![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() [quote=1207;7052724]Zet een kleine naast een echte rij instructeur ipv een vader die vindt dat ge met 2 duvels nog perfect kunt rijden, die zelf bepaalt waar zone 30,50 of 70 moet zijn, die uitvliegt en de staat dieven noemt omdat hij boetes krijgt voor gsmgetokkel achter het stuur, de helft vd borden zelf niet meer kent, etc etc etc
[quote] Ouders niet geschikt als rijinstructeur omdat ze er niet voor zijn opgeleid en de kennis ontbreekt. Hier nog een voorbeeld uit 2011 met fataal gevolg. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=stropke;7053828][quote=1207;7052724]Zet een kleine naast een echte rij instructeur ipv een vader die vindt dat ge met 2 duvels nog perfect kunt rijden, die zelf bepaalt waar zone 30,50 of 70 moet zijn, die uitvliegt en de staat dieven noemt omdat hij boetes krijgt voor gsmgetokkel achter het stuur, de helft vd borden zelf niet meer kent, etc etc etc
Citaat:
Citaat:
Uiteraard als men geen aangepaste lesauto heeft... meent men zich niet aan te gordelen anders kan men niet "ingrijpen"... ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 maart 2014 om 16:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind dat in dit geval de rijopleiding er weinig mee te maken heeft maar eerder gewoon marginaal onverantwoord gedrag. Ben ik zelf niet jong geweest? Zeker wel, maar ondanks dat ik met mijn vrienden elke discotheek in België van binnen en buiten heb gezien zouden wij zoiets nooit geforceerd hebben. Wij hadden altijd een BOB bij of gingen per taxi of zelfs met de eerste trein/ bus ' s morgens.
Ik ben het dus fundamenteel ineens met mensen die vinden dat dit soort moordadig gedrag hoort bij jong zijn. Zoals al gezegd ook wij dronken graag pinten, haalden grappen uit enz. Enz. Maar wij kenden grenzen en zorgden dat we geen anderen in levensgevaar brachten. Dat heeft niets te maken met jong zijn maar vooral met domme stoerdoenerij en maatschappelijk onverantwoord gedrag, los van welke leeftijd je hebt.
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Pas als men 100.000 km op de teller heeft staan als chauffeur, kan men min of meer op automatische piloot rijden, dat zal bij die gast van 22 bezwaarlijk het geval geweest zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Overigens zou het zo zijn dat verzekeraar Ethias de schade zal uitbetalen, ondanks dat ze met z'n zevenen in de wagen zaten en uiteraard niet iedereen was 'gegordeld'.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ergoeden.dhtml Hoe erg ik dit drama voor de nabestaanden ook mag vinden, ik vind dit eigenlijk niet kunnen. Moest deze zaak minder media-aandacht getrokken hebben dan zou er van uitbetaling geen sprake geweest zijn, maar dan was het 'eigen schuld dikke bult' vanwege het onverantwoorde gedrag van die jongeren. Dit moet hard aankomen bij de mensen die ook eens een drama hebben meegemaakt door dom of onverantwoord gedrag, maar waar de verzekering hard is geweest en uitbetaling of vergoeding geweigerd heeft. Soms doen verzekeringen al moeilijk als je wél recht hebt op uitbetaling. Dit ruikt toch naar een beleid van 'twee maten en twee gewichten'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En de verzekering vd tankwagen? die gaat zijn kosten ook willen recupereren bij diene btw
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Daar zijn ze dus nog niet uit, maar uiteraard kan ik begrijpen dat die verzekering het wel correct wil spelen. Logischerwijze zou dat tot procesvoering kunnen leiden, maar dan zal de media weer het beeld scheppen van de 'harteloze' verzekeringsfirma die geen rekening houdt met het leed van de nabestaanden van de slachtoffers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's uw mening.
Als idioten zich uit de genenpoel halen vooraleer ze zichzelf voortplanten, dat kan ik alleen toejuichen. Met 7 in een auto voor 5 kruipen... da's toch een voorbode dat de bestuurder zich niet aan de rest van de regels gaat houden.... Nu moet ik toegeven, vrouwe fortuna heeft er ook iets bij te vertellen.
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die jongeren hoefden uiteraard niet te sterven, daar is inderdaad veel pech bij komen kijken. Duizenden andere jongeren die roekeloos doen, die overkomt niets. Daardoor voelen andere jongeren zich weer onaantastbaar. Maar gevallen als deze bewijzen de schrijnende werkelijkheid. Als je roekeloos en onverantwoord doet, kan zulke tragedie iedereen overkomen. Laatst gewijzigd door freespirit : 13 maart 2014 om 00:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
NEE! Dan is hetgeen u schrijft niet relevant in deze discussie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet gewoon dat er maar zoveel mensen in een wagen mogen zitten als dat er gordels zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is er voorgevallen? Een secondeslaap? Een oogvermoeidheid door het feit dat de op- en afritten verlicht worden en het voor de rest donker is op de weg? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |