Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2014, 16:13   #61
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

[quote=1207;7052724]Zet een kleine naast een echte rij instructeur ipv een vader die vindt dat ge met 2 duvels nog perfect kunt rijden, die zelf bepaalt waar zone 30,50 of 70 moet zijn, die uitvliegt en de staat dieven noemt omdat hij boetes krijgt voor gsmgetokkel achter het stuur, de helft vd borden zelf niet meer kent, etc etc etc
[quote]
Ouders niet geschikt als rijinstructeur omdat ze er niet voor zijn opgeleid en de kennis ontbreekt. Hier nog een voorbeeld uit 2011 met fataal gevolg.
Citaat:
Putte - Moeder overlijdt tijdens rijles met zoon - Gva.be
16:20 Update
In Beerzel,een deelgemeente van Putte, is maandagmiddag een 45-jarige vrouw om het leven gekomen bij een zwaar verkeersongeval. De vrouw
begeleidde haar 17-jarige zoon die leerde rijden, als
passagier.
Het ongeval gebeurde maandag om 12.00 uur op de Heistsesteenweg in
Beerzel. De zoon van het slachtoffer probeerde een vuilniswagen in te halen,
maar hij botste met zijn Citroën Saxo frontaal op een tegenligger.
De vrouw uit Heist-op-den-Berg werd uit de wagen geslingerd en overleed op weg naar het ziekenhuis. De zoon raakte slechts lichtgewond. In de andere wagen zou niemand gewond zijn geraakt.
Het voorlopig rijbewijs van de 17-jarige bestuurder werd onmiddellijk ingetrokken voor een periode van 15 dagen.
http://w w w .gva.be/antw erpen/putte/moeder-overlijdt-tijdens-rijles-met-zoon.aspx
Het is waanzin dat dit in Belziek nog mogelijk is. En de politiek maar ruzie maken of iets int vlaams of frans geschreven moet zijn, stelletje gestoorden.
Oud 12 maart 2014, 16:42   #62
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

[quote=stropke;7053828][quote=1207;7052724]Zet een kleine naast een echte rij instructeur ipv een vader die vindt dat ge met 2 duvels nog perfect kunt rijden, die zelf bepaalt waar zone 30,50 of 70 moet zijn, die uitvliegt en de staat dieven noemt omdat hij boetes krijgt voor gsmgetokkel achter het stuur, de helft vd borden zelf niet meer kent, etc etc etc
Citaat:
Ouders niet geschikt als rijinstructeur omdat ze er niet voor zijn opgeleid en de kennis ontbreekt. Hier nog een voorbeeld uit 2011 met fataal gevolg.

Het is waanzin dat dit in Belziek nog mogelijk is. En de politiek maar ruzie maken of iets int vlaams of frans geschreven moet zijn, stelletje gestoorden.
Deze link werkt:
Citaat:
http://www.gva.be/regio-mechelen/put...-met-zoon.aspx

08/08/'11 PUTTE (2580) In Beerzel, een deelgemeente van Putte, is maandagmiddag een 45-jarige vrouw om het leven gekomen bij een zwaar verkeersongeval. De vrouw begeleidde haar 17-jarige zoon die leerde rijden, als passagier.
Het ongeval gebeurde maandag om 12.00 uur op de Heistsesteenweg in Beerzel. De zoon van het slachtoffer probeerde een vuilniswagen in te halen, maar hij botste met zijn Citroën Saxo frontaal op een tegenligger.

De vrouw uit Heist-op-den-Berg werd uit de wagen geslingerd en overleed op weg naar het ziekenhuis. De zoon raakte slechts lichtgewond. In de andere wagen zou niemand gewond zijn geraakt.

Het voorlopig rijbewijs van de 17-jarige bestuurder werd onmiddellijk ingetrokken voor een periode van 15 dagen.
Eerste les: goede zithouding... spiegels instellen... en vooral gordel aan doen, dat geldt voor iedereen in de wagen...

Uiteraard als men geen aangepaste lesauto heeft... meent men zich niet aan te gordelen anders kan men niet "ingrijpen"... (ik gis, maar zal er niet ver naast liggen)

Laatst gewijzigd door Micele : 12 maart 2014 om 16:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2014, 22:43   #63
doremi
Gouverneur

Standaard

Ik vind dat in dit geval de rijopleiding er weinig mee te maken heeft maar eerder gewoon marginaal onverantwoord gedrag. Ben ik zelf niet jong geweest? Zeker wel, maar ondanks dat ik met mijn vrienden elke discotheek in België van binnen en buiten heb gezien zouden wij zoiets nooit geforceerd hebben. Wij hadden altijd een BOB bij of gingen per taxi of zelfs met de eerste trein/ bus ' s morgens.
Ik ben het dus fundamenteel ineens met mensen die vinden dat dit soort moordadig gedrag hoort bij jong zijn. Zoals al gezegd ook wij dronken graag pinten, haalden grappen uit enz. Enz. Maar wij kenden grenzen en zorgden dat we geen anderen in levensgevaar brachten. Dat heeft niets te maken met jong zijn maar vooral met domme stoerdoenerij en maatschappelijk onverantwoord gedrag, los van welke leeftijd je hebt.
Oud 12 maart 2014, 23:04   #64
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Ik vind dat in dit geval de rijopleiding er weinig mee te maken heeft maar eerder gewoon marginaal onverantwoord gedrag. Ben ik zelf niet jong geweest? Zeker wel, maar ondanks dat ik met mijn vrienden elke discotheek in België van binnen en buiten heb gezien zouden wij zoiets nooit geforceerd hebben. Wij hadden altijd een BOB bij of gingen per taxi of zelfs met de eerste trein/ bus ' s morgens.
Ik ben het dus fundamenteel ineens met mensen die vinden dat dit soort moordadig gedrag hoort bij jong zijn. Zoals al gezegd ook wij dronken graag pinten, haalden grappen uit enz. Enz. Maar wij kenden grenzen en zorgden dat we geen anderen in levensgevaar brachten. Dat heeft niets te maken met jong zijn maar vooral met domme stoerdoenerij en maatschappelijk onverantwoord gedrag, los van welke leeftijd je hebt.
Dat is waar, op dom en onverantwoord gedrag staat geen leeftijd. Maar dat in combinatie met onervarenheid en zelfoverschatting, maakt zulke jongeren een extra gevaar in het verkeer.

Pas als men 100.000 km op de teller heeft staan als chauffeur, kan men min of meer op automatische piloot rijden, dat zal bij die gast van 22 bezwaarlijk het geval geweest zijn.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2014, 23:10   #65
freespirit
Minister-President

Standaard

Overigens zou het zo zijn dat verzekeraar Ethias de schade zal uitbetalen, ondanks dat ze met z'n zevenen in de wagen zaten en uiteraard niet iedereen was 'gegordeld'.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ergoeden.dhtml

Hoe erg ik dit drama voor de nabestaanden ook mag vinden, ik vind dit eigenlijk niet kunnen. Moest deze zaak minder media-aandacht getrokken hebben dan zou er van uitbetaling geen sprake geweest zijn, maar dan was het 'eigen schuld dikke bult' vanwege het onverantwoorde gedrag van die jongeren. Dit moet hard aankomen bij de mensen die ook eens een drama hebben meegemaakt door dom of onverantwoord gedrag, maar waar de verzekering hard is geweest en uitbetaling of vergoeding geweigerd heeft. Soms doen verzekeringen al moeilijk als je wél recht hebt op uitbetaling.

Dit ruikt toch naar een beleid van 'twee maten en twee gewichten'.
Oud 12 maart 2014, 23:25   #66
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En de verzekering vd tankwagen? die gaat zijn kosten ook willen recupereren bij diene btw
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2014, 23:29   #67
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Overigens zou het zo zijn dat verzekeraar Ethias de schade zal uitbetalen, ondanks dat ze met z'n zevenen in de wagen zaten en uiteraard niet iedereen was 'gegordeld'.

Hoe erg ik dit drama voor de nabestaanden ook mag vinden, ik vind dit eigenlijk niet kunnen. Moest deze zaak minder media-aandacht getrokken hebben dan zou er van uitbetaling geen sprake geweest zijn, maar dan was het 'eigen schuld dikke bult' vanwege het onverantwoorde gedrag van die jongeren. Dit moet hard aankomen bij de mensen die ook eens een drama hebben meegemaakt door dom of onverantwoord gedrag, maar waar de verzekering hard is geweest en uitbetaling of vergoeding geweigerd heeft. Soms doen verzekeringen al moeilijk als je wél recht hebt op uitbetaling.

't Is goeie reclame , en niks meer. Ethias verzekeringen zijn niet gekend voor hun mensvriendelijke behandeling van hun klanten, en met dit geval kan men op zijn minst doen alsof. Het is niet zo dikwijls dat de media doordramt over de gevolgen van onbezonnen gedrag en preventief een grote firma de logische conclusie voorschoteld als zijnde "vies".
Oud 12 maart 2014, 23:34   #68
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maakt het niet minder treffend nietwaar.
Er is weinig tot niets treffend aan.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2014, 23:39   #69
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
En de verzekering vd tankwagen? die gaat zijn kosten ook willen recupereren bij diene btw
Daar zijn ze dus nog niet uit, maar uiteraard kan ik begrijpen dat die verzekering het wel correct wil spelen. Logischerwijze zou dat tot procesvoering kunnen leiden, maar dan zal de media weer het beeld scheppen van de 'harteloze' verzekeringsfirma die geen rekening houdt met het leed van de nabestaanden van de slachtoffers.
Oud 12 maart 2014, 23:47   #70
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Er is weinig tot niets treffend aan.
Da's uw mening.

Als idioten zich uit de genenpoel halen vooraleer ze zichzelf voortplanten, dat kan ik alleen toejuichen.

Met 7 in een auto voor 5 kruipen... da's toch een voorbode dat de bestuurder zich niet aan de rest van de regels gaat houden....

Nu moet ik toegeven, vrouwe fortuna heeft er ook iets bij te vertellen.
Oud 13 maart 2014, 00:03   #71
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Da's uw mening.

Als idioten zich uit de genenpoel halen vooraleer ze zichzelf voortplanten, dat kan ik alleen toejuichen.

Met 7 in een auto voor 5 kruipen... da's toch een voorbode dat de bestuurder zich niet aan de rest van de regels gaat houden....

Nu moet ik toegeven, vrouwe fortuna heeft er ook iets bij te vertellen.
Daarom hoop ik ook ten zeerste dat andere mensen daar een les uit gaan trekken. Dan is hun tragische dood toch nog niet voor niets geweest.

Die jongeren hoefden uiteraard niet te sterven, daar is inderdaad veel pech bij komen kijken. Duizenden andere jongeren die roekeloos doen, die overkomt niets. Daardoor voelen andere jongeren zich weer onaantastbaar. Maar gevallen als deze bewijzen de schrijnende werkelijkheid. Als je roekeloos en onverantwoord doet, kan zulke tragedie iedereen overkomen.

Laatst gewijzigd door freespirit : 13 maart 2014 om 00:03.
Oud 13 maart 2014, 08:28   #72
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht

Dit is gewoon twee maten en twee gewichten en eigenlijk kortweg een reclamestunt op de kap van de overledenen.
Oud 13 maart 2014, 08:39   #73
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat snap je niet? Belgie is ver het enige land waarj zonder rijschool een rijbewijs kunt halen, lekker misvormd door de eigen ouders, de meeste ouderen in land beschouwen verkeersregels als pesterij (drank, snelheid, links inhalen..) onbewust geven ze dit hun kindjes mee.

dit zorgt voor de hoogste ongevalcijfers bij jongeren en verzekeringen rekenen dat door.
Is er een bewezen oorzakelijk verband tussen jongeren die verongelukten en de opleiding die ze van hun eigen ouders kregen?

NEE!

Dan is hetgeen u schrijft niet relevant in deze discussie!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2014, 08:40   #74
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Volgens mij heb je echt geen rijopleiding nodig om te kunnen antwoorden op 'Is het een goed of slecht idee met 7 in een auto voor 5 te kruipen (waarvan er ene in de koffer te steken)?'.
Daar komt het inderdaad op neer.
Je weet gewoon dat er maar zoveel mensen in een wagen mogen zitten als dat er gordels zijn.
Oud 13 maart 2014, 08:43   #75
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Het Belgisch wagenpark is het duurste van de ganse wereld en DAT rekenen de verzekeringen door.

Het wegennet van België is complex en de ingewikkelde regelgeving doet hier geen goed aan. DAT veroorzaakt de grote ongeval cijfers.

Een groot deel van de huidige chauffeurs heeft nog zijn rijbewijs uit de chikkenbak gehaald en doen het bij mijn weten even goed dan de rest.

Nu nog even iets over die redenen die worden aangehaald om alle cijfertjes te verklaren. Een ongeval is steeds een samenloop van omstandigheden.
Het is niet omdat ik het reglement niet ken dat ik verstrooid door een rood licht rij....het is dit of dat of nog iets anders.

Ik mag met mijn motorfiets zonder opleiding de baan op en blijf al 30 jaar overeind, evenals mijn vrouw. Mijn zoon is bezig aan zijn rijopleiding rijbewijs B en mag vandaag zelfs niet met een 40km/u scooter op de baan.

Ik ben er vrij zeker van dat al die opleidingen weinig invloed hebben op onze ongevalscijfers. Kunnen betekend daarom niet dat het ook wordt gedaan.
Jeugd blijft jeugd en op die leeftijd bestaan de regels om er uw voeten aan te vegen. Nu kan je verontwaardigd reageren en beweren dat het onzin is,
even rondvragen bij de 18 jarigen zou ik zo zeggen.
We moeten de oorzaak daar inderdaad zoeken, toch voor een gedeelte.

Wat is er voorgevallen?
Een secondeslaap?
Een oogvermoeidheid door het feit dat de op- en afritten verlicht worden en het voor de rest donker is op de weg?
Oud 13 maart 2014, 08:48   #76
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en vanwaar hebben ze hun verkeersethiek om zat, vlgs de gazet, achter het stuur te kruipen en/of met een zatte mee te rijden?
van de rijschool of van pa, bompa en onkel?
Ik heb mijn zoon zelf leren rijden.
Regel 1: Drank en autorijden gaan niet samen.
Oud 13 maart 2014, 08:49   #77
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Welke ouder geeft aan beginnende bestuurder een auto van 180 pk. Los van alle redenen om de rijopleiding te verbeteren, is dit wel vragen om problemen.
Met een autoke van 75 PK kan ik ook 150 rijden, uw opmerking is dus irelevant.
Oud 13 maart 2014, 08:49   #78
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Los van alle redenen om de rijopleiding te verbeteren, gaat er geen rijopleiding baten voor de idioot die 7 man op de achterbank laadt en er nog ene in de koffer steekt. Waarom je je plots wel of niet aan de snelheidslimiet zou houden omdat je al dan niet een rijopleiding gevolgd zou hebben, is mij ook een vraag.
Ook het aantal PK's van de auto maakt niets uit.
Oud 13 maart 2014, 08:51   #79
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dat is ook mijn punt. Laat ze niet een auto besturen die aanzet tot snel rijden, geef ze geen 180 pk onder hun gat, dan neem je al één factor weg. En neen, er zullen er altijd blijven die onverantwoord doen. Jonge overmoed? Mij kan niets gebeuren, past helaas ook bij andere leeftijden.
Natuurlijk doet dit niets aan het ongeval.
Alsof de PK's bepalen hoe snel je kan rijden.
Oud 13 maart 2014, 08:52   #80
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ookal, in die zin heb ik trouwens ook een groot deel van de verantwoordelijkheid op de ouders gestoken. Wie staat er nu toe dat zijn zoon niet op een fatsoenlijk uur moet thuis zijn. Nee, om 4 uur 's morgens gingen ze nog een uitbreiding van hun feestje vieren in Nederland.
Hoe laat is dat ongeval voorgevallen?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be