Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2014, 19:52   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
OK, en ik neem zelfs aan dat men dergelijke zaken in gedachte had bij het ontwerpen van die wet. Maar de kleinburgerlijke repressieve kneuterigheid heeft het pleit gewonnen en nu zitten we met een monster van een wet die een grote groep mensen de macht geeft om hun medeburgers volgens volkomen willekeur te couilloneren.
Er is iets monsterachtig aan de administratieve behandeling van bepaalde gemeentelijke overtredingen.

Of dacht u dat er nog nooit een politieagent bij het uitschrijven van een boete (als smaad aan de politie bijvoorbeeld) een beetje buiten de lijntje kleurde? Kortom, er zijn ongetwijfeld enkele jammerlijke incidenten, maar uiteindelijk kunnen we zeggen dat het allemaal correct en ordentelijk verloopt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 22:33   #62
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als de ordehandhavers u verzoeken om de vlag niet te ontvouwen, en je doet het toch, dan kan je niet rekenen op clementie.
Hopelijk gaan de ordehandhavers aan de supporters van de Rode Duivels eens vragen om hun vlag niet te ontvouwen .
De Gas-boetes zullen legio zijn .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 23:49   #63
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Dat ontvouwen van die éne Vlaamse vlag gebeurde pas op de terugweg, om een groepsfoto te nemen op het Europakruispunt. Dat bleek voor politieagenten de gele lap voor de stier want het groepje werd kordaat ingerekend. """"
Waar ergens in dit verslag maak je uit dat het een betoging was ?
Het gaat er bij GAS-boetes niet eens om of je jezelf niet aan een bepaalde afspraak gehouden hebt. Als de GAS-ambtenaar en enkel hij oordeelt dat je de regels overtreden hebt, dan krijg je een boete.

Als de GAS-ambtenaar in wat jongens met vlaggen het overblijfsel van een onaangevraagde betoging ziet, dan leidt dat tot een boete. Als de GAS-ambtenaar een strontje ziet liggen en denkt dat het van de hond is die 50m verder wandelt, dan krijgt het baasje een boete. Als je vrijwillig het afval in de straten in plastieken zakken doet, die zakken in een openbare vuilbak gooit en de GAS-ambtenaar denkt dat je die van thuis meegebracht hebt, dan krijg je een boete. Enzovoort.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 11 januari 2014 om 23:50.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 23:53   #64
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Het gaat er bij GAS-boetes niet eens om of je jezelf niet aan een bepaalde afspraak gehouden hebt. Als de GAS-ambtenaar en enkel hij oordeelt dat je de regels overtreden hebt, dan krijg je een boete.

Als de GAS-ambtenaar in wat jongens met vlaggen het overblijfsel van een onaangevraagde betoging ziet, dan leidt dat tot een boete. Als de GAS-ambtenaar een strontje ziet liggen en denkt dat het van de hond is die 50m verder wandelt, dan krijgt het baasje een boete. Als je vrijwillig het afval in de straten in plastieken zakken doet, die zakken in een openbare vuilbak gooit en de GAS-ambtenaar denkt dat je die van thuis meegebracht hebt, dan krijg je een boete. Enzovoort.
dat is jouw visie daarover dan, 'denken' ik geloof niet die die gas ambetanterik veel nadenkt maar de regels moet volgen die er zijn per gemeente!Ik wil wel eens zien waar men op goed geluk zoiets doet!

Laatst gewijzigd door Brakelaar : 11 januari 2014 om 23:55.
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 00:07   #65
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
dat is jouw visie daarover dan, 'denken' ik geloof niet die die gas ambetanterik veel nadenkt maar de regels moet volgen die er zijn per gemeente!Ik wil wel eens zien waar men op goed geluk zoiets doet!
Is het dan misschien geen goed idee om een einde te maken aan 'boetes per gemeente'? Moeten we nu echt tweehonderd pagina's GAS-reglement lezen van elke gemeente waar we komen? Of moeten we zomaar uit onszelf weten welke attributen op welke dagen op welke plaats verboden zijn? Elke gemeente heeft een paar unieke absurditeiten.
Oud 12 januari 2014, 00:39   #66
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Hopelijk gaan de ordehandhavers aan de supporters van de Rode Duivels eens vragen om hun vlag niet te ontvouwen .
De Gas-boetes zullen legio zijn .
En dan kunnen de ordehandhavers ons (eindelijk...) eens verlossen van al die visuele storing tijdens de ronde van vlaanderen door al de vlaggers te verzoeken hun stuk textiel opgeborgen te houden.
Op straffe van een Gas boete uiteraard.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 00:44   #67
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht

Een legistiek onding, nochtans geboren uit een terechte bekommernis. Maar hoe het uitgewerkt is...
Wellicht geen mens betwist de noodzaak om iets te doen aan sluikstorters, mensen die hun hond overal zijn gevoeg laten doen, zeg maar asocialen.
Maar dit middel is in loutere weken een instrument geworden om burgertjes te pesten. Op zo een manier dat iedereen zich droog gepakt voelt in de kakker. Weinig comfortabel, lijkt me dat.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 00:51   #68
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Het vertonen van een vlag van een deelstat is een provocerende daad in het huidige België? En dan nog in de hoofdstad van die deelstaat? Verdraagzaam volkje, die België-minnaars.
Het vertonen van de nationale driekleur, de vlag van de staat, is een provocerende daad in het huidige België? En dan nog in de rand van de hoofdstad van ons land? Verdraagzaam volkje, die gordelende flaminganten.

(Zie ook de afslachting van het BUB-lid dat de driekleur aan de IJzer waagde te ontplooien)
Oud 12 januari 2014, 01:01   #69
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een legistiek onding, nochtans geboren uit een terechte bekommernis. Maar hoe het uitgewerkt is...
Wellicht geen mens betwist de noodzaak om iets te doen aan sluikstorters, mensen die hun hond overal zijn gevoeg laten doen, zeg maar asocialen.
Maar dit middel is in loutere weken een instrument geworden om burgertjes te pesten. Op zo een manier dat iedereen zich droog gepakt voelt in de kakker. Weinig comfortabel, lijkt me dat.
Ook ik ben lange tijd, sinds het begin van de publieke discussie erover een dikke twee jaar geleden, voorstander geweest van GAS-boetes 'waarbij de uitwassen eruit moeten'. Maar daar is tijd genoeg voor geweest. Ik stel vast dat er enkel meer absurditeiten bijgekomen zijn, vooral ná de gemeenteraadsverkiezingen.
Oud 12 januari 2014, 01:14   #70
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Typisch Vlaams:
-zeuren voor snelrecht
-vragen om boetes op allerhande overlast
-roepen voor meer reglementeringen
-neuten voor meer repressie op straat

... en als ze hun zin krijgen en in hun eigengegraven valkuilen donderen, een klaagzang aanheffen en janken als een kettinghond.
Dat is inderdaad het leuke van veel forummers hier. Die denken dat de politie hun beste vriend is.

De Vlaam stond te juichen bij meer repressie (de "vreemdelingen" zouden rustiger worden) en nu krijgt hij zijn repressie.

Alsof Belgie een eigen Vlaamse staat toe gaat staan.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 01:21   #71
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om ordeverstoring te vermijden kan u verzocht worden om bepaalde zaken niet te doen.
Misschien zelfs in uw eigen belang.
Nodeloze provocatie geeft overlast en overwerk aan de ordehandhavers.
...)
Maar Belgicisten mogen wel Vlamingen provoceren met hun Belgische vlag?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 01:25   #72
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan kunnen de ordehandhavers ons (eindelijk...) eens verlossen van al die visuele storing tijdens de ronde van vlaanderen door al de vlaggers te verzoeken hun stuk textiel opgeborgen te houden.
En alle deelnemende renners beboeten die allerlei rommel op straat gooien.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 06:28   #73
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar hebben de meesten deelnemers in deze topic dat Knack artikel niet al te goed gelezen, want het wordt amper aangehaald :
Citaat:
Geboeid afgevoerd, de handen op de rug met pijnlijk aangespannen plastic strips. Ook een zeventigjarige dame. Aangekomen in het commissariaat dienden de dames zich te ontkleden tot op de slip na: bh en juwelen moesten afgegeven worden. Twee aangehoudenen werden twee uur lang in cellen opgesloten.
Hallo? Ontkleden, inclusief bh? Ik zou dat ronduit geweigerd hebben en/of mij hevig verzet hebben mochten die agenten zèlf mij manu militari proberen te ontkleden.

Zijn "de Vlamingen" nu écht zo'n lamlendig en onderdanig volk (geworden) dat ze dit allemaal zo maar slikken? Onbegrijpelijk!

GAS-boetes tot daar aan toe (kunnen én moeten in vraag worden gesteld), maar een dergelijke handelswijze van de politie?

Ze zouden de pot opkunnen. Een schop in hun kloten, ja.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 12 januari 2014 om 06:31.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 07:39   #74
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Bron

Geen GAS-boete voor tonen Vlaamse vlag

Citaat:
Het opschorten van de sanctie zal de stad Brussel evenwel een stuk duurder te staan komen dan wanneer ze de boetes gewoon nooit had opgelegd.
Ze kruipen daar al wat terug in hun schelp me dunkt.
Oud 12 januari 2014, 08:12   #75
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Maar Belgicisten mogen wel Vlamingen provoceren met hun Belgische vlag?
'Provocatie' was destijds hét argument van de forumflaminganten alhier om het molesteren van het driekleurtje en zijn drager goed te praten.
Ik toon gewoon maar aan hoe selectief verontwaardigd en inconsequent jullie zijn als het om dat soort zaken gaat...
Wie mij kent weet dat jullie leeuwevlagje niet in staat is om mij van mijn apropoo te brengen, hoeveel smerige ladingen het onding ook moge dekken.
Oud 12 januari 2014, 08:15   #76
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nog geen enkel beter journalistiek stuk gelezen om de bestuurlijke en sanctionerende almacht van de lokale en politionele overheid meer aan de kaak te stellen dan dit zeer goed gedocumenteerde betoog tegen de Gas boetes.
We moeten dat onding zo snel als maar mogelijk is terug afvoeren.
Tenzij er iemand zin heeft om in een burgemeester-dictatuur te leven en hij bereid is om deemoedig het hoofd te buigen en de klak van het hoofd te nemen bij het kruisen van de Gas-ambtenaar en elke politieagent die men op straat kruist ?

Er is geen enkele schande aan voor politieke partijen dat ze toegeven dat ze zich vergist hebben. Veel erger is het om de kop in het zand te steken en mordicus voort te doen.
Dit is een collectieve fout en verantwoordelijkheid in de politiek.
Wie heeft de moed om het toe te geven en recht te zetten ?
2!
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 08:34   #77
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De publieke weg monopoliseren met vlaggen is heel wat anders: dan duw je ongewenste zaken door de mensen hun strot zonder dat ze de kans hebben uw uiting te vermijden.

HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 12 januari 2014 om 08:34.
Oud 12 januari 2014, 08:58   #78
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

NVA-boegbeeld Siegfried vindt dat ook maar niets...

Ik heb respect voor alle vlaggen: de Vlaamse, de Gentse, de Belgische, de Europese, ... Maar geen van alle maakt me persoonlijk warm', zo reageert Siegfried Bracke via zijn blog op kritiek vanuit de Vlaamse Volksbeweging.

Vodden tussen een wiel

Bracke gaf in een dubbelinterview met Groen-voorzitter Wouter Van Besien in het Leuvense studentenblad Vetotoe dat hij niet bepaald een vlaggenmens is. 'Ik ben een sociaal-economisch nationalist: mij maakt het niet uit of je met een Belgische of Vlaamse vlag zwaait', zei hij in het interview.

''Ik voel mij niet beter als een paar gasten met een Vlaamse leeuw wapperen bij het wielrennen. Ooit is één van die vodden tussen een wiel terecht gekomen, wat eraan zat te komen', aldus Bracke.

Dat het N-VA-kopstuk de Vlaamse Vlag een vod noemt, viel niet in goede aarde bij de Vlaamse Volksbeweging. 'Ik vind het bijzonder jammer dat een vooraanstaand N-VA-politicus zulke woorden in de mond neemt', reageert Jo Van Bever van de Vlaamse Volksbeweging in Het Laatste Nieuws.
HIER
Oud 12 januari 2014, 09:42   #79
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

De hoofdstad van vlaenderen
Oud 12 januari 2014, 09:44   #80
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Provocatie' was destijds hét argument van de forumflaminganten alhier om het molesteren van het driekleurtje en zijn drager goed te praten.
Ik toon gewoon maar aan hoe selectief verontwaardigd en inconsequent jullie zijn als het om dat soort zaken gaat...
Wie mij kent weet dat jullie leeuwevlagje niet in staat is om mij van mijn apropoo te brengen, hoeveel smerige ladingen het onding ook moge dekken.
Jouw 'vlagje' is ook maar een vodje waar men hun voeten mag aan afvegen, en dat brengt mij ook niet van mijn "apropoo" .....
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be