![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het spreekt uiteraard wel voor zich dat alle Baskische politieke gevangenen op wie die doctrine met terugwerkende kracht is toegepast, vrij moeten komen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Partijlid
|
![]() Er is een vraag ide ik hier niet zie gesteld, en dat is waarom de Spaansestaat wel zou moeten worden verplicht gelegd aan al die uitspraken van het Europese Hof gehoor te geven, en niet andere landen integendeel zoals Groot Britannië of Frankrijk die al die soort uitpsraken in zake hun eigen problemen met terrorrismus en terroristen (bvd. IRA, FLC in Corsica e.z.w.) vanouds gewoon als vocht papier houden met algemene toestemming in de binnelandse en buitelanndse media, trouwens.
Wat die (bloedige) ETA-vrouw betreft, het gaat alleen met die uitsprak om het retroactivititsbeginsel, en voor de andere (in Groot Britannië) vrijgestelde ETA-lid, Troitiño (wat voor een mordenaar!), het heeft liever te maken met het betwist inzake Gibrlatar tussen beide landen. Maar niet dromen Catalanistische en Baske-nationalistische Vlamingen die anhoudend hier voor rekening van Spanje en de Spaanjarden propagandaoorlog voeren, er zal geen andere vrilanting van ETA-terroristen komen zonder ernstige gevolgen voor de stabiliteit van het democratische regime, de Spaanse publieke opinie zal het niet begriipen en Mariano Rajoy weet het wel die eerdere (zotte) verklaringen vlak na de uitspraak werd bekend gemaakt, haastig heeft terugetrokken Ik wonder me trouwens waarom de Belgische anti-terroristen diensten (Anti-Terroismus Cel nml.) die zich met me een tientaal jaren geleden zo bezorgd toonden, al de mensen die hier meermals per dag terrorismus apologie aan het doen zijn, me rust laten gaan nu. Ze zullen zich wel volgend jaar bezorg moeten maken asl die groote vriend met ETA-terroristen van een Bart de Wever de verkiizingen wint (...) Zullen misschien dan de oude goeie tjjden terugkomen, toen die venten van ETA behoorlijk toevluchtsoord en België -in Vilvoorde vooral dankzij hun grote peetvader toen, Jean Luc Dehaene- vinden (enkele ervan, namelijk Raquel Garcia Arnanz en Luis Moreno Ramajo, tot vandaag de dag), zo zeer dat hun tegenstanders als joden (van vroeger) in België en vooral in Vlanderen werden behandelen? Caveat Rex! Ten slotte, hier tussen ons, er zijn voor mij zeven en twintig jaren verblijf in Belgié -door mijn samenhangen met Vlamingen vooral- voor mij (ik, katholiek van geboorte) nodig zou zijn geweest om een grote voorstander van de Ulsterse Unionisten -en hun methoden (...)- geworden (maar gelieve dat aan niemand zeggen) Groetjes (aalleen aan min vrienden hier) |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Partijlid
|
![]() Er is een vraag ide ik hier niet zie gesteld, en dat is waarom de Spaansestaat wel zou moeten worden verplicht gelegd aan al die uitspraken van het Europese Hof gehoor te geven, en niet andere landen integendeel zoals Groot Britannië of Frankrijk die al die soort uitpsraken in zake hun eigen problemen met terrorrismus en terroristen (bvd. IRA, FLC in Corsica e.z.w.) vanouds gewoon als vocht papier houden met algemene toestemming in de binnelandse en buitelanndse media, trouwens.
Wat die (bloedige) ETA-vrouw betreft, het gaat alleen met die uitsprak om het retroactivititsbeginsel, en voor de andere (in Groot Britannië) vrijgestelde ETA-lid, Troitiño (wat voor een mordenaar!), het heeft liever te maken met het betwist inzake Gibrlatar tussen beide landen. Maar niet dromen Catalanistische en Baske-nationalistische Vlamingen die anhoudend hier voor rekening van Spanje en de Spaanjarden propagandaoorlog voeren, er zal geen andere vrilanting van ETA-terroristen komen zonder ernstige gevolgen voor de stabiliteit van het democratische regime, de Spaanse publieke opinie zal het niet begriipen en Mariano Rajoy weet het wel die eerdere (zotte) verklaringen vlak na de uitspraak werd bekend gemaakt, haastig heeft terugetrokken Ik wonder me trouwens waarom de Belgische anti-terroristen diensten (Anti-Terroismus Cel nml.) die zich met me een tientaal jaren geleden zo bezorgd toonden, al de mensen die hier meermals per dag terrorismus apologie aan het doen zijn, me rust laten gaan nu. Ze zullen zich wel volgend jaar bezorg moeten maken asl die groote vriend met ETA-terroristen van een Bart de Wever de verkiizingen wint (...) Zullen misschien dan de oude goeie tjjden terugkomen, toen die venten van ETA behoorlijk toevluchtsoord en België -in Vilvoorde vooral dankzij hun grote peetvader toen, Jean Luc Dehaene- vinden (enkele ervan, namelijk Raquel Garcia Arnanz en Luis Moreno Ramajo, tot vandaag de dag), zo zeer dat hun tegenstanders als joden (van vroeger) in België en vooral in Vlanderen werden behandelen? Caveat Rex! Ten slotte, hier tussen ons, er zijn voor mij zeven en twintig jaren verblijf in Belgié -door mijn samenhangen met Vlamingen vooral- voor mij (ik, katholiek van geboorte) nodig zou zijn geweest om een grote voorstander van de Ulsterse Unionisten -en hun methoden (...)- geworden (maar gelieve dat aan niemand zeggen) Groetjes (aalleen aan min vrienden hier) |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Afwachten wat het Hoog Gerechtshof beslist. Het blijft mogelijk, alhoewel eerder onwaarschijnlijk, dat ze Straatsburg aan hun laars lappen en het laten aankomen op een geval-per-geval behandeling, ipv d'office tot vrijlatingen over te gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, het Baskische parlement heeft de vrijlating gevraagd van 5 politieke gevangenen, waaronder Arnaldo Otegi. Daar gaat Spanje niet op ingaan, he, zeker nu niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=eno2;6855184]
Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() [quote=Txiki;6855231]
Citaat:
Maar gaan de Spaanse rechtbanken het automatische tot andere vrijlatingen laten komen, behalve die ene persoon? Dat is nog niet zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad nog niet zeker. Spanje gaat zich nu niet gedragen als een geslagen hond, he. Dat zou pas teleurstellend zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Partijlid
|
![]() Het is een gerechtelije beslissing zeker, maar het is ook een politieke beslissing van het Europese Hof in de mate dan zij in plaats van de prioriteit aan het retroaoctivitieitsbeginsel, wel aan die andere niet minder schendbaar van de evenredigheid tussen straf en misdaad zou hebben kunnen gegeven, in het kader bovendien van een fenomeen zoals het terorismus in Spanje die een vergeplijking bod met andere Europese landen -zelfs met het Ulster niet- na de twede wereldoorlog.
Die Europese rechters hebben inderdaad toon van weinig sensibiliteit met Spanje en de Spanaarden -en de Spaanse publieke opinie- gegeven. De mensen waar nu spraak over is van eventuele vrijlatingen zijn meestal verordeeld geweest door meerdere (koelbloedige) moorden -acht en twintig (28) voor Inés del R�*o alleen (...)-, welke Europese land heden ten dag liedt (een duld) zo'n dergelijke toestand? |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Partijlid
|
![]() (Verbeterde versie) Het is een gerechtelije beslissing zeker, maar het is ook een politieke beslissing van het Europese Hof in de mate dan zij in plaats van de prioriteit aan het retroaoctivitieitsbeginsel, wel aan die andere niet minder schendbaar van de evenredigheid tussen straf en misdaad zou hebben kunnen gegeven, in het kader bovendien van een fenomeen zoals het terorismus in Spanje die geen vergelijking bod met andere Europese landen -zelfs met het Ulster niet- na de twede wereldoorlog.
Die Europese rechters hebben inderdaad toon van weinig sensibiliteit met Spanje en de Spanjaarden -en de Spaanse publieke opinie- gegeven. De mensen waar nu spraak over is van eventuele vrijlatingen zijn meestal verordeeld geweest door meerdere (koelbloedige) moorden -acht en twintig (28) voor Inés del R�*o alleen (...)-, welke Europese land heden ten dag liedt (een duldt) zo'n dergelijke toestand? |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Het zijn niet alleen terroristen die door voorbeeldig gedrag en werken in de gevangenis tot een derde van hun straf (maximumstraf 30 jaar) kwijtgescholden worden.
De genocide en Bosnische oorlogsmisdadiger Darko Mrda , verantwoordelijk voor het executeren van 200 burgers in de Balkanoorlog is na elf jaar vrijgelaten uit een Spaans gevang en terug bij zijn gezin. Muerte de 200 civiles: Un criminal de guerra bosnio sale de la cárcel en España Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 27 oktober 2013 om 09:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Partijlid
|
![]() Ik ben een beetje je spelletje -als advokkat van de duivel ten behoeve van al die internet-terrorristen of terroristenverdedigers- beginnen te kennen betreffende de Spaanse zaken, Eno2. Waarom doet je dat, tegen betaling? Of maakt dat deel uit van je dagelijkse werk als journaliste?)
Er is natuurlijk geen vergelijking mogelijk met het geval die je nu vemeldt, die man was pas aan seventien jaar gevangenis verordeeld door de Den Haagse Tribunaal (TPI) niet door een Spaanse Rechter. Spanje zoals enkele andere UE landen zich alleen verplichtte straffen laten uitvoeren voor rekening van de Den Haagse Tribunaal. En we kunnen ons redelijk vragen of deze beslising plots nu, niets heeft te maken -als (grove) afleidingsmanoeuvre- met de (grote) opschudding door de uitspraak betreffende de ETA-gevangene veroorzaakt bij de Spaanse publieke opinie. Voor bewijs, hier bijgevoegd een uitzicht van de grote betoging nu nog aan de gang in Madrid vandaag tegen de uitspraak van de Europese Hof http://www.libertaddigital.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Het zijn ook niet alleen de ETA terroristen die dreigen vrij te komen.
De doctrine Parot diende ook om andere (massa)moordenaars en seksuele moordende psychopaten achter tralies te houden. Dat komt nu allemaal op straat terecht, vanwege hun mensenrechten.... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Partijlid
|
![]() De doctrine Parrot (een uitpsraak van de Spaanse Hoge Gerechtelijke Hof (1982) dient vooral -en jou die hier al lang de Verlichter van de Vlaamse publieke opinie over Spaanse zaken uithangt, zou het moeten weten- om de strafrechtelijke Spaanse toestand te normaliseren, en aan die van andere UE landen aanpassen die in tengestelling met Spanje, levenslang gevangenisstraf en doodvonnis wel kennen.
Er bestaan, t'is waar, bijzonderheden in de Spaanse strafrechtelijke systeem die uit de historische Spaanse recht komen, vanouds, veel voor de Franco regime, ertussen het beginsel, verlossing door het werk ("redención por el trabajo"), die de gevangene hun straf of gevangenis tijdsuur (aanzienlijk) verminderen toestaan door het verkrijgen van gevangenis voordelen ("beneficios penitenciarios") dankzij (o.a.) het in de gevangenis verschaffen van werkuren, goeie gedrag daarbinnen e.z., met als gevolg dat gevangenen met harde straffen -zoals terroristen, en verkrachters ook- hun straf (draktische) verkorte kunnen zien, tot minder van de maximaal straf (dertig jaar) in het Spaanse systéém voorzien, zols nu met Irene del Rio -voor acht en twintig moorden veroordeeld- het geval is geweest. Er is trouwens een andere bijzonderheid van het Spaanse strafrechtelijke systeem die mij hier in België rechtreeks betrof, met betrekking ook tot uitvoering van straffen en gerechtelijke veroordeling. Ik was inderdaad in 1993, in België door en (Nederlandstalige) Brusselse Rechtbank veroordeeld wegens vervalsing en gebruik van vervalste stukken tot driee jaar gevangenis (met uitstel) voor het verzuimen, bjj mij aanvraag om de eed als advokaat bij de Brusselse Hof te kunnen afleggen, van mijn vroege straf in Portugal (meer dan tien jaar oud toen) na mijn aanhouding in Fatima ter aanleiding van het Paus bezoek (van Joannes Pauluus de Twede, in Mei 1982) Ik verzuimde het toen perfect bewust, 't is waar, in toepassing van en Spaanse strafrechtelijke beginsel ("pena cumplida pena extinguida" (t.t.z., "de straf die al volledig uitgezeten is, bestaat niet meer", en er was dus in mijn geval geen uitwissen of rehabilitatie proceduur nodig zoals met fascisten, nazis en collaborateurs gebeurde in België na de Twede Wereld Oorlog) En ik houd het er altijd bij, natuurlijk. Trouwens, pas na mijn geval zich voordeed, onstond in de Nerderlanstalige Belgische strafrechtelijke doctrine een debat over de uitwassing van straffen precies (ik weet niet trouwens wat daarvan is geworden) En clausule bovendien (het verplicht mijn oude straf te vermelden) op overduidelijke wijze mij ten onrechte toen opgelegd, vanwege de onkentbare openbaarheid van mijn geval -in rechtreeksse verband met de openbarheid van de figuur van de Paus- bij de Belgische en buditelandse (en ook SDpaanse) En ook wegens de onmstandigheid, mij geregeld aan het linchen bji de media (in België, in Spanje en Portugal, en een beetje overal in de wereld) onderworpen zien (sinds meer dan dertig jaar al) Zoals nu trouwens met het Spaanse strafrechtelijke systeem in Belgié weer gebeurt |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Krohn je (geschreven) Nederlands is niet goed genoeg om de forumlezer over Spaanse zaken te verlichten. Ik lees je wel, maar begrijp nog niet de helft. En op zaken waarvan ik minder dan de helft begrijp, reageer ik niet. Voor wat mij betreft mij mag je liever in het Spaans reageren in een draad over Spanje zoals deze..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Gouverneur
|
![]() Wat te doen met mensen die niet alleen aangeven dat ze het democratisch staatsbestel met geweld willen omverwerpen, maar bovendien reeds pogingen daartoe ondernamen
met dodelijke afloop van collaterale slachtoffers en anderen ? Gelijkstellen aan "gewone" roofmoordenaars, passionele familiemoordenaars, in een al dan niet door een roes verwekte opwelling van moordzucht ? Zijn het psychopaten ? Of mensen die hun "ware menselijke aard" niet onder controle kunnen houden ? Zijn er tegenwoordig geen oorlogsgebieden genoeg waar de mensen hun inherente moordzucht naar believen kunnen uiten ? (if you wanna fight join the army !) |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Partijlid
|
![]() En je zou ook misschien lezen moeten volgen in Spaanse geschiedenis en zijn politieke en gerechtelije syteeme
![]() Trouwens, die typische taal rigorismus, van Vlaminganten -gelijk jou?- die pas verstaan of begripen wat ze willen verstaan of begrijpen (zoas een twede natuur), is maar een historische schuldcomplex vanwege hun nederlaang -die van hun ouders en voorouders- bij de Twede Wereld Oorlog, ze waren toen klaar -zoals Bruno De Wever broer van Bart, het in een boek over Staf De Clercq uitlegde- taal en alles laten vallen ten behoeve van Het Nieuwe (Deutsche) Orde, en in plaats daarvan, na 45 en vooral na de Konigskwestie, werden ze taalfanatieken...en Republikeinen natuurlijk ook (van vurig leopoldisten die ze tot dan waren geweest) En gelijk altijd (vanouds) in Vlaanderen, Spanje en de Spaanjarden voor de Zwarte Pit gaande, als zonde bok. En dat is van perfecte toepassing aan Bart De Wever, telg van een familie Vlaamse Nationalisten en Collaborateurs met het Nieuwe Orde tijdens de Twede Wereld Oorlog, aan Franco zijde zijnde toen en uitendelijk, na de oorlog, zich an de kant van zin vijanden (nml. de terroristen van de ETA) door wrok- en verbisteringsgevolens zetten, want ze niet vergaven dat Spanje hen ("zoals vroeger", na de Utrecht Verdracht) in de steek liet, bij de Twede Wereld Oorlog. Dat is perfect waar, in ik zou zelf klaar zijn het bij de Belgische Rechtbanken te houden en te verdedigen. Saluutkes |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() De Spaanse staat heeft de 30000€ vergoeding aan Ines del Rio (toegezegd door Straatsburg) geblokkeerd.
Ze wil die gebruiken voor de burgerlijke schade aan de slachtoffers van haar bomaanslagen. De Spaanse Staat heeft die schade voorgeschoten. De verdediging van Del Rio gaat in beroep. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |