![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U kan dat hier wel zo voorstellen, maar de realiteit is dat u zelf een aparte draad opstart om de non-believers hun mening uit de rest van de religieuze discussies te houden....
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Eindelijk gevonden, merci, maar die knop verdwijnt na een tijdje. Enfin in het vervolg weet ik wat ik moet doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen al de vier hoofdbewerkingen omschrijven het hele leven....
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Aton : 21 december 2013 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
God is een heel vage term waar je alle mogelijke kanten mee opkan. Een beetje zoals een 'gewervelde' bij de dieren. Het is een heel algemene term die slechts 1 eigenschap geeft en waar heel veel kan onder vallen. Die term lijkt mij prima. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zal mensen die zuiver over geloof wensen te praten dan ook met rust laten in hun topics. Ik geloof persoonlijk in geen enkele god beschreven in eender welk boek maar ik ben nuchter genoeg om de beseffen dat ik dat niet kan bewijzen en dat mensen recht hebben op vrije meningsuiting. Aan de andere kant zal ik wel elke discussie eens doornemen en reageren op zaken die mij niet juist lijken. Informatie delen en vergaren lijkt mij net het ganse idee van een discussie. Topics waar iedereen dezelfde mening heeft en elkaar constant high-fives geven, zijn wat mij betreft nutteloos. Je kan maar zo vaak zeggen dat God fantastisch is bvb voor ik begin te geeuwen (idem andere onderwerpen hoor zoals de N-VA, waar ik wel achter sta, is fantastisch etc.). Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Athelas : 21 december 2013 om 13:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Hou op, het kan mij geen snars schelen waar de non-believers zich bevinden, maar hier kunnen we eindelijk in discussie gaan over de kern van de zaak terwijl ze op andere draden dikwijls midden in andere discussies komen zodat we over niets meer discuteren, niet meer over het eerder onderwerp en nog minder over het feit of God een begrip is dat recht heeft op bestaan of, volgens hen, niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() In zijn meest elementaire vorm 'tegen-God' of tegen het bestaan van God; dat kan gaan van zuiver ongeloof in het bestaan van God tot misschien een actieve haat tegen iedereen die een God aanhangt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze zijn niet perfect. Citaat:
"Geen enkel boek of verzameling van boeken in de geschiedenis der mensheid is aandachtiger gelezen werd in ruimere kring gelezen of is naarstiger nageplozen dan het Oude Testament." R.H. Pfeiffer Introduction to the Old Testament Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dan weer wel een meettoestel wat de mogelijkheid biedt om naderhand afgelezen te worden door een bewustzijn. Als de informatie opgeslagen in dat meettoestel gewist wordt voordat in het dubble slit experiment de electron het achterste scherm bereikt heeft, dan is het effect gelijk aan geen waarneming. Het gaat dus puur om de mogelijkheid van een bewustzijn om waar te nemen, ook al is dat achteraf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() Snap je het niet, of wil je het niet snappen?
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Kom, nu lokt ge het wel uit he, dat beseft ge toch? Je weet toch wat voor reacties je met zo'n vraagstelling gaat uitlokken. Je zit de reddit-types hier gewoon te baiten als honden met een been. Heb je dit forum al eens bekeken? Als je zulke vragen wilt stellen (wel nogal een domme, enfin, simpele vraagstelling) en serieuze reacties verwacht vrees ik dat je een ander forum mag zoeken. De enige manier waarop je het erger had kunnen maken, was met een poll.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 21 december 2013 om 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() Sinds wanneer kan je hier draden opstarten en selecteren wie mag reageren? Jij verwijt nogal graag mensen vijandigheid tegen vrije meningsuiting die er niet is he?
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 21 december 2013 om 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Het is niet TEGEN het bestaan van één of meerdere goden, maar de afwezigheid van geloof in een of meerdere goden. Je kan moeilijk TEGEN iets zijn wat er niet is. En wat betreft die haat, dat zit enkel in het kopje van gelovigen hoor. Atheïsme hebben eerder medelijden met personen die in iets geloven in een denkbeeldig opperwezen waarvan ze zelfs niet eens een beschrijving van kunnen geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verplichte sprookjes indoctrinatie is niet "aandachtig lezen" |
|
![]() |
![]() |