Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2013, 23:07   #61
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

1207, los van alle religiositeit: de manier van doden heeft invloed op het vlees. Op de taaiheid bijvoorbeeld. Zo wisten Romeinen al dat voor het lekkerste varkensvlees, het varken gemasseerd moest worden en kalm moest zijn vooraleer het te doden. Stress = gespannen spieren = taai vlees. Circe heeft hier al 1 of 2 keer een soortgelijke uitleg gegeven.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 23:12   #62
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dag forumlid Meneer. Je wordt echt een studieonderwerp. Dat je een etablissement niet wilt binnengaan is toch wel echt jou bezorgdheid. Naar mijn inziens zelfs niet de bezorgdheid van je vriendin.
Wat weet jij nu van mijn vriendin, mannekke ? Wat weet jij van vrouwen trouwens ? Ik zie jou eerder hand in hand met een andere man, of heb ik dat verkeerd ? Pas dan maar op in zulke kebabtenten, die zien niet graag homo's.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 23:15   #63
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het bent u die uw voorschriften wil opdringen, door hautain te beslissen wat al dan niet maatschappelijk relevant is. Ik daarentegen, dring niks op.
Toch wel, moslims dringen hun ongewenste aanwezigheid op in dit werrelddeel, waar zij in feite niks verloren zijn. Uw halal-gedoe heeft absoluut niks met onze cultuur en traditie's te maken. Daarover komen zagen bij ons is het toppunt van arrogante opdringerigheid.
Oud 26 augustus 2013, 23:17   #64
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Circe. Laat die vent toch eens zelf antwoorden.
Antwoord jij nu eens : word jij daar als ouwe homo goed ontvangen in die kebabtenten ?
Oud 26 augustus 2013, 23:19   #65
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Halaal is geen bijzondere manier van koken. Het is een kwestie van smaak en etenswijze. Op de koop toe gezond.
Ik ben geen fervent aanhanger van schaap en lamsvlees, ook niet van dagdagelijks kip. Ik kan jajines en couscous ondertussen best wel smaken. Wat is uw probleem ?
Halal is gezond ? Daar moet je toch eens meer uitleg over geven ?
Oud 26 augustus 2013, 23:29   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Halal is gezond ? Daar moet je toch eens meer uitleg over geven ?
Zoektermen in google images "butcher" "cairo"

Hangen daar de karkassen toch gewoon halal te wezen op't straat...
Oud 26 augustus 2013, 23:39   #67
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zoektermen in google images "butcher" "cairo"

Hangen daar de karkassen toch gewoon halal te wezen op't straat...
Toen ik in Marokko was zag ik daar ook zo een karkassen voor de deur hangen bij de beenhouwer. De eerste keer dat ik ze zag hangen dacht ik " verdorie, die zijn helemaal zwart, die karkassen " maar toen ik dichterbij kwam zag ik dat dat kwam omdat ze onder de vliegen zaten...Vollédig bedekt met Vliegen.
Lekker gezond zeg. 100 % halal ?
Oud 26 augustus 2013, 23:42   #68
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Toen ik in Marokko was zag ik daar ook zo een karkassen voor de deur hangen bij de beenhouwer. De eerste keer dat ik ze zag hangen dacht ik " verdorie, die zijn helemaal zwart, die karkassen " maar toen ik dichterbij kwam zag ik dat dat kwam omdat ze onder de vliegen zaten...Vollédig bedekt met Vliegen.
Lekker gezond zeg. 100 % halal ?
Eet jij niet graag eiwitrijk vlees?
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 00:03   #69
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Eet jij niet graag eiwitrijk vlees?
Eiwitten ? Luister , ik wil niet moeilijk doen, maar vliegen-eieren die mag je zelf opsmullen.
Trouwens, zijn vliegen-eieren eigenlijk wel halal ?
Want die zouden in feite een mogelijke oplossing kunnen worden in de strijd tegen hongersnood :
Citaat:
Het maken van madenmeel is verrassend simpel. Een vrouwelijke vlieg legt 750 eitjes op minder dan een week. Na een drietal dagen komen die uit en krijgen de maden die eruit kruipen een bad in slachthuisbloed. Slachthuizen geven dat afval, waar ze anders geen weg mee weten, maar al te graag gratis weg. De maden eten zichzelf vol in het bad en wegen op het einde van hun vreetpartij honderden keren meer dan bij hun geboorte. Als laatste stap worden ze uitgedroogd en als balletjes in dierenvoedsel verwerkt. In totaal neemt het hele proces tien tot twaalf dagen in beslag.
http://www.mo.be/artikel/vliegenmade...-overbevissing
Oud 27 augustus 2013, 00:17   #70
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe. Laat die vent toch eens zelf antwoorden.
die "vent" heeft niks over een vriendin gezegd. JIJ hebt het over een vriendin. Misschien kan je toch zèlf eens wat uitleg geven bij de nonsens die je schrijft?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 augustus 2013 om 00:37.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 00:20   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Halaal is geen bijzondere manier van koken. Het is een kwestie van smaak en etenswijze. Op de koop toe gezond.
Ik ben geen fervent aanhanger van schaap en lamsvlees, ook niet van dagdagelijks kip. Ik kan jajines en couscous ondertussen best wel smaken. Wat is uw probleem ?
etenswijze? Knabbel je halal anders dan niet-halal? en over welke smaak heb je het? Smaakt een gemartelde koe anders dan een koe die eerst verdoofd werd alvorens te kelen?

ps. Het is TAJINES. En een tajine is een aardewerken POT! die eet je niet op.

Couscous is zowel het belangrijkste ingrediënt van, als de verzamelnaam voor een zeer populair gerecht uit Noord-Afrika. Couscous wordt gemaakt van grof gemalen gries van durumtarwe. Van hiermee gemaakt deeg worden in een draaitrommel bolletjes gevormd die net zoals houdbare pasta's worden gedroogd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Couscous

Noch tajines, noch couscous heeft iets met halal te maken. Ik maak mijn couscous zeker met niet-halal geslacht vlees. Mijn tajine met konijn en pruimen is overlekker en helemaal niet halal.

Waarover heb jij het? Het kookboek van Fatima de marokkaanse buurvrouw? dat heeft niks met halal te maken.

Voor de verandering heb je weer eens geen FLAUW idee wat halal betekent rudy.

En gezond? waar haal je die nonsens nu weer uit? Zie de post hierboven. halal zijn de "gezonde" voedings- en slachtwetten uit de 7de eeuw! en toen had allah de koelkast nog niet uitgevonden.

Halal heeft niks met groenten te maken, enkel met het feit dat die groenten halal zijn als ze door een islamboer werden gekweekt en in een moslimgroentenwinkel worden verkocht.

ik haal mijn groenten voor de couscous bij de vlaamse katholieke boer, dus die zijn helemaal niet halal.

En mijn konijn wordt ook eerst verdoofd met een nekslag alvorens te worden geslacht: weer helemaal haram (haram is het tegengestelde van halal).
Mijn tajine van konijn met pruimen (pruimen uit Lidl) is dus helemaal niet halal.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 augustus 2013 om 00:40.
Oud 27 augustus 2013, 00:29   #72
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogal zwak. Je bent wat je eet. En het mag al eens iets meer zijn dan frietekes met bollekes.

Het is niet omdat Antwerpen onlangs het stad inclusief Vlaamse kaai heeft getrakteerd op bollekesdat de breeddenkende vlaming niet eens iets anders lust. Het mag zelfs halaal zijn .
.... dit slaat alles.

Rudy, een Antwerps bolleke ziet er zo uit en is per definitie NIET halal:

Laatst gewijzigd door circe : 27 augustus 2013 om 00:36.
Oud 27 augustus 2013, 10:02   #73
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Ben je geen vegetariër dan ben je zware hypocriet.
keel onverdoofd slachten is martel,
de buis in de maag vd gans dus niet, de staaf die het varken in zijn kop krijgt, de vis die levend gekookt wordt,...
Zelfs als vegetariër is men nog hypocriet. Als u de gedachte verdertrekt, scheurt u weerloze planten uit de grond te uwer consumptie. Dat zou zelfs nog erger moeten zijn dan een dier slachten.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 11:25   #74
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
1207, los van alle religiositeit: de manier van doden heeft invloed op het vlees. Op de taaiheid bijvoorbeeld..
tuurlijk is stress nadelig maar die stress ontstaat bij ELKE slachttechniek.

ik zie die 2 koeien al staan. de ene blij dat ze geëlektrocuteerd zal worden en de andere vol stress omdat ze het mes ziet
beide hebben stress en bij de 2 zal de smaak vh vlees beïnvloed worden.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 11:38   #75
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Halal slachten dient in elke samenleving die zichzelf het predikaat 'beschaving' wil toekennen ten strengste verboden te worden.
Dit verbod zou gehandhaafd moeten worden middels onder meer onaangekondigde en willekeurige huisbezoeken door speciale eenheden bij volgelingen van religie's die halal slachten voorschrijven tijdens hun zogenaamde 'offerfeest'.
Uiteraard dient ook het verkopen of nuttigen van halal vlees aan banden gelegd te worden.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 11:38   #76
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Wijzaijn is volgens de meeste geleerden halal, er is alleen controverse rond bepaalde bereidingswijzen ervan:
http://www.islamawareness.net/Alcoho...inegar001.html
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 11:52   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
tuurlijk is stress nadelig maar die stress ontstaat bij ELKE slachttechniek.

ik zie die 2 koeien al staan. de ene blij dat ze geëlektrocuteerd zal worden en de andere vol stress omdat ze het mes ziet
beide hebben stress en bij de 2 zal de smaak vh vlees beïnvloed worden.
me dunkt is er wel een verschil tussen
- plotseling geëlektrokuteerd worden en dan van niks meer weten

- bij bewustzijn eventjes de keel worden overgesneden (het vel van de koe is nu eenmaal niet zo dunnetjes), en dan tien minuten bij bewustzijn hangen te spartelen en leeg te bloeden.
als d�*t voor u hetzelfde is, dan mag je aanschuiven bij de niet-verdoofde operaties als je nog eens een operatie moet laten uitvoeren.

Oud 27 augustus 2013, 12:00   #78
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wijzaijn is volgens de meeste geleerden halal, er is alleen controverse rond bepaalde bereidingswijzen ervan:
Hoe achterlijk kan je zijn. Alcohol is plots niet meer haram als het minder dan 0.5% van de consumptie is.
Azijn , daar maakt het niet bij uit, zelfs al is het minimum 5% ofzo....

Die kwispels zuigen dat stevig uit hunne linkerduim.
Oud 27 augustus 2013, 12:11   #79
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Denk jij dat een Opperwezen zich met dat soort futiliteiten bezighoudt?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 12:12   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoe achterlijk kan je zijn. Alcohol is plots niet meer haram als het minder dan 0.5% van de consumptie is.
Azijn , daar maakt het niet bij uit, zelfs al is het minimum 5% ofzo....

Die kwispels zuigen dat stevig uit hunne linkerduim.
Ook hier geldt weer dat dit "religieus" gebod origineel goede bedoelingen had.

Het ging hem toen in feite niet over wijn of bier (twee producten die gebruikt werden omdat het gezonder was dan water van bedenkelijke kwaliteit), maar over het drinken van destillaten (het zuivere, al-khol) alcohol
(de zwarte kohl werd en wordt nog steeds rond de kindjes hun ogen gewreven tegen ontstekingen, vandaar de betekenis van zuiver).

Maar ook daar werden in feite meer overtredingen dan wat anders gemaakt, het typische vat voor alcohol destillatie, kwam tot ons toen de moslims die vaten achterlieten na het beleg van Wenen.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be