![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Lokaal Raadslid
|
Gisteren nog eens een uitstapje naar centrum Brussel gedaan, met de auto want we waren met 4 en uiteindelijk zijn er daar parkeergarages voldoende.
Wat een drama...over de laatste kilometers hebben we ongeveer 45 minuten gedaan. Alle verkeer muurvast, is blijkbaar ook dagelijkse kost. Maar het blijft wel een fantastisch sfeervolle stad, volgende keer parkeer ik wel aan de expo en nemen we de metro Laatst gewijzigd door Pontus : 19 december 2014 om 08:27. |
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zelfs als je in volle centrum bestolen word, of je vind je wagen niet meer, omdat een lieve allochtoon hem nodig had om zijn dagelijkse dosis junk mee te kunnen kopen. Dat neem je er toch maar al te graag bij natuurlijk. Persoonlijk zal ik me de volgende keer dat ik er naartoe ga (meer dan 20j. geleden), wel laten vergezellen van een tweetal bodyguards. |
|
|
|
|
|
|
#63 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#64 |
|
Minister-President
|
Dat klopt inderdaad ! Maar de regering Bourgeois maakt blijkbaar de tegenovergestelde keuze. Iedereen doen betalen voor het OV, duurder maken voor de abonnees en snoeien in het aanbod. Dus niet schrikken dat de filedruk nog toeneemt !
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik zie niet in waarom recreatieve niet-bewoners zich op een zaterdag tot in het centrum van de stad met hun wagen moeten kunnen 'penetreren'. Alles staat stil, geraakt vol en is geblokkeerd. Dit vraag echt om een soort van stadstol naar Londens of Parijs' model ! |
|
|
|
|
|
|
#66 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bestaan er wel efficiënte dynamische parkeerverwijssystemen in de Belgische steden ? Citaat:
Citaat:
In Freiburg ligt ~ de helft van de 19 Parkings binnen ca. 500 m van het stadsmidden -of de kathedraal, wslk op schaal getekend-, waarom zou dat niet in Belgische steden kunnen gaan ? http://www.freiburg.de/pb/,Lde/231355.html de straten in het geel zijn allemaal winkelstraten ttz strikte voetgangerszones. ![]() De actuele vrije parkeerplaatsen kan men ook via een smartphone nakijken (natuurlijk niet als men rijdt): http://www.freiburg.de/pls/index.html
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 20 december 2014 om 21:37. |
|||
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Parlementsvoorzitter
|
@Micele,
Jawel, in belgie zijn er zulke parkingwijzers, zoals Mechelen heeft dat, antwerpen ook in geringe mate, gent..in principe de meeste grootsteden in belgië hebben dat systeem ! |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Antwerpen in geringe mate... dat klinkt dus naar veel te weinig ?
|
|
|
#70 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Geringe mate bedoelde ik dat ik er in antwerpen niet veel van gezien heb, dat is het punt dus, maar als er anderen zijn die dat kunnen tegenspreken mogen dat gerust zelf komen corrigeren.. |
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Minister
|
Citaat:
Enige probleem is dat onze "grootsteden" dwergen zijn in vergelijking met nog maar de ons omliggende landen. Grootste probleem hier is: ontbrekende infrastructuur; beperkte ondergrondse parkeergarages, te weinig ruimte vaak en een O.V. dat evengoed niet bestaande is. Duitse grootsteden en zelfs de kleinere steden hebben een duur maar efficient netwerk aan parkeergarages en een openbaar vervoer dat onmogelijk lijkt; quasi non-stop op tijd en volledig uitgebouwd (rijd van ene uithoek naar de andere in mum van tijd mits enige vertrouwdheid met de stad of orientatie vermogen).
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Je kunt concrete voorbeelden aanhalen maar het feit is en blijft dat in de planning van de stadsontwikkeling dikwijls zich baseert op de auto, in verhouding te veel dan dat er een betere uitgewerkte openbaar vervoer gebruikt wordt. In de praktijk blijkt maar weer eens dat de auto de allereerste vervoersmiddel is waarmee men zich verplaatst, zelfs voor een kleine verplaatsing naar een winkel om de hoek of binnen een rij traject van minimum 1 kilometer. Anyway, net zolang de openbare vervoersmogelijkheden niet beter afgestemd op het openbare verplaatsingsgedrag schiet de nodige capaciteit om deze verplaatsingen in goede banen te leiden tekort, en niet alleen aan de infrastructuur ! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 20 december 2014 om 23:45. |
|
|
|
|
|
|
#73 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vroeg ook naar: Citaat:
Citaat:
Ik heb familie die in een stad wonen en die hebben helemaal geen auto. Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 december 2014 om 00:54. |
||||
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vanaf de jaren zestig zijn er trouwens allerlei lijnen afgebouwd (tot louter goederenlijnen), gewoonweg gesloten ofwel werd er fel gesnoeid in het aantal stopplaatsen. Daarnaast heeft de DB ook een niet onaardig aantal lijnen uit handen gegeven. |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat lukt er eigenlijk niet? Parkeerplaatsen? Zal ik eens enkele voorbeelden opsommen van station met flink wat parkeergelegenheid?
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Parlementsvoorzitter
|
@micele,
even corrigeren op de verplaatsingsgedrag van de mens in de stad ! Aan de randstad of de plattelandsdorpen/gehuchten wordt de auto meestal het meest gebruikt voor minder dan een kilometer...terwijl de fiets of te voet een gezonder alternatief is... Verder denk ik voor het komende voorjaar eens aan om een topic te openen over het dynamische parkeersysteem in de Belgische steden in kaart te brengen, hoe dat concreet in zijn werk gaat is nog niet zeker maar ben wel bereidt mee te helpen uit te zoeken in hoeverre de stadsontwikkeling verloopt ! Ik heb nog een beloofde foto te plaatsen in het fietstopic van die grappige tegengestelde verbodsbord en uitzondering...ik heb er nog niet de tijd voor gehad, omdat ik nu blijkbaar aan het uitzoeken ben wat het probleem is met mijn computer...iets met java en krijg het voorlopig nog niet opgelost. |
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zit echt wel heel diep ingebakken. Heel anders in Nederland. Ik denk dat het samenhangt met de status die rond de fiets hangt in België, terwijl er op dat vlak iets heel anders is gebeurd in Nederland. |
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik heb een alternatief en dat is mogelijk een nieuwe schijf gaan halen en daar een linuxplatform op zetten, ik heb daarvoor nog eerst een kenner te contacteren om mij te helpen dat te fixen op die nieuwe pc. |
|
|
|
|