Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2013, 16:50   #61
BonBon
Banneling

Standaard

Wat een nietszeggend esoterisch gezever, jij moest paster geworden zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Leeftijd heeft geen belang. Het is welke ervaringen we absorberen en hoe we die uiten in de wereld wat ons maakt.
Als ik zeg dat iedere mens vrijheid en bestaansrecht verdient klinkt dat logisch voor me.
Het licht in ons moet passioneel vuur worden dat de hele wereld in lichterlaaie zet.

Ik wil verandering in de wereld, en ik begin bij mezelf. Ik gooi daar alles wat mij geleerd is voor overboord. En wat zegt mijn gevoel daarbij? Dat Roma een scheet in een fles zijn vergeleken met de andere obstakels die wij als mens moeten overwinnen.
Nochtans kan een scheet in een fles de groei van een soort aanzienlijk vertragen. En zijn de obstakels die we moeten overkomen totaal onzichtbaar geworden voor velen.

Citaat:
Niet voor rede vatbaar? Ik denk daar anders over. Maar misschien ben ik inderdaad een keikop als het om mensen gaat.
Waarom altijd kijken naar andere mensen en vanop afstand oordelen?
Dat is als achter de TV een voetbalmatch dirigeren. Het goed uitleggen tot ze zelf de bal krijgen.
We zien last, maar geen oorzaak.
Pak de oorzaak aan. Bekijk hoe het geld verdeeld is, wie goed kijkt en dan nog de verantwoordelijkheid bij zijn mede burger durft leggen begrijpt het niet goed.

Voorbeelden zoals die van circe maken de regel niet.
Wie zegt dat hij geschikt is om een volk te leiden, moet dat ook doen. En geen afleiding creëren om het harde werk te omzeilen.
Zet alle adelen en politici van hun stoel/troon en op gelijke hoogte met ons.
De tijd is nu.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2013, 16:50   #62
Peche
Banneling

Standaard

Laag.
Niet iedereen moet hetzelfde zijn, maar iedereen moet wel zichzelf kunnen zijn.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2013, 18:28   #63
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen heeft recht op een bestaansminimum. Gevalideerd in geld (als geld het middel is)
Zoiets zou moeten gelden voor elke mens overal ter wereld.
Rijkdom genoeg, wordt alleen niet correct verdeeld.
Dikke zever.
"Ieder mens op de wereldbol enz" heeft het recht dat hier in ons Belgique op te eisen???? Klopt er iets niet?
Dat elk land de plicht heeft om dat zo veel mogelijk in te richten voor zijn inwoners, en hulp mag vragen aan landen die het beter hebben, ok!
Volgens jou mag je gewoon de "rijkdom" van je buur gaan opeisen, want die "rijkdom" valt uit hemel, hoef je niets voor te doen.
Wie er meer van opgeraapt heeft als waren het "paaseieren" moet dat achteraf delen met de anderen... Zomaar, zonder verdere afspraken?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2013, 18:38   #64
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laag.
Neen, niet iedereen moet zichzelf kunnen zijn indien hij/zij deel uitmaakt (of wil doen alsof) van een maatschappij.
Je past je aan aan die maatschappij, je studeert, je werkt, (of zoekt tot...) en spant je in om je eigen boterham te verdienen enz
Ben je de mening toegedaan dat dit allemaal niet hoeft en dat de"anderen" je maar moeten kweken... gaan dan op een eenzaam eiland wonen en trek daar je plan.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2013, 18:50   #65
Peche
Banneling

Standaard

Neen andev, dat is niet wat ik zeg.
Wel wens ik een nieuw landschap voor elke mens.
Rijkdom is er genoeg, armoede ook.
Logica zelve zou zeggen: herverdeel en compenseer.

Natuurlijk dat afspraken alles gemakkelijker zouden maken. Maar blijkbaar is er nood aan een hervorming. Als een Roma zijn kinderen niet naar school stuurt is dat zijn zaak, maar ik denk dat die Roma dan zijn kindergeld verliest. Niet waar?

En ja andev, iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen
Oud 4 december 2013, 19:01   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jaja, ik heb één miljoen euro en ga dat uitdelen aan één miljoen mensen. Dan heb ik er lekker één arme bij !

Geen school? geen kindergeld. geen werk? geen dop. geen inkomen? geen OCMW.

Is dat wat je bedoelt?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2013, 20:04   #67
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Bezit is een lastig woord voor hen.
Oud 4 december 2013, 20:08   #68
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zie geen logica in 'herverdeel'. Blijf met uw poten van mijn geld af.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2013, 20:16   #69
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Laag.
Nog zo'n uitspraak, haal je die van de Bond Zonder Naam kalender?
Oud 4 december 2013, 20:22   #70
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen andev, dat is niet wat ik zeg.
Wel wens ik een nieuw landschap voor elke mens.
Rijkdom is er genoeg, armoede ook.

Natuurlijk dat afspraken alles gemakkelijker zouden maken. Maar blijkbaar is er nood aan een hervorming. Als een Roma zijn kinderen niet naar school stuurt is dat zijn zaak, maar ik denk dat die Roma dan zijn kindergeld verliest. Niet waar?

En ja andev, iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen
Vergeet dat dus maar, er worden net overal dure projecten opgericht om ze naar school te krijgen.

Hier steken ze de schuld weer op de westerlingen:
"Niet Roma, maar onze samenleving is probleem"
http://puras.be/dzjoef/niet-roma-maa...g-is-probleem/

"Heel wat Roma-leerlingen kampen met grote problemen tijdens hun schoolcarrière. Afwezigheden, oververtegenwoordiging van Romakinderen in het buitengewoon onderwijs, afwezigheid van schoolse vaardigheden en attitudes, precaire levensomstandigheden en wantrouwen van hun ouders tegenover officiële instellingen"

Die Roma kinderen zijn gewoon achterlijk door inteelt en dat zijn de gevolgen, welk landschap ga je die geven?
Oud 4 december 2013, 21:20   #71
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leeftijd heeft geen belang. Het is welke ervaringen we absorberen en hoe we die uiten in de wereld wat ons maakt.
Als ik zeg dat iedere mens vrijheid en bestaansrecht verdient klinkt dat logisch voor me.
Het licht in ons moet passioneel vuur worden dat de hele wereld in lichterlaaie zet.

Ik wil verandering in de wereld, en ik begin bij mezelf. Ik gooi daar alles wat mij geleerd is voor overboord. En wat zegt mijn gevoel daarbij? Dat Roma een scheet in een fles zijn vergeleken met de andere obstakels die wij als mens moeten overwinnen.
Nochtans kan een scheet in een fles de groei van een soort aanzienlijk vertragen. En zijn de obstakels die we moeten overkomen totaal onzichtbaar geworden voor velen.
Vrijheid en bestaansrecht kunnen nooit ten koste van anderen gaan. Denk aan het gezegde : mijn vrijheid eindigt waar de uwe begint.
Kinderen krijgen nauwelijks een opvoeding of opleiding, rijden zonder rijbewijs, gaan naar school als ze zin hebben. Vrouwen zijn tweederangsburgers. Mensen vertrouwen hun eigen familieleden niet.
Dat alles in de naam van vrijheid en bestaansrecht? Bent u echt onnozel of doet u maar alsof? Of bent u inderdaad erg onervaren?
En wat dat passionele vuur betreft, ik zie weinig passioneel vuur in die Roma uit de reportage. Passie? De school is een lachertje, werken is een lachertje …
Oud 4 december 2013, 22:11   #72
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Dit soort mensen verdienen geen enkele behandeling. Ze verdienen het om per direct met het vliegtuig terug te gaan naar eigen land.

Vooral die linkse (die praat in de microfoon) met zijn graftakken face.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2013, 23:03   #73
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht

Dit soort mensen verdienen geen enkele behandeling. Ze verdienen het om per direct met het vliegtuig terug te gaan naar eigen land.

Vooral die linkse (die praat in de microfoon) met zijn graftakken face.
Jeezes, wat moet je met die eikels aanvangen? Alle 2 even slim en betrouwbaar, veelvuldig gebruikers van het woordje 'racist', uiteraard.

Filmpje is hier te zien,
http://www.at5.nl/artikelen/110144/r...ijkt-op-hitler

Ja nau, dan zijn de roma in nederland nog erger dan deze van hier, VT4 is nog braaf geweest met het beeldmateriaal.
Oud 4 december 2013, 23:05   #74
BonBon
Banneling

Standaard

http://www.parool.nl/parool/nl/4036/...angedrag.dhtml

Citaat:
Het gezin Dimitrov kan voor hun slechte gedrag uit huis gezet worden. De kantonrechter heeft donderdagmiddag besloten dat de woningbouwvereniging Rochdale daartoe bevoegd is. Dat meldt AT5.

De familie was eerder in het nieuws nadat er camera's op hen werden gericht door de gemeente. De bewoners van de Eierlandstraat in Noord hebben namelijk sinds 2000 al last van structurele overlast, veroorzaakt door het gezin.

Buurtbewoners werden onder andere door leden van de Dimitrov-familie gewaarschuwd om niet naar de politie te stappen. Ze voelden zich geïntimideerd.

Een medewerker van Rochdale kreeg ook te maken met wangedrag. Door deze optelsom besloot de rechter om toestemming te geven tot ontruiming van de woning aan de Eierlandstraat.

Eerder wilde burgemeester Van der Laan al in actie komen. Hulpverleners, zeven in getal, werden ernstig bedreigd. Vier van hen moesten daarna met een alarmsysteem rond lopen om bij nood onmiddellijk hulp te kunnen inroepen. De familie bleef toen tegen Het Parool volhouden dat ze niets fout hadden gedaan.

Laatst gewijzigd door BonBon : 4 december 2013 om 23:05.
Oud 4 december 2013, 23:13   #75
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Vrijheid en bestaansrecht kunnen nooit ten koste van anderen gaan. Denk aan het gezegde : mijn vrijheid eindigt waar de uwe begint.
Kinderen krijgen nauwelijks een opvoeding of opleiding, rijden zonder rijbewijs, gaan naar school als ze zin hebben. Vrouwen zijn tweederangsburgers. Mensen vertrouwen hun eigen familieleden niet.
Dat alles in de naam van vrijheid en bestaansrecht? Bent u echt onnozel of doet u maar alsof? Of bent u inderdaad erg onervaren?
En wat dat passionele vuur betreft, ik zie weinig passioneel vuur in die Roma uit de reportage. Passie? De school is een lachertje, werken is een lachertje …
Het enige 'passionele vuur' dat die bloedzuigers kennen is het kweken. Alles op kosten van de staat.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 4 december 2013 om 23:13.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2013, 23:15   #76
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ik zie geen logica in 'herverdeel'. Blijf met uw poten van mijn geld af.
Inderdaad. Fuck solidariteit. Ik heb er meer dan genoeg van.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 11:04   #77
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
jaja, ik heb één miljoen euro en ga dat uitdelen aan één miljoen mensen. Dan heb ik er lekker één arme bij !

Geen school? geen kindergeld. geen werk? geen dop. geen inkomen? geen OCMW.

Is dat wat je bedoelt?
Ja wie zijn schoolplicht in BE omzeilt krijgt toch geen kindergeld meer dacht ik?
Ik zeg niet dat mensen hun geld moeten uitdelen.
Ik merk wel op dat wij mensen genoeg belastingen betalen. Misschien moeten ze dat eens herverdelen.
Oud 5 december 2013, 11:09   #78
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht

Die Roma kinderen zijn gewoon achterlijk door inteelt en dat zijn de gevolgen, welk landschap ga je die geven?
Een politiek landschap van regels en afspraken. Het is nu niet dat hun aanwezig een massabedreiging voor de maatschappij is he.
Sommige mensen voelen zich gewoon te goed tegenover een ander en hun superieur gedrag brengt geen goede raad.
Wat stelt U voor? Terug naar land van herkomst? Dan komen ze gewoon terug en waren de uitzetkosten geld door ramen en deuren.
Oud 5 december 2013, 11:12   #79
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En moesten de klas van uw zoon/dochter zich vullen met 3 Roma's ga je moord en brand klagen.
Wanneer ze met ons zouden samenvoegen zouden ze voor overlast en vertraging zorgen. TBC de scholen indragen en noem maar op. Maar als ze zich dan buiten de maatschappij plaatsen verfoeit men deze nog?
En welke reportage? Bedoelt U Kristel gaat vreemd?

Ik ben niet onervaren, ik spuug op het systeem en bewonder de underdogs.
Oud 5 december 2013, 11:59   #80
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja wie zijn schoolplicht in BE omzeilt krijgt toch geen kindergeld meer dacht ik?
Ik zeg niet dat mensen hun geld moeten uitdelen.
Ik merk wel op dat wij mensen genoeg belastingen betalen. Misschien moeten ze dat eens herverdelen.
U blijft maar wartaal uitkramen zoals een echte progressieve, wereldvreemde idioot, die altijd zijn gelijk wil halen.

Belastinggeld mag herverdeeld worden volgens u. Waar komt dat belastinggeld vandaan, denkt u? Van de private rekeningen van onze politiekers? Neen mijnheertje, dat belastinggeld = ons geld. Dus ons geld dat uitgedeeld wordt om de luchtkastelen van onze progressieve regering te onderhouden.

Schoolplicht omzeilen = geen kindergeld? Waar haalt u dat vandaan? Onze sossen gaan dat nooit toelaten. Kwestie van hun kiezers te beschermen.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be