![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoeveel Joden komen er in de krant wegens baldadigheden en 'lichte' criminaliteit ? Ook niet te veel. Het waarom is duidelijk. Bij die mensen zit respect voor anderen wél in het opvoedingspakket ! Laatst gewijzigd door hurricane : 23 oktober 2014 om 06:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Joden studeren en bekleden maatschappelijk belangrijke functies. Hun kinderen dealen geen wiet en vallen andere mensen niet lastig. Hun religieuze boeken roepen niet op tot vernietiging van andersdenkenden, integendeel , ze zeggen dat er diversiteit moet zijn enz.... Verder meen ik uit uw schrijfsel te moeten afleiden dat het hier vol zit met Marokkanen omwille van de Israelisch Palestijnse kwestie ? Laat mij toe om daar eens uitgebreid mee te lachen. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 23 oktober 2014 om 07:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Gouverneur
|
![]() Dat deur wordt opengezet voor groepsverkrachtingen door bendes rifapen zoals in de UK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb vijf jaar gewerkt bij joden. Er was geen enkel verschil tussen hen en mij. Het enige "kenmerk" was bij mevrouw een halskettingkje met een david-ster. Ik heb trouwens nooit iemand daar met zo'n potske gezien, werkten zowel zaterdags (sabbath) als de andere dagen.
![]() |
#65 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Mag ik je dan verzoeken om een team samen te stellen om de Koran uit te leggen waar nodig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Multiculturele samenleving zal, ondanks er nog steeds velen zijn die er in geloven, nooit werken.
Blijf in uw eigen land en hang het daar wat uit, zo lijkt het tegenwoordig meer te klinken niet? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Waren de grootste "lastpakken" tegen de jaren vijftig niet gewoon vakkundig "opgeruimd"? Of is er iets anders veranderd tussen de jaren dertig en vijftig? Vertel het mij. Ik probeer te begrijpen waarom een groep mensen waarmee het fijn samenleven was toch zo makkelijk het slachtoffer kon worden van pesterijen, boycots, discriminatie, pogroms, deportaties, vernietiging, enzovoorts - en dat terwijl ze naar verluidt geen vlieg kwaad deden. Met andere woorden: ik probeer te begrijpen welke mechanismen spelen bij de spanningen tussen verschillende groepen. "Samenlevingsproblemen" lijken als argument niet in alle casussen te volstaan als verklaring, dus moet we een beetje dieper gaan graven, lijkt me. (Al ben ik er nog niet van overtuigd dat er geen samenlevingsprobleem was.) Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 23 oktober 2014 om 09:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Het gros van de joden in Europa waren paupers en kleine neringdoenden. Slechts een kleine minderheid slaagde erin puissant rijk te worden en naam te maken in de handel en het bankwezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook vele Iberische Christenen werden door de invallers vermoord. Zo werd bij de val van Lissabon in 1147 de bisschop van Lissabon en vele Portugese Christenen vermoord door de Noord-Europese woestelingen-kruisvaarders.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gros van de bevolking werd alleen geconfronteerd met de bevolking in het eigen dorp, dus tenzij daar andere ethnische of religieuze groepen bij waren, werd je daar niet rechtstreeks mee geconfronteerd. Het "elkaar kennen" was dus beperkt. Sindsdien is die interactie sterk toegenomen, met als gevolg etnocentristische en nationalistische reacties, ja. De eerste stap van het "elkaar kennen" is een angstige terugplooi van "wij zijn beter". In onze periode stelt de nationalist echter vol angst vast dat "wij" niet meer bestaat. Bij "wij" de Belgische burgers zijn zwarten, moslims, Chinezen, ... allemaal groepen die vroeger niet in de zelfdefinitie van "wij Belgen" zaten. In het Vlaams Gewest heb je dan nog het bijkomend probleem dat men niet meer weet of men Belg, Dietser (Benelux) of Vlaming is. Om van Brussel nog maar te zwijgen: je hebt de identiteit van de regio, van de verschillende gemeenten, van de verschilende etnisch-culturele en religieuze groepen, van de taalgemeenschappen, van het land België, en ... last but not least... van de Europese Unie. Want dat aspect ontbreekt totaal in je visie: we zijn nu wel degelijk Europese burgers, met specifieke rechten en plichten, die de staten transcenderen. We stemmen allemaal voor het Europees Parlement, dat onlangs het vertrouwen heeft gegeven aan een nieuwe Commissie, die het initiatiefmonopolie heeft voor 80% van onze wetten... Het gaat hierbij om een groot multicultureel Rijk, met een regenboog aan talen, culturen, religies, ... Oostenrijk-Hongarije verbleekt daarbij totaal. Het nationalisme is totaal niet in staat om deze complexiteit te denken of antwoorden te bieden op hedendaagse problemen. Vandaar dat het des te luider zijn stem moet verheffen, recht evenredig met zijn onmacht op het terrein.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 23 oktober 2014 om 10:09. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wat je verhaaltje van de moordende kruisvaarders betreft: net zoals vandaag zie je het verschil tussen de afstammelingen van de Moren en autenthieke Portugezen, dat verklaart de door jouw benoemde moorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Maar in de steden was er wel degelijk interactie. Neem een stad als Triëst: geroemd om haar multiculturaliteit op het kruispunt van de Germaanse, de Romaanse en de Slavische wereld, maar in de praktijk bekleedden de Oostenrijkers de belangrijkste posities en ontstond er onder de "Romanen" van de weeromstuit een groeiend Italiaans zelfbewustzijn. Uiteindelijk werd Triëst een van de grote probleemgebieden na de Tweede Wereldoorlog, het kwam zelfs onder VN-mandaat te staan, om uiteindelijk midden jaren vijftig definitief aan Italië te worden toegewezen. Idem voor het multiculturele Czernowitz. Gregor von Rezzori beschreef het samenleven van verschillende bevolkingsgroepen daar als "cynische eendracht in wederzijdse afkeer." Citaat:
Citaat:
Daarom ook dat nationalisten weinig graten zien in dat Europa: de multiculturele staat Europa vormt in wezen geen bedreiging voor de nationalistische sentimenten, het is er geen concurrent van, integendeel, die twee vinden elkaar uitstekend. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() En met de joden waren er ook samenlevingsproblemen in Iberië?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De enige regionalismen die nog levend zijn, zijn niet-nationalistische regionalisme zoals in Schotland of Catalonië, open regionalismen waar religieuze en ethnische minderheden aan deelnemen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Heeft niets van doen met samenlevingsproblemen. De kleur was in die tijd het onderscheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=208185
![]() |
![]() |
#80 | |||||||