Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2025, 21:22   #61
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Gaat het in die 2 gevallen over dezelfde persoon ?
Meestal NIET !
Dat is nu net het hele eieren eten.

Er zijn "gehandicapten" en "gehandicapten".
Het zijn ambtenaren die de beslissingen nemen dat iemand zo'n 'kaart" krijgt.

Het kan perfect mogelijk zijn dat iemand met een ferm lichamelijk mobiliteitsprobleem die kaart niet krijgt, maar dat een ander persoon met een niet lichamelijk probleem wel kan genieten van die mobiliteits-verhogende mogelijkheden.
Oud 22 juli 2025, 21:42   #62
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tuurlijk, maar die parkeerplaatsen moeten ook niet te talrijk zijn he.
Ongelooflijk wat u durft te schrijven, de dag dat men u zegt " sorry maar we moeten uw voet afzetten" zou je wel anders piepen en blij zijn dat er voorziene parkeerplaatsen zijn voor jou. Van egoïsme gesproken.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2025, 06:15   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Ongelooflijk wat u durft te schrijven, de dag dat men u zegt " sorry maar we moeten uw voet afzetten" zou je wel anders piepen en blij zijn dat er voorziene parkeerplaatsen zijn voor jou. Van egoïsme gesproken.
Ik heb maar 1 plaats nodig, geen 20.

Veruit de meeste zijn altijd leeg.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 juli 2025 om 06:15.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2025, 06:19   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Gaat het in die 2 gevallen over dezelfde persoon ?
Meestal NIET !
Leg mij eens uit waarom er 10 gehandicapten plaatsen moeten zijn, dicht bij de trap van een ski station, trap die naar de skiliften gaat van de ski pistes.

Het ENIGE wat ge daar kunt doen is met uw skis onder uw arm die trap nemen, uw skis aandoen, en dan de skilift nemen die naar boven een skipiste gaat.

Maar ge kunt wel geen 150 meter op de parking marcheren tot aan die trap, ge hebt 10 speciale plaatsen nodig.

Ah, misschien is de jonge deerne achter het loket dat U de skipassen verkoopt, een zonder benen die met 10 auto's komt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2025, 06:49   #65
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Grappig, ik ken 1 persoon zonder voeten, en daar merk je het bijna niet aan, uitgezonderd wat stijf wandelen, dankzij goeie proteses en doorzettingvermogen (meningitis, als kind).
Ik iemand die een paar vingers kwijt is, en het enige die doet is klagen en zagen. "jamaar, ik kan niet meer werken"...

Ik ken een paar fybromyalgie-patienten. Daar zit ook een enorm verschil in. De ene gaat deeltijds werken, beoefent op regelmatige basis sport.
Een andere is te tam om iets te doen.

Zoals ik al schreef, er zijn gehandicapten en gehandicapten.

En de toewijzing van die Belgische kaart, dat gebeurd door ambtenaren...
Oud 23 juli 2025, 06:53   #66
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De mop is dat ge dat dus ook vindt bij knutselwinkels of sportcentra of zo
Ze zijn dat inderdaad verplicht.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2025, 07:22   #67
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, dat wist ik niet in Belgie. Hier is het 135 Euro boete en dat wordt toegepast inderdaad. Ge gaat daar beter niet op staan als ge niet moogt.

Een keer heb ik dat per ongeluk gedaan, omdat de parking besneeuwd was.... in een ski station Ik had het niet gezien, het bordje was onder de sneeuw en de tekens op de grond ook... Ik heb het pas gezien bij het wegrijden in de namiddag, toen de sneeuw van het bordje wat weggesmolten was.
Een ski station
In België is dat ook verboden en kan de politie boetes uitschrijven.

De politie kan niet optreden op een privéparking, een privéparking is een parking die niet voor iedereen toegankelijk is, bijvoorbeeld een bedrijfsparking of een bewonersparking. Dit moet aangegeven worden met een bord waarop staat dat het een privéparking is.
Houders van een invalidekaart en niet tot die groep behoren, mogen hier ook niet parkeren.

Een parking aan een sportcomplex of aan een winkel, zijn geen privéparking, hier geldt dus de wegcode i.v.m. het gebruik van invalideparkings.

De politie zal dit niet controleren, ze zal wel optreden in geval van een klacht.

Deze overtreding wordt beschouwd als een overtreding van de tweede graad.

De bijbehorende boete voor deze overtreding bedraagt 116 euro bij onmiddelijk inning, plus administratieve kosten.

Indien de overtreder wordt gedagvaard voor de politierechtbank, kan de politierechter een boete opleggen tussen de 20 en 250 euro, vermenigvuldigd met de 8 opdeciemen.

De politie kan zelfs het voertuig, op kosten van de overtreder, laten wegtakelen (wel nooit op een parking van een winkel of ...)
Oud 23 juli 2025, 07:24   #68
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Sommige parkeerplaatsen en straten beginnen op kleurboeken te lijken met blauwe, roze en groene parkeerplaatsen voor respectievelijk mindervaliden, zwangere vrouwen en elektrische wagens. Wat gaat de volgende kleur worden ? Goud voor politici en BV's ? Of gepersonaliseerde parkeerplaatsen met een afdruk van je beste pasfoto ooit ?

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 23 juli 2025 om 07:25.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2025, 07:27   #69
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Of die parkeerplaats is officieel openbare weg, of de eigenaars hebben specifiek een wettelijke toelating gevraagd, en gegeven aan de procureur van die regio.

De politie is zeer beperkt in wat ze mogen doen op privé domein.

Als morgen een paar agenten vragen dat ze eens een blikje mogen werpen in House of Chaos, dan ga ik alvast vragen voor "legitimatie", en "waarom?". Als daar geen goeie antwoorden op komen, dan mogen ze beschikken en terugkomen met een huiszoekingsbevel. Niet dat dat me zorgen baart an sich.
Wat gaan ze zeggen?
"ge moogt geen buskruit hebben"
Of "die historische kanonnen zijn illegale wapens"
"Die ligfietsen lijken te snel"
"Amai , zoveel zwaarden en bijlen aan de muur..."

Of gaan ze moeilijk doen over de paar m² titaniumplaat of pantserstalen stukken?

Of nog leuker "die doos met wit poeder?" "Awel, da's 820 gram pure caffeïne, de overschot van 1 kg, ik maak mijn eigen energydrinks".
Het probleem is dat een parking, die voor iedereen toegankelijk is, openbaar domein is.
Openbaar domein zegt niets over wie de eigenaar is.

Het is pas privé domein als er een beperkte toegang tot de parking is, bijvoorbeeld een bewonersparking of een bedrijfsparking.
Oud 23 juli 2025, 07:29   #70
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat is nu net het hele eieren eten.

Er zijn "gehandicapten" en "gehandicapten".
Het zijn ambtenaren die de beslissingen nemen dat iemand zo'n 'kaart" krijgt.

Het kan perfect mogelijk zijn dat iemand met een ferm lichamelijk mobiliteitsprobleem die kaart niet krijgt, maar dat een ander persoon met een niet lichamelijk probleem wel kan genieten van die mobiliteits-verhogende mogelijkheden.
Daar is een puntenkaart voor nodig.
Ik dacht 2 punten i.v.m. mobiliteit.
Voor andere beperkingen weet ik het niet.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be