Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2019, 08:57   #61
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het cruciale woord is hier wellicht 'bijna' even onmenselijk (hoop ik voor uw inschattingsvermogen en menselijkheid)
waarbij in dit geval het sperma van deze geachte heer dokter in de kapotgepenetreerde baby gevonden werd, nietwaar.
maar hé, we eisen toch geen effectieve doodstraf zeker???

wel nu, ik eis dat in dit geval wel. geef die man een spuitje. als hij effectief zelf schuldinzicht had gehad, dan had hij zichzelf een spuit OD insuline of morfine gezet.
U weet blijkbaar meer dan dat er in het pers artikel staat. Vertel.

Laatst gewijzigd door Bach : 10 januari 2019 om 09:01.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 09:05   #62
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
U weet blijkbaar meer dan dat er in het pers artikel staat. Vertel.
soit, ik had de gore details niet echt opgeslagen, maar het komt op t zelfde neer, niet?
Citaat:
Ondanks de aanwezigheid van DNA van het slachtoffer op zijn geslachtsdeel, ontkende hij een geslachtelijke penetratie te hebben gepleegd, maar hij zei zich niet alles meer te herinneren als gevolg van alcohol- en medicijnengebruik.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 09:20   #63
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
soit, ik had de gore details niet echt opgeslagen, maar het komt op t zelfde neer, niet?
Dat is niet hetzelfde als wat u beweerde. Het een bewijst penetratie met geslachtsdeel. Het andere niet.

Hoe dan ook. Er worden meermaals mensen veroordeeld niet op basis van bewijzen maar omwille van een om bloed roepend publiek dat vanop een afstand meent rechter te moeten spelen. Als je dan doet dat zo'n publiek het niet al te strikt neemt met de feiten en toch om doodstraf roept dan wil ik liever niet dat menselijke justitie meent te moeten kunnen beschikken over een niet compenseerbare onomkeerbare straf zoals de doodstraf.

Zijn er 'uitzonderingen' waar de doodstraf toch de beste optie is? Dat is de vraag die ik me soms stel. Een duidelijk antwoord heb ik niet.

Laatst gewijzigd door Bach : 10 januari 2019 om 09:21.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 09:25   #64
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet hetzelfde als wat u beweerde. Het een bewijst penetratie met geslachtsdeel. Het andere niet.

Hoe dan ook. Er worden meermaals mensen veroordeeld niet op basis van bewijzen maar omwille van een om bloed roepend publiek dat vanop een afstand meent rechter te moeten spelen. Als je dan doet dat zo'n publiek het niet al te strikt neemt met de feiten en toch om doodstraf roept dan wil ik liever niet dat menselijke justitie meent te moeten kunnen beschikken over een niet compenseerbare onomkeerbare straf zoals de doodstraf.

Zijn er 'uitzonderingen' waar de doodstraf toch de beste optie is? Dat is de vraag die ik me soms stel. Een duidelijk antwoord heb ik niet.
het babietje is kapotgepenetreerd en het DNA van het babietje werd op zijn geslachtsdeel gevonden ...

laat ons besluiten dat er geen bewijs is.

echt, geef die man een spuit.
Oud 10 januari 2019, 09:55   #65
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waar er onomstotelijk bewijs is, heterdaad bijvoorbeeld. Als men u snapt terwijl je iemand verkracht of vermoord moet het maar kunnen. Opgeruimd staat netjes en geen kans meer op recidive en meer onschuldige slachtoffers.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 10:13   #66
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waar er onomstotelijk bewijs is, heterdaad bijvoorbeeld. Als men u snapt terwijl je iemand verkracht of vermoord moet het maar kunnen. Opgeruimd staat netjes en geen kans meer op recidive en meer onschuldige slachtoffers.
²
Oud 10 januari 2019, 11:10   #67
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het babietje is kapotgepenetreerd en het DNA van het babietje werd op zijn geslachtsdeel gevonden ...
Inderdaad, en voor elke kiek die dat hier komt vergoelijken: geef hem een 'Ik, Jan Cremer' kieken-behandeling!
Oud 10 januari 2019, 11:45   #68
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Inderdaad, en voor elke kiek die dat hier komt vergoelijken: geef hem een 'Ik, Jan Cremer' kieken-behandeling!
idd
plezant en hip he, dat smakeloos postmodernistisch nihilisme

ik vind dat te makkelijk, kijk ik kan dat ook :

"draai of keer het babietje hoe je t wil (pun intended), het werd kapot gepenetreerd, en daar moet je behoorlijk wat bestialiteiten voor uithalen want babietjes zijn langs alle kanten bijzonder rekbaar en flexibel."

hahahihi they are coming to take me away, haha hihi.

geef die man een spuit dus.
Oud 10 januari 2019, 16:46   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het punt is dat het ZIJN kleindochter was. Wat kan ONS dat nu schelen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 17:35   #70
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zeveraar

Laatst gewijzigd door Anna List : 10 januari 2019 om 17:35.
Oud 10 januari 2019, 18:12   #71
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Zeveraar
Wees eerlijk tegenover uwzelf.

De enige reden waarom ik zulke figuren uit de maatschappij wens te verwijderen is dat ik familieleden en vrienden heb waar ik enige genegenheid en beschermingsdrang voor voel.

Hoe denkt u dat zo'n misbruiker in een paleolitische stam had gevaren?
Oud 10 januari 2019, 18:16   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

De enige reden waarom ik zulke figuren uit de maatschappij wens te verwijderen is dat ik familieleden en vrienden heb waar ik enige genegenheid en beschermingsdrang voor voel.

Misschien was dat toen geen misbruik, misschien deed elke man dat toen.

Kijk naar Solon, ik dacht één van de zeven wijzen van Griekenland, die zei dat de 'knapenliefde' - lees, bij het knaapje droog in de kakker, het recht van de vrije man was.
Oud 10 januari 2019, 18:39   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeveraar
Kijk, ik heb daar echt moeite mee. Ik heb altijd geleerd dat men moest vijnzen van dingen erg te vinden als anderen iets overkwam. Maar in werkelijkheid is daar toch niks van aan, he. Enkel als het naasten of vrienden zijn raakt U dat echt, geef toe. Natuurlijk kan men een soort van rollenspelletje spelen in zijn hoofd, en U even indenken dat het inderdaad met een naaste (of met Uzelf) gebeurt. En dat helpt om te veinzen dat ge het echt erg vindt, een beetje zoals een acteur zich forceert om op te gaan in zijn rol, om beter zijn rol kunnen te spelen.

Maar wat een onbekende onnozelaar met zijn al even onbekende baby van een kleindochter doet, dat kan mij nu echt geen ballen schelen als ik echt eerlijk ben. Ik zal wel zeggen dat ik die vent gevaarlijk vind, want als ge dat kunt doen met uw eigen kleindochter, dan zijn er nog veel dingen die ge kunt doen. In die zin ben ik het eens dat daar ergens op een of andere manier iets moet aan gedaan worden. Maar ergens "haatgevoelens" hebben omdat hij iets gedaan heeft dat mij raakt, nee. En ik heb er serieuze moeite mee te geloven dat anderen daar wel "echt" door geraakt zijn.

Natuurlijk zal ik, zoals iedereen, in een "echte" sociale omgeving, doen zoals het betaamt, en vijnzen dat ik dat verschrikkelijk vind, en ocharme die kleine en zus en zo. Omdat ik geleerd heb van kleins af aan dat dat nu eenmaal het verwachte sociale gedrag is. Maar daar is geen ons "echt" van natuurlijk zoals bij de meeste sociale interacties.
Oud 10 januari 2019, 18:39   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die was stamhoofd geworden

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 januari 2019 om 18:40.
Oud 10 januari 2019, 18:40   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Inderdaad.
Oud 10 januari 2019, 19:05   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, ik heb daar echt moeite mee. Ik heb altijd geleerd dat men moest vijnzen van dingen erg te vinden als anderen iets overkwam. Maar in werkelijkheid is daar toch niks van aan, he. Enkel als het naasten of vrienden zijn raakt U dat echt, geef toe. Natuurlijk kan men een soort van rollenspelletje spelen in zijn hoofd, en U even indenken dat het inderdaad met een naaste (of met Uzelf) gebeurt. En dat helpt om te veinzen dat ge het echt erg vindt, een beetje zoals een acteur zich forceert om op te gaan in zijn rol, om beter zijn rol kunnen te spelen.

Maar wat een onbekende onnozelaar met zijn al even onbekende baby van een kleindochter doet, dat kan mij nu echt geen ballen schelen als ik echt eerlijk ben. Ik zal wel zeggen dat ik die vent gevaarlijk vind, want als ge dat kunt doen met uw eigen kleindochter, dan zijn er nog veel dingen die ge kunt doen. In die zin ben ik het eens dat daar ergens op een of andere manier iets moet aan gedaan worden. Maar ergens "haatgevoelens" hebben omdat hij iets gedaan heeft dat mij raakt, nee. En ik heb er serieuze moeite mee te geloven dat anderen daar wel "echt" door geraakt zijn.

Natuurlijk zal ik, zoals iedereen, in een "echte" sociale omgeving, doen zoals het betaamt, en vijnzen dat ik dat verschrikkelijk vind, en ocharme die kleine en zus en zo. Omdat ik geleerd heb van kleins af aan dat dat nu eenmaal het verwachte sociale gedrag is. Maar daar is geen ons "echt" van natuurlijk zoals bij de meeste sociale interacties.
Selectieve verontwaardiging.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 20:05   #77
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die was stamhoofd geworden
Ik denk eerder, als die geen stamhoofd of meester-ambachtsman was, dat die zeer snel met of zonder zijn kloten uit de stam verwijderd werd. En dat verwijderen kan "vriendelijk" gegaan zijn, of nogal permanent.
  • De vriendelijke variante "hier een versleten vuistbijl, verdwijn en kom nooit meer terug".
  • De minder vriendelijke variante: "veel plezier op het mierennest"
Oud 10 januari 2019, 20:06   #78
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Selectieve verontwaardiging.
Dat kan je zo noemen, waar de meeste mensen zich mee uitlaten in deze draad. Hypocrisie is een andere noemer.
Oud 10 januari 2019, 23:38   #79
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommigen onder ons hebben nog enig empathisch vermogen, zelfs dieren hebben dat (soms).
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2019, 00:15   #80
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Sommigen onder ons hebben nog enig empathisch vermogen, zelfs dieren hebben dat (soms).
Helaas zitten er hier een paar die het vooral niet hebben ,en het dan nog etaleren ook...

Laatst gewijzigd door Svennies : 11 januari 2019 om 00:18.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be