Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2004, 14:05   #61
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dus, we hebben hier een arrogante eikel die niks wil leren maar de baas wil spelen op school.
Kleurtje of religie, afkomst of IQ effe erbuiten laten.

Wat zijn de legale middelen om er iets mee aan te vangen?
Kortweg gezegd, vanuit die school eigenlijk geen.Tenzij die leerling gewoon buiten te gooien. Wat geen straf is, maar een beloning.Een ereteken voor zulk gespuis.

Maar een knokploegje om zulke idioten op een stil momentje terug respect bij te brengen voor mensen die respect nodig hebben lijkt me een optie.
Oftewel, je beledigd een leraar/dokter/burgemeester/agent/pastoor/iman, of de vrouwelijke variantes en een paar uren/dagen later krijg je een educatief pak slaag.

Niet lief, niet legaal, maar de enige taal nu nog verstaanbaar kan gemaakt worden. En ik zie dat zelfs niet als een redelijke optie. Maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Laatst gewijzigd door maddox : 5 oktober 2004 om 14:07.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 16:52   #62
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
En wat ge je der mee doen als ze van 't school zijn gesmeten? Laten rondlopen? Of denk je dat iemand in de gevangenis krijgt omdat die 'ik ga je kapot maken' naar iemand heeft geroepen? Dan zit de helft van Vlaanderen in de gevangenis, inclusief mezelf.
De feiten zijn niet simpel of te minimaliseren, maar de oplossing ligt helemaal niet zo voor de hand. Simpelweg van school gooien lijkt me niet de beste maatregel. Er moet een duidelijke opvolging zijn. Jongeren die van school zijn gesmeten vinden niet zo makkelijk een andere school. Resultaat: geen diploma, geen dagbesteding, en dus maar rondhangen met andere jongeren die in hetzelfde schuitje zitten. Moet ik er een tekeningetje bij maken of is het zo al duidelijk dat dit NIET de beste oplossing is, maar dat je het zo alleen maar erger maakt?
Er moet echt een deftige discussie gevoerd worden over wat we er precies mee gaan aanvangen. Met simplistische oplossingen ga je der echter nie komen.
Terechte opmerkingen. Onhandelbare jongeren moeten verwezen worden naar een soort tuchtschool waar ze wat discipline leren.
Maar dan zeggen de Walen zoals steeds: NON, dat is tegen de mensenrechten of zoiets. Daarom is er maar èèn oplossing: Vlaanderen moet zelf kunnen beslissen zonder inspraak van 'België'.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 17:01   #63
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Terechte opmerkingen. Onhandelbare jongeren moeten verwezen worden naar een soort tuchtschool waar ze wat discipline leren.
Maar dan zeggen de Walen zoals steeds: NON, dat is tegen de mensenrechten of zoiets. Daarom is er maar èèn oplossing: Vlaanderen moet zelf kunnen beslissen zonder inspraak van 'België'.
Weet je, der is een reden waarom men van de 'goeie ouwe tuchtschool' is afgestapt, en 't was niet alleen uit "menslievendheid... "
Oud 5 oktober 2004, 17:25   #64
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Het VB heeft maar al te graag dat er zo'n crapul is. Daarmee bewijzen ze hun gelijk, dus maken ze nog meer zulk crapul.
'Tis niet het vlaams blok die uw moeder bezwangerd heeft hee.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 17:42   #65
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Weet je, der is een reden waarom men van de 'goeie ouwe tuchtschool' is afgestapt, en 't was niet alleen uit "menslievendheid... "
Wat stel jij voor als zo 'n jonge sloeber de zwangere lerares in de buik stampt?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 19:27   #66
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Hmm, nu moeten we Turkije niet tot de EU laten.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 19:46   #67
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trekken en duwen op school, dat is toch van alle tijden? Het is de enige plaats in onze veel te strenge maatschappij waar jongeren nog eens jongeren kunnen zijn. Het behoort bij het opvoedingsritueel en ik zou het heel abnormaal vinden moesten jongeren alleen nog braaf zijn en luisteren naar wat hun gezegd wordt. Hopelijk wordt dit nooit zo!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be