![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, voor de rest is deze draad maar luchtfietsen hoor. Met de bedoeling om royalisten te jennen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 november 2018 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Serieus? U bent er echt van overtuigd dat indien men een referendum organiseert over de keuze om de monarchie volledig af te schaffen, de keuze pro afschaffing de meerderheid zou halen?
Ik denk van niet, maar goed. Ik zou een referendum hierover wel van harte toejuichen (en uiteraard pro afschaffing stemmen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien men voor het Grondwettelijk Hof discriminatie/schending van het gelijkheidsbeginsel wil opwerpen, verwijst men normaliter gewoon naar de artikelen 10 en 11 tezamen hoor (alsof het één artikel is). Er wordt niet echt een onderscheid tussen gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer zelfs, met een achteloos gebaar van zijn hand verklaard hij de realiteit tot fantasie.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, zo'n referendum zal er niet komen.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook is het een schending van het kinderrechten verdrag. Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 16 november 2018 om 14:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, soms kan men zich wel eens mispakken.
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 16 november 2018 om 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk laat "men" de monarchie na 2019 stilletjes uitdoven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zijn mensen die getrouwheid zweren aan uw koning geen royalisten volgens u ? Want wil mij toestaan om er eventjes op te wijzen dat diverse kopstukken van de partij die u aanhangt wel degelijk al plechtig getrouwheid aan uw koning gezworen hebben. Zijn die partijkopstukken de royalisten die u hier wil jennen ? Zo ja, ware het niet nuttiger om dat ter gelegenheid van uw partijbijeenkomsten te doen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U hoeft het overigens niet zo ver gaan zoeken : ook in het doodeenvoudig erfrecht zult u “eigenaardige” dingetjes ontdekken. U bent bijvoorbeeld geen wettige erfgen(a)am(e) van mijn vader, en ik ben geen wettige erfgename van uw vader : ons beider afkomst is daarbij bepalend. Is dat discriminatie volgens u ? En zeer terzijde : wat bedoelt u eigenlijk in post 41 met “Volgens peilingen zou Trump nooit precedent worden” ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez, knipt en plakt die twee artikels hier eens, zodat we kunnen zien welke het meer omvattende is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de Duitse Democratische Republiek besliste Honecker ook dat alles wat hij zei, democratisch was.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U denkt hetzelfde als ik er over dacht. Mekaar jennen en in de haren vliegen is schering en inslag op dit forum. Neutraliteit inzake sommige onderwerpen; die trouwens momenteel niet aan de orde zijn; wekken vijandschap. Daarom zei ik ook : "zever maar verder". Hooligans hebben nog nooit iets opgelost en alleen maar gezeverd vanaf het begin tot het einde. Sommigen noemen dat hier zelfs debatteren met steekhoudende argumenten. Die zijn in deze topic uitzonderlijk wel vermeld maar desondanks blijft het weer duren. Laatst gewijzigd door werkman : 16 november 2018 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies! Daarom worden er in den belziek geen nationale en bindende referenda gehouden. De machthebbers zijn niet zeker van de uitslag, en zolang er geen harde bewijzen zijn, die enkel kunnen geleverd worden via een referendum, maken ze de mensen wijs wat ze willen. Met de steun van de "kwaliteitsmedia".
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is dat.
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij kan dat denken, maar niet bewijzen.
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik kan mij vanzelfsprekend vergissen. Als u er van overtuigd bent dat bedoelde meerderheden inderdaad bestaan, dan kan men zich afvragen waarom niets daar op wijst, voor zover ik het kan nagaan. Hebt u ernstige aanwijzingen voor het bestaan van voornoemde meerderheden ? Voor welke politieke partijen in België is een grondwetswijziging voor het invoeren van federale bindende referenda een speerpunt ? Laatst gewijzigd door Gwylan : 17 november 2018 om 03:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, de "eenvoudige democratische meerderheid" waarover jij spreekt is niet meer of minder dan een puur particratische meerderheid. Dit juist omdat de bevolking geen énkele rechtstreekse inspraak heeft.
![]() |