![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik respecteer geen enkele cultuur zomaar, enkel de vrijheid om de cultuur naar keuze te beleven, binnen de gegeven wettelijke kaders.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Jamaar moet ik nu ook al in de juiste volgorde reageren op postings van anderen. Zit zo niet op mijn kap. Ik zie u graag, ok? Ik zie u liever dan Ibeke, zo goed ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nog niet ![]()
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
They still don't get the point... Ten overvloede zwaaien met de "grote" en "universele" principes, wanneer het goed uitkomt... Maar wat blijkt nu? Die zgn. "universele waarden" zijn helemaal niet doorleefd, het blijft slechts inkt op papier. Ik weet niet meer wie het was die me enkele weken geleden nog op het hart drukte dat onze "universele" waarden ook daadwerkelijk "universeel" waren, en dat ik allerminst mocht relativeren naar plaats en tijd (cq. cultuur en geloof). Maar in deze discussie blijkt die relativiteit eens te meer. Vrijheid van meningsuiting, net zoals andere fundamentele vrijheden dienen méér te zijn dan een juridisch abstract principe; het moet een reflex zijn in het denken... in het "beleven" van de actualiteit. Tenminste �*ls je die waarden daadwerkelijk beschouwd als dé grote verwezenlijkingen van onze cultuur, wat de "humanisten" mij als christen vaak aansmeren wanneer we nog eens onze diepste overtuigingen op tafel gooien. De fundamentele waarden in onze samenleving zijn wellicht té abstract, te hoog gegrepen voor velen om er de uiterste consequenties van in te zien. Al te vaak komt dan het "beestje" dat ieder in het diepste van zichzelf meedraagt wel eens de kop opsteken. Ik vind het bijzonder grappig om nu de moraalridders die ik in zovele threads op m'n pad heb gevonden, zich te zien verslikken in hun eigen recept. (tenminste, ik zou het grappig moeten vinden, ware het niet dat het eigenlijk intriest en desillusionerend is) [size=1]Voil�*, da's alvast een illusie die ik je even kan lenen, Anarchistische bankier... De andere hou ik nog even bij.[/size]
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de slachting in een slachthuis gebeurd zal er wel niet echt een probleem zijn denk ik. Mag ik vragen wat er mis is als het schaap op westerse wijze geslacht is. Wat is volgens u het verschil tussen een gewone slachting en een islamitische slachting ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alle Vlamingen zijn varkensneukers (In navolging van Sint Theo Van Gogh) Een gat is een gat zegde de boer en hij kroop op zijn varken: deze oude vlaamse spreuk bewijst wel dat het waar is! (anders: vrijheid van meningsuiting, weet je wel) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 |
Vreemdeling
|
![]() denk je nu echt dat er geen vlamingen elkaars keel oversnijden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Oversnijden, euh,
Er was die Bruggeling die zijn vrouw omverstak en werd vrijgesproken, maar dat was de keel niet, of ZE hielden 't wéér verstopt! Er was die ZB-mandataris die een aantal mensen omverschoot in Sint Gillis Waas, maar dat was Eigen Volk Eerst, en niet met een mes dus, niet in de keel ,nee Néé, oversnijden zie ik niet zo direct, dan zou ik moeten zoeken..te vermoeiend! ![]() Trouwens waarom zou ik zoeken: daar kunnen we toch geen lekkere hetze van maken, of 't moest een "Linkiewinkie" geweest zijn.. Ken jij er misschien één? néé, spijtig, dan gaat 't feest niet door.. ![]() Laten we herbeginnen over die extremistische ISLAMgestoorde in Amsterdam!!VEEL LEUKER!!! ![]() Alle Vlamingen zijn varkensneukers (In navolging van Sint Theo Van Gogh) Een gat is een gat zegde de boer en hij kroop op zijn varken: deze oude vlaamse spreuk bewijst wel dat het waar is! (anders: vrijheid van meningsuiting, weet je wel) |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot nooit meer filosoof. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel leuker is het om het om nog eens een achtste of negende topic op te starten over de moord van Rob Klop op zijn onschuldige vrouw. D�*t waren nog eens tijden, zeg!
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heeft hij er wéér op geklopt? Laatst gewijzigd door filosoof : 5 november 2004 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Staatssecretaris
|
![]() De wereld heeft op dit moment een probleem.Namelijk het moslim terrorisme.
Maar hoe is het zover kunnen komen? -Vroeger waren vele arabische landen kolonies van Europese landen.Vele van deze Europese landen misbruikte hun machtige positie om deze landen en de bevolking uit te buiten.In plaats van samenwerking hebben we in het verleden deze volkeren misbruikt. Hierdoor zijn wij niet echt de beste vredelievende mensen in de ogen van deze volkeren. -Door de jaren en de bemoeienissen van westerse landen in hun gebieden alsook het veroorzaken van pijn en ellende heeft er voor gezorgd dat extremisten van de islam langzaam maar zeker de macht over namen in vele gebieden. -Onze westerse waarden en vrijheden zijn rechtvaardig en menselijk correct maar deze waarden en wetten hebben ook veel tijd,zweet en bloed gekost om deze in onze gebieden te krijgen. Het is duidelijk dat het opdringen van bepaalde waarden en wetten juist averechts werkt bij deze volkeren zeker wanneer je in het verleden deze volkeren uitgebuit hebt. -We spreken nu constant van moslim terrorisme maar in elke oorlog moet je met 2 zijn anders heb je geen oorlog en de andere tegenstander is het (schijn)heilige Amerika in de vorm van Bush.En vermits de Amerikanen deze koers willen blijven varen zal het moslim terrorisme blijven toenemen. -Dan nu even Europa onder de loep nemen.In het verleden hebben we vele moslims naar hier gehaald om te werken in de mijnen en andere vuile werkjes die weinig autochtone wilden doen of men had gewoon buitenlandse arbeiders nodig. Toen waren er nog niet zo grote problemen maar de mijnen en dergelijke gingen dicht.En we kregen genoeg van deze buitenlanders en we keerden ons tegen deze mensen en ze kregen weinig of geen kansen meer op de arbeids markt.(ik denk niet dat het gemakkelijk is als je huidskleur niet blank is) Dus deze mensen kwamen zonder geld te zitten en begonnen samen te gaan wonen in stadswijken of wijken die speciaal voor hun gebouwd werden. Door gebrek aan geld werden deze wijken door de staat verwaarloosd. Deze mensen probeerden dan via een andere manier aan geld te komen en criminaliteit is een goede inkomsten bron. Natuurlijk kregen deze mensen vele kindjes en hun aantal groeiden snel en uitbreiding van hun wijken was onvermijdelijk. Maar ook vele van hun zoeken hun geld in de criminaliteit. Wij autochtonen schreeuwen nu moord en brand tegen deze mensen maar vergeten dat we eigenlijk dit probleem voor een groot stuk zelf veroorzaakt hebben. En vooral de politiek heeft serieuse blunders gemaakt zowel in België als elders in Europa. Nu ik ben helemaal niet pro moslim en veroordeel elke daad van deze extremisten maar het is hypocriet van ons om te denken dat wij pure onschuld hebben aan dit probleem. Wij hebben deze mensen gecreeërd en nu zitten we met de problemen. Amerika blijft voor mij de oorzaak nummer 1 waardoor het moslim terrorisme groter en machtiger word. Nu wat kun je doen aan het probleem hier in België? -Hervorm justitie en gerecht: -strengere straffen voor zware misdrijven zoals gewapende diefstal/car/homejacking /verkachting/toebrengen van slagen en verwondingen/bendevorming en nog vele andere vergrijpen. -gelijkheid binnen het gerecht, rechtvaardigheid moet gratis zijn het kan niet zo dat een gewone man nooit een zaak kan winnen tegen bijvoorbeeld een mulinational bedrijf gewoon omdat dit bedrijf meer geld heeft en dus langer kan procederen. - in plaats van dat ons leger ergens op een godvergeten plaats politie manneke gaat spelen zet het leger aan het werk in onze grootsteden. laat ze hier probleem jongeren aanpakken alsook prostitutie en drugs en andere criminele feiten. Pak extremisten aan aan beide kanten zowel moslim extremisten als skinheads en andere fescistisch gedoe. - probeer ghetto vorming tegen te gaan en maak grote schoonmaak in bestaande ghetto's. ga krottenvorming en andere wantoestanden tegen. Hoe properder de omgeving samen met genoeg veiligheids mensen en je krijgt een groot veiligheids gevoel voor zowel autochtone als allochtone bevolking. -zet een stop op de migranten golf.België kan nu eenmaal niet iedereen een huisje en tuintje geven en een jobke.dus bescherm de huidige bevolking en sociale voorzieningen door een algemene stop van verblijfsvergunningen. -verplicht nederlands spreken in vlaamse gebieden voor wie hier woont. idem voor wallonië maar dan frans natuurlijk. en zo kan ik nog uren door gaan. maar dat er grote maatregelen nodig zijn is een feit maar wie durft deze te gaan nemen of gaan we langzaam op deze weg verder en wie zijn mening geeft word neergekogeld aan de politiek de keuze. ik kies voor het vlaams blok omdat ze er iets aan willen doen.of ze het goed zouden doen laat ik in het midden. maar ook heb ik mijn twijfels over bepaalde standpunten van het blok. maar ik stem hiervoor alleen voor hun standpunten over migranten beleid en aanpak van de criminaliteit. Laatst gewijzigd door slegie : 5 november 2004 om 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen zoals Superstaaf zouden echter nooit iemand (voorgoed of niet) de mond snoeren terwille van een mening die niet met de zijne strookt. Moorden op een achterbakse wijze goedkeuren, door ze niet flagrant af te keuren maar integendeel begrip op te brengen voor de moordenaars en ander 'genunaceer', zie ik Superstaaf trouwens evenmin doen. Ik begijp echter steeds beter waarom Superstaaf altijd een uitgesproken verdediger is geweest van de vrijheid van meningsuiting. Waar de wil om de vrije meningsuiting te trachten beperken of zelfs verbieden, toe leidt, daar hebben we pas weer een prachtvoorbeeld van gekregen.
![]() |