Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2015, 13:29   #61
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Euh... Nee, toch niet.

Dat is samen met razzia's hoogstens een secundair bijdragende factor geweest. Die dingen zijn gewoonweg dicht en verdwenen omdat de gehele partyscene, de dance-scene en de uitgaans-scene veranderd zijn. Sommigen zeggen geëvolueerd, maar daar kan je gerust over discussiëren.

De "instituten" en diegenen met een oerdegelijk concept, die zijn er nog steeds (zelden nog in de oorspronkelijke vorm, net omwille van die veranderingen) of die gaan in aangepaste vorm door, maar de dertien in een dozijn clubs of de clubs die teveel op hypes inspeelden (genre Cherry), die zijn verdwenen.
Daar ben ik niet van overtuigd. In de dancings die nog bestaan is de sfeer vaak ook een stuk minder. Vroeger moesten ze om 8.00 u 's morgens de mensen van de dansvloer sleuren, nu sta je reeds om 4.00 u bijna alleen te schudden. Alle koorknaapjes en flauwe trienen zijn dan al naar hun bedje.

Eigenlijk verwonderlijk dat er nog zoveel XTC onderschept wordt, voor wat zouden ze dat nu nog moeten gebruiken ?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2015, 13:32   #62
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moet niet veel meer zeggen.
Alleen maar bijvoorbeeld hoeveel een kaartje voor een muziekfestivalletje kost voor een weekend; en hoeveel er daar dan naar toe gaan.

De prijs van een kaartje voor een voetbalwedstrijd van pakweg Gent of Zulte-Waregem is ook nice to know.

.
Jongeren gaan vaak vakantiewerk doen louter en alleen om naar een drietal grote festivals te kunnen gaan. En allicht krijgen sommige verwende nesten hun tickets en proviandkosen gewoonweg van hun ouders. Zolang er tienduizenden jongeren dit blijven doen en braaf naar de megafestivals blijven gaan, zullen de inrichters daarvan schandalig hoge prijzen blijven vragen en de mensen dus blijven uitmelken. Als volgend jaar iedereen het karakter zou hebben eens uit protest gaan tickets aan woekerprijzen te kopen, dan zal dit rap gedaan zijn. Maar de meeste mensen zijn zwak en hebben spijtig genoeg geen karakter.
Oud 3 oktober 2015, 21:50   #63
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Daar ben ik niet van overtuigd. In de dancings die nog bestaan is de sfeer vaak ook een stuk minder. Vroeger moesten ze om 8.00 u 's morgens de mensen van de dansvloer sleuren, nu sta je reeds om 4.00 u bijna alleen te schudden. Alle koorknaapjes en flauwe trienen zijn dan al naar hun bedje.

Eigenlijk verwonderlijk dat er nog zoveel XTC onderschept wordt, voor wat zouden ze dat nu nog moeten gebruiken ?
En jij vindt dat een slechte zaak ?

Het concept afterparty dat door ging tot 10h in de ochtend op sommige plekken (!) was toch kompleet gestoord.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2015, 07:28   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Eén ding blijft: oude mensen zagen.

En er zijn er hier een paar die ouder zijn dan hun biologische fysiek.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2015, 07:35   #65
Peche
Banneling

Standaard

Jonge mensen weten vandaag dat psychiaters de studie voor psyched redenen kozen en dat ouders die ze er naartoe sturen te lui zijn zelf wat te doen..

Café is een ouderwetse bedoeling. Voetbal spelen kwam niet in hem op?
Vrijwilligerswerk??? Neen op café gaan ...
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2015, 09:18   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De jeugd is (te) braaf geworden. Ik ga tegenwoordig liever uit met veertigers en vijftigers dan met twintigers en dertigers, laat staan tieners. Als men wat drinkt of een frietje gaat steken, begint men meteen te klagen hoe ongezond dat wel is. Ik ga niet uit om biologisch wortelsap te drinken of een vegetarisch menu te genieten ! Met 'ouderen' weggaan is gewoon leuker zonder complexen en pseudo-moraliteitsgedoe.
Dank U ...jij bent een kerel naar mijn hart
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2015, 09:22   #67
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of ze hebben op festivals oortjes in en luisteren naar muziek op hun smartphone ! Of ze verzaken optredens om dure hotdogs van Jeroen Meus te gaan vreten of die snobkost van Sergio Herman !

Waar was de tijd dat iedereen volledig los ging op de muziek van de optredens en een indigestie had van schraal bier, kartonnen frieten en van het vet druipende hamburgers ! Het was allemaal wansmakelijk, maar we amuseerden ons tenminste voor de volle 100 %. Dat waren de 'echte' tijden.

Een festival waarbij je verplicht je smartphone moet afgeven aan een GSM-vestiaire bij binnenkomst, zou volgens mij nog veel succes en een goede sfeer kunnen hebben.
Toen ik jong was durfden we nauwelijks luidop vertellen wat we hadden meegemaakt als er ouderen in de buurt waren
Nu is het omgekeerd...nu durven mijn vrienden het nog nauwelijks hebben over wat wij allemaal uitspookten als er jongeren in de buurt zijn.
Als ik soms al eens iets los hoe het er in de jaren 7O aan toeging zie ik de jongeren kijken alsof wij criminelen waren die geluk hadden niet levenslang te hebben gekregen
Oud 4 oktober 2015, 09:25   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eén ding blijft: oude mensen zagen.

En er zijn er hier een paar die ouder zijn dan hun biologische fysiek.

.
Eerlijk gezegd heb ik de spijtige indruk dat jongeren tegenwoordig zeker niet moeten onderdoen voor ouderen als het op zaaggehalte aankomt...integendeel zelfs
Hoewel ik het graag zou willen zie ik ,net zoals Feespirit zegt, nog weinig blijheid en vooral uitbundige onbezonnenheid bij de jeugd.....eerder teruggeplooid op zichzelf en al veel te veel bezig met de saaie ernstige dingen des levens.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 oktober 2015 om 09:29.
Oud 4 oktober 2015, 09:40   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Het concept afterparty dat door ging tot 10h in de ochtend op sommige plekken (!) was toch kompleet gestoord.
Ik durf de dagen niet tellen dat wij in de jeugdclub zijn blijven slapen tot de zondagnamiddag hoor.....of later gewoon op de achterbank van onze auto.
En toen was er nog geen GSM......

Met de tijdsgeest van nu zouden er destijds nogal een pak 'vermisten' zijn geweest

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 oktober 2015 om 09:42.
Oud 4 oktober 2015, 10:10   #70
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Jongere zouden beter cannabis roken dan alcohol te consumeren.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2015, 10:16   #71
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Jongere zouden beter cannabis roken dan alcohol te consumeren.
Zoals in Denemarken.
http://www.rollingstoned.nl/24-7-201...ank-voor-wiet/
Oud 4 oktober 2015, 10:22   #72
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
"WEBSITE TIJDELIJK ONBEREIKBAAR"
Maar ik denk dat ik dat wel al eens gelezen heb.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2015, 14:49   #73
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Dat was inderdaad compleet 'prettig gestoord' ! Toen was het tenminste nog allemaal ongedwongen en complexloos, nu worden jongeren van jongsaf te veel beladen met allerhande zorgen en 'verwachtingen'. Uitgaansgedrag wordt steevast geproblematiseerd, terwijl er bij 90 % van de jongeren eigenlijk niets mis ging.

OK, er werd al eens een bolletje geslikt en een jointje gerold, maar bij de meesten is het bij 'experimenteren' gebleven. Helaas focuste de media op de probleemgevallen en uitwassen die echt wel de minderheid waren.

Nu zijn vele jongeren te saai en serieus geworden. Tot uw 25ste moet je complexloos kunnen 'losbollen', vele jongeren zijn suf geworden en vergeten jong te zijn.
Oud 4 oktober 2015, 14:52   #74
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Toen ik jong was durfden we nauwelijks luidop vertellen wat we hadden meegemaakt als er ouderen in de buurt waren
Nu is het omgekeerd...nu durven mijn vrienden het nog nauwelijks hebben over wat wij allemaal uitspookten als er jongeren in de buurt zijn.
Als ik soms al eens iets los hoe het er in de jaren 7O aan toeging zie ik de jongeren kijken alsof wij criminelen waren die geluk hadden niet levenslang te hebben gekregen
In feite ben ik al één of twee decennia te laat geboren: de seventies waren ongetwijfeld nog complexlozer dan de nineties: geen AIDS, minder criminaliteit, minder harddrugs en geen moraalridders die klaagden als je een pintje te veel op had.
Oud 4 oktober 2015, 17:24   #75
Manus
Burger

Standaard

Citaat:
...

Nu zijn vele jongeren te saai en serieus geworden. Tot uw 25ste moet je complexloos kunnen 'losbollen', vele jongeren zijn suf geworden en vergeten jong te zijn.
Kom, kom, u bent helemaal niet mee met de tijdsgeest. Op uw 25ste moet u aan pensioensparen doen.
Manus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2015, 17:38   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In feite ben ik al één of twee decennia te laat geboren: de seventies waren ongetwijfeld nog complexlozer dan de nineties: geen AIDS, minder criminaliteit, minder harddrugs en geen moraalridders die klaagden als je een pintje te veel op had.
Inderdaad er was een stuk meer vrijheid en bijgevolg meer blijheid....Anderzijds waren het ook wel wilde tijden en niet echt zonder gevaar.Er was zeker minder criminaliteit zoals we nu kennen en minder zinloos geweld.....maar veel dronken en stonede bestuurders op de weg had ook al wel eens nare gevolgen.Dat er een stuk minder auto's op de weg waren,.s'nachts bijna niemand destijds, compenseerde dat gevaar gelukkig wel .
Er werd ook al wel eens robbertje gevochten links of rechts....maar het bleef met wat knokken....nadien werd er snel weer verbroederd...haat en afgunst was minder.
Oud 4 oktober 2015, 17:50   #77
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Jonge sletten moeten gewilliger zijn op café, dat zal hele hordes mannen naar die betreffende cafés lokken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2015, 17:57   #78
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Jonge sletten moeten gewilliger zijn op café, dat zal hele hordes mannen naar die betreffende cafés lokken.
En dan SOA's oplopen...
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2015, 20:27   #79
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat was inderdaad compleet 'prettig gestoord' ! Toen was het tenminste nog allemaal ongedwongen en complexloos, nu worden jongeren van jongsaf te veel beladen met allerhande zorgen en 'verwachtingen'. Uitgaansgedrag wordt steevast geproblematiseerd, terwijl er bij 90 % van de jongeren eigenlijk niets mis ging.

OK, er werd al eens een bolletje geslikt en een jointje gerold, maar bij de meesten is het bij 'experimenteren' gebleven. Helaas focuste de media op de probleemgevallen en uitwassen die echt wel de minderheid waren.

Vrijheid blijheid, blijkbaar. Die goeie ouwe tijd waar men kon zuipen, slikken en feesten zonder problemen.

Dat ieder weekend een paar jongeren nooit meer thuiskwamen naar hun ouders, vindt u niet problematisch. Dat er een stevige minderheid was die niet van het drankprobleem afgeraakt later, ook niet.

En de dag van vandaag: dat er op de oude markt regelmatig een jongere in elkaar geslagen wordt midden in de nacht ook niet.

Ik ben ook student geweest, en ik heb geleerd dat het gewoon niet meer plezant werd op een moment: te veel extreme zatlappen, te veel agressieven, te veel extreminteiten.

Chillen op een kotfeestje, met de eigen drank, dat is veel beter. En blijven slapen op een matras: je moet niet meer de baan op. Ik doe nu net hetzelfde, maar dan in mijn huis en met een logeerkamer voor vrienden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2015, 20:49   #80
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
En dan SOA's oplopen...
Soa's zijn voor losers.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be