Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2014, 19:14   #61
Hades
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat "verdeel en heers systeem" van u wordt door de EC geperfectioneerd.

Wanneer gaan de vakbonden de op- en afritten van de villa's waarin de EC-leden huizen blokkeren?

Wanneer gaan de vakbonden het lef opbrengen het Europees Parlement in Bruxelles kort en klein te slaan?

Waarom vraag je dat aan mij, is een vraag die je moet stellen aan de vakbonden.
Hades is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 19:58   #62
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hades Bekijk bericht
Waarom vraag je dat aan mij, is een vraag die je moet stellen aan de vakbonden.
Ik heb die vraag al aan 'de vakbonden' gesteld.

Het antwoord dat ik tot nu toe kreeg, luidde:

Oorverdovende stilte, dus.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 20:02   #63
Hades
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb die vraag al aan 'de vakbonden' gesteld.

Het antwoord dat ik tot nu toe kreeg, luidde:

Oorverdovende stilte, dus.
en dan ga je de vraag maar in het wilde weg stellen, sorry kan u er niet mee helpen, mijn gok is zo goed als de uwe
Hades is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 21:10   #64
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik doe stage bij mensen met een beperking en geraakte er vandaag ook niet, omdat de bussen niet reden. Ik ben gaan studeren in de zorgsector, omdat er teveel concurrentie is waar ik al lang werk zoek. Ik wil me inspannen voor deze maatschappij.
Alleen vind ik deze staking niet nuttig. Ik zie meer schade dan effect. Moest ik een bedrijf hebben en er spui mensen op mijn loonlijst pikketten opwerpen en mensen die wel willen werken het leven zuur maken, niet als collegiaal en goed voor de stabiliteit van het bedrijf aanzien. Is het logisch, wetende dat er genoeg gemotiveerde werklozen zijn ...
Beste Boadicea,

Doe zo voort: als je zo positief blijft voortdoen als je bezig bent, ga je op een dag zeker werk vinden en je verdient het meer dan zij die vandaag gestaakt hebben. Volledig akkoord.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 21:27   #65
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Ik ben daarnet even niet goed geworden van het nieuws. Een vakbondsvrouw die een klerenwinkel binnenstormde en daar de rekken afbrak, om de verkoopster tot staking te dwingen met geweld. Dat kan toch niet? Ik snap trouwens niet dat die vrouw toegaf. Moest het mijn winkel zijn, diende ik klacht in tegen die vakbondsvrouw wegens vandalisme en bedreiging en kordaat vragen mijn zaak te verlaten.

ABVV heeft blijkbaar ook genoeg geld in kas om zelf een auto te kopen om in de fik te steken voor de sfeer.

En die truckers snap ik nog minder. Moest men mij brutaal tegenhouden, dan zou ik eens goed luid toeteren en die stakers nog even de kans geven om opzij te gaan, als ik aan 90km/u met mijn tientonner hun piket omver zou rijden. Denken ze echt dat ze me zouden imponeren?

Waar is het recht op vrije mening? Mensen met geweld dwingen? Dit is er regelrecht over.

Eigenlijk heb ik al spijt dat ik deze ochtend de rode vestjes die me mijn bus ontzegt hebben, niet aangepakt heb. Ik wil ook mijn democratisch recht laten gelden om NIET te staken en niet te vallen voor intimidatie.

Sorry, maar ik ga me aansluiten bij de hulpkas en mijn vakbond opzeggen. Ze hebben me ook nooit geholpen, als ik ze nodig had.
Oud 15 december 2014, 21:37   #66
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Dat is nu eens een onjuiste inbreng.
Echte zieken moeten kunnen beroep doen op onze sociale zekerheid. Niemand vraagt om ziek te zijn.

Jonge vrouwen hebben recht op kinderen baren. Ze doen het trouwens onvoldoende om onze demografie recht te houden. Ook hieraan moet gewerkt worden door bijvoorbeeld het kindergeld te verhogen.

+ 45 jarigen ontslaan is waanzin. Die mensen hebben jarenlange ervaring opgebouwd die een zegen zijn voor het bedrijf.
2

Ik heb geen probleem om als 45 jarige solidair te zijn met mijn 52 jaar oud zijnde oom. (hij is werkloos geworden....)
Maar ja het geld is opgebruikt, er zijn zelfs schulden.

Wie heeft die schulden gemaakt ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 15 december 2014 om 21:37.
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 02:54   #67
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik doe stage bij mensen met een beperking en geraakte er vandaag ook niet, omdat de bussen niet reden. Ik ben gaan studeren in de zorgsector, omdat er teveel concurrentie is waar ik al lang werk zoek. Ik wil me inspannen voor deze maatschappij.
Alleen vind ik deze staking niet nuttig. Ik zie meer schade dan effect. Moest ik een bedrijf hebben en er spui mensen op mijn loonlijst pikketten opwerpen en mensen die wel willen werken het leven zuur maken, niet als collegiaal en goed voor de stabiliteit van het bedrijf aanzien. Is het logisch, wetende dat er genoeg gemotiveerde werklozen zijn ...
Respect voor u mevrouw.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 03:14   #68
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben daarnet even niet goed geworden van het nieuws. Een vakbondsvrouw die een klerenwinkel binnenstormde en daar de rekken afbrak, om de verkoopster tot staking te dwingen met geweld. Dat kan toch niet? Ik snap trouwens niet dat die vrouw toegaf. Moest het mijn winkel zijn, diende ik klacht in tegen die vakbondsvrouw wegens vandalisme en bedreiging en kordaat vragen mijn zaak te verlaten.

ABVV heeft blijkbaar ook genoeg geld in kas om zelf een auto te kopen om in de fik te steken voor de sfeer.

En die truckers snap ik nog minder. Moest men mij brutaal tegenhouden, dan zou ik eens goed luid toeteren en die stakers nog even de kans geven om opzij te gaan, als ik aan 90km/u met mijn tientonner hun piket omver zou rijden. Denken ze echt dat ze me zouden imponeren?

Waar is het recht op vrije mening? Mensen met geweld dwingen? Dit is er regelrecht over.

Eigenlijk heb ik al spijt dat ik deze ochtend de rode vestjes die me mijn bus ontzegt hebben, niet aangepakt heb. Ik wil ook mijn democratisch recht laten gelden om NIET te staken en niet te vallen voor intimidatie.

Sorry, maar ik ga me aansluiten bij de hulpkas en mijn vakbond opzeggen. Ze hebben me ook nooit geholpen, als ik ze nodig had.
"moest - zou - als"

makkelijk om dat achteraf te zeggen ....

ps. de rekken werden helemaal niet afgebroken
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 03:39   #69
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen, ik vind het er sterk over dat er genoeg werkwillenden niet aan de bak geraken en genoeg gedemotiveerden vandaag het land maar plat leggen.

Dat kost de economie miljoenen. Ik raad de getroffen bazen aan om alle stakers te registreren en al hun werk onder de loep te nemen en ze af te danken, als ze mensen moeten ontslaan wegens de schade die de staking teweeg bracht.

Waarom? Wel, ik ben het als langdurig werkloze beu dat ik niet aan de bak kom en wil gerust bazen overtuigen dat ik financieel nog voordelen voor hen kan opleveren, als ze mij in dienst nemen en dat al die klaagzangers die de nodige kosten meebrengen, eens vervangen mogen worden, door mensen die anders niet aan de bak komen.

Je mag officieel niemand ontslaan omdat die staakt, maar je kan altijd creatief met een C4 omspringen. Moest ik bedrijfsleider zijn, ik zou stakers ontslaan, want dat zijn onwerkwilligen.

Ze willen meer loon en minder werken en ga zo verder, terwijl er mensen zijn, die al blij zouden zijn, moesten ze een job hebben. Willen we terug concurrentieel zijn, mogen we eens de zaken herbekijken.

Misschien leren de stakers zo eens de andere kant van de tafel kennen en zelf werkloos worden en terug moeten solliciteren, het deksel op de neus krijgen en ga zo verder ... eens zien of ze dan nog gaan klagen omdat ze 5 minuten minder koffiepauze krijgen.

Sorry, maar ze zijn nu miljoenen onschuldige slachtoffers aan het maken en geen belangen aan het verdedigen. Ik zou als regering ook niet toegeven aan mensen die onze economie kapot maken.
Ik vind dit soort meningen en populisme er over.
Wat ik ook erover vind is dat er geen discussie is en dat diegene die zo hevig anti-dit en dat zijn DENKEN dat ze het beter weten en DE waarheid in pacht hebben maar vaak is minder waar.

Maar ik zegt het NOG eens:
Goed, jullie hebben allemaal gelijk:
Schaf de vakbonden af en ontneem uzelf uw rechten. Maar denk voor geen seconde dat uw werkgevers u al de verworven rechten en voordelen gan blijven toekennen.
Vergeet uw 13de (en 14de) maand, vergeet betaalde vakantie, gewaarborgd loon, hoog loon, hospitalisatie, pensioensparen, firmawagen, GSM/internet-abo en alle andere voordelen.
Niet van vandaag op morgen maar op relatief korte termijn onder het mom van "economische noodzaak".

Maar hey, doe maar.. maak u maar kwaad op uw medemens, de werkloze, de stakers en de minimum loners en kruipt maar ontkennend in angst rond voor uw meesters en uw god geld terwijl je als een driftkikker uw eigen slaafsheid en honger naar geld en luxe staat te verdedigen.
Bende slaafse, onwetende, arrogante kuddedieren.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 03:41   #70
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
"moest - zou - als"
makkelijk om dat achteraf te zeggen ....
Zoals in: Moest je enig zelfrespect hebben zou je iets positiefs kunnen betekenen, zelfs voor jezelf, en niet als een parasiet vegeteren?

Hint: niet zeggen maar doen maakt verschil.
Oud 16 december 2014, 04:39   #71
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Zoals in: Moest je enig zelfrespect hebben zou je iets positiefs kunnen betekenen, zelfs voor jezelf, en niet als een parasiet vegeteren?

Hint: niet zeggen maar doen maakt verschil.
maar ik ben niet aan het vegeteren ...
Oud 16 december 2014, 04:44   #72
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Wat ik ook erover vind is dat er geen discussie is en dat diegene die zo hevig anti-dit en dat zijn DENKEN dat ze het beter weten en DE waarheid in pacht hebben maar vaak is minder waar.

Schaf de vakbonden af en ontneem uzelf uw rechten. Maar denk voor geen seconde dat uw werkgevers u al de verworven rechten en voordelen gan blijven toekennen.
Vergeet uw 13de (en 14de) maand, vergeet betaalde vakantie, gewaarborgd loon, hoog loon, hospitalisatie, pensioensparen, firmawagen, GSM/internet-abo en alle andere voordelen.
Niet van vandaag op morgen maar op relatief korte termijn onder het mom van "economische noodzaak".

Maar hey, doe maar.. maak u maar kwaad op uw medemens, de werkloze, de stakers en de minimum loners en kruipt maar ontkennend in angst rond voor uw meesters en uw god geld terwijl je als een driftkikker uw eigen slaafsheid en honger naar geld en luxe staat te verdedigen.
³!!

onze voorouders hebben gestreden voor de 38u week, afschaffing van kinderarbeid, allerhande uitbuiting en dergelijke! zonder de barricades van toen zaten we nu nog in het stenen tijdperk! en dat vergeten die schaapjes ..

nee we moeten laten zien dat we haar op onze tanden hebben en ons niet zomaar laten doen!!

Laatst gewijzigd door bembem : 16 december 2014 om 04:49.
Oud 16 december 2014, 07:12   #73
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Ga als "langdurige werkloze" ook eens uw "recht op werken" afdwingen?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 08:01   #74
Boadicea

Standaard

Daar zijn de vakbonden niet mee bezig.
Oud 16 december 2014, 10:16   #75
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

De stakers een weeklang zonder de geneugden zetten die werkwilligen produceren.
Oud 16 december 2014, 10:25   #76
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
³!!

onze voorouders hebben gestreden voor de 38u week, afschaffing van kinderarbeid, allerhande uitbuiting en dergelijke! zonder de barricades van toen zaten we nu nog in het stenen tijdperk! en dat vergeten die schaapjes ..

nee we moeten laten zien dat we haar op onze tanden hebben en ons niet zomaar laten doen!!
Volledig akkoord en waarvoor staken jullie nu? Omdat de vakbondstop jullie van alles heeft wijs gemaakt? Of de gratis carapils en de groene of rode vuilzak? Voor de vakbondstop en met name De Leeuw en Leemans telt maar 1 ding : Regering Michel I laten vallen zodat de PS/SPA terug aan de macht kan komen. En dit met als doel om de inkomsten voor de vakbond veilig te stellen. Het draait om geld, heel veel geld en macht. En de vakbondstop misbruikt hun achterban nog 1000 maal erger dan een bedrijfsleider met zijn personeel doet. Omdat een bedrijfsleider voor zijn eigen bedrijf moet zorgen en blije werknemers dragen daar graag aan bij. De vakbond vraagt eerst lidgeld om je te mogen aansluiten en wat geven ze in ruil terug? Noppes enkel een land in de puree draaien.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 18:40   #77
Boadicea

Standaard

Citaat:

Ik leef al lang zonder al die luxe en heb het niet nodig. Ik wil werk en geen luxe. En de vakbonden zullen daar niet voor zorgen.
Oud 16 december 2014, 18:49   #78
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zijn de vakbonden niet mee bezig.
De regering en werkgevers evenmin, jammer genoeg.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 19:50   #79
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:

Wordt jij je eigen gezever nooit beu? Ik ga niet zeggen dat er geen mensen zijn maar er zijn weinig mensen die zeggen dat de vakbonden nooit nut gehad hebben. Waarom zou ik overigens automatisch alles van de vakbond moeten goedkeuren omdat ze vroeger (en nu soms nog) goede zaken gedaan hebben? Ik vind het geen tegenstrijdigheid om hun vroegere daden goed te keuren maar de bij tijden walgelijke populistische uitspraken (aka het jaren 30 verhaal) en het verhinderen van werkwilligen etc af te keuren.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 19:56   #80
Lange Limburger
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Wordt jij je eigen gezever nooit beu? Ik ga niet zeggen dat er geen mensen zijn maar er zijn weinig mensen die zeggen dat de vakbonden nooit nut gehad hebben. Waarom zou ik overigens automatisch alles van de vakbond moeten goedkeuren omdat ze vroeger (en nu soms nog) goede zaken gedaan hebben? Ik vind het geen tegenstrijdigheid om hun vroegere daden goed te keuren maar de bij tijden walgelijke populistische uitspraken (aka het jaren 30 verhaal) en het verhinderen van werkwilligen etc af te keuren.
2
Lange Limburger is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be