Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2019, 16:36   #61
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dan quoteer je mij niet met de quote functie van dit forum he.
Het is niet mijn schuld dat jij niet weet wat FIFY betekent.

Citaat:
Daar ben jij dus fout, omdat er niks White supremacist aan is. Het is nationalisme (het fier zijn om Amerikaan te zijn) versus het fier zijn om neger of moslim te zijn, ttz, het meeheulen met de vijand want uw neger of moslim identiteit boven die van de natie stellen.
You have absolutely no clue, don't you?

Alleen white supremacists hebben het over "negers". Enkel white supremacists zien "negers of moslims" als "de vijand".

Citaat:
Trouwens, als dat het geval is, dan is een goeie helft van de Amerikanen white supremacist KKK racist. Maw, het is dus een democratisch gedragen gedachtengoed. Iets dat democratisch gedragen gedachtengoed is, is per definitie dan de waardensokkel van een maatschappij he. Wen er maar aan.
Niet de helft, 40%. Het white trash in het Zuiden zijn inderdaad white supremacists die het einde van slavernij en segregatie nooit hebben verteerd. Voor hen zijn dat nog altijd inferieure slaven. Chomsky heeft trouwens toegegeven dat de VS op dat punt nog slechter scoren dan Zuid-Afrika. Het spontaan lynchen van zwarten was in staten als Alabama of Mississipi kort geleden nog schering en inslag. Vandaag de dag gaat het vooral over politieagenten die zwarten zonder vorm van proces afmaken alsof het over dieren gaat.

Maar de jongere generatie en de Amerikanen in andere staten willen juist breken met dit racisme. Trump probeert een nieuwe burgeroorlog op te starten.

Citaat:
Goed, dus in Vlaanderen is 43% van de bevolking white supremacist. Dat is net niet de meerderheid, he. Binnenkort is dat dus de waardensokkel waarop Vlaanderen zich dus dient te baseren, want waarden gedragen door een meerderheid van de bevolking.

Het ziet er dus uit dat als 43% van de Vlaamse bevolking white supremacist KKK racisten zijn, men dus binnenkort zal moeten gaan stellen dat de juiste waarden in Vlaanderen op die sokkel dienen gebouwd te worden. En als Trump herkozen wordt, zijn dat dan ook, volgens uw beweringen, de waardensokkel van de bevolking van de USA. Wen er dan aan.
43% is geen meerderheid en zelfs een meerderheid mag niet alles doen wat ze wil. Anders kan de huidige meerderheid een wet stemmen om N-VA en VB te verbieden. Wen daar maar aan.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 16:37   #62
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Trump zorgt er nog maar eens voor dat de rust niet kan terugkeren en gaat er nog maar eens volop tegenaan. Hij wil echt van die 4 vrouwen het publiek gezicht van de Democraten maken en dat lukt hem heel goed.

--------------------------------
@realDonaldTrump
they’re Americans. Now I’m entitled to my opinion, & I just think they’re left wing cranks. They’re the reason there are directions on a shampoo bottle, & we should ignore them. The “squad” has moved the Democrat Party substantially LEFT, and.....

@realDonaldTrump
....they are destroying the Democrat Party. I’m appalled that so many of our Presidential candidates are falling all over themselves to try to agree with the four horsewomen of the apocalypse. I’m entitled to say that they’re Wack Jobs.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 16:41   #63
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Xenofobie en racisme zijn niet impeachable.

Die journalist die dat stelde is een idioot. De amerikaanse grondwet definieert vrij duidelijk welke de gronden zijn voor impeachment.

Obstruction of justice is dat wel trouwens.
Niet juist. Opnieuw gewoon onwaarheden hier:
https://www.theatlantic.com/magazine...eached/548144/

Niemand weet wat high crimes and misdemeanors eigenlijk zijn. Zoals Hamilton zelf zei, valt daaronder: "the misconduct of public men".

Ik citeer even uit Wiki: Such offenses were “political, as they relate chiefly to injuries done immediately to the society itself.”[4] According to this reasoning, impeachable conduct could include behavior that violates an official’s duty to the country, even if such conduct is not necessarily a prosecutable offense. Indeed, in the past both houses of Congress have given the phrase “high Crimes and Misdemeanors” a broad reading, “finding that impeachable offenses need not be limited to criminal conduct.”[5][1]

En de volgende vijf posts die lachen met de Fab Four, omdat ze wel impeachment willen op basis hiervan. Haha. Turns out, they can. Wat ik dus al eerder zei: Meningen zonder achtergrond of kennis, zijn waardeloos.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 16:41   #64
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Xenofobie en racisme zijn niet impeachable.

Die journalist die dat stelde is een idioot. De amerikaanse grondwet definieert vrij duidelijk welke de gronden zijn voor impeachment.

Obstruction of justice is dat wel trouwens.
Neen, het gaat over "high crimes and misdemeanors". De Grondwet definieert juist niet wat die "high crimes" zijn. Maar iedereen in de VS beseft wel dat Trump een politiek klimaat analoog aan het klimaat van voor de burgeroorlog aan het creëren is. En steeds meer Amerikanen vinden dat een daad van hoogverraad die impeachment verdient.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 17 juli 2019, 16:43   #65
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Niet juist. Opnieuw gewoon onwaarheden hier:
https://www.theatlantic.com/magazine...eached/548144/

Niemand weet wat high crimes and misdemeanors eigenlijk zijn. Zoals Hamilton zelf zei, valt daaronder: "the misconduct of public men".

Ik citeer even uit Wiki: Such offenses were “political, as they relate chiefly to injuries done immediately to the society itself.”[4] According to this reasoning, impeachable conduct could include behavior that violates an official’s duty to the country, even if such conduct is not necessarily a prosecutable offense. Indeed, in the past both houses of Congress have given the phrase “high Crimes and Misdemeanors” a broad reading, “finding that impeachable offenses need not be limited to criminal conduct.”[5][1]

En de volgende vijf posts die lachen met de Fab Four, omdat ze wel impeachment willen op basis hiervan. Haha. Turns out, they can. Wat ik dus al eerder zei: Meningen zonder achtergrond of kennis, zijn waardeloos.
Voil?*. En steeds meer Amerikanen zien wel degelijk dat Trump de Unie aan het opblazen is, een poltitieke misdaad die impeachment verdient.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 17 juli 2019, 16:44   #66
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In België kan het wel. Nog zo slecht niet onze Sociale Zekerheid.
België heeft een super systeem maar verliest wel jaarlijks meer en meer aan die zekerheid door stijgende kosten en meer Moslim inteelt. Het neemt steeds een groter percentage in dus ik weet niet hoe lang het nog houdbaar is.

In België hebben ze vaste prijzen bedongen maar dat is een reus op lemen voeten, het zal niet blijven lukken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 17:05   #67
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
België heeft een super systeem maar verliest wel jaarlijks meer en meer aan die zekerheid door stijgende kosten en meer Moslim inteelt. Het neemt steeds een groter percentage in dus ik weet niet hoe lang het nog houdbaar is.

In België hebben ze vaste prijzen bedongen maar dat is een reus op lemen voeten, het zal niet blijven lukken.
En waarom niet? Je krijgt hier nu zelfs terugbetalingen voor extreem dure medicijnen.
Zie je dat in de US gebeuren met hun private verzekeringen? Een te dure betaling en je vliegt buiten.
Oud 17 juli 2019, 17:16   #68
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het is niet mijn schuld dat jij niet weet wat FIFY betekent.

You have absolutely no clue, don't you?

Alleen white supremacists hebben het over "negers". Enkel white supremacists zien "negers of moslims" als "de vijand".

Niet de helft, 40%. Het white trash in het Zuiden zijn inderdaad white supremacists die het einde van slavernij en segregatie nooit hebben verteerd. Voor hen zijn dat nog altijd inferieure slaven. Chomsky heeft trouwens toegegeven dat de VS op dat punt nog slechter scoren dan Zuid-Afrika. Het spontaan lynchen van zwarten was in staten als Alabama of Mississipi kort geleden nog schering en inslag. Vandaag de dag gaat het vooral over politieagenten die zwarten zonder vorm van proces afmaken alsof het over dieren gaat.

Maar de jongere generatie en de Amerikanen in andere staten willen juist breken met dit racisme. Trump probeert een nieuwe burgeroorlog op te starten.

43% is geen meerderheid en zelfs een meerderheid mag niet alles doen wat ze wil. Anders kan de huidige meerderheid een wet stemmen om N-VA en VB te verbieden. Wen daar maar aan.

het betekent dat je aan andermans posts hebt zitten morrelen, om die posts een andere betekenis te geven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 17:59   #69
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat Trump zegt is enkel voor zijn achterban (inbred rednecks) bedoeld. De anderen geloven toch niks van wat hij zegt. Het komt erop aan die anderen naar de stembus te krijgen en Trump help daarbij heel goed met dergelijke uitspraken.
Wat die 4 dames aan het doen zijn is zeer funest voor de de Democraten. Neem dat van mij aan.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 18:03   #70
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Men kan dit best zsm laten passeren en terug focussen op de dingen die er toe doen:

Health care

Als de DEM's daar op blijven hameren, en niks anders, winnen ze. Zo hebben ze de midterms gewonnen. Heatlh care is persoonlijk: heel veel amerikanen hebben miserie er mee en liggen er van wakker. Dat als thema naar voren brengen = winst.
Daar kan ik mij in vinden. Het is wel nog steeds een zeer polariserend thema. Joe Sixpack is een raar beestje. Daar waar je denkt dat iets in zijn belang zou moeten zijn kun je soms verbaasd opkijken hoe zeer deze simpele ziel verknocht is aan patronaat en establishment. Een moderne slaaf als het ware die graag het lakeitje speelt.
Oud 17 juli 2019, 18:04   #71
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Democraten plannen resolutie tegen Trumps ‘xenofobe tweets’

Gooide Trump daar zijn zoveelste visje in het water?

Zo van: laten we eens kijken hoe ze daar op reageren?

Zondag ontstond er ophef na enkele tweets van de president.

Ik heb die tweets niet gelezen daar ik géén Twitter of FB wil gebruiken.

Ik heb een filmpje gezien waar Trump aanhaalde dat als iemand zich niet gelukkig voelt in het land dan best ophoepelt.

Pijnlijk detail is wel:

Zonder ze bij naam te noemen lijkt hij te verwijzen naar een groep vrouwen die zich sinds hun verkiezing in het congres duidelijk verzetten tegen de president: Alexandria Ocasio-Cortez, Ayanna Presley, Rashida Tlaib en Ilhan Omar. Drie van hen zijn in de Verenigde Staten geboren.

Het is alvast voer voor Nancy Pelosi die er een zaak wil van maken.

Ook voor de pers/media was het voer.

Ach en misschien verdraait hij (Trump) het één van de dagen weer anders want dat zijn we al wel gewoon de laatste tijden.

Hoor ik daar eensklaps toch weer Elvis Presley "Return to sender" zingen zeker.
Onnozele geiten
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 18:05   #72
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Zie je dat in de US gebeuren met hun private verzekeringen? Een te dure betaling en je vliegt buiten.
Onzin. Praat toch niet steeds die msm na.
Oud 17 juli 2019, 18:07   #73
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Voil?*. En steeds meer Amerikanen zien wel degelijk dat Trump de Unie aan het opblazen is, een poltitieke misdaad die impeachment verdient.
Dju vent, van onder welke steen zijt gij weer gekropen?
Oud 17 juli 2019, 18:30   #74
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Onzin. Praat toch niet steeds die msm na.
De US heeft een van de minst efficiente zorgsystemen ter wereld:

https://www.ad.nl/buitenland/zorg-in...rden~a5a52be1/

Citaat:
Er is geen land ter wereld wat zo veel geld uitgeeft aan zorg als Amerika. Per hoofd van de bevolking spendeert de overheid €7.869,-. Ter vergelijking: in Nederland is dat €4.602,-. En toch is de levensverwachting in de VS lager en kunnen veel Europese landen betere zorg bieden.
Meeste geld uitgeven en verschrikkelijk slechte gezondheidszorg. Reden: privatisering.

Verzekeringsmaatschappijen en artsen verdienen fortuinen. Burgers creperen.
Oud 17 juli 2019, 18:36   #75
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
De US heeft een van de minst efficiente zorgsystemen ter wereld:

https://www.ad.nl/buitenland/zorg-in...rden~a5a52be1/

Meeste geld uitgeven en verschrikkelijk slechte gezondheidszorg. Reden: privatisering.

Verzekeringsmaatschappijen en artsen verdienen fortuinen. Burgers creperen.
Dat die fortuinen verdiene is juist. Maar mij hebben ze toch niet buiten gesmeten met mijn dure diabetes medicijnen.

Ik ga zeker niet verklaren dat dit een goed systeem is. Ik heb ook mijn medicijnen moeten veranderen al naargelang de verzekeraar en welke specifieke deal die hebben met bepaalde farma-producenten. Maar zeggen dat ze mij buitensmeten omwille van de hoge kost is pertinent onwaar.
Oud 17 juli 2019, 18:41   #76
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat die fortuinen verdiene is juist. Maar mij hebben ze toch niet buiten gesmeten met mijn dure diabetes medicijnen.

Ik ga zeker niet verklaren dat dit een goed systeem is. Ik heb ook mijn medicijnen moeten veranderen al naargelang de verzekeraar en welke specifieke deal die hebben met bepaalde farma-producenten. Maar zeggen dat ze mij buitensmeten omwille van de hoge kost is pertinent onwaar.
Maar in België is diabetes medicatie gewoon gratis.

Wild west

https://www.youtube.com/watch?v=MdkIJm65ytM

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 17 juli 2019 om 18:42.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 18:46   #77
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar in België is diabetes medicatie gewoon gratis.

Wild west

https://www.youtube.com/watch?v=MdkIJm65ytM
Dat zijn ze hier ook eens je een bepaalde franchise hebt overschreden. En die franchise verschilt dan weer van verzekeraar tot verzekeraar.
Oud 17 juli 2019, 18:58   #78
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat die 4 dames aan het doen zijn is zeer funest voor de de Democraten. Neem dat van mij aan.
Met heel veel plezier !
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 19:39   #79
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Trump zorgt er nog maar eens voor dat de rust niet kan terugkeren en gaat er nog maar eens volop tegenaan. Hij wil echt van die 4 vrouwen het publiek gezicht van de Democraten maken en dat lukt hem heel goed.
Anderzijds slaagt hij er zo in de democraten terug te verenigen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 19:41   #80
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Anderzijds slaagt hij er zo in de democraten terug te verenigen.
verenigd in verlies?
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be