![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 14 september 2014 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo te horen daarjuist op het nieuws, hoe onze reine Tilleke het Sloofke, in het Engels de paralympics opende ... heeft zij niet veel Engelse les gekregen.
"tuu tuuusend and fuurtien" .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van die dat ge hier In België gekocht hebt wil je zeggen. Maar denk je dat dat ook het geval is bij een ijskreemmachine die ge in Italië zelf koopt. Dimentecate amigo, Italiano e niente altro di Italiano. Solo cosi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooraleer aanspraak te kunnen maken op iets uit het potje moet ge eerst bijgedragen hebben aan het potje. Hier verlaten ze de school en beginnen ze met eerst een sabbat jaartje te nemen op de kosten van zij die hun kloten dag in dag uit staan af te draaien een stinkfabriek. Laatst gewijzigd door Garry : 14 september 2014 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen daarin dat we verschillen van de VS. In de VS vragen ze op de man af, wanneer ze je ontmoeten, hoeveel je verdient, niet wat ge doet voor de kost. Daarop word je gewogen naar waarde. Hier is het de tittel die je draagt waarnaar je gewogen wordt. Dat een havenarbeider dikwijls meer verdient dan een bankfiliaal directeurtje van niemendal die een garderobe broeken versleten op de universiteit, daar heeft hier niemand boodschap aan. In de VS is het de poen die telt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen daarin dat we verschillen van de VS. In de VS vragen ze op de man af, wanneer ze je ontmoeten, hoeveel je verdient, niet wat ge doet voor de kost. Daarop word je gewogen naar waarde. Hier is het de tittel die je draagt waarnaar je gewogen wordt. Dat een havenarbeider dikwijls meer verdient dan een bankfiliaal directeurtje van niemendal die een garderobe broeken versleten heeft op de universiteit, daar heeft hier niemand boodschap aan. In de VS is het de poen die telt. Hier maken de kleren de man, in de VS is het de poen die de man maakt.
Laatst gewijzigd door Garry : 14 september 2014 om 19:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
maar toch even afvragen. Zou Einstein unief aankunnen in het engels met zijn dyslectie ?
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Dat heel veel Nederlands-onkundige Franstaligen zich in Vlaanderen vestigen, die bij de Vlaming gewoon in het Frans terecht kunnen waardoor de impuls om Nederlands te leren bij die Franstaligen wegvalt of sterk verminderd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedere halve zool die ook maar een klein beetje ervaring heeft met verder studeren, weet dat cursussen van buiten blokken NIET de methode is om aan een diploma te geraken. Wat daar denigrerend aan is om daar een opmerking over te maken, moet u mij maar een keer uitleggen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Franse aard is voor Vlaanderen een invasie die onze eigen taal en cultuur verplettert. Het Engels is onze poort naar internationale wetenschap en handel; op hun beurt zijn dat poorten naar wereldvrede. En dat is nu zo voor de vuist weg geformuleerd; begint dat dus niet te fileren alsof de woorden afgewogen zijn op een apothekerschaaltje. Doe wat moeite om het te begrijpen; zelfs om de bewoordingen te verbeteren. En Jan, ofwel weet en wist gij dat, en voelde/voelt gij zoiets aan uw kleine teen, ofwel wordt gij echt oud. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 september 2014 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen ik tien jaar geleden afstudeerde, was er ook geen werk te vinden voor iemand met mijn diploma. Toen heb ik in totaal een kleine twee jaar ergens gewoon in een fabriek gewerkt en tegelijkertijd blijven zoeken en solliciteren (tot ik uiteindelijk toch werk vond volgens mijn diploma). Na nog géén jaar kreeg ik op héél regelmatige basis tijdens sollicitaties al de vraag of ik eigenlijk wél ambitie had om te werken volgens mijn diploma en dat het hoog tijd was dat ik van de werkvloer weg kwam... Als ik dan de opmerking maakte dat dat misschien wel héél het opzet was dat ik net kwam solliciteren, werd je dan meestal met het 'gebrek aan ervaring'-liedje het bos in gestuurd. Dan vraag je je eigenlijk af waarom ze pas afgestudeerden laten komen solliciteren... Dus al die onnozele opmerkingen, daar moet ik altijd een keer goed mee lachen ( héél goed beseffend dat ik toch nog 'geluk' heb om werk te hebben volgens mijn diploma). Als je afstudeert aan de hogeschool of de unief en je vindt niet meteen werk volgens je diploma, dan heb je 2 keuzes: - Je gaat niet werken en blijft zoeken naar werk volgens je diploma. Na 9 maand (!) werkloosheid, krijg je je eerste uitkering. Maar dan ben je een profiteur volgens de meesten - Je neemt wel een job aan die hoegenaamd niet overeenkomt met je diploma en je competenties en je blijft ondertussen zoeken. Dan ben je géén profiteur, maar dan stellen de werkgevers zich vragen bij je 'ambitie'... En het gevaar daarvan is dat éénmaal je in het circuit van jobs die niet aan je diploma voldoen zit, je daar niet zo gemakkelijk uitkomt! Want 12 maand later staat alweer een nieuwe lading pas afgestudeerden klaar, die overduidelijk wel blaken van ambitie. Als je zo'n parcours als mij aflegt - en zo zijn er elk jaar duizenden! - , dan ben ik er van overtuigd dat voor véél werkgevers zo'n sabbatjaar véél beter op je CV staat dan ergens een jaar onder je diploma gaan werken. En al zeker als je er dan nog wat softskillgezever van vrijwilligerswerk tijdens je sabbatjaar kan toevoegen op je CV. Bovendien is dat niet op de kosten van degene die in een stinkfabriek werkt, want je krijgt als pas afgestudeerde werkloze pas na een klein jaar een uitkering. Laatst gewijzigd door SMI94 : 15 september 2014 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat werkgevers tijdens sollicitatiegesprekken moeilijke en ambetante vragen stellen, dat hoort zo. Het is alleen maar met de antwoorden op dergelijke vragen, dat ze te weten komen hoe stevig je in je schoenen staat. (vergeet ook niet dat het in ons systeem wel erg duur is om een verkeerd profiel aan te werven, als je dat verkeerd profiel pas opmerkt na de proefperiode ...) En er zijn inderdaad hooggeschoolden die niet stevig in hun schoenen staan, voor bepaalde aspecten voor bepaalde jobs. (vb. een afgestudeerde arts kan geen knip waard zijn als huisarts, maar van goudswaarde in de farma-industrie ...) .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. Er was op het moment dat ik afstudeerde, bijzonder weinig werk voor mensen met mijn diploma. 2. Als er al vacatures waren, dan zochten ze witte merels. Zelfs éénmaal een vacature gezien waarin de ideale kandidaat tussen de 25 en 30 jaar was en minimaal 10 jaar ervaring had. Ja, waarschijnlijk zijn die nog altijd aan het zoeken... 3. Als je er voor kiest om in tussentijd beneden je diploma te gaan werken en blijft solliciteren, dan is na een klein jaar de vraag of je 'misschien een gebrek aan ambitie hebt' tijdens een sollicitatie geen moeilijke of ambetante vraag, maar gewoon een achterlijke vraag! 4. Als je voor de zoveelste ergens 'mag' gaan solliciteren, daarvoor verlof moet nemen van je werk en je na twee minuten al doorhebt dat ze geen schoolverlater zoeken, dan vraag je je af wat je eigenlijk loopt te doen. En of een sabbatjaar nemen eigenlijk geen véél betere optie was geweest. 5. Als je als persoon met een diploma dat gelieerd is aan de industrie tijdens sollicitaties al raar bekeken wordt en zogezegd gebrek aan ambitie vertoont omdat je tijdens je zoektocht naar werk volgens je diploma op de werkvloer zelf gaat werken, dan stel ik mij zware vragen ja. Over hoe dat een gebrek aan ambitie is bijvoorbeeld, over hoe de 'hands-on-mentaliteit' die in quasi élke vacature terug komt dan eigenlijk volgens hen tot uiting komt en over hoe wat ervaring opdoen op een werkvloer zelf nutteloos is bij vactures waarbij ze iemand zoeken die rechtstreekt te maken heeft met die werkvloer. Dus ja, die initiële opmerking van Garry is dikke bullshit ja. Misschien dat het in het interbellum helemaal anders was met een hoger diploma om werk te zoeken, maar ik ben een diplomakind van de 21ste eeuw. Dus met alle respect, maar iemand die met pensioen is moet mij niet komen vertellen hoe de zoektocht naar werk voor hoger opgeleiden het laatste decennium in elkaar zit. Ik heb er genoeg ervaring mee en genoeg gezien. En dat met een diploma waarvan er élk jaar zogezegd nog enkele honderden meer van zouden moeten afstuderen om het aantal vacatures te kunnen invullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() dubbelpost
Laatst gewijzigd door SMI94 : 15 september 2014 om 09:40. |
![]() |
![]() |