![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien die landbouwers geen subsidies meer krijgen, die kans is groot aangezien de Belgische Staat virtueel failliet is, dan ligt U op straat! http://www.nieuwsblad.be/article/det...41028_01346764 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Biomassacentrales worden door Europa niet aanzien als CO2-neutraal, maar ze hebben wel het voordeel dat ze regelbaar zijn, men kan dus de pieken kunnen opvangen door de centrale stil te leggen als er veel wind en zon is. En ze maximaal te laten draaien op windvrije, sombere dagen. Helaas heeft het VEA ervoor gekozen om te werken via groene stroomcertificaten ipv via investeringssteun. Zo krijgen de centrales een incentive om volcontinu te draaien… en maken ze het bevoorradingsprobleem alleen maar erger. http://www.brecht.openvld.be/?type=n...1&pageid=65968 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Biogas is een afvalproduct van de mestverwerking en dus niet de hoofdinkomsten van dergelijke installaties. En het bedrijf waar ik ga werken doet niet aan biogaswinning, ik heb dus geen schrik om op straat te komen te staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bent U op de hoogte van het feit dat U uw sociale verzekeringsrechten (werkloosheid, ziekte, ongeval, pensioenopbouw, etc) kunt verliezen indien uw proefperiode negatief wordt beoordeeld? Bent U zich bewust van uw arbeidskansen indien dit avontuur mislukt? Indien U nog kunt terugkomen op uw beslissing zou ik toch nog eens goed overleggen met uw vrouw en de voor- en nadelen met elkaar bespreken en afwegen. 22 jaar geleden, ik werkte voor een Amerikaanse multi in Tessenderlo, had ik een collega wiens vrouw net bevallen was. Wij werkten vol-continu en ik was pas vakbondsafgevaardigde. De jonge man zijn jonge echtgenote belde elke dag (als we nachtpost hadden ; in die tijd bestond geen gsm, de portier schakelde door naar de ploegbaas) als we nachtpost hadden, de dame was zeer angstig tijdens de nacht heel alleen met een baby. Om een lang verhaal kort te maken : de man zocht en vond werk als electrieker in de dagpost en nam ontslag. Na 14 dagen stond hij terug aan de bedrijfspoort : zijn proefperiode was negatief beoordeeld en hij kon daar niet beginnen (hij was dus werkloos). Hij heeft op zijn knieën gesmeekt om terug te mogen beginnen en wij zijn gaan onderhandelen met de direktie. Die vergadering was snel afgehandeld : "Eens buiten, altijd buiten, geen uitzonderingen". Ik vrees dat dit verhaal geldt voor bijna alle bedrijven en men moet zich daar zeer goed van bewust zijn ,zeker indien men al op een zeer ver gevorderde (arbeids-) leeftijd is gekomen. Naast uw leeftijd ook rekening houden met de economische context van dit moment (economie is stilgevallen). Laatst gewijzigd door demonen : 16 november 2014 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu zijn wij aan het deïndustrialiseren dwz dat op korte termijn oa de autosector en bij uitbreiding de maakindustrie gaat verdwijnen. De landbouw is in Vlaanderen ook al grotendeels verdwenen! U moet goed begrijpen dat er de laatste 10 jaar niet 1 netto-baan is bijgekomen in de privésector. Men heeft honderdduizenden werklozen weggemoffeld tussen de ambtenaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast heb ik zelf een deel van dat bedrijf ontworpen en de volledige opbouw opgevolgd. Citaat:
Ik was mijn huidige job een beetje beu geworden en wilde gewoon nieuwe uitdagingen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee, dat is iets dat mensen gebruiken om geen nieuwe uitdagingen te moeten aangaan. Iets dat mensen gebruiken om te kunnen zeggen dat ze ervaring hebben binnen een bepaald bedrijf en dus hun eigen zin mogen doen. Citaat:
Ik bewijs enkel dat je niet moet staan klagen en zagen, maar zelf het roer in handen moet nemen. En ik zal NOOIT zeggen dat alle oudere werknemers aan een nieuwe job kunnen geraken, je moet daarvoor ook nog over de nodige kennis en kwaliteiten beschikken. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In elk geval kunt U steeds terugvallen op uw uitkering. Nogmaals, ik ken geen enkele 55plusser die zijn vaste job opgeeft voor een andere betrekking waarmee ik niet zeg dat dit uitzonderlijk kan gebeuren. Laatst gewijzigd door demonen : 16 november 2014 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ga je wel aanspreken over dat laatste puntje. "Bent U zich bewust van uw arbeidskansen indien dit avontuur mislukt?" Daar ik met een pak verspreide ervaring en verschillende diploma's kan werken zijn mijn arbeidskansen beter dan die van mijn zoons en dochters. Als ik morgen mijn bureau beu ben, dan stap ik gewoon terug in een vrachtwagen of kruip ik in de kraan. Of ik ga werken in de scheepvaart. En verder ga ik gewoon op pensioen als ik het werken beu ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U trekt dus een uitkering. Hoe kunt U dan terug gaan werken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien U dit verzwijgt geeft dit reden tot ontslag wegens dringende redenen waardoor U niet meer sociaal verzekerd zijt! Heeft U de verzekeringsmaatschappij op de hoogte gebracht vh feit dat U terug werkt? Heeft deze maatschappij U reeds uitgenodigd bij haar arts ter controle? Laatst gewijzigd door demonen : 16 november 2014 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn uitkeringen komen dus niet van het riziv, maar van een arbeidsverzekering. Ik mag dus werken en behoud tegelijkertijd nog mijn invaliditeit. Zelfs als ik morgen op pensioen zou gaan, behoud ik mijn invaliditeit tot ik de wettelijke pensioenleeftijd van 65 bereikt heb. Voor mij mag die leeftijd dus vandaag nog verhoogd worden naar 75. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat speelt dus in mijn voordeel, want het mag geen reden zijn om mij te weigeren voor de jobs waarvoor ik medische ben goedgekeurd. En zo draai je een handicap dus in je voordeel. Laat een werkgever dus maar verkondigen dat hij mij niet aanneemt wegens mijn leeftijd of mijn handicap. De arbeidsrechtbanken smullen daarvan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds er een Vlaamse regering bestaat lopen er serieuze transfers van Vlaanderen naar Limburg. Weliswaar aan resultaatsverbintenissen gebonden. Toch kakt HO graag op de Vlamingen want daar heeft hij niets mee gemeen. Maar zeg niets van de Walen want HO heeft zijn zelfwaardegevoel te danken aan zijn onderdompeling in de Latijnse cultuur. Er bestaat geen Vlaams volk, en ook geen Belgisch, maar Limburgers bestaan er natuurlijk wel. Meer nog. Limburgers zijn edele mensen van edele afstamming. Dat komt omdat het in de genen zit. Toch zolang ze denken zoals HO. Een Limburger die niet in HO's enge straatje past is een foutje van de natuur. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=270 Citaat:
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Los van de nodige kennis en kwaliteiten, is het mogelijk dat er zeer weinig arbeidsaanbod is en dat dit een bijkomende handicap is voor oude werklozen (die meestal omwille van hun leeftijd zijn afgedankt!)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het mogelijk dat de meeste Belgen hun neus ophalen voor de jobs die er zijn en liever van een uitkering leven dan hun handen vuil te maken? En dat ze denken als schoolverlater een loon te ontvangen waar zelfs een oude ervaren rot niet durft van te dromen? Zou het kunnen dat de toekomstige werklozen van Ford Genk willen dat ze bij een andere kleinere werkgever hetzelfde loon willen als ze hadden bij Ford Genk? Een ingenieur kan geen ontwerpen bouwen als hij daar niet de nodige technici voor heeft. Als hij dan wel voldoende technici vind in China die de job met plezier uitvoeren, is het normaal dat hij zijn ontwerpen in China laat maken. Er zijn bedrijven die zelfs mensen uit het buitenland moeten aanwerven om hun jobs ingevuld te krijgen. En nee, ze betalen die mensen niet minder dan wat ze Belgen betalen, want die mensen werken volledig volgens de Belgische wetten en CAO's. |
|
![]() |
![]() |