Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2016, 20:47   #61
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het gaat snel: vrijdag 116.000, zaterdagavond zijn het er al 1,76 miljoen. De VK is compleet verdeeld en het zal alleen nog erger worden!! Champagne!!!
Ze zitten al boven de 2.000.000 maar dit is niet meer relevant. Dat zijn interne UK problemen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 20:48   #62
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Mij lijken er dienaangaande toch enige praktische problemen van geofysische aard te zijn hoor...

Laat uw licht schijnen, ik ben altijd bereid bij te leren.
Oud 25 juni 2016, 20:52   #63
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Laat uw licht schijnen, ik ben altijd bereid bij te leren.

water?

En nee ,ook de Chunnel is in de praktijk vrijwel potdicht voor vluchtelingen en ik zie ze niet in de mogelijkheid om gewoon kaartjes voor de Thalys naar Londen te kopen.Ook dat zit al jaren tamelijk dicht getimmerd (want een beetje te evident natuurlijk)

Laatst gewijzigd door kelt : 25 juni 2016 om 20:52.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 20:56   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar Farage en Boris gaan zelf vragen voor een nieuw referendum, let maar op.
Ik ga helemaal niet opletten.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 20:59   #65
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
water?

En nee ,ook de Chunnel is in de praktijk vrijwel potdicht voor vluchtelingen en ik zie ze niet in de mogelijkheid om gewoon kaartjes voor de Thalys naar Londen te kopen.Ook dat zit al jaren tamelijk dicht getimmerd (want een beetje te evident natuurlijk)
In Calais is er zowel aan de chunnel als aan de ferry een Engelse grenscontrole. Ik ken de procedure niet vanuit Brussel of Parijs.

In ieder geval wordt die Engelse grenspost in Calais opgeheven en hoeven de Franse politieagenten en douaniers niet te werken voor de Britten.
Oud 25 juni 2016, 21:02   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het volk zal ook de gevolgen dragen als de economische welvaart van de UK slinkt. En nu zal het volk alles wat verkeerd gaat niet meer moeten op de EU steken. En wat de inwijkelingen betreft zal Frankrijk de Britse grens in Calais opdoeken en de Jungle zal niet meer in Calais zijn maar in Dover.
Frankrijk gaat helemaal niks opdoeken ivm de grens in Calais.

Want mochten ze dat toch doen, dan gaat de chunnel gewoonweg dicht.
En die chunnel is nog lang niet afbetaald.

Ze gaan dus gewoonweg zorgen dat daar nog voldoende passagiers door kunnen reizen, die daarvoor de nodige eurootjes of ponden zullen betalen.
Zonder mekaar teveel pijn te doen.

Ze gaan mekaar wel pijn doen, maar dus niet aan de chunnel. Want dat kost ietske te veel.

Het is zelfs te hopen dat de EU het voortouw neemt om de Engelsen pijn te doen. Als andere landen die willen uittreden dan zien hoeveel pijn dat doet, dan gaan ze wel twee keer nadenken ....

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 25 juni 2016, 21:03   #67
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Die Engelse douanes in Calais en Brussel Zuid zijn voor zover ik weet daar met bilaterale akkoorden tussen GB en FR en Be. Die zouden dus niet moeten sneuvelen door een Brexit.
Al zou het wel rechtvaardig zijn om te heronderhandelen in het licht van uitspraken dat "GB zijn eigen grenzen terugwil..."
Oud 25 juni 2016, 21:03   #68
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn van die formuleringen die geen brood eten: de toekomst wijst het wel uit. Het is geen vogelpik. Op dit moment wordt er wereldwijd vergaderd niet alleen in politieke sfeer maar vooral op vlak van industriële, commerciële en financiële besluitvorming ivm met het nieuwe Britse gegeven. En dat zal zeker niet in het voordeel van de UK genomen worden.

De vraag is niet of het UK gaat verliezen maar hoeveel het gaat verliezen. Door de lagere pond en nieuwe grens zal exporterend Europa ook verliezen. Maar UK zal de grootste verliezer zijn.
Daar maak ik weinig zorgen om, ik zou het erger vinden mocht men in Europa geen rekening mee houden met deze uitslag, het geeft duidelijk aan dat een groot deel van de bevolking niet meer akkoord gaat met Europa zoals ze nu werkt. dit is enkel Engeland, ik ben toch eens benieuwd naar referenda in andere landen al dan niet bindend, mochten die eer ooit al komen.

Laatst gewijzigd door alberto : 25 juni 2016 om 21:10.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 21:06   #69
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Calais is er zowel aan de chunnel als aan de ferry een Engelse grenscontrole. Ik ken de procedure niet vanuit Brussel of Parijs.

In ieder geval wordt die Engelse grenspost in Calais opgeheven en hoeven de Franse politieagenten en douaniers niet te werken voor de Britten.
O jawel.

Zelfs nu nog worden betrapte ongewensten vrijwel per kerende teruggezonden naar Frankrijk en Belgie en komen dan op ONZE kosten....
Beter preventief een beetje werk verrichten.Zoals de Macedoniers ons al enkele maanden demonstreren.

Ja,op alle ticket-verkooppunten voor de Chunnel zal er onvermijdelijk nog betere controle moeten zijn.Ik kan me rustig voorstellen dat de Britten simpelweg de gegevens van iedere reiziger zullen willen zien VOORDAT die zelfs maar opstapt....zoals dat in principe ook bij vliegtuigreizigers kan gevraagd worden....

Dit staat eigenlijk los van de Brexit ,maar we kunnen ons voorstellen dat de Britten wat strenger zouden kunnen worden als wij het niet doen.

Laatst gewijzigd door kelt : 25 juni 2016 om 21:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 21:07   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar er zal altijd handel blijven bestaan, we werken nu ook al samen met een heleboel andere landen buiten de EU.
En 'de toekomst wijst dat wel uit'? Neen de onderhandelingen wijzen dat uit en de Britten weten momenteel niet wat ze willen.
- Blijven?
- EER/EFTA
- WTO
- Speciale regeling (gaat de EU niet willen)
Wat de Britten willen, is duidelijk gemaakt door het referendum. Wat er nu allemaal volgt, zijn stemmen van die persoon, dat groepje... maar niet van de totaliteit van "de" Britten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 21:07   #71
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door alberto : 25 juni 2016 om 21:08.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 21:08   #72
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ga helemaal niet opletten.

.
Ik zal het in uw rapport zetten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 21:11   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb die procedure al een aantal keer ondervonden.

In het zuidstation in Brussel zit daar echt een Engelse immigratiebeambte die je controleert.
En in de omgekeerde richting, zit er een Franse immigratiebeamte in Londen die je controleert.

Als ze dat opheffen, dan vallen ze automatisch in een schema zoals dit in de luchtvaart geldig is.
En dat is: de maatschappij wordt verantwoordelijk gesteld. De maatschappij die iemand illegaal binnenbrengt wordt onmiddellijk:
- beboet met een zware financiële boete
- belast met het terugbrengen van de illegale.

Als ze dat niet doen, dan wordt de volgende keer een vliegtuig ingehouden.

Dus, kijk maar gauw naar mijn vorige post in deze draad: ze gaan niet riskeren dat ze hun chunnel gezamenlijk niet kunnen afbetalen.

.

Oud 25 juni 2016, 21:25   #74
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O jawel.

Zelfs nu nog worden betrapte ongewensten vrijwel per kerende teruggezonden naar Frankrijk en Belgie en komen dan op ONZE kosten....
Nu ja maar dan zal het anders zijn. Voor zover ik weet is het niet op ONZE kosten maar op kosten van de transportmaatschappij. Die Engelse grenspost op Frans grondgebied was een tegemoetkoming intra EU van de Fransen om de illegalen zoveel mogelijk op te houden. Nu moeten de Britten het zelf klaren op Brits grondgebied.
Oud 25 juni 2016, 21:29   #75
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb die procedure al een aantal keer ondervonden.

In het zuidstation in Brussel zit daar echt een Engelse immigratiebeambte die je controleert.
En in de omgekeerde richting, zit er een Franse immigratiebeamte in Londen die je controleert.

Als ze dat opheffen, dan vallen ze automatisch in een schema zoals dit in de luchtvaart geldig is.
En dat is: de maatschappij wordt verantwoordelijk gesteld. De maatschappij die iemand illegaal binnenbrengt wordt onmiddellijk:
- beboet met een zware financiële boete
- belast met het terugbrengen van de illegale.

Als ze dat niet doen, dan wordt de volgende keer een vliegtuig ingehouden.

Dus, kijk maar gauw naar mijn vorige post in deze draad: ze gaan niet riskeren dat ze hun chunnel gezamenlijk niet kunnen afbetalen.

.
Ik zag deze avond het Franse A2 en de stelling was dat ze dan van hun Jungle verlost waren. Er is ook en vooral de ferry trouwens. Als England verbied de ferries uit te varen snijden ze wel serieus in eigen vlees.
Oud 25 juni 2016, 21:52   #76
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Wat zitten die jongeren de schuld af te schuiven op de ouderen eigenlijk ?

Van de 18-24 jarigen zijn er maar 36% gaan stemmen... Misschien moeten ze eens met de vinger wijzen naar deze leeftijdsgenoten ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 21:54   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Wat zitten die jongeren de schuld af te schuiven op de ouderen eigenlijk ?

Van de 18-24 jarigen zijn er maar 36% gaan stemmen... Misschien moeten ze eens met de vinger wijzen naar deze leeftijdsgenoten ?
En trouwens, wie zegt dat het klopt dat de stemming verlopen is langs de scheidslijn van de leeftijd?
Oud 25 juni 2016, 21:58   #78
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hoe wereldvreemd ben je en welke minachting voor het gewonen volk heb je wel niet, als je maar niet begrijpt waarom Jack de timmerman, John de metser en Jenny de fabrieksarbeidster voor "leave" hebben gestemd?
Die hebben voor "leave" gestemd omdat ze voor "iets" met een pak opgekropte woede zaten. Dat was een beetje van alles, maar voor hen deed het er niet toe. Ze waren gewoon pisnijdig en dus moest "Europe" het bekopen. Dat heb je met zulk een primitief en oerdom bevragings-instrument als een "referendum". De mensen grijpen het aan om van eender welke frustratie af te geraken. Het was een zware vergissing van Cameron om het probleem dat de U.K. had met de E.U. te willen oplossen met een referendum. Dat probleem was veel te ingewikkeld om zo maar met Yes or No te laten beantwoorden. Dat was een opdracht die in het Parlement in Westminster had moeten bediscussieerd en beslist worden. Cameron heeft gegokt, Cameron heeft verloren. De gevolgen zullen voor de U.K. veel erger zijn dan voor de E.U.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 22:02   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Die hebben voor "leave" gestemd omdat ze voor "iets" met een pak opgekropte woede zaten. Dat was een beetje van alles, maar voor hen deed het er niet toe. Ze waren gewoon pisnijdig en dus moest "Europe" het bekopen. Dat heb je met zulk een primitief en oerdom bevragings-instrument als een "referendum". De mensen grijpen het aan om van eender welke frustratie af te geraken. Het was een zware vergissing van Cameron om het probleem dat de U.K. had met de E.U. te willen oplossen met een referendum. Dat probleem was veel te ingewikkeld om zo maar met Yes or No te laten beantwoorden. Dat was een opdracht die in het Parlement in Westminster had moeten bediscussieerd en beslist worden. Cameron heeft gegokt, Cameron heeft verloren. De gevolgen zullen voor de U.K. veel erger zijn dan voor de E.U.
Kortom, mensen zijn dom. Je hoort ze niet te betrekken bij het politiek bedrijf. Daar komt uw bericht op neer.
Oud 25 juni 2016, 22:02   #80
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
water?

Vluchtelingen zijn niet tegen te houden beste Kelt dat wijst de geschiedenis uit. Een goede zwemmer zou het evt zelfs zwemmend kunnen proberen
Overzee tijdens WOII verlieten NL`s Nederland mbv een kano
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be