als Snowden nonchalant met de waarheid omspringt in bepaalde zaken, moet hij misschien ook met een korrel zout genomen worden in andere zaken.
Ik neem vooral U met een containertje zout, beste zio-vriend.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 12:56   #64
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
De zio's gunnen nooit een vrij debat, vooral stoken...

Maar slim zijn ze sowieso...
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 15:06   #65
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog maar eens een zielepoot die zichzelf een martelarenstatus aanmeet. Wat een idioot. En wat een incoherent verhaal.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hopelijk vervolgt de USA hem a.s.a.p.

Dan zetten ze mensen in een vertrouwensfunctie, je schenkt ze dat vertrouwen in de gedachte dat ze met beroepsgeheimen om kunnen gaan en een paar maand later staat ze interviews op tv te geven over hoe ze al die geheime info naar buiten willen doen lekken. Die aandachtshoeren mogen ze wat mij betreft streng aanpakken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik had sterke verhalen verwacht, maar niets van dat. Voorlopig hou ik het op een verongelijkt iemand die klaagt "oh nee de stoute regering houdt logboeken bij van internetverkeer enz."

Big deal, ze doen maar.
Zielig, zieliger, zieligst ... kies zelf de volgorde

Laatst gewijzigd door Gun : 12 juni 2013 om 15:07.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 17:28   #66
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Zielig, zieliger, zieligst ... kies zelf de volgorde
Hoe lief, je eerste woordjes in deze draad... nu nog stevige argumenten en je komt er wel. Denk ik.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 17:30   #67
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Weet er nu eigenlijk iemand hoe Prism precies en concreet werkt, of is dat niet zo belangrijk ? Ik heb dat al gevraagd, maar blijkbaar heeft niemand geantwoord.
Oud 12 juni 2013, 17:40   #68
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Vraagje voor de conspiracy-nuts:

Snowden en Prism zijn in amper enkele dagen wereldberoemd geworden, het internet, de kranten, de tijdschriften staan er vol van.

Hoe kan dat vraag ik me af. Ik dacht nu echt dat jullie altijd beweerden dat de "mainstream media" onder één hoedje speelt met de machthebbers, maar ze storten zich massaal op het laatste schandaal. Sterker nog, de "mainstream media" - wat een achterlijke benaming - heeft het zelf uitgebracht.

Thumbs up voor de mainstream media !
Oud 12 juni 2013, 17:50   #69
Helias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Weet er nu eigenlijk iemand hoe Prism precies en concreet werkt, of is dat niet zo belangrijk ? Ik heb dat al gevraagd, maar blijkbaar heeft niemand geantwoord.
Feiten, bedoel je?

Ongebruikelijke vraag op dit forum. Zeker wanneer de anti-amerikaanse meute nog maar eens begint te huilen van verontwaardiging.
Oud 12 juni 2013, 17:54   #70
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Snowden en Prism zijn in amper enkele dagen wereldberoemd geworden, het internet, de kranten, de tijdschriften staan er vol van.

Hoe kan dat vraag ik me af. Ik dacht nu echt dat jullie altijd beweerden dat de "mainstream media" onder één hoedje speelt met de machthebbers, maar ze storten zich massaal op het laatste schandaal. Sterker nog, de "mainstream media" - wat een achterlijke benaming - heeft het zelf uitgebracht.
Het gaat niet om een monolitisch blok bij de media, net zoals het bij NSA geen monolithisch blok is weten we nu. Er zijn altijd mensen die opkomen voor de waarheid, ook bij de 'MSM'. En eens de bal aan het rollen is het soms moeilijk te stoppen.

Maar merk bv. de systematische pogingen tot karaktermoord op Snowden in diezelfde media. Je hoeft echt geen 'conspiracy nut' te zijn om te beseffen dat dit georchestreerd is. Afwachten ook wat er met de journalist van The Guardian gebeurt. Ook in de pers probeert men 'voorbeelden' te stellen om anderen af te schrikken een stem te geven aan wistleblowers.
Citaat:
Alé, al goed dat je niet meedoet met degenen die de persoon aanvallen. Dat is pas laag.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 juni 2013 om 18:07.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 17:56   #71
Helias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Wel volgens Clapper en Obama:

"On June 8, 2013, Clapper said "the surveillance activities published in The Guardian and The Washington Post are lawful and conducted under authorities widely known and discussed, and fully debated and authorized by Congress."[34][35] The fact sheet described PRISM as "an internal government computer system used to facilitate the government's statutorily authorized collection of foreign intelligence information from electronic communication service providers under court supervision, as authorized by Section 702 of the Foreign Intelligence Surveillance Act (FISA) (50 U.S.C. § 1881a)."

"The President of the United States, Barack Obama, saying on June 7 "What you've got is two programs that were originally authorized by Congress, have been repeatedly authorized by Congress. Bipartisan majorities have approved them. Congress is continually briefed on how these are conducted. There are a whole range of safeguards involved. And federal judges are overseeing the entire program throughout"
http://en.wikipedia.org/wiki/PRISM_(...llance_program)

Maar uiteraard worden niet alle werkwijzen van intelligence gathering tot in detail openbaar besproken. Dat doet geen enkel land.
Oud 12 juni 2013, 17:58   #72
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feiten, bedoel je?

Ongebruikelijke vraag op dit forum. Zeker wanneer de anti-amerikaanse meute nog maar eens begint te huilen van verontwaardiging.
Ja ik weet het, soms vraag ik zo eens een bewijs, of een feit, of noem maar op. Vervelend hoor, zeker als de rest hier met het kwijl op de mond heuse anti-Amerikaanse pamfletten aan het neerpennen zijn.
Oud 12 juni 2013, 18:02   #73
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het gaat niet om een monolitisch blok bij de media, net zoals het bij NSA geen monolithisch blok is weten we nu. Er zijn altijd mensen die opkomen voor de waarheid, ook bij de 'MSM'. En eens de bal aan het rollen is het soms moeilijk te stoppen.
Het is fascinerend hoe je probeert de talloze primeurs van de media, inclusief het aan de muur nagelen van om het even welke politicus, probeert te verdraaien in "een enkeling die opkomt voor de waarheid."

De "mainstream media" zoals jij denkt dat ze bestaat, bestaat niet.

Citaat:
Maar merk bv. de systematische pogingen tot karaktermoord op Snowden in diezelfde media. Je hoeft echt geen 'conspiracy nut' te zijn om te beseffen dat dit georchestreerd is. Afwachten ook wat er met de journalist van The Guardian gebeurt. Ook in die pers probeert men 'voorbeelden' te stellen om anderen af te schrikken.
Ik hoor het al, om het even welke vorm van kritiek op Snowden is - uiteraard - een georchestreerde karaktermoord.

Zucht.
Oud 12 juni 2013, 18:06   #74
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Prism is gewoon echelon 2.0
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 18:09   #75
Helias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Maar merk bv. de systematische pogingen tot karaktermoord op Snowden in diezelfde media. Je hoeft echt geen 'conspiracy nut' te zijn om te beseffen dat dit georchestreerd is. Afwachten ook wat er met de journalist van The Guardian gebeurt.
Integendeel. Snowden wordt in de pers meestal opgevoerd als een held, terwijl het gezond verstand vermoedt dat er meer aan de hand is met deze jongen. Eén van de weinigen die niet meedoet aan de heiligenverklaring:

http://www.thedailybeast.com/article...o-worship.html

Met trouwens een zeer genuanceerde visie die wel degelijk ook vragen stelt bij de PRISM-praktijken:

"Even a generous reading of the programs exposed by Snowden should deeply trouble those of us who are skeptical of the ever-growing American security state."

" But even in the past few days, some aspects of the program originally reported as terrifying and incontrovertible fact have changed."
Oud 12 juni 2013, 18:22   #76
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is fascinerend hoe je probeert de talloze primeurs van de media, inclusief het aan de muur nagelen van om het even welke politicus, probeert te verdraaien in "een enkeling die opkomt voor de waarheid."

De "mainstream media" zoals jij denkt dat ze bestaat, bestaat niet.
Je valt een stropop aan. Het gaat niet om een perfect draaiend systeem en om een totale controle tot in de details en van elke journalist persoonlijk. De media op die wijze controleren is nog moeilijker dan de NSA controleren met haar meer dan 1000 private contractors.

Het is naïef te denken dat de media gecontroleerd zijn in de zin dat elke politicus beschermd zou worden zoals u insinueert. Hoe lokaler het nieuws hoe vrijer de media in het algemeen.

Maar dat een eenheidsverhaal wordt opgehangen daar waar het werkelijk van belang is is een feit. Volg bv. de dikwijls leugenachtige berichtgeving mbt Venezuela (of andere progressieve regimes in Latijns America). Geen verschil tussen de Standaard en de Morgen daar bv.. Dezelfde voorgekauwde propaganda herhalen ze. Dan besef je dat de controle op de berichtgeving groot is (zeker als je eerstehandsinfo hebt over de werkelijkheid). En ze wordt steeds groter. Kritische mensen zijn nodig om de vrijheid van de media te vrijwaren en te heroveren.

Citaat:
Ik hoor het al, om het even welke vorm van kritiek op Snowden is - uiteraard - een georchestreerde karaktermoord.
Zo van het niveau dat Helias in twee berichten in deze draad mee hielp verspreiden. Jazeker. Dat valt onder de categorie 'laag'. Het niveau van een scheldpartij of van dit soort van poging tot karaktermoord:

http://www.politico.com/story/2013/0...491.html?hp=r2
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  -It´sMedia.jpg-.jpg‎
Bekeken: 38
Grootte:  55,3 KB
ID: 90476  

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 juni 2013 om 18:30.
Oud 12 juni 2013, 18:44   #77
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Er zijn hier kennelijk nog enkelen die denken dat vandaag "de media" beperkt zijn tot de dagelijkse ochtendkrant en savonds het journaal op één of vtm...

Mss effe beseffen dat het internet ervoor gezorgd heeft dat we in onmiddelijk in contact staan met miljoenen nieuws en informatiebronnen, constant...
Er komt ontzettende veel info VRIJ op elk moment vd dag.

Diegene die denken dat overheden dit leuk vinden en braafjes meedoen aan het vrijmaken van informatie zijn idioten!!
Tuurlijk juicht Obambo het toe dat de gemidddeld vrijdenkende Amerikaan zijn licht opsteekt buiten wat hem wordt ingelepeld...

En natuurlijk vertellen de MSM U ook wat Europa ons allemaal door de strot duwt...

Eens het verstand dit gegeven door heeft, wacht U nog een tweede uitdaging, nl. filteren...

U hoort het al, het wordt niet gemakkelijk voor de simpele, slapende medemens onder ons!
Mocht het U allemaal teveel worden en mocht U zich storen aan uw medegebruiker van dit forum die mss wat verder kijkt dan Uw neus lang is, niet getreurd, VT4 zorgt voor U!
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 12 juni 2013 om 18:45.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 18:47   #78
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Er zijn hier kennelijk nog enkelen die denken dat vandaag "de media" beperkt zijn tot de dagelijkse ochtendkrant en savonds het journaal op één of vtm...

Mss effe beseffen dat het internet ervoor gezorgd heeft dat we in onmiddelijk in contact staan met miljoenen nieuws en informatiebronnen, constant...
Er komt ontzettende veel info VRIJ op elk moment vd dag.

Diegene die denken dat overheden dit leuk vinden en braafjes meedoen aan het vrijmaken van informatie zijn idioten!!
Tuurlijk juicht Obambo het toe dat de gemidddeld vrijdenkende Amerikaan zijn licht opsteekt buiten wat hem wordt ingelepeld...

En natuurlijk vertellen de MSM U ook wat Europa ons allemaal door de strot duwt...

Eens het verstand dit gegeven door heeft, wacht U nog een tweede uitdagingen, nl. filteren...

U hoort het al, het wordt niet gemakkelijk voor de simpele, slapende medemens onder ons!
Mocht het U allemaal teveel worden en mocht U zich storen aan uw medegebruiker van dit forum die mss wat verder kijkt dan Uw neus lang is, niet getreurd, VT4 zorgt voor U!
Eh ok. Knap gezegd, en vooral heel erg to the point.
Oud 12 juni 2013, 19:39   #79
Helias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zo van het niveau dat Helias in twee berichten in deze draad mee hielp verspreiden. Jazeker. Dat valt onder de categorie 'laag'. Het niveau van een scheldpartij of van dit soort van poging tot karaktermoord:

http://www.politico.com/story/2013/0...491.html?hp=r2
Je bent wel heel lichtgeraakt. Is de geloofwaardigheid van Snowden dan geen bijzonder belangrijk aspect in deze zaak? Is hij een heroïsche klokkenluider of een onevenwichtige fantast? Op basis van wat ik lees en hoor en begrijp van de menselijke aard, vermoed ik dat het tweede het geval is. Zijn uitspraak dat de regering misschien een Triade zal inhuren om hem uit de weg te ruimen (zijn woorden, niet de mijne), zegt iets over hem en het teveel aan films dat hij heeft bekeken.

Mijn oordeel is voorlopig, maar dezelfde twijfel zou mogen de gedachten beheersen van degenen die het omgekeerde denken. Dat je er geen enkele rekening mee houdt dat Snowden misschien een labiele jongen is ("cherchez la femme", durf ik ook denken) die zichzelf in heldenrol wil zien, dan ben je heel kortzichtig en dogmatisch.

Laatst gewijzigd door Helias : 12 juni 2013 om 19:39.
Oud 12 juni 2013, 20:52   #80
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Van belang is enkel de authenticiteit van de informatie die Snowden bloot legt. En daar twijfelt niemand aan voor zover ik weet. Labiele jongen of niet leidt enkel af van de essentie...een overheid die systematisch haar bevolking voorliegt en meer lijkt op die in het voormalige Oost Duitsland dan dat men wil laten weten aan de bevolking.

Ik ben het eens met de conclusie van Chase Madar:

Citaat:
Bradley Manning, WikiLeaks' source inside the US Army, has done more to make Americans safer than the Navy SEAL unit that assassinated Osama bin Laden. As his trial proceeds to its foregone conclusion, the greatest threat to the United States is not terrorism but secrecy and the clueless foreign policy that Manning helped expose.
Assange, Manning, Snowden zijn mensen die het belang van transparantie voor een vrije, vreedzame en rechtvaardige wereld beseffen. Van mij mogen ze zichzelf als helden zien. De meesten zouden hun geweten wegstoppen en aan het strand in Hawaï blijven liggen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 juni 2013 om 20:54.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be