Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2014, 11:29   #61
Peche
Banneling

Standaard

Ja een patattenveld trekt zeeeeer lastig clienteel aan. Zijnt de blauw niet zwaait er wel een ander met een blaffer. En groene brave kiekes worden gepakt. No way out, trapped. Werken voor den boks zen klote
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2014, 23:50   #62
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Er is werkelijk geen enkele werkgever die mij zou willen aannemen, laat staan houden. Dus ja...
Pas toch maar op.
Een rolletje spelen, is niet zonder gevaar.
Als je té lang doet alsof je een ignorante malloot bent, dan word je het op de duur...
Oud 17 november 2014, 10:58   #63
Peche
Banneling

Standaard

Maar waarom -in Godsnaam- mogen wij geen werk meer weigeren?
't is gemakkelijk, meer werkloze dan vacatures dus pluk ze er maar uit, ze kunnen niet weigeren.
En als ze weigeren? Schorsen die handel en slaap maar op straat.
En terwijl ge daar op die job staat die ge oh zo tegen uw goesting doet tikt uw leven voorbij en mist ge alles.... kunt ge nergens nog aan deelnemen...
't enige dat je hebt is een zaterdag en zondag. Oh jeuj!
En waarom eigenlijk? Voor een bende prutsers die hun macht niet willen overgeven aan het volk en steeds meer afpakken.
Ik heb onlangs nog een advies gekregen "migreer dan!"
Als het zover komt dat ik in mijn auto moet slapen, tank ik hem vol en rijd ik non stop richting oosten. Wat ik ook moge achterlaten dan!
Oud 17 november 2014, 11:10   #64
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
't is gemakkelijk, meer werkloze dan vacatures dus pluk ze er maar uit, ze kunnen niet weigeren.
En terwijl ge daar op die job staat die ge oh zo tegen uw goesting doet tikt uw leven voorbij en mist ge alles.... kunt ge nergens nog aan deelnemen...
En waarom eigenlijk? Voor een bende prutsers die hun macht niet willen overgeven aan het volk en steeds meer afpakken.
Als het zover komt dat ik in mijn auto moet slapen, tank ik hem vol en rijd ik non stop richting oosten. Wat ik ook moge achterlaten dan!
Ge moogt wel werk weigeren hoor. Maar de consequentie is dat je je uitkering verliest (en maar terecht ook!). Zo simpel is dat.
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 11:12   #65
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Ge moogt wel werk weigeren hoor. Maar de consequentie is dat je je uitkering verliest (en maar terecht ook!). Zo simpel is dat.
De dictatuur van de werkgevers laat ik passeren.

Een gepaste aanbieding (het woordje gepast is belangrijk) weigeren, dat mag je niet blijven doen.

Maar als ingenieur gaan kuisen of als master talen aan de band gaan staan, dat moet je toch kunnen vermijden zonder verlies van dop.

Laatst gewijzigd door Tavek : 17 november 2014 om 11:12.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 11:26   #66
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Kerel, ik krijg altijd de late.... ALTIJD. Elke dag telefoon, de late.
Die staan in contact met de RVA, en ik ben niet iemand die langer dan een jaar op de dop staat. Ik heb nu afgelopen jaar wel moeilijker om werk te houden, maar ik werkte op regelmatige basis als interim.
Waarom kan ik dan gevallen aanwijzen die het verder als mij kunnen trekken, langer dan jaar werkloos zijn, en waarom ben ik de pineut die MOET?
De ene beloont weldra met een chill job op wep+ optie vast.
Ikke gestraft op een bedrijf waar ik niet eens een vast contract wil.
Ik heb gelukkig nog een sollicitatiegesprek elders. Maar ik hou van een ander vak, ik vind daar geen werk in.
Als ik dan toch tegen mijn zin ergens moet werken, kunnen ze mij dan niet ergens naartoe sturen waar ik afwisselende shiften heb of in de dag sta?
Ik heb nog een leven, al lijkt dat niet zo.
Ik doe nog graag wat in mijn vrije tijd.... en zulke sancties als nu hebben mij enkel maar werkschuw gemaakt en wijzer het systeem zoals de profiteurs te gebruiken. Want wie werkt, die is gestraft!
Zo heb ik zelfs bewust mijn uitkering laten zakken omdat ik maar een week ergens kon werken. Ik dacht "ja laat ze maar zakken want ik heb toch direct ander werk." Ik heb toen een maand lager uitkering gekregen. Dan ben ik te werk gegaan bij iemand die mij van 6h 's morgens tot 21h30 liet werken soms.
Omdat ik onraad rook en mijn loon maar niet klopte, belde ik het bedrijf hogerhand eens. Toen kwam de aap uit de mouw, ik werd belogen. Dat geld kwam in recuup. Als ik op weekcontracten sta moet je die recuup echt niet geven, ik werk voor valuta. Ik heb ieder jaar verlofdagen over dus thanks but no thanks. Ik neem daar ontslag omdat ik belogen werd en nu zit ik in de shizzle dat ik geen werk kan weigeren. Sta ik straks tussen cyborg robots hele dag door hetzelfde te doen.... WTF....
Oud 17 november 2014, 12:19   #67
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die staan in contact met de RVA, en ik ben niet iemand die langer dan een jaar op de dop staat. Ik heb nu afgelopen jaar wel moeilijker om werk te houden, maar ik werkte op regelmatige basis als interim.
Waarom kan ik dan gevallen aanwijzen die het verder als mij kunnen trekken, langer dan jaar werkloos zijn, en waarom ben ik de pineut die MOET?
Ik heb gelukkig nog een sollicitatiegesprek elders. Maar ik hou van een ander vak, ik vind daar geen werk in.
Als ik dan toch tegen mijn zin ergens moet werken, kunnen ze mij dan niet ergens naartoe sturen waar ik afwisselende shiften heb of in de dag sta?
Ik doe nog graag wat in mijn vrije tijd.... en zulke sancties als nu hebben mij enkel maar werkschuw gemaakt en wijzer het systeem zoals de profiteurs te gebruiken. Want wie werkt, die is gestraft!
Zo heb ik zelfs bewust mijn uitkering laten zakken omdat ik maar een week ergens kon werken. Ik dacht "ja laat ze maar zakken want ik heb toch direct ander werk." Ik heb toen een maand lager uitkering gekregen. Dan ben ik te werk gegaan bij iemand die mij van 6h 's morgens tot 21h30 liet werken soms.
Omdat ik onraad rook en mijn loon maar niet klopte, belde ik het bedrijf hogerhand eens. Toen kwam de aap uit de mouw, ik werd belogen. Dat geld kwam in recuup. Als ik op weekcontracten sta moet je die recuup echt niet geven, ik werk voor valuta. Ik heb ieder jaar verlofdagen over dus thanks but no thanks. Ik neem daar ontslag omdat ik belogen werd en nu zit ik in de shizzle dat ik geen werk kan weigeren. Sta ik straks tussen cyborg robots hele dag door hetzelfde te doen.... WTF....
En nu even jointje op zij leggen, diep en rustig ademen en terug opnieuw proberen uw uitleg te doen.
Oud 17 november 2014, 14:44   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Yep, bijna absolute armoede bestaat wel degelijk in België. Ik ben er het ultieme bewijs van. Momenteel moet ik het met 170€ in de maand doen. Over het hoe en waarom ga ik niet uitwijden. Maar ik kan jullie verzekeren dat het niet te doen is om met zo'n klein bedrag fatsoenlijk te eten, zich te verzorgen, zich te kleden etc. etc.

Ik ga het dan ook niet lang meer rekken, de stress alleen al van voortdurend te denken 'hoe zal ik rondkomen?' vergt veel van een mens ... te veel ....

Soms denk ik aan prostitutie, andere keren aan zelfmoord ... en andere keren aan gewoon niets meer ... Ik ben zodanig leeg vanbinnen dat ik van dag tot dag leef en het einde afwacht .....

Binnenkort zal ik wellicht naar het Ocmw moeten omdat ik niet meer op een werkloosheidsuitkering zal moeten rekenen. M'n familie keert me de rug toe want in hun ogen ben ik een loser die het niet verdient van een menswaardig bestaan te leiden. Kerstmis zal ik alleen moeten vieren, terwijl zij zich tegoed zullen doen, plezier zullen hebben en over me zullen zitten roddelen. O, wat haat ik ze. Ik haat ze evenveel als die kleinburgerlijke N-VA'ers die op de werklozen zitten te kakken, en denken dat mensen zomaar jobs kunnen toveren.

Zijn dit de mechanismen die achter armoede schuilen i.e. zich berusten in zijn/haar lot, en de dood afwachten ... of is in opstand komen/ervoor vechten een betere optie?

Thanks van hier constructieve antwoorden op te willen geven, geen spot of leedvermaak pls, het is zo al erg genoeg ....
Het ga je goed. Is dit het antwoord als hart onder de riem ?
Of, oogst wat je hebt gezaaid ? Mag dit ook ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 22:47   #69
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
En nu even jointje op zij leggen, diep en rustig ademen en terug opnieuw proberen uw uitleg te doen.
Hem nu pas aansteken zeker
"Maar 't is toch waar zekers... godverdomme "
Da is!
Oud 17 november 2014, 22:50   #70
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het ga je goed. Is dit het antwoord als hart onder de riem ?
Of, oogst wat je hebt gezaaid ? Mag dit ook ?
Ge zou er nog voorbij gaan rijden als nen ramptoerist als ze daadwerkelijk onder een brug moet overnachten zekers?
Waarom passeert ge niet van de eerste keer langs de Mcdrive in om ze te laten waterbekken ? En pak je nieuwste smartphone maar boven om het met ons te delen als ge dan toch bezig zijt.
Oud 17 november 2014, 23:33   #71
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk moogt ge werk weigeren, meer zelfs, ge moet u zelfs niet inschrijven als werkzoekend.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 23:36   #72
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Een gepaste aanbieding (het woordje gepast is belangrijk) weigeren, dat mag je niet blijven doen.

Maar als ingenieur gaan kuisen of als master talen aan de band gaan staan, dat moet je toch kunnen vermijden zonder verlies van dop.
Kunt ge gemakkelijk vermijden.
Gewoon een job vinden die bij u past.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2014, 02:24   #73
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Ik vrees er voor Tavek!! Ingenieurs en master talen kunnen bij diverse vacatures kans maken. Het is zaak zeer gericht op zoek te gaan. Dat het niet meteen de droomjob is, daar kan ik wel inkomen, maar terwijl je werkt kun je dan wel uitkijken naar die ultieme job.
Anderzijds mag je niet verwachten dat de gemeenschap oneindig moet opdraaien voor uitkeringen. Stel nu dat de uitkeringen zouden beperkt zijn in de tijd, zou je dan wel die mindere jobkes aanvaarden (gepast of niet gepast)? Denk het wel!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2014, 09:50   #74
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vrees er voor Tavek!! Ingenieurs en master talen kunnen bij diverse vacatures kans maken. Het is zaak zeer gericht op zoek te gaan. Dat het niet meteen de droomjob is, daar kan ik wel inkomen, maar terwijl je werkt kun je dan wel uitkijken naar die ultieme job.
Anderzijds mag je niet verwachten dat de gemeenschap oneindig moet opdraaien voor uitkeringen. Stel nu dat de uitkeringen zouden beperkt zijn in de tijd, zou je dan wel die mindere jobkes aanvaarden (gepast of niet gepast)? Denk het wel!
Het probleem is dus wel dat als je eenmaal een jaar of twee zwaar onder je niveau werkt, je daar niet meer uitkomt. En dat is ook een stevig verlies voor de gemeenschap want ze hebben eerst 5 jaar geinvesteerd in u.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2014, 09:52   #75
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Dat is dan ook ineens de oplossing voor die gepensioneerden die met een mensonwaardig pensioentje moeten rondkomen, ze moeten een job zoeken...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2014, 10:05   #76
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou u geen werk mogen weigeren?
Natuurlijk mag u dat, zo ver reikt uw vrijheid.

Wel niet verwachten dat anderen voor u gaan werken hé.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2014, 10:06   #77
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als igenieur jarenlang met het handje openstaan is ook niet gepast.

BTW: Ze hebben ingenieurs te weinig.
Oud 18 november 2014, 10:08   #78
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom moet ik steeds blijven opdraaien voor mensen die niet willen werken.
Ik wil op het einde van de maand meer overhouden van mijn brutoloon.
Oud 18 november 2014, 10:09   #79
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hem nu pas aansteken zeker
"Maar 't is toch waar zekers... godverdomme "
Da is!
Wat is waar?
Dat degene die zich te goed voelt om te werken geen uitkering meer krijgt of ze zal verliezen.

Het moest Godverdomme eerder gebeuren.
Oud 18 november 2014, 10:11   #80
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge zou er nog voorbij gaan rijden als nen ramptoerist als ze daadwerkelijk onder een brug moet overnachten zekers?
Waarom passeert ge niet van de eerste keer langs de Mcdrive in om ze te laten waterbekken ? En pak je nieuwste smartphone maar boven om het met ons te delen als ge dan toch bezig zijt.
Ze is hier al maanden bezig dat ze gaat soliciteren, resultaat, ze doet niets, gewoon niets, niets buiten jammeren en zichzelf beklagen.

Dat ze haar leven terug in handen neemt en effectief werk gaat zoeken. Werk hebben is nog altijd de beste garantie om uit de miserie te raken.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be