![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De praat die jij hierboven uitkraamt, da's iets waar mijn grootouders zich pas echt door geschandaliseerd zouden voelen. Ik ben wellicht niet zo'n goed christen als zij waren omdat ik niet spontaan de andere wang toekeer wanneer ik uitgemaakt wordt voor lafaard of geassocieerd met het laagste uitschot dat ooit op Gods aarde heeft rondgelopen... Maar ik laat me hier evenmin respectloos en minachtend behandelen als jullie... hou uzelf dus maar eerst eens een spiegeltje voor vooraleer me de les te willen lezen.
![]() |
![]() |
#62 | ||
Gouverneur
|
![]() BruutGeweld en nadine: wederzijds propaganda heen en weer bevestigt enkel radicalen en overtuigt niemand anders. Veel copy-paste plezier.
Citaat:
Zonder de plaatselijke bevolking is alle militaire macht slechts duur speelgoed (waar enkel militair-industrieel complex baat bij heeft, maar soit) Zelfs de lessen van 40 jaar geleden is men blijkbaar in Washington vergeten, de gasten uit Fort Bragg en co voeren enkel bevelen uit... Ivm Israel's betrokkenheid: zou mooi passen in het anti-neo-con plaatje en de reputatie van de Mossad en andere sneaky bastards bevestigen, maar meer en meer begin ik te geloven dat de Iraniërs de VS hier een dure peer gestoofd hebben. O.a. rol van Chalabi en duistere wapenhandelaar (ook al vermeld in Iran-Contragate btw) inzake pre-invasie intelligence over WMD steunt dit. Iran heeft flink wat baat bij huidige quagmire en als de Coalition het uiteindelijk afbolt, kunnen de buren zih altijd moeien. Shiiten zullen sowieso dikke vinger in de pap hebben, al dan niet vanuit Teheran gestuurd. Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nu effe volgen graag: ik haalde de gearrangeerde huwelijken tussen dochters van rijken en de meest getalenteerden (die zich enkel moesten richten op studeren en niet op werken) om aan te tonen hoe centraal studie in de joodse cultuur is ... Die genetische component die u er graag bij wil halen, daar geloof ik niet in, ik ben ervan overtuigd dat als ge diezelfde kinderen/jongeren uit hun cultuur haalt en plaatst in gezinnen waar onderwijs niet centraal staat, dat die het dan even goed/even slecht doen als alle andere kinderen die in dat gezin opgroeien ... Dus geen genetische component, wel een hyper-academische cultuur waarin rationeel debat al duizenden jaren centraal staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
waar waren/zijn de Europese moralisten toen Madina Magomadova, President van "Mothers of Chechnya for Peace" in de VN in 2002 zei dat "For over 900 days the second war in the past seven years has been continuing in Chechnya. Russian military are wiping that small nation of Caucasus of the face of the Earth. Russia claims that it observes the norms of humanitarian rights and international and European charters on human rights. As the result, 20% of peaceful civilian residents have been killed in Chechnya, including 40 thousand children ... Chechen women are forced to witness terrifying bloody scenes orchestrated b y Russian troops on a daily basis: Boiled human heads, scalpings, dragging naked corpses on the ground by a barbed wire, people who were burned to death , cut off ears and hands. en dan spreken we nog niet over de tientallen andere conflicten die ons al helemaal geen moer kunnen schelen ... pas op, ik zeg niet dat u op de barricaden moet springen voor alle slachtoffers in de wereld, dat zou op zich al een full-time job zijn maar indien Europa de Joden (en de 'misdaden' ervan voorzover men daar al van zou kunnen spreken in deze context want het Russ.leger heeft blijkbaar wel veel agressievere tactieken) niet als elk ander volk gaat behandelen zullen ze (en u) blijvend, steeds en terecht als antisemieten bestempeld worden. Laatst gewijzigd door Pascal L. : 23 september 2004 om 16:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat en natuurlijk de economische en historische banden + het feit dat ene dode blanke altijd meer zendtijd zal krijgen dan 100 dode negerkes.
![]() |
![]() |
#66 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @ Pascal L.
Dat ziet u volledig verkeerd. In de Europese publieke opinie is er niemand die de gruweldaden van het Russische leger vergoelijkt; de Europese Unie tracht al een hele tijd om Rusland tot andere gedachten te brengen (tja, diplomatie vraagt nu eenmaal tijd... in tegenstelling tot wat Bush & C° menen te weten, ge ziet hoe ver ze ermee springen)... Dus gedogen? No way. Maar er is een heel belangrijke distinctie met het conflict in het Midden Oosten. Daar heb je een staat die zichzelf profileert als een lichtend voorbeeld van democratie en beschaving tenmidden van de islamitische barbarij... Een staat die er anderzijds maar niet in slaagt om de scherpe kantjes (en dat zijn er nogal wat) van haar (internationale) politek af te vijlen; een staat die haar toevlucht neemt tot de vreselijkste weerwraaktaktieken tegenover (inderdaad) vreselijke misdrijven. Het lijkt me niet abnormaal dat we in de appreciatie daarvan de lat inderdaad een stukje hoger leggen en blijven appeleren aan het gezond verstand en een stuk unilateralisme waar het het respect voor mensenrechten en beschaafde waarden betreft. Er zijn zo van die dingen Pascal, waar een staat die zich "beschaafd" noemt, niet toe verlaagt. Zelfs niet als de andere partij zich te buiten gaat aan beestigheden (die overigens ook streng worden bekritiseerd in de Europese publieke opinie). Maar bekijk het misschien ook eens puur psychologisch: het verhaal van David tegen Goliath illustreert toch perfect hoe mensen zich altijd met de underdog identificeren? De tragiek van iemand die in zodanige abjecte kansarmoede gedompeld geen andere uitweg meer weet te bedenken dan zichzelf op een overvolle bus op te blazen... roept woede op tegenover zowel het criminele fundamentalisme als tegenover de harteloosheid en onverzettelijkheid van het systeem waartegen de aanslag werd gepleegd. Empathie Pascal... en mededogen. Want de klassieke "oog om oog"-taktiek heeft z'n échec al lang bewezen. ... om maar aan te geven dat "kritiek", zelfs al is die niet-proportioneel (maar wel met recht en rede) niet hetzelfde is als antisemitisme, Pascal.
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() 'Eurabia'
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ik u goed begrijp is Rusland, een land met een deels Europese historische traditie en geografische ligging is noch een beschaafd land, noch een land waarvan we verwachten dat ze mensenrechten respecteren, noch een land waarvoor we de lat een ietsje hoger willen leggen?? ... Nee, er zit gewoon meer achter en als er niet meer achter zit dan is het tijd dat Europa dat toont door Israel als elk ander lid van de internationale gemeenschap te behandelen en niet als een zwart schaap voor alle problemen in de wereld ... Citaat:
Ik denk dat het meer met ideologie te maken heeft ... er zitten in het huidige fundamentalistische Islam totalitaristische elementen en een cultus van de dood ... Ik raad u en iedereen aan het boek "Terror en Liberalism" te lezen door Paul Berman hier een samenvatting.van het boek door de autheur .. .sinds de oorlog in Irak is er wel een herdruk geweest met zijn interpretatie en commentaar erop ... Laatst gewijzigd door Pascal L. : 23 september 2004 om 17:07. |
|||
![]() |
![]() |