Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2019, 07:46   #61
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Gaan ze Maggie dekken?
Daar gaan ze een serieuze stier voor nodig hebben hoor.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 07:47   #62
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
't zal wel een blinde moeten zijn.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 07:49   #63
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
of nen echten beer.

[IMG][/IMG]
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 07:50   #64
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Dit is weer een rondje ongegrond Maggie-bashing geweest gestart naar aanleiding van een onderzoek van Test Aankoop in 2014 waar de journalistiek het naliet de actuele situatie te bevragen.

In deze postwaarheidsmaatschappij waar de klassieke media door hun besparingen amper aan degelijke copy/paste journalistiek kunnen doen is het bespelen van emoties van de mensenkudde primordiaal op het brengen van nieuwsfeiten en achtergrond.

Telkens als ik op radionieuws "Test Aankoop" hoor uitspreken heb ik zin om mijn toestel op te blazen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 07:56   #65
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dit is weer een rondje ongegrond Maggie-bashing geweest gestart naar aanleiding van een onderzoek van Test Aankoop in 2014 waar de journalistiek het naliet de actuele situatie te bevragen.

In deze postwaarheidsmaatschappij waar de klassieke media door hun besparingen amper aan degelijke copy/paste journalistiek kunnen doen is het bespelen van emoties van de mensenkudde primordiaal op het brengen van nieuwsfeiten en achtergrond.

Telkens als ik op radionieuws "Test Aankoop" hoor uitspreken heb ik zin om mijn toestel op te blazen.
OP niet gelezen, ViveLa?
Citaat:
Maar er is meer. In Frankrijk, Italië en Nederland zorgde de overheid ervoor dat Avastin terugbetaald kon worden. Ook in ons land was dat het plan, al kwam het nooit zover. Volgens Het Laatste Nieuws sloot Novartis een geheime deal met minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld). In ruil voor een prijsdaling van Lucentis zou het kabinet de terugbetaling van Avastin tegenhouden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 07:58   #66
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
of nen echten beer.

[IMG][/IMG]
Het manneke van een varken noemt men toch een beer.

Een uit de kluiten gewassen klootdeel heeft dat varken wel.

Laten we het over borsten hebben

Janssen Pharmaceutica krijgt boete in VS: bedrijf verzweeg effect van geneesmiddel op borstgroei bij jongens.

Het éne varken is het andere niet.

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 oktober 2019 om 07:59.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 08:20   #67
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 oktober 2019 om 08:21.
Oud 9 oktober 2019, 09:18   #68
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OP niet gelezen, ViveLa?
ge kunt moeilijk een terugbetaling tegenhouden voor een indicatie die 1. niet werd aangevraagd door de producent van Avastin en 2. waarvoor geen aanvraag tot terugbetaling is ingediend.

Zie je, dit feit, dat een producent een nieuwe indicatie zelf moet aanvragen, iets dat niet kan opgelegd worden in Belgie, negeren we maar als het ons toelaat om een beetje te bashen

Verder heeft de geneesmiddelencommissie, een onafhankelijk orgaan binnen het FAGG, in 2015 volgende aanbeveling gedaan:
Citaat:
Een nieuwe analyse werd gemaakt van de beschikbare literatuurgegevens in verband met het off-label gebruik van Avastin (bevacizumab) in de behandeling van natte leeftijdsgebonden maculaire degeneratie.
Op basis hiervan besluit de geneesmiddelencommisie dat de baten-risico balans van dit gebruik niet als positief kan beschouwd worden. De belangrijkste oorzaak hiervan zijn de grote onzekerheden die blijven bestaan, voornamelijk rond de bijwerkingen en de kwaliteit van het product na herformulering voor intravitreaal gebruik.
Er wordt ook gewezen op de SKP die bij de Europese vergunning voor Avastin (bevacizumab) hoort en die expliciet stelt dat Avastin niet geformuleerd is voor intravitreaal gebruik. De SKP waarschuwt ook dat individuele gevallen en clusters van ernstige oculaire bijwerkingen gemeld zijn na niet goedgekeurd intravitreaal gebruik van Avastin. Daarnaast wordt ook gewaarschuwd voor systemische bijwerkingen zoals niet-oculaire bloedingen en arteriële trombo-embolische reacties.
https://www.fagg-afmps.be/sites/defa...c%20-%20NL.pdf

pagina 2

en eigenlijk gewoon een bevestiging was van het standpunt uit 2012:
Citaat:
VERSLAG OP VRAAG VAN HET RIZIV : AVASTIN / LUCENTIS
Het RIZIV heeft het FAGG gevraagd om het gebruik van Avastin (bevacizumab) als alternatief voor Lucentis (ranibizumab) bij de behandeling van (natte) leeftijdsgebonden maculadegeneratie, te evalueren. Op basis van de momenteel beschikbare gegevens heeft de Commissie geconcludeerd dat het gebruik van Avastin in deze indicatie niet aanbevolen is.De Commissie verstrekte haar advies tijdens de vergadering van 27 april 2012. Dit advies werd herbekeken in het licht van de conclusies van de CATT-studie.
De Commissie blijft van mening dat het gebruik van Avastin in de hierboven vermelde indicatie niet aanbevolen is.

en dit topic is niet nieuw op politics.be:
Waarom weigerde Onkelinx goedkoper kankermedicijn ?
Oud 9 oktober 2019, 09:32   #69
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Terugbetaling van geneesmiddelen? Dat is een bevoegdheid van Maggie.
nope, de Belgische Mededingingsauthoriteiten, en die vallen niet onder Maggie
Oud 9 oktober 2019, 10:03   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ge kunt moeilijk een terugbetaling tegenhouden voor een indicatie die 1. niet werd aangevraagd door de producent van Avastin en 2. waarvoor geen aanvraag tot terugbetaling is ingediend.
Het punt is wel dat ze dat in Frankrijk wel (misschien met wat armdraaien) bekomen hebben. Zoals ik al zegde, een bedrijf dat *geen goesting heeft* om een product op de markt te brengen, daar kunt ge maar weinig tegen doen, tenzij het "motiveren" om van "gedacht te veranderen". In Frankrijk is dat blijkbaar wel gelukt.

Citaat:
Verder heeft de geneesmiddelencommissie, een onafhankelijk orgaan binnen het FAGG, in 2015 volgende aanbeveling gedaan:

pagina 2

en eigenlijk gewoon een bevestiging was van het standpunt uit 2012:

Het rare is dat men in Frankrijk tot het omgekeerde besluit is gekomen. Zoals ik hier al aangaf:

https://www.has-sante.fr/upload/docs...6091&16196.pdf

Citaat:
Actuellement, le traitement de 1ère intention de la DMLA néovasculaire rétrofovéolaire repose sur
des injections intravitréennes d’anti-VEGF qui permettent de stabiliser et d’améliorer la vision des
patients, mais ne permettent pas de guérir la maladie.
Le ranibizumab (LUCENTIS) a démontré sa supériorité par rapport au placebo et par rapport ?* la
PDT avec vertéporfine pour stabiliser et améliorer l’acuité visuelle des patients dans la DMLA
néovasculaire. Les données de suivi et les résultats des études observationnelles confirment les
résultats des essais cliniques et suggèrent une diminution du gain visuel des 1ères années de
traitement par ranibizumab après 2 ou 3 ans de traitement.
L’aflibercept (EYLEA) a démontré sa non-infériorité par rapport ?* LUCENTIS en termes d’efficacité
fonctionnelle (acuité visuelle).
Le bevacizumab (AVASTIN) a démontré sa non-infériorité par rapport ?* LUCENTIS, au même titre
qu’EYLEA, en termes d’efficacité fonctionnelle (acuité visuelle).
Les données d’efficacité ne permettent pas de différencier EYLEA, LUCENTIS et AVASTIN.
Un signal de tolérance gastro-intestinale a été identifié avec AVASTIN dans certaines études ; ce
signal est, ?* ce jour, peu documenté et peu précis. L’ensemble des autres données de tolérance
ne permettent pas de remettre en cause le rapport bénéfice/risque d’AVASTIN, présumé favorable
par les autorités compétentes, dans cette indication.
Les profils de tolérance de LUCENTIS, EYLEA et AVASTIN sont donc considérés comme
similaires.
Natuurlijk kunnen onafhankelijke studie organen tot verschillende besluiten komen, maar binnen Europa is het toch wel eigenaardig om tot de *tegenovergestelde* conclusies te komen. Het is wel juist dat de Franse studie van 2017 was. Maar je zou verwachten dat men binnen Europa elkaars rapporten leest.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 oktober 2019 om 10:04.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 10:20   #71
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OP niet gelezen, ViveLa?
Ik zal jou eens citeren anno 2014 aangaande hetzelfde topic:

bron vh citaat hierboven:
http://www.ldd.be/nl/advocaat-marc-u...oorbij-396.htm
of nog : (voor wie ldd niet vertrouwt)
http://www.standaard.be/cnt/dmf07022008_014

zo spreekt hij zijn echtgenote aan met Laurette.

bij wijze van fictief voorbeeld in een zin zoals : "Zeg Laurette, zou jij die goedkeuring Avastin niet in de schuif willen laten steken ? "

het hoeft natuurlijk niet altijd zo'n fictieve vraagzin te zijn: volgende zinnen zouden ook zo maar kunnen en grammaticaal redelijk aanvaardbaar Nederlands zijn.

"zeg Laurette, die giga-Pharmareus Roche, die Lucentis produceert, die gaat nogal wat winst in rook zien opgaan als jij Avastin toelaat. Die gaan daar niet blij mee zijn. Misschien zullen zij wel een advocaat onder de arm willen nemen om te kijken wat er tegen die beslissing gedaan zou kunnen worden."

https://forum.politics.be/showpost.p...5&postcount=17

Voor jou is het enkel te doen om gezondheidsministers te bashen. Je bent daar al sinds 2014 mee bezig. Wat heb je er al mee bereikt ?

Oud 9 oktober 2019, 10:36   #72
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het punt is wel dat ze dat in Frankrijk wel (misschien met wat armdraaien) bekomen hebben. Zoals ik al zegde, een bedrijf dat *geen goesting heeft* om een product op de markt te brengen, daar kunt ge maar weinig tegen doen, tenzij het "motiveren" om van "gedacht te veranderen". In Frankrijk is dat blijkbaar wel gelukt.
ik zou graag weten hoe ze dat daar hebben gefixt. Want Avastin heeft geen indicatie voor behandeling van leeftijdsgebonden maculadegeneratie:
https://www.ema.europa.eu/en/medicin...n/EPAR/avastin
Oud 9 oktober 2019, 12:30   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ik zou graag weten hoe ze dat daar hebben gefixt. Want Avastin heeft geen indicatie voor behandeling van leeftijdsgebonden maculadegeneratie:
https://www.ema.europa.eu/en/medicin...n/EPAR/avastin
Weet ik ook niet. Het kan zijn dat de reden is dat het een TIJDELIJKE toelating is (RTU) en geen AMM.

https://www.ansm.sante.fr/S-informer...-d-information

Roche vocht als een duivelke in een wijwater vat.

https://www.raps.org/regulatory-focu...el-avastin-use

De 3-jaarlijke RTU is verlengd geworden in 2018:

https://ansm.sante.fr/var/ansm_site/...046af0b8b4.pdf

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 oktober 2019 om 12:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 21:10   #74
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://en.wikipedia.org/wiki/Ranibizumab

Avastin is niet hetzelfde als Lucentis. Ook in de USA zitten ze verveeld met de hoge kostrprijs van Lucentis. Zolang er geen sluitende studies zijn dat Lucentis kan vervangen worden door Avastin is de enige oplossing de farma bedrijven hierachter te nationaliseren.
Dus het probleem veroorzaakt door de overheid (ie terugbetalingssysteem dat de kosten van medicatie zwaar opdrijft en manipulatie door politiekers) gaat opgelost worden door diezelfe overheid nog meet macht tr geven volgens u?!?

Ik voorspel eerder dat we dan alle topjobs binnen die bedrijven binnen de kortste keren gaan ingevuld worden door politiekers, ex-politiekers en mensen met de juiste partijkaart. Verder voorspel ik een compleet stilvallen van innovatie en twee rendabele bedrojven die in een minimum van tijd plots verlies gaan draaien.

Ik heb geen pasklare oplossing maar nationaliseren gaat het enkel erger maken...
Oud 9 oktober 2019, 22:07   #75
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Dus het probleem veroorzaakt door de overheid (ie terugbetalingssysteem dat de kosten van medicatie zwaar opdrijft en manipulatie door politiekers) gaat opgelost worden door diezelfe overheid nog meet macht tr geven volgens u?!?

Ik voorspel eerder dat we dan alle topjobs binnen die bedrijven binnen de kortste keren gaan ingevuld worden door politiekers, ex-politiekers en mensen met de juiste partijkaart. Verder voorspel ik een compleet stilvallen van innovatie en twee rendabele bedrojven die in een minimum van tijd plots verlies gaan draaien.

Ik heb geen pasklare oplossing maar nationaliseren gaat het enkel erger maken...
Eindelijk nog zinnige praat! 2!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be