![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind bepaalde opinies dikke onzin, maar dat neemt niet weg dat ik bereid ben om ze te aanhoren, en erover te discussiëren. Citaat:
Ik verlang niet a priori een ernstige discussie. Dat is m. i. helemaal geen probleem, integendeel. Dat geeft me immers de mogelijkheid om ook over onzin in discussie te gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Volgens mij dient een discussie constructief te zijn. U probeert het reduceren tot een bekgevecht te rationaliseren door te beweren dat het al onzin is en er geen enrnstige discussie mogelijk is. U weet zelf ook dat daar niks constructiefs aan is, m.a.w. geen discussie, maar een bekgevecht. het gaat over 'wat U bestempeld als onzin', niet over 'onzin'. U bent niet de Objectieve Observeerder en houder van Waarheid TM.
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat God al 3300 jaar geleden voorspeld heeft dat Hij de holocaust zou uitvoeren dmv mensen. Laatst gewijzigd door Eliyahu : 24 december 2013 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik ook begin te denken "als" er een God bestaat dat is dat als het om zeer jonge kinderen of mensen gaat die sterven, hij dat misschien doet of laat gebeuren omdat hij hen wil sparen voor al die miserie die er op aarde is. Maar wat ik totaal niet begrijp van een God, als die er is welteverstaan, is dat hij ook dieren laat lijden. Dat laatste is totaal onaanvaardbaar vind ik. Die zijn bij de geboorte toch niet belast met de erfzonde dacht ik ? Of hij "God" daar misschien ook een aanvaardbare uitleg voor ? Ik vind eerlijk gezegd dat hij zich van dit alles totaal niets aantrekt. Mens, dier, allemaal over eenzelfde kam. Ik vind dat hij stilaan wel eens zou mogen wakker worden die God. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Akkoord dat hij het terug kan nemen. Maar moet hij daarom een onschuldige laten lijden "bij dat terug nemen" ? Misschien is hij totaal onbekwaam in die materie en knoeit hij er maar wat op los om dat leven terug te nemen dat Hij geschonken heeft. Als Hij er zich iets van aantrok zou Hij dat op een meer fatsoenlijke manier kunnen doen dacht ik.
Citaat:
Feiten ? Het enigste feit is dat Hij er zich blijkbaar geen bal van aantrekt. Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 24 december 2013 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat weten we beiden. Citaat:
Mag het? Citaat:
Ik vroeg nooit iemand om de discussie te verlaten of ze in een apart topic voort te zetten.... Citaat:
Alweer probeer jij de discussie inhoud en vorm te monopoliseren. Citaat:
Mag dat? Dank je wel. Vind jij dat over alles een ernstige discussie mogelijk is? Citaat:
Ik kan inderdaad meestal geen ernstige discussie garanderen over wat ikzelf als onzin beschouw. Citaat:
Dan moet ik mijn kandidatuur intrekken. Jammer.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bllsht
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mooie geladen vraag, ongetwijfeld niet bedoeld als drogreden of val, maar als deel van de niet-ernstige discussie, juist? Ik ga er dan ook niet met 'ja' of 'neen' op antwoorden. Ik beschouw mezelf niet als kenner van de objectieve en absolute waarheid. ik kan over alles fout zijn, al gelooft U vast graag het beeld dat U voor zichzelf ophangt van een religieus persoon die dat wel doet.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 24 december 2013 om 15:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verleen je hetzelfde voorrecht. O, ik zie dat je er al gebruik van maakte. prima. Citaat:
Gaat dat samen met geloof in goden? Citaat:
En de kans op een dwaze discussie of een bekgevecht is het grootste bij een onzin-onderwerp. Maar ik beloof niks. Alles kan, niks moet. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar goed, ik heb mij ook al meer dan eens behoorlijk smalend uitgedrukt (om een eufemisme te gebruiken) wanneer voor de zoveelste keer onverstelbare religieuze bagger en bullshit wordt geproduceerd (hetzij op fora hetzij irl). Nèt zoals "figuren" als Distel, Superstaaf e.v.a. Mijn inziens een enigszins begrijpelijke reactie wanneer men merkt dat logische redeneringen gedurig worden genegeerd. Men zou voor minder z'n geduld verliezen. Atheïsme is wat mij betreft louter de afwezigheid van een geloof in al dan niet nader bepaalde goden. Meer niet. Ik vind het trouwens niet eens een levensbeschouwing. Misschien kunnen we, in geval van tegenkanting, beter beginnen spreken over anti-klerikaal dan over anti-theïsme. Mijn inziens dekt déze vlag de lading iets beter. My 2 cents. Citaat:
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou iemand op een discussieforum moeten dimmen?
Omdat iemand anders zijn visies het etiket 'extreem' opplakt? Voor mij hoeft niemand te dimmen, zelfs niet als zijn meningen (in mijn ogen) extreem of debiel zijn.
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat de verzinsels en hun wetten betreft is het duidelijk heel erg nodig het kaf van het koren te scheiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De godsbeelden stuiken in mekaar, dus kennen we het begrip god dan maar een heel nieuwe inhoud toe: god is voor jou de reële wereld. Mij goed hoor. Als het dat maar is.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 26 december 2013 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Onzin, de Holocaust is zo'n verschrikkelijk ding kunnen worden juist omdat de mens heden ten dage zo goed bureaucratisch georganiseerd is, wat indien verkeerd ingezet een moordmachine zonder weerga is. Wat de wreedheden betreft, die ik zeker niet ontken, die zijn we al overal en altijd doorheen de geschiedenis op hetzelfde welke plaats tegen gekomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het dat maar is Het is inderdaad alleen maar dat; maar het is dan ook alles en de wereld bewijs elke dag opnieuw dat ze daar niet toe in staat is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |