Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2014, 23:35   #61
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Laten inwonen dan nog wel!

Moet ik daar echt op antwoorden?
Ja , graag zelfs , aub

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 2 maart 2014 om 23:35.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2014, 01:09   #62
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Je dochter wordt vermoord, en nog geen twee jaar later komt de dader een weekendje naar huis op nog geen 400 meter van je deur.

Ik zou hem toch niet mogen tegenkomen als vader.

Jack, Bad Atilla en Peter, veel blablabla, maar wat zouden jullie op zo'n weekendje doen?

Een beetje inlevingsvermogen is jullie vermoedelijk ook niet vreemd, dus dat interesseert me wel...

Persoonlijk vind ik het nogal grof.

"Om hem de kans te geven te reïntegreren in de maatschappij"... (na anderhalf jaar in een instelling)...

De nabestaanden van slachtoffers hebben geen rechten, zo simpel is dat.
Maar of zo'n zaken ook rechtvaardig zijn in onze "rechtsstaat"...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2014, 01:45   #63
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Je dochter wordt vermoord, en nog geen twee jaar later komt de dader een weekendje naar huis op nog geen 400 meter van je deur.

Jack, Bad Atilla en Peter, veel blablabla, maar wat zouden jullie op zo'n weekendje doen?

Een beetje inlevingsvermogen is jullie vermoedelijk ook niet vreemd, dus dat interesseert me wel...

"Om hem de kans te geven te reïntegreren in de maatschappij"... (na anderhalf jaar in een instelling)...

Ik denk in eerste plaats dat de maatschappij niets moet doen hier. Het is het één of het is het ander. Ofwel heeft iemand zijn straf uitgezeten, ofwel niet. Maar er zelf extra maatregelen aan vastknopen vanuit de volksstraat dat gaat dus niet. Men zit hier nogal graag te kakken op justitie, maar waarom ? Moet men elke veroordeelde van een gewelddelict door de rechter bovenop zijn straf ook nog een permanent woonverbod laten geven ? Voor 1 kilometer rond het slachtoffer ? Voor 10 kilometer ? En als het slachtoffer zelf verhuist en puur door toeval zit die gast terug binnen de cirkel ? Opnieuw gedwongen verhuis ?
Dit werkt gewoon niet, het kan trouwens niet werken of de politie kan er nog eens honderden extra dossiers voor gaan aanleggen die niets opbrengen.
Altijd opletten met slogans zoals 'nabestaanden hebben geen rechten...' Dat hebben ze krachtens de wet franchimont wel. Maar niet om achteraf zelf nog eisen te gaan stellen. En dat is maar logisch ook.
Puur menselijk ben ik mij ervan bewust dat in gevallen zoals hier soms zaken kunnen voorvallen die tegen de borst stuiten. Maar doordat hier toevallig de woonst op een relatief korte afstand ligt heeft dat nieuwswaarde gekregen. Horen we anders over problemen die vergelijkbaar zijn ?
Ik vind dat veel van de reacties hier echt overdreven zijn, moralistisch gepreek.
En voor de vraag wat ik zelf zou doen ? Ik kan daar enkel eerlijk op zeggen dat ik het niet weet. Wellicht zouden dan dezelfde gedachten door mijn hoofd gaan als bij de meeste mensen. Maar net als bij 99% van de mensen blijft het daar ook bij.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2014, 08:32   #64
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ja , graag zelfs , aub
Niemand komt bij mijn gezin inwonen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2014, 09:15   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik denk in eerste plaats dat de maatschappij niets moet doen hier. Het is het één of het is het ander. Ofwel heeft iemand zijn straf uitgezeten, ofwel niet. Maar er zelf extra maatregelen aan vastknopen vanuit de volksstraat dat gaat dus niet. Men zit hier nogal graag te kakken op justitie, maar waarom ? Moet men elke veroordeelde van een gewelddelict door de rechter bovenop zijn straf ook nog een permanent woonverbod laten geven ? Voor 1 kilometer rond het slachtoffer ? Voor 10 kilometer ? En als het slachtoffer zelf verhuist en puur door toeval zit die gast terug binnen de cirkel ? Opnieuw gedwongen verhuis ?
Dit werkt gewoon niet, het kan trouwens niet werken of de politie kan er nog eens honderden extra dossiers voor gaan aanleggen die niets opbrengen.
Altijd opletten met slogans zoals 'nabestaanden hebben geen rechten...' Dat hebben ze krachtens de wet franchimont wel. Maar niet om achteraf zelf nog eisen te gaan stellen. En dat is maar logisch ook.
Puur menselijk ben ik mij ervan bewust dat in gevallen zoals hier soms zaken kunnen voorvallen die tegen de borst stuiten. Maar doordat hier toevallig de woonst op een relatief korte afstand ligt heeft dat nieuwswaarde gekregen. Horen we anders over problemen die vergelijkbaar zijn ?
Ik vind dat veel van de reacties hier echt overdreven zijn, moralistisch gepreek.
En voor de vraag wat ik zelf zou doen ? Ik kan daar enkel eerlijk op zeggen dat ik het niet weet. Wellicht zouden dan dezelfde gedachten door mijn hoofd gaan als bij de meeste mensen. Maar net als bij 99% van de mensen blijft het daar ook bij.
Niet overdrijven Peter,
weinigen pleiten om het principe dat als de straf uitgezeten is, ze effectief uitgezeten is; dus dat daarover niet meer gezeverd moet worden, tenzij iets wettelijk bepaald (pedofielen komen na hun straf zelfs niet meer in aanmerking voor een job in het onderwijs of de opvoedingssector ...).

We pleiten wel om nieuwe zaken op te nemen in het arsenaal dat de rechter ter beschikking krijgt om recht te spreken. Om rekening te houden met het slachtoffer.

Zo moet geen huisvestingsregel bepaald worden voor elke veroordeling. Maar wel in bijna alle gevallen waar slachtoffer of familie van slachtoffer mekaar de visu zullen herkennen enz. bla bla ... uit te werken.
Justitie op maat, zoveel als mogelijk aub.

Kostprijs: zal maar een kleine fractie zijn van de kostprijs van de enkele jaren bak.
Bij wijze van spreken: ter compensatie van de kosten van het vestigings- en binnenkomst-verbod kan er een maand bak minder uitgezeten worden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2014, 16:16   #66
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht

Ik heb tenminste de pretentie niet mensen moreel te beoordelen over zaken die ik niet ken.
Want alle vragen met "wat als jij dit, en wat als jij dat" verdienen maar één antwoord: "dat weet ik niet". Omdat niemand weet hoe hij/zij zou reageren op zo'n dramatisch feit, noch bij de familie van het slachtoffer, noch bij de familie van de daders.
Oud 3 maart 2014, 16:18   #67
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zo typisch voor jou om zo straf te overdrijven in je reactie.
Verbannen ? Bah neen gij, verhuizen is voldoende. Straaltje van 20 km minimum. En niet meer uitgaan of winkelen in de oude gemeente.
Iemand die iets of wat fatsoen heeft meegekregen in zijn opvoeding, begrijpt dat zoiets echt het minimum is.

.
Iemand die iets of wat fatsoen heeft meegekregen in zijn opvoeding, zou zulk een veroordeling niet eens nodig hebben.
Die laat zich uit eerlijke schaamte in een straal van 100 kilometer niet meer zien...

En de mogelijkheid om zulk een verbod op te leggen bestaat.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2014, 23:35   #68
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand komt bij mijn gezin inwonen.
U schreef reeds:
Citaat:
Dat iedereen woont waar hij wil!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 06:51   #69
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

'k zou graag hebben dat hij in de buurt komt wonen...dan hoef ik hem zelf niet te gaan zoeken.
Als hij mijn dochter had vermoord was zijn laatste uur eveneens geslagen, los van alle consequenties, die neem ik er met graagte bij.

Gelukkig wonen er nog heel veel brave mensjes in vlaanderen....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be