![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Ik ben wel een beetje ongerust voor Celie. Gaat ze de afbetalingen op dat nieuwbouw Vilvoords penthouse aankunnen?
Gaat ze haar levensstandaard kunnen behouden? Dat zijn de vragen die ik me stel bij weduwes. Allés bij alle andere weduwes dan toch. In dit geval gaat het wel lukken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelukkig beslissen andere mensen dan u daar over. Ik ben daar zeer blij om, dat u op ethisch en politiek gebied deel uitmaakt van een verwaarloosbare impotente beweging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Mag ik u er er op wijzen dat JLD tot de linkse vleugel van de CVP (later CD&V) behoorde. Hij was overigens ook een ACW-product, een instituut dat nu niet echt gekend staat om zijn confederaal gedachtengoed, laat staan separatistisch. Het zou uw argumentatief vermogen geen kwaad doen er eens de geschiedenis van ons land bij te nemen. België is ontstaan vanuit separatisme, werd geregeerd door een franstalige elitaire minoriteit die een demografische meerderheid van Vlamingen onderdrukte op politiek, economisch, sociaal en financieel vlak. De 'barst' in België is er dus altijd al geweest en steeds, om erger te voorkomen, werden met elke staatshervorming verdere stappen gezet naar een splitsing. JLD heeft hoegenaamd niets in gang gezet; de historische tendens werd simpelweg voortgezet omdat de realiteit hem er nu eenmaal toe verplichtte. Van een afbraak van de Franstalige macht was al helemaal geen sprake. Er zijn weinig federale landen waar de rechten van een minderheid zo scrupuleus gerespecteerd worden als die van de Franstalige minderheid in ons land; om niet te zeggen dat die minderheid gepamperd wordt. Er is de pariteit (en dus een feitelijk vetorecht voor de minderheid) in de ministerraad, de bijzonderemeerderheidswetten inzake de organisatie van de Staat, de belangenconflictenprocedure (die in het BHV-dossier niet minder dan vier keer kon worden toegepast) en de alarmbelprocedure. Uw mening kan onmogelijk gestoeld kan zijn op feitelijke argumenten; net het tegendeel van al wat u beweerde is de waarheid. Gelieve in de toekomst de nodige intellectuele eerlijkheid aan de dag te leggen vooraleer zulke uitspraken te doen. Laatst gewijzigd door Woordenaar : 16 mei 2014 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De zaak wordt gewoon uitgemolken, niet dat het zal helpen maar kom. Het is perfect mogelijk om die begrafenis en dienaangaand eerbetoon uit te stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enne onder ons gezegd, politiek wordt niet bedreven om na de uitslag vd verkiezingen fier te zijn, maar om een machtspositie te verwerven. En het spreekwoord zegt : "En amour et en politique, tous les coups sont permis".
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 16 mei 2014 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() Die beslissing is aan de weduwe en de kinderen, en die zullen écht niet met electorale overwegingen bezig zijn. Waarom zouden ze trouwens die begrafenis moeten uitstellen omdat een partij(en) bang is dat dit CD&V misschien een paar procentjes extra gaat opleveren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politiek en partijbelangen belangrijker vinden dan de dood van een persoon/mens....
Degoutant wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De familie Stuyck uit Hoevenen of de familie De Haene uit Vilvoorde?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat politiekers schijnheilig voor de media verklaren is een afwegen van die waarde. Achter de schermen wordt er duchtig gespeculeerd hoe dit in het voordeel te laten spelen of te vermijden dat het op een nadeel uitdraait. Laatst gewijzigd door Gipsy : 16 mei 2014 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dehaene legt geen windeiren voor CDV
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ni...al-143781.html Nieuwe peiling: CD&V vindt tweede adem en haalt bijna 20 procent
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 16 mei 2014 om 22:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Integendeel, ik ben zeer bij dat u deel uitmaakt van een verwaarlosbare impotente beweging. Totnutoe was dat een probleem omdat uw partij klakkeloos alle belastingsmaatregelen goedkeurde in de regering Di Rupo, maar aangezien uw partijtje niet echt veel mensen meer kan bekoren zal het wel gedaan zijn met slaafje te spelen in de volgende regering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Frankrijk werd trouwens al onder druk gezet, want normaal duurt een repatriëring veel langer. Jullie ethische overwegingen in deze zijn belachelijk. Het is net omdat ik het onethisch vind dat dit soort zaken electoraal misbruikt worden dat ik mijn mening hierover als dusdanig heb. Maar toegegeven, ik denk niet dat dit allemaal veel invloed zal hebben op het stemgedrag. Desalniettemin puur prinicipieel wil ik het uitsluiten. Ik wil niemand bevoordelen, noch benadelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() "De peiling is afgenomen via telefonische enquêtes bij 1.043 personen in Vlaanderen, in de periode 5 tot 13 mei. Dat was dus voor het overlijden van oud-premier Jean-Luc Dehaene (CD&V)" |
|
![]() |
![]() |