![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1/ politici TEGEN de wil van het volk moeten ingaan. 2/ politici een 'eigen' visie moeten hebben, dan die van het volk dat hen als hun VERTEGENWOORDIGERS moet kiezen. 3/ politici toch niet aan de 'grilletjes' van het volk hoeven tegemoet te komen. Volgens mij schildert GM10 hier de politieke werkwijze van een raszuivere dictatuur. Daar is het niet eens nodig dat het grillige volk gaat stemmen vermits de visie van de beterwetende machtselite het toch haalt op de wil van de bevolking.
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Is dat ene woord het enige waaraan jij je stoort dat je alleen daar op inpikt? Het Vlaams Blok heeft natuurlijk aan het kiezersbedrog meegedaan. Dat kiezersbedrog werd nu eenmaal wettelijk, maar volstrekt tegen de zin van Knuppel, mogelijk gemaakt. En geloof me maar als ik zeg dat er ooit nog veel meer door het Vlaams Blok zal worden 'geprofiteerd' dat wettelijk mogelijk werd gemaakt door de establismentspartijen. Of ga jij soms beweren dat het Vlaams Blok ooit iets op zijn eentje kreeg doorgedrukt dat de machtspartijen niet wensten? IK heb deze, maar ook andere wetten niet gewild, Seba! Net zoals ik welbepaalde, democratische wensen heb die niet ingewilligd worden. Maar ik kan daar totaal niets aan veranderen door te gaan stemmen. Eender voor wie ik zou stemmen. Toch niet zolang er geen mogelijkheid voor het BROV wordt ingevoerd. Jammer genoeg ben ik daarvoor afhankelijk van de particraten, hé? Of jij je er nu aan stoort of niet, het zijn en blijven de establismentspartijen die de ENIG MOGELIJKE regeringscoalities tot nu toe met elkaar vormden, en die dus ook als enigen bij machte waren het systeem te veranderen.
![]() |
![]() |
#63 | |||||||||||||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Enter Iefke Leterme Citaat:
Citaat:
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 20 oktober 2004 om 15:20. |
|||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Lijkt me toch duidelijk. Om je visie uit te voeren, moet je toch een legitiem mandaat hebben? Misschien heb ik de verkeerde democratische reflex, maar ik vind dat je geen maatschappelijke visie kan implementeren zonder ook maar 1 cent democratische legitimiteit. Citaat:
Citaat:
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 20 oktober 2004 om 15:18. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit forum staat toch al bol van fascistoïede en nazistische zooi. Een elitair-autoritaire dictatoriale bestuursvisie kan er dus nog bovenop. Leve de vrijheid van meningsuiting. Wat mij echter totaal over mijn nek doet gaan: dat dergelijke onzin ALS DEMOCRATISCH wordt voorgesteld. Hoe durft iemand de visie van een kliek mandaatsdieven, dewelke ons land reeds tot de rand van de financiële afgrond dreven (om maar één slimme stoot te vermelden) hoger achten dan de wil van 10.000.000 burgers!!! Hier word ik waarlijk ongezond van. Citaat:
Hoe dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Le nouveau Dolf est arrivé!
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe leg je ze op aan je bestuurders?
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een blinde adoratie en idolatrie voor onze politici! Wat een misprijzen voor 10.000.000 burgers! Citaat:
Alzo behaagt het den Heer GM10 ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() door op het Vlaams Blok te stemmen... ![]() van bloxbuster zijn links gezwets wordt ik kotsmisselijk ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal het kort houden omdat ik denk dat je toch de nodige reactie gaat krijgen van Jos en Superstaaf.
Je bent wel erg kort van geheugen, GM10 want anders had je gemerkt dat het geen zin heeft om leiders te kiezen die het volk toch niet vertegenwoordigen maar die hun eigen zin doen inplaats van die van het volk dat ze beweren te vertegenwoordigen. Ik heb ook nog nooit een verkiezingsslogan gezien waarin de gegadigden voor een politiek mandaat durfden stellen dat ze het NIET deden om het volk te vertegenwoordigen zoals het vertegenwoordigd WIL worden. Omdat je zo hardleers bent zal ik het nog eens herhalen. Het BROV is GEEN hondenbrokreferendum maar een referendum op initiatief van het volk. De vragen worden in dat geval dus gesteld door het volk. Het excuus dat jij aanhaalt om de waarde van het BROV te proberen kelderen (halvering van de belastingen) is het meest klassieke excuus van de particraat. Bovendien bewijs je er alleen maar je minachting mee voor de gewone, maar wel politiek bewuste, burger. Een andere zal niet de nodige handtekeningen poberen bij elkaar te krijgen die nodig zijn om een BROV te mogen organiseren, hé? In geen enkel land waar het BROV bestaat werd ooit om halvering van de belastingen gevraagd. En last but not least: Herverkiezing is idd heel gemakkelijk, zolang je partij je maar hoog genoeg op haar de verkiezingslijst zet... ...of op de eerste opvolgersplaats. Daarvoor moet je niks anders doen dan je partij dienen inplaats van je volk.
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Welke stommeling, zou blindelings een erfenis aanvaarden, zonder te weten welke schulden erachter zitten?
Het Vlaams Kartel federaal erin, maar niet zonder verkiezingen! Zodat ze als leterme eerst een volledige doorlichting kunnen maken van de begroting en financiën zodat ze weten waar ze staan! |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Houden zo!
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Anderzijds .......... behoren ze zich toch nog de knoeiboel te herinneren die ze 5 jaar terug node uit handen gaven. Ik zal jullie de kosten van een doorlichting besparen: 't is nog steeds dezelfde financiële put. Voil�*. Weer een dik budget aan studies uitgespaard. Zeg nog dat ik een slechte mens ben.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit stukje is van een dusdanig niveau waar ik er alleen maar deemoedig het hoofd kan voor buigen in diepe eerbied voor zo'n glashelder inzicht en zulk een vlijmscherpe analytische duiding. Proficiat Knuppel! ![]()
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb geen mandaat daarvoor, dus ook geen enkel recht om mijn mening op te leggen.
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De Zwitserse feiten spreken je hierin compleet tegen. Daar kan de bevolking zo ze dit wenst ingrijpen in de fiscaliteit, doch ze maakt er geen gebruik van. Het positieve gevolg is wél dat de verkozenen veel omzichtiger omgaan met de financiën. Bemerk ook dat daar op gemeentelijk vlak zelfs van burgerswege tégen spilzieke megalomane projecten succesvol beslist werd tegen de wil van uw zogezegd beterwetende politici in. Tevens bewijst de praktijk daar ook de onzin die stelt dat de burger anti-sociale referenda zou doorvoeren: de werkloosheidsuitkering werd in sommige Zwitserse gemeenten per referendum hoger gestemd dan wat vele middenklassers hier met werken oprapen. Enkel de potentiële dictator hanteert het onbekwaamheidargument. Echte democratie is gebaseerd op vertrouwen in je medemens en zijn gezonde oordeel. Hoe groter die groep, hoe meer kans op een evenwichtige en redelijk eisenpakket. Een handvol politici kan en mag in een echte democratie niet opwegen tegen 10.000.000 bedrijfsleiders, managers, KMO'ers, bedienden, arbeiders, kunstenaars, administrators, leraars, verplegers, geleerden van allerlei slag: dokters, economen, professoren, wetenschappers, apothekers, ingenieurs,............... Wie het oordeelsvermogen en het potentieel van deze massa misprijst, mankeert elke feel voor democratie of heeft een verborgen agenda.
![]() |
![]() |