Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2014, 20:57   #61
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat is raar..ik kende destijds heel wat mensen met een diploma rechten die begonnen zijn als gewone straatagent en dit met de bedoeling om snel door te stoten naar het officierenkorps.....nooit geweten dat iemand geweigerd werd opdat hij of zij een universiteitsdiploma had.
Daar werd mijn echtgenote geweigerd door een lichamelijke eigenschap waar ze geen zeggenschap over had. Lengte.
Citaat:
Als uw vrouw wel degelijk slaagde voor de proeven..stond ze toch op een wervingsreserve ....wie vertelde haar dat dan ??? Ze was toch geslaagd ...heeft ze zich dan nooit moeten aanbieden ??
Verschillende keren, nadat ze de desbetreffende instanties zelf had gevraagd om langs te mogen komen. En ja, ze zit in die wervingsreserve. Als ze daar op moet wachten, dan hadden we nu in een andere situatie gezeten.
Citaat:
De ministeries zaten destijds vol met mensen die werden aangeworven als opsteller (bestaat niet meer ) dat was humaniora niveau....Veel van deze nieuwe aan gestelden hadden een diploma universiteit . Uiteraard klommen die mensen snel naar een hoger niveau.Nooit geweten dat iemand om die reden werd geweigerd.
U kan niet alles weten nietwaar. Het is dat, of ik lieg hier op't forum.
Citaat:
Wie dat wel weigert is de Europese Commissie daar mag je voor bepaalde proeven geen hoger diploma hebben dan het welke dat wordt geëist om deel te mogen nemen.
Tja, ik vraag me af hoe men de diploma's van de lidstaten onderling met elkaar vergelijkt.
Oud 29 juni 2014, 21:08   #62
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Daar werd mijn echtgenote geweigerd door een lichamelijke eigenschap waar ze geen zeggenschap over had. Lengte.

Verschillende keren, nadat ze de desbetreffende instanties zelf had gevraagd om langs te mogen komen. En ja, ze zit in die wervingsreserve. Als ze daar op moet wachten, dan hadden we nu in een andere situatie gezeten.

Tja, ik vraag me af hoe men de diploma's van de lidstaten onderling met elkaar vergelijkt.
http://www.enic-naric.net/
Oud 30 juni 2014, 09:12   #63
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Omtrent de verschillende diploma's van de lidstaten kan U hierboven de nodige informatie vinden.Maak je geen zorgen een VUB diploma wordt in de EU zeker erkend.
De minimumlengte voor politiemensen werd nochtans al drastisch verlaagd....heden ligt die op 1M52.
Het is evident dat voor dergelijke beroepen ook fysieke vereisten gelden...niet alleen voor Uw vrouw dat is voor éénieder.
Voor de rest word ik niet veel wijzer van uw beweringen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 09:17   #64
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Of het privébedrijf gaat aankloppen bij de overheid (Dexia en co), waardoor het gat in de begroting nog wat groter wordt en de belastingen verhoogd moeten worden. Ondertussen betalen bedrijven nauwelijks belastingen maar ze wentelen wel hun problemen af op de gemeenschap. Wel de lusten, niet de lasten heet zoiets.
Helemaal van de pot gerukt wordt het als de hoge piefen van het bedrijf hun vertrekpremie en bonussen krijgen, hoewel ze het ferm verknoeid hebben en duizenden gezinnen in de problemen hebben gestort.
Inderdaad in veel van die onaantastbare bedrijven heerst een western mentaliteit waar cowboys het maar graag al te bont maken.
Oud 30 juni 2014, 09:19   #65
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Je kan voor alle diplomas van binnen en buiten de EU gewaardigheid laten onderzoeken. Je krijgt dan een attest die je dezelfde rechten geeft (voor overheidsfuncties) als belgische diplomas.

Dit was vroeger gratis, maar is het nu niet meer. Als je een goed en correct dossier aflevert kan het zelfs snel gaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 10:01   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De minimumlengte voor politiemensen werd nochtans al drastisch verlaagd....heden ligt die op 1M52.
Heden, tof, dat helpt echt wel zo'n 15 jaar geleden.
En uw volgend stukje geeft echt weer waar het mis gaat.

Citaat:
Het is evident dat voor dergelijke beroepen ook fysieke vereisten gelden...niet alleen voor Uw vrouw dat is voor éénieder.
Ik had deze week iets horen fladderen dat allochtonen geen diploma meer zouden moeten hebben om bij de politie aan de slag te mogen. Bruin, klein en dom, da's een geslaagde kombinatie.
Maar U hebt gelijk. Agenten ten velde moeten wat fysiek hebben om mee te kunnen spelen met de grote jongens.
Oh, toch nie, 1.52m en 40 kg droog aan de haak is op't moment genoeg....
Citaat:
Omtrent de verschillende diploma's van de lidstaten kan U hierboven de nodige informatie vinden.Maak je geen zorgen een VUB diploma wordt in de EU zeker erkend.
Da's duidelijk, het maakt van mijn vrouw een te hoog gekwalificeerd persoon voor de jobs die ze ambieerde bij de overheid.

Citaat:
Voor de rest word ik niet veel wijzer van uw beweringen.
Vrij simpel. Wij worden niet veel wijzer in het doolhof der ambtenariteiten.
U zit gebeiteld, en hebt geen enkele reden om de wanverhouding een beetje eerlijker te maken. En U hebt dat recht. Daar geef ik U volledig gelijk in. met de huidige machtsverwanhoudingen is uw groep de machtigste.
Met 1 pennetrek kan 1 van uw confraters een gezin in ellende dompelen.
Oud 30 juni 2014, 10:04   #67
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je kan voor alle diplomas van binnen en buiten de EU gewaardigheid laten onderzoeken. Je krijgt dan een attest die je dezelfde rechten geeft (voor overheidsfuncties) als belgische diplomas.

Dit was vroeger gratis, maar is het nu niet meer. Als je een goed en correct dossier aflevert kan het zelfs snel gaan.
Tavek, iemand moet al een full time ambtenaar zijn om door dat labyrint te spartelen.
Bof, gelukkig dat het niet aan de orde is. Zowel mijn diploma's als die van mijn vrouw worden erkend in de landen waar we naar toe zouden willen emmigreren.
Oud 30 juni 2014, 10:06   #68
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Tavek, iemand moet al een full time ambtenaar zijn om door dat labyrint te spartelen.
Bof, gelukkig dat het niet aan de orde is. Zowel mijn diploma's als die van mijn vrouw worden erkend in de landen waar we naar toe zouden willen emmigreren.
Dat papier is wel de truuk die de deuren opendoet in Vlaanderen.

Als ik mij niet vergis was het 1 formulier, kopies van je eindwerken, cijferlijsten en diplomas. That's it.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 10:26   #69
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Als het dan toch zo'n simpel testje is ...waarom werkt U dan niet voor de overheid als het daar dan toch zo veel beter is ? Ik zou niet twijfelen U kent de testjes toch al van op school ....niet twijfelen zou ik zeggen....niks doen ....een dikke wedde en een vet pensioen !
Ik zou nog liever van een brug springen dan ambtenaar te worden.
Het strookt gewoon niet met de waarden die ik als mens heb meegekregen.
Mensen die het goed voor hebben met buren, vrienden, ... stappen toch niet in zo'n systeem van alles krijgen door niks te geven?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 10:27   #70
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Blijkbaar mag je geen kritiek meer hebben op de ambtenarij en de feestjes die ze houden met ons geld.

Wie kritiek heeft, moet zelf maar ambtenaar worden en meefeesten.
²²²²
Oud 30 juni 2014, 10:32   #71
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

Van alle onnozele, debiele zever over ambtenaren, die ik op dit forum al te lezen heb gekregen, slaat dit zo ongeveer alles! Dit kan alleen maar puur getrol zijn, want iemand die dergelijke snol serieus meent, heeft een GROOT probleem...
Yep, de volledige waarheid zou ik zeggen.
Is van plaats ruilen?
Dit WE occasioneel een deurwaarder te spreken gekregen en het onderwerp 'oplichterij' kwam ter sprake.
Wist je dat dat gewoon een 'beroep' is?
Alle moraal opzij zetten en de gaten in de wetgeving gebruiken om de centen van niets vermoedende burgers achterover te drukken.
Met andere woorden, die oplichters hebben vaak de wet aan hun kant en je kan enkel afdokken.

De vergelijking is treffend!
Oud 30 juni 2014, 10:34   #72
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat papier is wel de truuk die de deuren opendoet in Vlaanderen.

Als ik mij niet vergis was het 1 formulier, kopies van je eindwerken, cijferlijsten en diplomas. That's it.
En ik moet die moeite lekker niet doen.

Maar het bewijst wel 1 ding. Het leven is niet eerlijk.
Oud 30 juni 2014, 10:36   #73
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Dus een brandweerman is een verborgen werkloze ? Of een politieman ? Of een treinbestuurder ? Een bejaardenhelpster ?

Waarom zeg je niet gewoon dat je iets hebt tegen mensen die een administratieve taak hebben ?
Dat praat wat makkelijker
Och, iedereen mag zijn centen verdienen hoe hij het zelf verkiest.
Probleem is dat de mensen in overheidsdienst niet hun maar de centen van anderen 'verdienen'.

Belastingsgeld blijft nog altijd geld dat de privé door hard werken moet verdienen en vervolgens afgeven.
Oud 30 juni 2014, 10:47   #74
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Aanvallen op ALLE ambtenaren zijn dus verkeerd. Het gebrek aan productiviteit moet in de hogere regionen gezocht worden. Waardoor we bij politiekers en "vriendjes van" belanden. Als u daar een oplossing in vindt verwelkom ik die. De noodzakelijke sanering van dat apparaat kan enkel door de bestaande verzuiling te breken. Ik wens u veel succes. Maar val niet de mensen aan die hun werk serieus willen doen. Je gaat ze nodig hebben na de revolutie die de macht van de zuilen breekt.
Niet mee akkoord.
Er worden op hoog niveau wel degelijk actie ondernomen om de meest flaggerante flaters op te lossen.
Dan komt dat initiatief bij in de lagere regionen terecht en daar lachen de benoemde werkmieren eens goed met de affaire!
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Namen.JPG‎
Bekeken: 45
Grootte:  55,4 KB
ID: 94583  

Oud 30 juni 2014, 10:48   #75
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kleine nuance.
In de privé werken veel mensen die niet bekwaam zijn geweest om te slagen in een vergelijkende proef.
Als het bij gebrek aan talent dan toch niet lukt blijven ze noodgedwongen aan de slag bij één of ander bedrijfje.
Een heleboel mensen in privé bedrijven dromen van een baan bij de overheid.....
Ik werk voor een privébedrijf dat nu helaas werd ondergebracht in een staatsonderneming. Vanaf morgen is het zover, maar we hebben niet zolang moeten wachten om het ambtenareneffect waar te nemen. Dat heeft er mij toe aangezet om meteen ander werk te zoeken omdat ik niet wens te verambtenaren. Morgen dien ik dan ook mijn ontslag in. Ik vraag me alleen af hoelang zijn mij hier nog gaan laten zitten, want ik zou graag weer met volle goesting smorgens opstaan. Nu is dat niet meer het geval vanwege de mentaliteit die op een paar maand tijd compleet verprutst is. De ambtenarij? Neen dank u.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 10:56   #76
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Politie, brandweer, SAR rescue, Loodswezen, burgerlijke bescherming te velde en meer zou ik toch wel op een ander niveau plaatsen als een papierverschuiver zoals de Jomme, Persez, De Pesser, Van Hie en de andere "echte" (voormalige) ambtenaren die deze site rijk is.

Voor de gepensioneerden onder hen is hun rijk zijn meer een continuerend geparasiteer van voormalige papierverschuivers, heden ten dage de gevreesde ex virtueel-papier-verschuivers, met of zonder "Arbeid-Adelt-Medalje".
Same shit, alleen wat ouder.
Oud 30 juni 2014, 11:56   #77
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik zou nog liever van een brug springen dan ambtenaar te worden.
Het strookt gewoon niet met de waarden die ik als mens heb meegekregen.
Mensen die het goed voor hebben met buren, vrienden, ... stappen toch niet in zo'n systeem van alles krijgen door niks te geven?
In feite heeft U ,net als van vele anderen hier, helemaal niets tegen ambtenaren.Als ik naar voren schuif of mensen dan iets hebben tegen bijvoorbeeld een brandweerman of een bejaardenhelpster roepen ze in koor maar nee gij waar haal je het !
U heeft wel iets tegen mensen die administratief werk doen.Als de brand is geblust ziet U met eigen ogen het risico dat de brandweerman heeft genomen....als de bejaardenhelpster klaar is met de poep van uw grootmoeder kan U zelf oordelen of ze haar taak al dan niet ter harte nam.
Daarentegen...de mensen die Uw pensioendossier behandelen....of uw kadaster berekenen...of uw werkloosheidsvergoeding berekenen....daar heeft U geen zicht noch vat op....U staat er inderdaad niet bij opdat deze mensen denkwerk doen en geen doe werk en dat geeft natuurlijk aanleiding tot allerhande insinuaties en speculaties die heel dikwijls totaal tegenstrijdig zijn met de werkelijkheid.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 juni 2014 om 11:58.
Oud 30 juni 2014, 12:02   #78
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In feite heeft U ,net als van vele anderen hier, helemaal niets tegen ambtenaren.Als ik naar voren schuif of mensen dan iets hebben tegen bijvoorbeeld een brandweerman of een bejaardenhelpster roepen ze in koor maar nee gij waar haal je het !
U heeft wel iets tegen mensen die administratief werk doen.Als de brand is geblust ziet U met eigen ogen het risico dat de brandweerman heeft genomen....als de bejaardenhelpster klaar is met de poep van uw grootmoeder kan U zelf oordelen of ze haar taak al dan niet ter harte nam.
Daarentegen...de mensen die Uw pensioendossier behandelen....of uw kadaster berekenen...of uw werkloosheidsvergoeding berekenen....daar heeft U geen zicht noch vat op....U staat er inderdaad niet bij opdat deze mensen denkwerk doen en geen doe werk en dat geeft natuurlijk aanleiding tot allerhande insinuaties en speculaties die heel dikwijls totaal tegenstrijdig zijn met de werkelijkheid.
Ik wil wel eens lachen, maar niet lullen he !!! WAT DENKWERK????
Oud 30 juni 2014, 12:04   #79
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Politie, brandweer, SAR rescue, Loodswezen, burgerlijke bescherming te velde en meer zou ik toch wel op een ander niveau plaatsen als een papierverschuiver zoals de Jomme, Persez, De Pesser, Van Hie en de andere "echte" (voormalige) ambtenaren die deze site rijk is.

Voor de gepensioneerden onder hen is hun rijk zijn meer een continuerend geparasiteer van voormalige papierverschuivers, heden ten dage de gevreesde ex virtueel-papier-verschuivers, met of zonder "Arbeid-Adelt-Medalje".
Same shit, alleen wat ouder.
Uw staart aan het intrekken ? Politie,ambulanciers,bejaardenhelpsters,brandweerm annen zijn wel degelijk ''echte'' ambtenaren.
Bij de politie bestaat 75 % van het werk ook uit administratieve taken...ongeveer het percent van politiemensen die nooit op straat komen maar werken achter hun bureau
Ook de helft van de brandweermannen rukt nooit of nimmer (meer) mee uit.
U heeft duidelijk een trauma overgehouden aan de Collega's uit de vervlogen jaren 70.
Kijk ter afwisseling dan ook maar eens naar de sketches van Gaston en Leo uit die jaren of meer recenter naar 'Het Eiland ' dan kan U misschien ook een trauma kweken hoe het er indertijd in de bedrijven aan toeging.
Oud 30 juni 2014, 12:05   #80
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met recht en reden.

Citaat:
U heeft wel iets tegen mensen die administratief werk doen.
Als het nuttig zou zijn, prima, helaas is het voor 99% gewoon kloterij van de burger.

Citaat:
Als de brand is geblust ziet U met eigen ogen het risico dat de brandweerman heeft genomen....als de bejaardenhelpster klaar is met de poep van uw grootmoeder kan U zelf oordelen of ze haar taak al dan niet ter harte nam.
Duidelijke resultaten.

Citaat:
Daarentegen...de mensen die Uw pensioendossier behandelen
wat valt daar nog aan te behandelen, de kas is leeggeroofd, men moet Peter leegbelasten/roven om Paul te betalen.
En wat is er zo moeilijk aan, Big Brother kan dat zonder menselijke inbreng.
Citaat:
....of uw kadaster berekenen...
Waarom moet dat berekend worden? Waarom moet een schimmelig kruipkot in't stad per m² duurder zijn dan luxevilla in de bossen?
Of nog beter, waarom moet iemand nog meer betalen per jaar op iets waarop al belastingen betaald is?
Citaat:
of uw werkloosheidsvergoeding berekenen....
Geen ambtenaar, maar een vakbondsmedewerker...
Citaat:
daar heeft U geen zicht noch vat op....U staat er inderdaad niet bij opdat deze mensen denkwerk doen en geen doe werk en dat geeft natuurlijk aanleiding tot allerhande insinuaties en speculaties die heel dikwijls totaal tegenstrijdig zijn met de werkelijkheid.
En dat geld evengoed voor U.
Alsof U weet wat uw collega van een andere afdeling in een andere prvovincie doet.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be