Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2013, 19:25   #61
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
..., maar daarom gaan mensen die het nu gebruiken niet stoppen om het te gebruiken.

Enkel de dommen gaan de verhalen van bubbles geloven. Zij zijn inderdaad met heel erg veel maar niet iedereen is dom. En banken verliezen sowieso aan geloofwaardigheid.
Mensen die het nu gebruiken zijn met heel weinig. Het is nog steeds een marginaal groepje ( voor de goede orde : ik schrijf dit uit vaststelling, niet denigrerend )

Betreffende de bubbles, vergeet niet dat miljoenen mensen erdoor zijn 'gepakt', time and again, throughout history. Al in de tijd van de tulpen, en nog steeds. Telkens werden de weigeraars om mee te lopen bestempeld als dommen, maar zij bleven wel als enige over zonder schade.

Wat de banken betreft : wacht maar tot dat het weer allemaal een beetje draait en de stormloop naar hun 'producten' is weer niet te stoppen...
Oud 5 december 2013, 19:26   #62
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Mensen die het nu gebruiken zijn met heel weinig. Het is nog steeds een marginaal groepje ( voor de goede orde : ik schrijf dit uit vaststelling, niet denigrerend )

Betreffende de bubbles, vergeet niet dat miljoenen mensen erdoor zijn 'gepakt', time and again, throughout history. Al in de tijd van de tulpen, en nog steeds. Telkens werden de weigeraars om mee te lopen bestempeld als dommen, maar zij bleven wel als enige over zonder schade.

Wat de banken betreft : wacht maar tot dat het weer allemaal een beetje draait en de stormloop naar hun 'producten' is weer niet te stoppen...
De tulpenmanie blijkt een scheefgetrokken historische vaststelling te zijn, geen algemene trend. Ik kan mij buiten enkele pyramideschema's eigenlijk geen echte manie bedenken in de geschiedenis die zo werkt.

En zelfs moesten tulpenmanies bestaan hebben, een tulp heeft nu niet meteen eigenschappen van sound money, nietwaar?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 19:27   #63
six
Banneling

Standaard

"Het" zal niet meer een beetje draaien. Wij zitten aan de rand van een algemene systeemcrisis.

Investeer in zakmessen, conserves en gevechtsport.
Oud 5 december 2013, 19:31   #64
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Het" zal niet meer een beetje draaien. Wij zitten aan de rand van een algemene systeemcrisis.

Wat een cynische visie. Ik kan u uiteraard niet verbieden om zo te denken, maar ik geloof eerder in een betere afloop.

Ik vergat ook iets toe te voegen aan mijn vorig bericht, toen ik schreef
Citaat:
Zou goed kunnen dat één van die producten ... de bitcoin wordt. "Gegarandeerd goede investering, we staan er helemaal achter".

Hebt u hem?
Oud 5 december 2013, 19:31   #65
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

De enige manier hoe de bitcoin een opdoffer zou kunnen krijgen is wanneer een belangrijke producent van homemade fiatgeld een belangrijk aantal coins opkoopt om die nadien op de markt te dumpen. Een beetje zoals China heden de VS te kakken zet.

Andere mogelijkheden zijn het uitschakelen van het IT, meteorietinslagen, grootse zonneuitbarstingen, UFO's & Zombies, de heropname, een wereldwijde vloedgolf en andere soortgelijke zaken.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 19:33   #66
six
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat een cynische visie. Ik kan u uiteraard niet verbieden om zo te denken, maar ik geloof eerder in een betere afloop.

Ik vergat ook iets toe te voegen aan mijn vorig bericht, toen ik schreef

Zou goed kunnen dat één van die producten ... de bitcoin wordt. "Gegarandeerd goede investering, we staan er helemaal achter".

Hebt u hem?
Ik kan de cynische visie staven. Een general systems collapse is een eerder zeldzaam fenomeen maar wij voldoen exact aan de criteria en doen exact de dingen die daarnaar leiden. Een beetje civilisatiegeschiedenis kennen is handig.

En ja, ik heb hem. But I do not believe anything before I see six confirmations.
Oud 5 december 2013, 19:34   #67
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
De enige manier hoe de bitcoin een opdoffer zou kunnen krijgen is wanneer een belangrijke producent van homemade fiatgeld een belangrijk aantal coins opkoopt om die nadien op de markt te dumpen. Een beetje zoals China heden de VS te kakken zet.

Andere mogelijkheden zijn het uitschakelen van het IT, meteorietinslagen, grootse zonneuitbarstingen, UFO's & Zombies, de heropname, een wereldwijde vloedgolf en andere soortgelijke zaken.
Het ding met bitcoin is: pump&dump doen de markt op het moment schade, maar het protocol trekt zich er helemaal niks van aan. Men kan dus perfect na een pump&dump verdergaan met een bitcoineconomie.
Oud 5 december 2013, 19:38   #68
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan de cynische visie staven. Een general systems collapse is een eerder zeldzaam fenomeen maar wij voldoen exact aan de criteria en doen exact de dingen die daarnaar leiden. Een beetje civilisatiegeschiedenis kennen is handig.
Wanneer was de laatste grote general systems collapse? Hebt u het over de crash van '29 of over iets anders?

Citaat:
En ja, ik heb hem. But I do not believe anything before I see six confirmations.
Oud 5 december 2013, 19:38   #69
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neuh, volgens CBN, @Antoon en co. zit alles snor, net zoals in Detroit en met de banken bvb.

Door zulke mensen zijn wij verplicht extra conserveblikken aan te schaffen om deze broederlijk te delen, zoniet komen diezelfde mensen ons afmaken tijdens een crisis, wegens honger...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 5 december 2013 om 19:44.
Oud 5 december 2013, 19:43   #70
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ding met bitcoin is: pump&dump doen de markt op het moment schade, maar het protocol trekt zich er helemaal niks van aan. Men kan dus perfect na een pump&dump verdergaan met een bitcoineconomie.
Idd. zelfs dat zal niet het einde betekenen.
HIER
Oud 5 december 2013, 19:49   #71
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer was de laatste grote general systems collapse? Hebt u het over de crash van '29 of over iets anders?
O nee, een beurscrash is een beurscrash. Dat is het falen van 1 tak van het systeem.

Zie je: een systeem heeft meerdere onderdelen, vaak onderling afhankelijk, die nodig zijn om te functioneren. Denk aan een mens: meervoudig orgaanfalen is bijna altijd dodelijk (sommige paddestoelvergiffen veroorzaken dat), terwijl enkelvoudig nog vrij goed hersteld kan worden.

Als een van die zaken uitvalt, kan men nog, met wat schade, alles herstellen. Als de allocatie (dus economie in alledaagse termen) verstoord wordt door een crisis, de energietoevoer uitvalt, het kennisniveau daalt onder het onderhoudsniveau (te weinig geschoolden voor de infrastructuur), dan kan men het nog ietwat goedmaken.

Als meerdere elementen uitvallen dan is men genegerd. En wij zitten uitgerekend in een situatie waarin wij afhankelijk zijn van een heel klein aantal nonredundante elementen. Als eentje ervan uitvalt komen wij al in problemen.

En de problemen komen eraan: de economie is verneukt. Het kennisniveau daalt: wij hebben een overproductie aan debiele diploma's pol&soc, terwijl techniek onaantrekkelijker wordt. Wij zitten bovendien met een vergrijzing van de ervaren technici, een stijgende immigratie die mensen invoert die volstrekt incompetent zijn in deze maatschappij, en een krimpend geboortecijfer. Wij automatiseren steeds meer op een niet-redundante manier: mensen worden geacht dingen niet volledig te begrijpen, want de backbone zal het wel oplossen. Als er mensen wegvallen die de backbone zullen kunnen onderhouden, dan kan dit niet gedaan worden.
Ik ben hier nog niet over de logistiek begonnen.

De laatste gedeeltelijke systeemcrisis was in 1300-en-stilletjes, toen met de hongersnoden en het Jaar Zonder Zomer. Hans en Grietje ontstond toen als verhaal: kannibalisme en infanticide.
De laatste bijna complete systeemcrisis was na het val van Westelijk Rome. Rome was een enorm complexe maatschappij, die een grote administratie, goede technici en een functionerend leger vereiste. Toen deze noodzakelijke voorwaarden wegvielen stortte alles in elkaar.

De laatste volledige algemene systeemcrisis dateert tot 3000 jaar geleden:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bronze_Age_collapse

En onze maatschappij lijkt nu wel verdomd hard op dat van hun qua fysieke economie.
Oud 5 december 2013, 19:51   #72
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Neuh, volgens CBN, @Antoon en co. zit alles snor, net zoals in Detroit en met de banken bvb.

Door zulke mensen zijn wij verplicht extra conserveblikken aan te schaffen om deze broederlijk te delen, zoniet komen diezelfde mensen ons afmaken tijdens een crisis, wegens honger...
Antoon moet minder naar cijfers kijken. Ik kan ook volstrekt irrelevante cijfers bedenken met een schijnbare basis die bewijzen dat alles goed gaat.
Oud 5 december 2013, 19:52   #73
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antoon moet minder naar cijfers kijken. Ik kan ook volstrekt irrelevante cijfers bedenken met een schijnbare basis die bewijzen dat alles goed gaat.
Hij is wel oprecht geïnteresseerd. Het valt mij reuze mee van hem.

Ik had dat niet verwacht.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 19:53   #74
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Hij is wel oprecht geïnteresseerd. Het valt mij reuze mee van hem.

Ik had dat niet verwacht.
Ja, inderdaad, ik heb ook gezegd dat ik het hem nageef. Vandaar ook dat ik de moeite doe om uitleg te typen.
Oud 5 december 2013, 21:43   #75
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bitcoin : Gekibbel en zenuwachtig gewriemel in de VS

- Greenspan : " "I haven't been able to identfy the intrinsic value of Bitcoin - maybe someone else can...

but if you ask me if this is a bubble in bitcoin... yeah it's a bubble."

Ironischer kan moeilijk meneer Alan.

Ondertussen ziet de libertair Ron Paul de toekomst door een roze bril :

- Dr. Paul : “There will be alternatives to the dollar, and this might be one of them,” said former U.S. congressman Ron Paul. If people start using bitcoins en masse, “it’ll go down in history as the destroyer of the dollar,” Paul added.

Lees het ganse verhaal : HIER en HIER

Nog uit de VS : JPMorgan Chase Cyberattack: Almost Half A Million Corporate Customers’ Data Breached, Bank Warns

Ondertussen sukkelen bankken zoals JPMorgan nog wat verder...

Personal information of nearly half a million corporate and government clients who hold prepaid cash cards issued by JPMorgan Chase & Co. (NYSE:JPM) may have been compromised in a cyberattack that took place on the bank’s network in July, the bank warned on Wednesday.

Bitcoin blijft veilig, vooralsnog geen grootse problemen met de hackers.
HIER
Oud 5 december 2013, 21:46   #76
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.
Bijgevoegde afbeelding(e)

HIER
Oud 5 december 2013, 23:17   #77
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O nee, een beurscrash is een beurscrash. Dat is het falen van 1 tak van het systeem.

Zie je: een systeem heeft meerdere onderdelen, vaak onderling afhankelijk, die nodig zijn om te functioneren. Denk aan een mens: meervoudig orgaanfalen is bijna altijd dodelijk (sommige paddestoelvergiffen veroorzaken dat), terwijl enkelvoudig nog vrij goed hersteld kan worden.

Als een van die zaken uitvalt, kan men nog, met wat schade, alles herstellen. Als de allocatie (dus economie in alledaagse termen) verstoord wordt door een crisis, de energietoevoer uitvalt, het kennisniveau daalt onder het onderhoudsniveau (te weinig geschoolden voor de infrastructuur), dan kan men het nog ietwat goedmaken.

Als meerdere elementen uitvallen dan is men genegerd. En wij zitten uitgerekend in een situatie waarin wij afhankelijk zijn van een heel klein aantal nonredundante elementen. Als eentje ervan uitvalt komen wij al in problemen.

En de problemen komen eraan: de economie is verneukt. Het kennisniveau daalt: wij hebben een overproductie aan debiele diploma's pol&soc, terwijl techniek onaantrekkelijker wordt. Wij zitten bovendien met een vergrijzing van de ervaren technici, een stijgende immigratie die mensen invoert die volstrekt incompetent zijn in deze maatschappij, en een krimpend geboortecijfer. Wij automatiseren steeds meer op een niet-redundante manier: mensen worden geacht dingen niet volledig te begrijpen, want de backbone zal het wel oplossen. Als er mensen wegvallen die de backbone zullen kunnen onderhouden, dan kan dit niet gedaan worden.
Ik ben hier nog niet over de logistiek begonnen.

De laatste gedeeltelijke systeemcrisis was in 1300-en-stilletjes, toen met de hongersnoden en het Jaar Zonder Zomer. Hans en Grietje ontstond toen als verhaal: kannibalisme en infanticide.
De laatste bijna complete systeemcrisis was na het val van Westelijk Rome. Rome was een enorm complexe maatschappij, die een grote administratie, goede technici en een functionerend leger vereiste. Toen deze noodzakelijke voorwaarden wegvielen stortte alles in elkaar.

De laatste volledige algemene systeemcrisis dateert tot 3000 jaar geleden:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bronze_Age_collapse

En onze maatschappij lijkt nu wel verdomd hard op dat van hun qua fysieke economie.
3000 jaar geleden voor de laatste volledige systeemcrisis, en 1300 jaar geleden voor een gedeeltelijke. Nu maak ik mij nog minder zorgen dan voor deze informatie.

Ik denk dat we meer oplossingen kunnen bedenken op wereldniveau dan zoveel eeuwen geleden. Bovendien staan er, als ik mij mag permitteren, een aantal argumenten in uw uitleg die een amalgaam maken van lokale Belgische problemen en internationale zaken. Ik denk bijvoorbeeld niet dat de vergrijzing van technici een probleem is in Azië, om maar iets te zeggen.
Oud 6 december 2013, 12:26   #78
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan iedereen, wie zegt dat u dat niet doet? De cijfers zijn inderdaad maar relevant op het moment dat men ze ziet, maar om alles steeds weer de verdoemenis in te denken?
Ik denk echt niet dat het zo'n vaart loopt...
Oud 6 december 2013, 17:08   #79
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

De Bitcoin is gebakken lucht. Een virtuele munt waar je vooralsnog weinig mee kan en die door niemand wordt ondersteund of gegarandeerd.

Maar evenals six zie ik wel een verschuiving in politiek en samenleving. De EU en de vorming ervan is een van de bewijsbare oorzaken. Belangrijke beslissingen worden door totale randdebielen genomen en de landen die zich serieus naar Brussel richten zijn het absolute slachtoffer van hun krankzinnige regeldrift.

Opvallend is dat ze het grootste criminele circuit binnen de Gemeenschap volledig met rust laten: de banken. Belangrijke projecten zoals Galileo - daar hoor je niets meer over.

Brussel waant zich groot Rome, het 4e Rijk etc. Je ziet het aan het geldverbrassen en de exessen die zich voordoen ten aanzien van hun toegeeigende vergoedingen.
Een politiek die niets meer te maken heeft met enig realisme maar ontaard in pure krankzinnigheid.
Oud 6 december 2013, 18:35   #80
six
Banneling

Standaard

Citaat:
3000 jaar geleden voor de laatste volledige systeemcrisis, en 1300 jaar geleden voor een gedeeltelijke. Nu maak ik mij nog minder zorgen dan voor deze informatie.

Ik denk dat we meer oplossingen kunnen bedenken op wereldniveau dan zoveel eeuwen geleden. Bovendien staan er, als ik mij mag permitteren, een aantal argumenten in uw uitleg die een amalgaam maken van lokale Belgische problemen en internationale zaken. Ik denk bijvoorbeeld niet dat de vergrijzing van technici een probleem is in Azië, om maar iets te zeggen.
De technici in Azie zijn inderdaad een goed argument. Wat de tijdsafstand tussen nu en de laatste crisis betreft, denk eraan dat de omstandigheden nu gunstiger zijn voor crisis dan ooit.

Begrijp je waarom?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be