Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 22 april 2003, 21:56   #61
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Ga kijken op de site van 't vlaams blok als je een DAAROM wilt weten. Je kunt toch niet verwachten dat ik hier heel het partijprogramma zal uitw(ei)(ij)den (doorstrepen wat niet kan). Ik heb betere dings te doen dan mensen te overtuigen. De mensen moeten henzelf maar overtuigen. Doe eens zelf de moete in plaats anderen het werk te laten doen. Dat is trouwens een symptoom dat in belgie te veel voorkomt.[/quote]
lustige lezer is offline  
Oud 23 april 2003, 08:55   #62
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Ga kijken op de site van 't vlaams blok als je een DAAROM wilt weten. Je kunt toch niet verwachten dat ik hier heel het partijprogramma zal uitw(ei)(ij)den (doorstrepen wat niet kan). Ik heb betere dings te doen dan mensen te overtuigen.
Ik haal mijn info liefst van de mensen zelf.
Niet van één of andere afgelikte afgeborstelde reclame-site, die omwille van de subsidies en andere motieven, nooit de ware agenda van de partij zal blootleggen (en dan bedoel ik niet enkel het VB hoor)
Als jij geen zin hebt om op een discussieforum een standpunt te komen uitleggen of verduidelijken op je eigen manier, dan ga ik ervanuit dat je enkel slaafs, de oekazen en slogans van je partijtop slikt.

Citaat:
De mensen moeten henzelf maar overtuigen. Doe eens zelf de moete in plaats anderen het werk te laten doen. Dat is trouwens een symptoom dat in belgie te veel voorkomt.

Dat is de omgekeerde wereld.
De koper moet zichzelf overtuigen?
Jullie wensen een mandaat van de kiezer met de eraan gekoppelde prebenden. Het politieke rapaille is vragende partij. Hou dat maar in je achterhoofd.
Wanneer je echt niks beter uit je mouw kan schudden dan te verwijzen (nog niet eens linken) naar een reclame-site van een partij, en een kromme redenering ten beste te geven, dan wens ik je succes met de betere dings die je blijkbaar voorhanden hebt.
Oud 23 april 2003, 10:09   #63
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Ga kijken op de site van 't vlaams blok als je een DAAROM wilt weten. Je kunt toch niet verwachten dat ik hier heel het partijprogramma zal uitw(ei)(ij)den (doorstrepen wat niet kan). Ik heb betere dings te doen dan mensen te overtuigen.
Niet van één of andere afgelikte afgeborstelde reclame-site, die omwille van de subsidies en andere motieven, nooit de ware agenda van de partij zal blootleggen (en dan bedoel ik niet enkel het VB hoor)
Als jij geen zin hebt om op een discussieforum een standpunt te komen uitleggen of verduidelijken op je eigen manier, dan ga ik ervanuit dat je enkel slaafs, de oekazen en slogans van je partijtop slikt.

Citaat:
De mensen moeten henzelf maar overtuigen. Doe eens zelf de moete in plaats anderen het werk te laten doen. Dat is trouwens een symptoom dat in belgie te veel voorkomt.

Jullie wensen een mandaat van de kiezer met de eraan gekoppelde prebenden. Het politieke rapaille is vragende partij. Hou dat maar in je achterhoofd.
Wanneer je echt niks beter uit je mouw kan schudden dan te verwijzen (nog niet eens linken) naar een reclame-site van een partij, en een kromme redenering ten beste te geven, dan wens ik je succes met de betere dings die je blijkbaar voorhanden hebt.
Ha, Staaf, dat VB is toch een mysterieuze partij hé!
Paulus de Boskabouter is offline  
Oud 23 april 2003, 10:42   #64
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Bestaan er andere?
Oud 23 april 2003, 10:44   #65
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Bestaan er andere?
Zo valt er steeds weer veel GOEDS te ontdekken!
vlaanderen72 is offline  
Oud 23 april 2003, 11:18   #66
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
lustige lezer schreef:

Quote:

Een paar dings dat je precies beter kunt weten. Ik ben momenteel nog niet uit op wie ik moet stemmen, ik ben ook niet bij een of andere partij en ben dus niet partijgebonden. Waarom je dat zei, snap ik niet.
Als ik iets moet weten ga ik het programma ZELF lezen, en trek ik ZELF conclusies. Dat is de beste manier, als ge het door ander laat doen heb je altijd het risico dat de man/vrouw in questie het programma niet helemaal kent of niet de capaciteiten heeft om iets uit te leggen.

Daarbij komt nog dat al die gezever over racisme,facisme en slogans in het partijprogramma van het VB. Gelul dat is het. Nu bewijzen WEER dat ze niks van het program afweten (allé, dat neem ik tenminste aan, ze vragen toch achter). En toch willen ze er komentaar op leveren en voorspellen ze de mogelijke toekomst zo zwart mogelijk moest het VB aan de macht komen. Dat laatste is trouwens onmogelijk daar dat andere partijen niet samen willen werken met het VB.

Ik zou zelfs willen voorstellen dat je een nieuwe topic opent met als titel "Ik heb vragen over VB, kan iemand mij meer uitleg geven" of zoiets in den aard. Dan wil ik wel proberen de fouten en onduidelijkheden uit te leggen. Ik hoop wel dat de onozelaars wegblijven (buiten mij dan ). Ah, wil je bij elke vraag ook uw bron toevoegen dan?

Je zou het vorige ook in deze topic kunnen doen, maar het is hier al een beetje verziekt zodus...
lustige lezer is offline  
Oud 24 april 2003, 14:35   #67
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Geen reactie meer ? Niet meer geintresserd? Of schrik dat je misschien de zogenaamde ondemocratische partijen opeens gaat mogen .
lustige lezer is offline  
Oud 24 april 2003, 14:54   #68
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen reactie meer ? Niet meer geintresserd? Of schrik dat je misschien de zogenaamde ondemocratische partijen opeens gaat mogen .
We wachten vol spanning op een VB-adept, die ons vol vuur gaat uitleggen hoe ze hun 70-puntenplan in verzoete vorm aan de argeloze bevolking willen presenteren, en hoe ze het klaarspelen om de lagere instincten van de fundamenteel egoîstische massamens te betokkelen om aan stemmetjes en dus ook subsidies (1.25 Euro/stem) te geraken.
Ik vertik het om op reclame-sites te gaan surfen van om het even welke partij.
Onthul de verborgen agenda's maar.
We staan klaar met commentaar.
Als intro misschien de tegenstrijdigheden eens verklaren die door Paulus de Boskabouter uit de eerste twee alineaatjes van het VB-progje werden uitgespit?
De bal ligt in het kamp van de verkoper, zoals het hoort.
Oud 24 april 2003, 23:57   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb enkel de laatste postings gelezen en mijn zin om te reageren gaat over alleen al bij het vaststellen van de hypocrisie van een hevige Blok-fan die zegt (nog) niet te weten op wie hij/zij gaat stemmen maar die wél hun partijprogramma wil promoten.

Dus ja, na deze geen reactie meer.
Nee, niet langer 'geintresseerd'.
En schrik om het Vlaams Blok 'te gaan mogen' nog veel minder.
Het heeft vaak gelijk en dat stak ik nooit onder stoelen of banken maar hypocriet gedoe is nu eenmaal niet mijn dada.
Aan partijprogrammas lezen besteed ik ook geen energie. Eens aan de macht stellen die toch niets meer voor.
Knuppel is offline  
Oud 25 april 2003, 00:18   #70
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Superstaaf schreef:
Citaat:
We wachten vol spanning op een VB-adept, die ons vol vuur gaat uitleggen hoe ze hun 70-puntenplan in verzoete vorm aan de argeloze bevolking willen presenteren
Zeg Superstaaf… ik denk dat ge u nog wat moet bijwerken. Het 70-puntenplan is NOOIT een partijprogramma geweest. Het een werkdocument, dat merkwaardig genoeg op vele punten overgenomen is door de politiek-correcten.

Dergelijke ‘werkdocumenten’ worden regelmatig door politici naar voor geschoven (ook bij andere partijen) zonder dat dit noodzakelijk een ‘partijprogramma’ wordt. Zo was er ook nog een burgermanifest…
Jean-Pierre is offline  
Oud 25 april 2003, 07:00   #71
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Dergelijke ‘werkdocumenten’ worden regelmatig door politici naar voor geschoven (ook bij andere partijen) zonder dat dit noodzakelijk een ‘partijprogramma’ wordt. Zo was er ook nog een burgermanifest…
Wat suggereer je nu?

Zijn de Blok-ideetjes uit het 70-punten-werkplan loze beloften zoals de burgermanifesten van Verhofstadt?
Het Blok is dus eveneens een veel-beloven-weinig-geven-partij?
Oud 25 april 2003, 08:27   #72
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wat suggereer je nu?

Zijn de Blok-ideetjes uit het 70-punten-werkplan loze beloften zoals de burgermanifesten van Verhofstadt?
Goed gezien, Staaf.
Wég met het cordon sanitaire dat de maskers kunnen afvallen.
Het VB is niet anders dan de andere partijen.
Oud 25 april 2003, 11:01   #73
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Superstaaf schreef:
Citaat:
Mijn beste Superstaaf. Goed geprobeerd, maar ge had de rest ook moeten lezen. Van die ‘loze’ beloften, zoals gij die noemt, is een derde gerealiseerd… ondanks alle tegenwerking, cordon sanitaire en gerechtelijke vervolgingen ten spijt. Kent gij 1 partij die zoveel van een werkprogramma heeft kunnen realiseren...

Zelfs onze Steve Stevaert begint de wet Lejeune de rug toe te keren. Het moet zijn dat de schrik voor het Blok er dik in ligt…
Jean-Pierre is offline  
Oud 25 april 2003, 11:09   #74
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat suggereer je nu?

Goed gezien, Staaf.
Zijn de andere partijen dan ook mysterieus?
jan hyoens is offline  
Oud 25 april 2003, 11:15   #75
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat suggereer je nu?

Goed gezien, Staaf.
Neen, omdat zij wél al mogen regeren hebben
Oud 25 april 2003, 14:12   #76
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat suggereer je nu?

Goed gezien, Staaf.
Neen, omdat zij wél al mogen regeren hebben
Erg genoeg!
vlaanderen72 is offline  
Oud 27 april 2003, 08:21   #77
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Erg genoeg!
Inderdaad.
Laat het ons niet erger maken door een hypocriete partij te laten meeregeren, die omwille van Belgische centjes hun programma officiëel aanpast, doch ondergronds zo racistisch, asociaal, extreemrechts en separatistisch is als de pest.
Oud 27 april 2003, 08:39   #78
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Erg genoeg!
Inderdaad.
Laat het ons niet erger maken door een hypocriete partij te laten meeregeren, die omwille van Belgische centjes hun programma officiëel aanpast, doch ondergronds zo racistisch, asociaal, extreemrechts en separatistisch is als de pest.
Superstaaf ,iedereen heeft een mening, iedereen heeft nu éénmaal een voorkeur voor een bepaalde partij en indien je het er niet mee eens bent is dat uw goed recht maar daarom zal ik die geliefde partij niet afvallen.
Wat betreft die euro's die mijn partij krijgt van dezelfde instelling die zij zo graag weg willen :ik vind het fantastisch en welbesteed geld met deze transfer ga ik WEL volledig akoord.
En is toch mede mogelijk gemaakt door andere wel pro- belgische partijen nietwaar?!8)
Mijn partij ten andere is verre van racistisch,asociaal,extreem- rechts!
Wel separatistisch gelukkig maar.
vlaanderen72 is offline  
Oud 27 april 2003, 10:00   #79
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Superstaaf ,iedereen heeft een mening, iedereen heeft nu éénmaal een voorkeur voor een bepaalde partij en indien je het er niet mee eens bent is dat uw goed recht maar daarom zal ik die geliefde partij niet afvallen.
Ik kan maar proberen om een andere mening doen ingang te vinden, niet?
Lukt het niet al te goed bij de onmogelijke, superstijfhoofdige paardebril-'denkers', dan zal ik misschien wel slagen om een paar met rede begaafde, bezadigde en objectieve mensen een beetje te beïnvloeden.

Citaat:
Wat betreft die euro's die mijn partij krijgt van dezelfde instelling die zij zo graag weg willen :ik vind het fantastisch en welbesteed geld met deze transfer ga ik WEL volledig akoord.
Dit ligt volledig in de lijn en denktrant gepropageerd door jouw favoriete partij :"Eigen volk eerst"
Vertel dan wel eerlijk aan de racistische achterban dat 'volk' voor de partij niet zozeer een raciale entiteit is, maar een nog beperktere groep, nl. de partijcreaturen en hun acolieten (hun geldzak welteverstaan)

Citaat:
Mijn partij ten andere is verre van racistisch,asociaal,extreem- rechts!
Wel separatistisch gelukkig maar.
http://www.hansanders.nl/
Oud 27 april 2003, 16:08   #80
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Superstaaf schreef:
Citaat:
Inderdaad. Laat het ons niet erger maken door een hypocriete partij te laten meeregeren, die omwille van Belgische centjes hun programma officiëel aanpast, doch ondergronds zo racistisch, asociaal, extreemrechts en separatistisch is als de pest.
Iedereen heeft recht op een opinie en iedere partij mag die opinie vertolken. Ik heb geen enkel probleem met het begrip separatisme. Ik denk niet dogmatisch en sta toe dat staatsstructuren kunnen veranderen indien een meerdergeid van de burgers daarmee akkoord gaat. En zolang we in een federaal België leven heeft die partij het recht dit principe na te streven met belastinggeld van de Belgische burgers (en niet Belgische centjes!...).

Extreem rechts is een kunstmatig begrip, gepromoot door het even extreme centrum.

...Enne, probeer nu eens dat asociale en racistische te bewijzen!
Jean-Pierre is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be