Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2013, 04:30   #61
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
En jouw praatjes, zijn die niet subjectief ?
Bembem is uitermate objectief natuurlijk, en zeer vol met levenswijsheid. Er is gewoon geen speld tussen te krijgen.
Oud 27 oktober 2013, 08:15   #62
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Alle nieuws is subjectief Alice
Wat wil je hiermee zeggen? Nieuws is selectief, dat wel, de media bepaald wat als nieuws wordt gezien of niet, er wordt geselecteerd uit feiten die zich voordoen.
Maar dat betekent nog niet dat het daarom subjectief is, wanneer er een overval is op een supermarkt,een dode wordt aangetroffen, een meisje verdwijnt, de overheid beslissingen neemt of net niet, er tekort is aan plaatsen in de kinderopvang, zijn dat gewoon feiten waar verslag over wordt gemaakt.
Dus "alle nieuws is subjectief "klopt niet, dat is gewoon niet waar.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2013, 19:58   #63
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat wil je hiermee zeggen? Nieuws is selectief, dat wel, de media bepaald wat als nieuws wordt gezien of niet, er wordt geselecteerd uit feiten die zich voordoen.
Maar dat betekent nog niet dat het daarom subjectief is, wanneer er een overval is op een supermarkt,een dode wordt aangetroffen, een meisje verdwijnt, de overheid beslissingen neemt of net niet, er tekort is aan plaatsen in de kinderopvang, zijn dat gewoon feiten waar verslag over wordt gemaakt.
Dus "alle nieuws is subjectief "klopt niet, dat is gewoon niet waar.

Inhoud, maar ook vorm.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2013, 20:00   #64
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
En jouw praatjes, zijn die niet subjectief ?

Mijn praatjes, is dat nieuws?

Pindanootje toch
Oud 27 oktober 2013, 22:46   #65
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inhoud, maar ook vorm.
De vorm? Bedoel je dan lay out? En wat heeft dit dan met subjectiviteit te makien?
Oud 27 oktober 2013, 23:03   #66
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vorm? Bedoel je dan lay out? En wat heeft dit dan met subjectiviteit te makien?

Bij een overval op een supermarkt het al dan niet vermelden van de dader(s) - naam, beschrijving etc. bv. dat is veelal subjectief.. het als headline nieuws of juist niet profileren etc. etc.
Oud 28 oktober 2013, 00:43   #67
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

De media heeft zeker geen goed gedaan wat betreft mijn gedacht van moslims. Mijn dagelijkse realiteit echter nog minder.
Oud 28 oktober 2013, 13:21   #68
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
De media heeft zeker geen goed gedaan wat betreft mijn gedacht van moslims. Mijn dagelijkse realiteit echter nog minder.
Inderdaad. Wandel even in een moslimbuurt en je weet hoe laat het is. Ik heb daarvoor geen media nodig.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 15:21   #69
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij een overval op een supermarkt het al dan niet vermelden van de dader(s) - naam, beschrijving etc. bv. dat is veelal subjectief.. het als headline nieuws of juist niet profileren etc. etc.
Dus wanneer de dader gevat is en Yahya heet, mag je dit niet vermelden?
Ik zie niet in waarom niet, het gaat over een feit, een dader die gevat is, dus over alles behalve " subjectieve " gegevens.

Wat headliners zijn of niet horen media zelf te bepalen, eigenlijk pleit u voor het verzwijgen van gegevens, om toch maar een positieve beeldvorming te krijgen?
Daar ben ik helemaal geen voorstander van, en al zeker niet wanneer uit programma's zoals " opsporing verzocht" blijkt dat 9/10 daders allochtonen zijn.
Je kunt er dan beter eens iets aan doen dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn, je kop in het zand steken helpt daar niet echt bij, evenmin helpt het die feiten dan maar uit het nieuws te houden.
Oud 28 oktober 2013, 16:16   #70
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom niet, het gaat over een feit, een dader die gevat is, dus over alles behalve " subjectieve " gegevens.

Wat headliners zijn of niet horen media zelf te bepalen, eigenlijk pleit u voor het verzwijgen van gegevens, om toch maar een positieve beeldvorming te krijgen?
Daar ben ik helemaal geen voorstander van, en al zeker niet wanneer uit programma's zoals " opsporing verzocht" blijkt dat 9/10 daders allochtonen zijn.
Je kunt er dan beter eens iets aan doen dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn, je kop in het zand steken helpt daar niet echt bij, evenmin helpt het die feiten dan maar uit het nieuws te houden.
Beeldvorming komt uiteindelijk toch voort uit de realiteit. Zolang bijna de helft van onze gevangenispopulatie niet-belgen zijn en nog eens een aandeel Belgen van allochtone origine is er duidelijk een probleem. Of men dit probleem nu verdoezelt of niet, de echte oplossing voor de beeldvorming m.b.t. allochtonen is om actiever en strenger het schorem er tussenuit te halen. Natuurlijk is dit door het jarenlange nalaten hiervan al zo'n aanzienlijke groep geworden dat dit nu een ondoenbare taak is.

We moeten echter niet reactief gaan nadenken hoe we feiten moeten gaan uitleggen, we moeten proactief zorgen dat de feiten verminderen.

Laatst gewijzigd door doremi : 28 oktober 2013 om 16:16.
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 23:30   #71
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het subjectieve zit hem in het feit dat men het al dan niet vermeldt. Of die nu Yahya, Jean, Piet of Pol heet, dát is irrelevant.

Verder ben ik geen voorstander van het verzwijgen van gegevens om toch maar een positieve beeldvorming te krijgen... Maar ik ben wel een tegenstander als het erop aankomt van een negatieve beeldvorming in de hand te werken op basis van uit zijn verband gerukte 'info'.
Uiteindelijk staat het iedereen vrij zijn/haar programma te kiezen. (Nu ja vrij als in tegenstelling tot vrij in een een totalitair regime natuurlijk..) Idem voor welke nieuwsbron men eerder wenst aan te hangen of juist niet. Dat was mijn punt
Oud 29 oktober 2013, 01:09   #72
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Het subjectieve zit hem in het feit dat men het al dan niet vermeldt. Of die nu Yahya, Jean, Piet of Pol heet, dát is irrelevant.

Verder ben ik geen voorstander van het verzwijgen van gegevens om toch maar een positieve beeldvorming te krijgen... Maar ik ben wel een tegenstander als het erop aankomt van een negatieve beeldvorming in de hand te werken op basis van uit zijn verband gerukte 'info'.
Uiteindelijk staat het iedereen vrij zijn/haar programma te kiezen. (Nu ja vrij als in tegenstelling tot vrij in een een totalitair regime natuurlijk..) Idem voor welke nieuwsbron men eerder wenst aan te hangen of juist niet. Dat was mijn punt
Tja, kijk, 50% van de gevangenen zijn moslims, 70-80% is allochtoon of buitenlander. Het overgrote deel van de mesgevechten gebeurd ook door allochtonen, ik begrijp niet wat er dan zo "uit verband gerukt" wordt als je dit vermeldt aan de bevolking.

Er was een homo vermoord een tijdje terug en de media was er als de kippen bij om de naam van de dader te zeggen omdat het geen moslim was, als ze namen vermelden dan bij iedereen en niet selectief volgens z'n afkomst want dat is racisme.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 06:51   #73
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke Bekijk bericht
[b]De beeldvorming over moslims in de media draagt bij aan het vertrokken beeld dat in België heerst over de islam.
Inderdaad.
Het beeld van een vredelievende islam, met thee-slurpende en zoete-koekjes-knabbelende gelovigen dat de media hier ophangen, is door de realiteit nu echt wel achterhaald.
In het echte leven zijn de meeste moslims koppensnellende, vrouwenverminkende, geitenneukende, schapenslachtende, moordzuchtige, exploderende, achterlijke barbaren.
Tijd dat de media dat aspect van de islam wat meer in het zonnetje zetten.
Oud 31 oktober 2013, 18:34   #74
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als blank schorem heeft zij wellicht te weinig kak aan haar gat om bij 'De Dames op de Meir' te gaan
Wat zit jij in ons landje te doen?
Schiet een kogel door je kop en vervoeg je 72 maagden en je pedofiele karavaanrover! Wat zit jij hier jezelf te pijnigen tussen al die verwenste "ongelovigen" die eigenlijk al dood hadden moeten zijn!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 07:48   #75
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat zit jij in ons landje te doen?
Schiet een kogel door je kop en vervoeg je 72 maagden en je pedofiele karavaanrover! Wat zit jij hier jezelf te pijnigen tussen al die verwenste "ongelovigen" die eigenlijk al dood hadden moeten zijn!
Psst, bembem beweert vrouw te zijn, althans in haar vorige nick Laynee.

Als een moslima sterft, moet ze al een ferm wit voetje gehaald hebben wil ze naar het paradijs gaan.
Maar langs de andere kant, het paradijs van dooie moslims komt aardig in de buurt van de hel van moslima's.

Waarschijnlijk is de grootste beloning die een moslima kan krijgen, in de hemel als 17 jarige puber verschijnen, en dan die 72 maagden elke dag plezieren.

Laatst gewijzigd door maddox : 1 november 2013 om 07:49.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2013, 14:23   #76
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Welnee, waarom zou het subjectief zijn een voornaam te publiceren?
Beweren dat dit subjectief is, zo aan negatieve beeldvorming wordt gedaan is gewoon sensuur opleggen, wie is er verantwoordelijk voor dat die oververtegenwoordiging er is?
Juist ja....al eens naar de gevangenispopulatie gekeken?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be